ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

همه دعواهای دایی!



 

 

عکسهای علی دایی  علی دایی عکس علی دایی علی دایی

 

 

سرویس ورزشی افکار نیوز - "همیشـه دوست دارم سكوت كنم و دنبـال جـار و جنجـال نباشم. یك‌بار رابگویید كه من شروع كننده بوده‌ام.

 

من فقط جواب آقایانی را می‌دهم كه بیكار بوده اند و حرف‌هایی ازخودشان زده‌اند برای اینكه خود را مطرح كنند."

اینها را علی‌دایی درواكنش به صـحـبــت‌هــای تـنــد مـحـمــد مــایـلــی‌كـهــن علیـه خـودش مـی‌گـویـد. شـانـس آورده ایـم كـه دایـی ادعا می‌كند اهل سكوت كردن است و از جار و جنجال خوشش نمی آید! او در حالی مدعی است هیچگاه شروع‌كننده دعوا نبوده كه در سال‌های اخیر پرونده‌ای قطور در زمینه مصاحبه علیه این وآن از خود به جای گذاشته است.

به گزارش افكار نیوز ‌، دایی، چه طی سال هایی كه فوتبال بازی می‌كرد و چه الان كه به زورمی خـواهـد ثـابـت كـنـد مـربـی خـوبی است، همواره با افراد زیــادی بــه مـشـكــل بــرخــورده اســت؛ از عـلــی پـرویـن و عـابـدزاده گـرفتـه تـا ضیـایی و شیث و حبیب كاشانی و قلعـه‌نـویـی و استیلـی و همیـن مـایلـی‌كهـن. دعـوای او با حاج مایلی كه دیگر به یك پای ثابت كارهای روزمره او تبدیل شده است. هر از چندگاهی یكی از این دو نفر به شدت علیه دیگری به بهانه‌ای مصاحبه كرده و آن وقت است كـه آتش جنگ بالا می‌گیرد.

البته استثنائاً این بارحق با دایــــی اســــت؛ او در مـــواجهـــه بـــا مـــایـلـــی‌كـهـــن مـعـمـــولاً شـروع‌كـنـنـده دعـوا نـیـسـت، شـایـد چـون مـی‌دانـد دهـان حاجی كه باز شود، آنچه ناگفتنی هست ونیست، بازگو می‌شود و خیلی حرف‌ها كه دوست ندارد، زده می شود پس شاید ترجیح می دهد سر به سر حاجی نگذارد!

اولین بار مایلی‌كهن بود كه بحث‌ گرین‌كارت دایی و اقامت او در ینگه دنیا یا خرید خانه در برلین ولاس‌وگاس را مطرح كـرد و بـه قـول خـودش انگ"پول پرستی" را به دایی زد. حاجی درست در اوج ادعاهای دایی در خصوص عشق و علاقه‌اش به پرسپولیس و هوادارانش، خاطره روزی را تعریف كرد كه دایی اتوبوس تیم پرسپولیس را در میانه راه متوقف كرد چون پولش را نگرفته بود! ‌

دایـی می‌گوید فقط جواب آقایانی را می دهد كه بیكار هستند؛ اما این ادعا هم صحت ندارد. ستاره سابق فوتبال ایران و مربی كنونی فوتبال ما، همیشه آنقدر جاه‌طلب و بلند پرواز بوده كه طاقت كوچك‌ترین انتقاد را نداشته است؛ كسی كه یك عمر كینه ایمان مبعلی را به دل گرفت، تنها بخاطر اینكه یك زمانی او را دریبل كرده بود!

زمانی كه در صبابازی می‌كرد، می‌گفتند در كار سرمربی تیم كه آن مـوقـع محمـدحسیـن ضیـایـی بـود، دخـالـت مـی كنـد. می گفتنـد تیـم كـه بـه زمیـن مـی‌رود، اوسـت كه به بازیكنان می‌گوید با چه سیستمی بازی كنند! دایی همیشه همین روحیه نفر اول بودن و به قول معروف "آقابالاسربودن" را داشته است. همیشه از اینكه حرفی روی حرف او زده شود، متنفر بوده و این خصیصه را در دوران بازیگری و مربیگری با خود به همراه داشته است. در صبا آنقدر در كار مربی دخالت كرد كه سرمربی بخت برگشته، عطای ماندن را به لقای آن بخشید و رفت و قبل تراز آن هم با علی پروین به مشكل برخورد.

