ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

هواداری که خنجر به پیکره باشگاهش می‌زند / قلعه عقاب‌ها بدون پرشورها ویرانه‌ای بیش نیست



اخبار ورزشی,خبرهای ورزشی,تراکتورسازی

به بهانه سکوهای خالی ورزشگاه یادگار امام
هواداری که خنجر به پیکره باشگاهش می‌زند / قلعه عقاب‌ها بدون پرشورها ویرانه‌ای بیش نیست

قهر هواداران تراکتورسازی در لیگ پانزدهم نه تنها سودی عاید این باشگاه نکرده بلکه این تیم را در سراشیبی افت قرار داده و تنها هواداران با این کار به پیکره باشگاه‌شان خنجر زدند.

به گزارش فارس، تراکتورسازی اولین گام را در لیگ قهرمانان بسیار محکم برداشت و موفق شد الجزیره امارات را با نتیجه 4 بر صفر شکست دهد.

 

سرخ‌پوشان تبریز در شرایطی مقابل حریف خود به پیروزی رسیدند که در این بازی میزبان بودند و تنها حدود 20 هزار هوادار در ورزشگاه حضور یافتند. نسبت به مسابقات اخیر این تیم در لیگ برتر قهرمانان استقبال زیادی از این بازی شده بود ولی سکوهای خالی زیادی که در ورزشگاه یادگار امام وجود داشت هیچ تشابهی با مسابقات فصل‌های قبل تراکتورسازی نداشت.

 

تراکتورسازی در 5، 6 سال گذشته شور زیادی به فوتبال ایران آورد و بازگشت دوباره این تیم به لیگ برتر با حضور هواداران پرشمار این باشگاه در ورزشگاه همراه شد به طوری که در هر بازی این تیم حداقل 50 هزار هوادار به ورزشگاه می‌آمد. روند افول حضور هواداران در دیدارهای تراکتورسازی از آخرین بازی چهاردهمین لیگ برتر آغاز شد جایی که 80 هزار هوادار تراکتورسازی به دلیل تساوی تیمشان مقابل نفت تهران و از دست دادن قهرمانی ضربه روحی سنگینی خوردند.

 

در آن مسابقه تراکتورسازی در حالی که از حریف خود پیش بود با اخراج آندرانیک تیموریان و تصمیم اشتباه داور در عدم اعلام پنالتی به سود سرخ‌پوشان تبریزی پیروزی را با تساوی عوض کرد تا آرزوهای مردم آذربایجان و هواداران این تیم بر باد برود.

اتفاقات آن بازی باعث شد تا هواداران تراکتورسازی که بسیار سرخورده شده بودند و در پایان مسابقه با توجه به ناهماهنگی‌هایی که وجود داشت فکر می‌کردند قهرمان شده‌اند غرورشان جریحه‌دار شد و به نوعی با تیم خود قهر کردند و با نیامدن به ورزشگاه اعتراض‌شان را به مسئولان فوتبال نشان دادند. این بار ذهنی که از این قهر روی تیم به وجود آمد و حواشی که برخی افراد علیه تیم ایجاد کردند باعث شد تا قرمزپوشان تبریزی در لیگ پانزدهم نتوانند عملکرد خوبی ارائه دهند و خود را به عنوان یک تیم معمولی نشان دادند.

 

اخبار ورزشی,خبرهای ورزشی,تراکتورسازی

 

قبل از شروع فصل با توجه به خریدهای خوبی که تراکتورسازی انجام داد همه این تیم را مدعی اول کسب عنوان قهرمانی می‌دانستند اما همین حواشی باعث شد این تیم هر روز با مشکلات زیادی روبرو شود و حتی هواداران را در مقابل برخی از بازیکنان این تیم قرار داد تا جایی که تونی اولیویرا مربی پرتغالی محبوب سکوهای تبریزی هم نتوانست راه به جایی ببرد و قبل از شروع نیم‌فصل تصمیم به کناره‌گیری گرفت و مسئولان این باشگاه با امیر قلعه‌نویی به توافق رسیدند.

