ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

همه علیه مسی!/ مدعیان جدید برای رکورد آمار بیشترین گل در یک سال



مدعیان جدید برای رکورد آمار بیشترین گل در یک سال

زامبیا خواهان به رسمیت شناختن ۱۰۷ گل چیتالو در سال ۱۹۷۲ شد

فدراسیون فوتبال زامبیا مدعی شده است که رکورد بیشترین تعداد گل در یک سال به جوردی چیتولا تعلق دارد که در سال ۱۹۷۲ توانست ۱۰۷ گل به ثمر برساند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

به گزارش فارس، فدراسیون فوتبال زامبیا درخواست خود را به فیفا ارائه داد تا رکورد چیتالو را به رسمیت بشناسد.

الیشا بندا، سخنگوی فدراسیون فوتبال این کشور در گفت‌و‌گو با افه اظهار داشت: ما انتظار داریم که چیتالو همان طور که شایسته است، به رسمیت شناخته شود. تنها به خاطر اینکه او در یک کشور آفریقایی گمنام بازی می‌کرده نباید از موفقیت‌های او به نفع بازیکنان مطرح در سراسر جهان چشم‌پوشی کرد.

فدراسیون فوتبال زامبیا گزارشی از تعداد گل‌های چیتالو (107 گل در سال 1972) به کنفدراسیون فوتبال آفریقا و فیفا ارسال کرد و خواستار به رسمیت شناختن گل‌های وی شد.

چیتالو در زامبیا یک قهرمان به حساب می‌آید و در کشورش بسیار موفق بوده است؛ وی سپس با نام مستعار چیپولوپولو هدایت تیم ملی کشورش را در دست گرفت.

وی در سال 1993 در سقوط هواپیمای حامل تیم ملی فوتبال زامبیا به سنگال برای برگزاری دیدارهای مقدماتی جام‌جهانی در سواحل گابن در اقیانوس اطلس کشته شد.

زامبیا قهرمان جام ملت‌های آفریقا است که در فوریه 2012 توانست این افتخار را با شکست ساحل عاج در ضربات پنالتی در فینال رقابت‌ها در گابن به دست آورد.

بعد از ادعای زامبیا در مورد گل‌های چیتالو

باشگاه فلامنگو: زیکو در یک سال ۸۹ گل زده است/ مسی برترین گلزن نیست

باشگاهی از ریودوژانیرو مدعی شد مدارکی در دست دارد که نشان می‌دهد زیکو در سال ۱۹۷۹ توانسته ۸۹ گل به نام خود ثبت کند و هفته بعد این مدارک را در اختیار فیفا قرار خواهد داد.

به گزارش  فارس، لیونل مسی برای اینکه اثبات کند برترین گلزن تاریخ در تعداد گل‌های به ثمر رسانده در یک سال است، به مانع جدیدی برخورد.

پیش از این جزئیاتی منتشرشد که چیتالو بازیکن اهل زامبیا در سال 1972 توانسته 107 گل را به نام خود ثبت کند و اکنون فلامنگو مدعی شده که 89 گل توسط زیکو در یک سال (1979) به ثبت رسیده است. باشگاه برزیلی اعلام کرده که هفته آینده درخواستی به فیفا ارسال خواهد کرد تا این مسئله را در نظر بگیرد.

برونو لوچنا، رئیس باشگاه فلامنگو در این باره اظهار داشت: زیکو در سال 1979 توانست 89 گل بزند و هرچیزی که درباره رکورد مسی گفته شده، اشتباه است. مسی بهترین گلزن تاریخ در یک سال نیست. من فکر می‌کنم این اشتباه بزرگی است و ما می‌خواهیم هفته آینده در این باره به فیفا اعتراض کنیم. تمام تلاش‌مان را خواهیم کرد تا این عنوان به زیکو برگردد.

باشگاه اهل ریودوژانیرو در حالی تلاش می‌کند فیفا را نسبت به این مسئله قانع کند که آماری که روی سایت این باشگاه قرار گرفته دیدارهای دوستانه را نیز شامل می‌شود.

رئیس باشگاه فلامنگو بر اساس 50 مسابقه متوالی بدون شکست در آن سال این ادعا را مطرح می‌ کند که تأیید شده است.

وی در این باره گفت: آنها گل‌های زیکو در دیدارهای دوستانه را به حساب نیاورده‌اند و این اشتباه است. اگر دیدارهای دوستانه در روند شکست‌ناپذیری ما به حساب آمده، گل‌ها نیز باید به حساب آورده شوند. ما بین سال‌های 1978 تا 1979 در بیش از 50 مسابقه شکست نخوردیم و این رکورد در موزه فوتبال ثبت شده است. گل‌های زیکو در این زمان نیز باید به حساب آورده شوند./فارس

 


ویدیو مرتبط :
آمار بیشترین عبارات جستجو شده ی گوگل در سال 2013 میلادی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مسی به رکورد بیشترین گل زده در اروپا رسید


گل تساوی لیونل مسی برای بارسلونا در دیدار با پاری سن ژرمن در گروه شش لیگ قهرمانان اروپا باعث شد تا وی خود را به رکورد بیشترین گل زده در تمام رقابت های اروپایی برساند.

ایرنا: به نقل از خبرگزاری فرانسه، این فوق ستاره آرژانتینی اکنون 76 گل اروپایی در کارنامه اش به ثبت رسانده و خود را به تعداد گلهای رائول ستاره سابق رئال مادرید رسانده است و کریستین رونالدو نیز تنها یک گل با وی فاصله دارد.

مسی برای رسیدن به رکورد تاریخی رائول تنها 95 بازی انجام داد. اما تمام گلهایش غیر از یکی از آنها در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رسید.

این بازیکن 27 ساله پیش از این بهترین گلزن تاریخ لالیگا ، جام اروپا/ لیگ قهرمانان و ال کلاسیکو و همچنین بهترین گلزن تمام دوران باشگاه بارسلونا شده است .