قلعه‌نویی که در گذشته سابقه هدایت تراکتورسازی را داشت با وجود اینکه برای اولین بار توانست این تیم را به لیگ قهرمانان آسیا برساند به دلیل برخی اختلافات و مسائلی که به وجود آمد از این تیم جدا شد که این مسئله با ناراحتی هواداران روبرو شده و آنها هیچ وقت سوءتفاهم به وجود آمده با این مربی را حل نکردند و به نوعی با قلعه‌نویی قهر بودند. از سوی دیگر برخی اعتقاد داشتند حضور این مربی باعث قهر هواداران از حضور در ورزشگاه شده ولی آمار نشان می‌داد که در زمان حضور اولیویرا هم سکوها هواداران اقبالی به حضور در ورزشگاه نشان نمی‌دادند و سعی می‌کردند بازی‌های تیم خود را از منزل‌هایشان نظاره کنند.

روز گذشته هواداران با وجود اینکه بیشتر از قبل به ورزشگاه آمده بودند اما سکوهای خالی درون ورزشگاه باز هم بر ذوق هر بیننده‌ای می‌زد و ذهن‌ها را با این سؤال روبرو می‌کرد که چرا هواداران تراکتورسازی که لقب پرشور را یدک می‌کشد تمایلی به حضور در ورزشگاه نشان نمی‌دهد.

تراکتورسازی روز گذشته یک پیروزی شیرین به دست آورد و همین مسئله باعث شد تا بسیاری از هواداران این تیم با تیم‌شان آشتی کنند و در جریان مسابقه با تشویق‌هایی که ارائه می‌دادند این مسئله را اثبات کردند.

بختیار رحمانی که در فصل اخیر بازیکن مغضوب پرشورها بود چندین بار به واسطه دو گلی که به ثمر رساند و عملکرد خوبی که ارائه کرد مورد تشویق قرار گرفت. این اتفاق برای امیر قلعه‌نویی هم افتاد تا مشخص شود که هواداران تراکتورسازی در حال فراموش کردن اتفاقات گذشته هستند همانطوری که سرمربی این تیم در نشست خبری خود اعلام کرد این عدم حضور هواداران فقط به خاطر عملکرد ضعیف تراکتورسازی در کسب نتیجه نیست.

 

برخی مخالفین این باشگاه طی ماه‌های اخیر با فعالیت‌های خود در پی تخریب کادر فنی و مدیریت باشگاه بودند و تا حدی هم به موفقیت رسیدند اما این عملکرد خوب تا حدی باعث شد در تبریز همدلی به وجود بیاید و هواداران بدون توجه به جوسازی‌ها در پی حمایت تیم خود در راستای موفقیت حرکت کنند.بدون شک از قهر هواداران با تراکتورسازی هیچ کسی به جز مخالفان این باشگاه پرطرفدار سود نمی‌برند.

هواداران تراکتورسازی در صورت ادامه این روند و خالی نگه داشتن ورزشگاه، تیمشان را به سوی مسلخ حاشیه روانه می‌کنند و به نوعی خنجر به پیکره تراکتورسازی می‌زنند. بدون شک نتیجه لیگ چهاردهم تغییر نخواهد کرد و با تحریم تیم سودی عاید تراکتورسازی نخواهد شد. بهترین راه مقابله با مشکلات این تیم در سال‌های اخیر می‌تواند کسب نتیجه و رسیدن به موفقیت باشد. تنها کسی که از نیامدن هواداران تراکتورسازی سود می‌برد مخالفان این تیم هستند.

هواداران تراکتورسازی باید بار دیگر برای موفقیت تیم‌شان دست به کار شوند و بار دیگر فرهنگ حمایت و شعار «عیبی یوخ» را به ورزشگاه بازگردانند. قلعه عقاب‌ها بدون حضور پرشورها ویرانه‌ای بیش نیست و اگر هواداران تراکتورسازی می‌خواهند تیمشان بر بام فوتبال ایران بایستد و کم کم قله فوتبال آسیا را فتح کنند این امر تنها با حضور پرشور هواداران و حمایت آذری‌زبان‌ها از تراکتورسازی محقق می‌شود. مسئله‌ای که بدون شک خود هواداران به خوبی به آن واقف هستند.

 

اخبار ورزشی - فارس


ویدیو مرتبط :
ایستادی به جنگ رو در رو، خنجر از پشت می زند دشمن...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

8 رفتاری که خنجر به قلب فرزندان می زند!!!



 

8 رفتاری که خنجر به قلب فرزندان می زند

 

گاهي فكر مي‌كنيم با رفتار و كلام غيرمحبت‌آميز بهترين كار را در قبال فرزندان انجام مي‌دهيم، اما نه تنها آنها را مي‌رنجانيم،بلكه به نوعي اعتماد به نفس و عزت نفس آنها را نيز در هم مي‌شكنيم. در اين ميان تاثير كلام و گفتار به مراتب بيش از عملكرد ما تاثيرگذار است.


والدين همواره حامي و پشتيبان فرزندان هستند و در بسياري از موارد خود را سپر بلاي فرزندانشان مي‌كنند؛ اما همه ما مي‌دانيم گاهي زخم‌هايي كه به دل مي‌نشيند از زخم خنجر نيز كاري‌تر است و براي يك عمر بر دل و جان باقي مي‌ماند.


در اين نوشتار تصميم داريم شما والدين عزيز را از رفتارها و گفتاري كه در بيشتر موارد بدون آگاهي كافي مورد استفاده قرار مي‌گيرد، اما تاثيرات منفي بر روح و قلب فرزندان مي‌گذارد، آگاه كنيم.

 

گاهي فكر مي‌كنيم با رفتار و كلام غيرمحبت‌آميز بهترين كار را در قبال فرزندان انجام مي‌دهيم، اما نه تنها آنها را مي‌رنجانيم، بلكه به نوعي اعتماد به نفس و عزت نفس آنها را نيز در هم مي‌شكنيم. در اين ميان تاثير كلام و گفتار به مراتب بيش از عملكرد ما تاثيرگذار است. پس به موارد زير دقت كنيد تا ناخودآگاه فرزندان را درهم نشكنيد:



شيوه صدا زدن


پسر بد، احمق، ديوانه.


اينها همگي بسيار مضر هستند. بايد بدانيد والدين براي فرزندان بويژه در دوران كودكي‌شان مانند الگوهاي مقدس هستند. پس اگر با اسامي نامناسب فرزندان را مورد خطاب قرار دهيد آنها باور مي‌كنند كه به نوعي همان هستند كه شما مي‌گوييد.


گفتني است اسامي نامناسب به نوعي شخصيت فرزندان را مورد حمله قرار مي‌دهند. درست است كه براي مبارزه با نوعي از رفتارهاي او به كار برده مي‌شود، اما هويت وي را در هم مي‌شكند.


وقتي به فرزندتان مي‌گوييد احمق يا بي‌استعداد از جزيي‌ترين عواقب چنين كلماتي اين است كه او از شركت در بازي‌ها يا تفريحات و حتي ورزش‌هاي گروهي خودداري مي‌كند، زيرا احساس مي‌كند استحقاق بازي را به دليل فقدان استعداد ندارد. سعي مي‌كند از بودن در جمع بپرهيزد تا شايد ديگران پي به بي‌ارزشي او نبرند.




عدم پذيرش


كاش هرگز متولد نشده بودي، هيچ كس تو را دوست ندارد و...


عدم پذيرش يعني شما از بودن با فرزندتان احساس ناراحتي مي‌كنيد و تمايل داريد او را تنها بگذاريد. در مورد كودكان وقتي كسي كه او را به اين دنيا آورده از بودنش ناراحت است، يعني واقعا دوست داشتني نيست و خودش هم ممكن است بخواهد از دنياي شما بيرون رود. از آنجا كه حس مي‌كند ديگران نيز او را نمي‌خواهند نمي‌تواند به جاي ديگري برود و ممكن است آرزو كند كاش واقعا به دنيا نيامده بود. از عواقب اين احساس، انزوا و افسردگي و عدم لذت از زندگي است.


فرزندان تمايل دارند بدون قيد و شرط توسط والدين مورد علاقه و محبت باشند.
اين‌كه هيچ كس آنها را دوست نداشته باشد، اما والدين به آنها عشق بورزند برايشان كافي است ولي نقطه مقابل آن را نمي‌توانند تحمل كنند.


به جاي چنين برخوردهايي بهتر است به او بگوييد چقدر دوستش داريد، اما انتظار رفتارهاي بد را از چنين موجودي دوست داشتني نداريد.


منفي‌بافي


تو هيچ چيز نمي‌شوي، يك روزي شكست مي‌خوري و...


همه افراد گاهي در اوج هستند و گاهي نيستند. آنچه ما به عنوان والدين به فرزندان مي‌گوييم موجب ايجاد يك باور ذهني در آنها مي‌شود. اين باور آنقدر مرور مي‌شود كه روزي به حقيقت مي‌پيوندد.
شايد برايتان عجيب باشد، اما در يك تحقيق مشخص شد بيش از 80 درصد از زندانيان جوان افرادي بوده‌اند كه مادر يا پدرشان در كودكي آنها را بي‌خاصيت و مايه‌ننگ و سرشكستگي خود ناميده بودند. در عوض بهتر است بگوييد رفتار بد آنها چه عواقبي دارد و مي‌تواند براي خودشان و ديگران موجب بروز مشكل و ناراحتي شود.

 

 

  8 رفتاری که خنجر به قلب  فرزندان می زند


ايجاد احساس گناه


تو مرا پير كردي، من به خاطر تو اين زندگي جهنمي را تحمل مي‌كنم و...


اينها همگي مواردي هستند كه موجب ايجاد حس گناه در فرزندان مي‌شوند. در بسياري از موارد طلاق، والدين به گونه‌اي رفتار مي‌كنند كه فرزندان حس مي‌كنند اگر وجود نداشتند، شايد كار والدين به جدايي نمي‌كشيد.


اينها احساس‌هاي خطرناكي هستند كه سرزنش و انتقاد مداوم از خود و سرخوردگي را در پي دارند. البته فرزندان بايد بياموزند كه بايد در قبال رفتارهايشان، مسووليت‌پذير باشند و عواقب بد يا خوب رفتارهايشان را بپذيرند؛ اما اين‌كه مشكل اعضاي ديگر خانواده به دليل وجود يا رفتار آنهاست، درست نيست.


پس بهتر است حتي در مواردي كه از دست رفتارهايش عصباني مي‌شويد، به او بگوييد كنترل خود را از دست داديد و از اين بابت متاسفيد يا اين‌كه امروز خيلي خسته‌ايد و سعي مي‌كنيد در موقعيت مناسب‌تري با او در مورد مسائل صحبت كنيد.


كمال‌گرايي


چرا تو هميشه دوم مي‌شوي؟ نمره 17 گرفتي؟ چرا نتوانستي 20 بگيري؟ و...


كودك وقتي احساس تهديد كند؛ يعني از آينده مي‌ترسد و ترس بزرگ‌ترين مانع در راه شكوفايي استعداد و شخصيت اوست و او آسيب‌پذير خواهد شداين‌كه مرتب درصدد باشيد فرزندتان را به جلو و به سوي اهداف خاص هل دهيد تا به عقيده خودتان بهتر شود، كمكي به او نمي‌كند.

در مقابل، پيامي كه به او مي‌دهيد اين است كه «تو به اندازه كافي خوب نيستي و ما تو را قبول نداريم.» وقتي او فكر كند مورد پذيرش نيست، نمي‌تواند خودش را دوست داشته باشد و احساس كمبود مي‌كند. بدين ترتيب اعتماد به نفس او كاهش مي‌يابد و حتي نمي‌تواند از استعدادها و امكاناتي كه دارد، به اندازه كافي استفاده كند.

 


مقايسه


چرا نمي‌تواني مثل خواهرت باشي؟


وقتي من همسن تو بودم، نمراتم بهتر از تو بود و... در مقايسه شما به فرزندتان مي‌گوييد كه تو كمتر از ديگران هستي. به اين ترتيب او احساس خودكوچك‌بيني و تحقير مي‌كند. ممكن است اوايل يا در ظاهر به طور موقتي بيشتر تلاش كند تا رضايت شما را به دست بياورد؛ اما درواقع نسبت به ديگران، احساس بدبيني، نفرت و كينه پيدا مي‌كند.


اين موضوع در ميان چند فرزند در يك خانواده بسيار جدي است و موجب حس كينه در ميان خواهر و برادران مي‌شود.


در چنين مواردي مي‌توانيد به او بگوييد كه «سال گذشته عملكرد بهتري داشتي» و اين بدان معني است كه هنوز هم مي‌تواني بهتر از اين عمل كني.

 


سرزنش و تحقير


من به اين‌كه تو عقل داري، شك مي‌كنم. بايد از خودت خجالت بكشي، خدا لعنتت كند و...
در مقابله با چنين گفتاري معمولا فرزندان سعي مي‌كنند حالت دفاعي به خود بگيرند؛ اما درواقع از درون مي‌شكنند. شما با اين كار موجب تخليه منفي قدرت، توان و انرژي روحي و جسمي آنها مي‌شويد.او تصور مي‌كند كه توان انجام هيچ كاري را به طور صحيح ندارد و در بسياري از موارد نيز واقعا همين‌طور مي‌شود و كم‌كم از نظر فكري و روحي ضعيف مي‌شود و حتي نمي‌تواند با همسن و سالان خود بخوبي ارتباط برقرار كند.


تهديد كردن


اگر حرفم را گوش ندهي، همين جا رهايت مي‌كنم و مي‌روم. اگر دوباره اين كار را بكني، تو را از خانه بيرون مي‌اندازم و...


درواقع تهديد به معني بزرگ جلوه دادن ناراحتي شما از موضوعي است. شما نخستين تاثيري كه بر فرزندتان مي‌گذاريد، ترور شخصيت اوست. وقتي احساس تهديد كند؛ يعني از آينده مي‌ترسد و ترس بزرگ‌ترين مانع در راه شكوفايي استعداد و شخصيت اوست. او آسيب‌پذير خواهد شد و به قدري ضعيف مي‌شود كه از هر چيز و هر كسي مي‌ترسد و با هر مشكلي به گريه مي‌افتد.


وقتي احساس كند شما كه به عنوان والدين مورد اعتمادترين افراد زندگي‌اش هستيد، ميخواهيد او را رها كنيد يا به او صدمه بزنيد، چگونه خواهد توانست به خودش و ديگران اعتماد كند و در آينده از زندگي با روابط سالم لذت ببرد؟


به همين دليل در چنين مواقعي كه بشدت از دست او عصباني مي‌شويد، به جاي اين تهديدها به او بگوييد بهتر است به اتاقش برود و چند دقيقه‌اي در تنهايي با خود به كارهايش فكر كند. مطمئن باشيد با رعايت موارد بالا بهتر نتيجه مي‌گيريد و هم احساس احترام و صميميت بيشتري در خانواده و ميان شما و فرزندانتان ايجاد مي‌شود و هم اين‌كه رفتارهاي فرزندان از حالت لجبازي و فرسايشي خارج مي‌شود و انعطاف بيشتري از خود نشان مي‌دهند.

 

 


خداوندا به ما آگاهی ارزانی دار ، تا زندگی ای پربار داشته باشیم.