پــرویــن و دایــی روحیـاتـی تقـریبـاً شبیـه بـه هـم داشتنـد و هیچكدام نمی توانستند یكدیگر را تحمل كنند. پروین به محبوبیتی كه میان هواداران پرسپولیس داشت می‌بالید و هـمـواره این بحث را مطرح می كرد كه "مهم محبوبیت اسـت نـه مـعـروفـیـت" و بر همین اساس معتقد بود دایی حالاحالاها باید بدود تا ذره‌ای از محبوبیت او را به دست بیاورد. بعدها كه دایی به پرسپولیس برگشت(این بار در قـامـت سـرمـربـی) هـمان ابتدای كار باعابدزاده به عنوان مـربـی دروازه‌بـان‌هـای تـیـم بـه مـشـكـل بـرخورد؛ مشكل هـمـان اصـل "مـحـبـوبـیـت یـا مـعروفیت" بود. دایی خوب می‌دانست عابدزاده از نظر محبوبیت نزد پرسپولیسی‌ها (وحـتـی اسـتـقـلالـی‌هـا) یـك اسـطوره به شمار می‌رود و هـــمـــیــــن مـــحـــبــــوب بــــودن كــــار دســــت احـمــدرضــای دوست داشتنی سرخ ها داد.

عابدزاده كنارگذاشته شد چون دایی نـمـی‌تـوانـسـت تحمل كند روی سكوها نامی به جز نام خــودش بـیـشـتـرشـنـیـده شـود! بـعـدهـا عـابـدزاده عـلـیـه او مصـاحبـه‌هـای تنـدی انجـام داد ولـی دایـی كـه بـه خـوبی مـی دانسـت ایـن دروازه‌بـان افسـانـه‌ای تـاچـه انـدازه نـزد هواداران محبوب است، ترجیح داد علیه اوصحبتی نكند. ‌هـمین مشكل را زمانی كه در تیم ملی بازی می‌كرد، با بـازیـكـنـانی مثل مهدوی‌كیا و كریمی پیدا كرد.

دایی در اواخـر دوران بـازیگری خود، به شدت خود خواه شده بـود. او بـه روزهـای آخر رسیده بود اما حاضر نبود این واقـعـیت كه دیگر وقت آویزان كردن كفش ها و میدان دادن بـه جـوان‌تـرهـاسـت را قبول كند. همه شاكی شده بـودنـد.

بـدتـراز هـمـه ایـنـكـه درون زمـین راه می رفت اما سرمربی جرا‡ت تعویض او را نداشت؛ یعنی تاقبل از اینكه برانكو سرانجام طلسم را بشكند و دست به تعویض دایی بـزنـد، هیچ مربی‌ای جسارت چنین كاری را نداشت و هـمـیــن مــوضــوع صـدای همبـازیـانـش را در آورده بـود. جام جهانی ۲۰۰۲ آخـریـن خـاطـره دایی از فوتبال بازی كردن بود و شاید تلخ‌ترین خاطره او. همان دوران معروفی كه شـنـیـده شـــد ائــتـــلافـــی از بـــازیــكــنـــان مــتــشـكــل از علـی كـریمـی و مـهـدوی‌كـیـا و چـنـد بـازیـكـن دیـگـر شـكل گرفته و قرار گذاشته شده كه در زمین به او پاس ندهند. بعدها دایـی خــودش در مـصــاحـبــه ای بــه ایـن مـوضـوع اشـاره كـــرد: تـــوچـشـم مـن نـگـاه مـی كـردنـد وبـه مـن پـاس نمی دادند! ‌

ازآنـجــا بــه بـعــد بــود كــه اخـتــلافــات دایــی بـا كـریمـی و مـهــدوی‌كـیـا عـلـنـی شـد و بـعـدتـر وقـتـی دایـی بـه عـنـوان سرمربی به پرسپولیس برگشت، به رغم اصرار و تمایل هـواداران، حاضر نشد اجازه حضور این دو بازیكن در پــرسـپــولـیــس را بـدهـد تـا آن دو هـم مجبـور بـه رفتـن بـه اسـتـیــل‌آذیــن شــونــد. كــریـمـی روزی در یـك مـصـاحـبـه تاریخی گفت كه خدا دایی را بغل كرده است ‌و از آنجا بود كه اختلافش را با این مربی عیان كرد ولی مهدوی‌كیا طی این سال ها هیچگاه علیه دایی مصاحبه نكرد، البته این بازیكن محجوب و محبوب كلاً عادت به مصاحبه علیه كسی ندارد. ‌عادل فردوسی پور یكی دیگر از كسانی بود كـــه در لـیـســـت سـیـــاه دایـــی قـــرارگـــرفـــت. انـتـقـــادهـــای شـــدیـــدالــلــحـــن عـــادل عــلــیـــه دایــی درســال هــای آخــر بـازیـگـری‌اش، بـه‌ویـژه درجـام‌جـهـانـی ۲۰۰۲ بـاعث شد عـادل هـم جـزء كـسـانـی بـاشـد كـه مورد غضب علی آقا قرارمی گیرد.

دایی تا مدت ها علیه عادل مصاحبه می‌كرد و یكی از دلایل رد و بدل شدن پیامك‌هایی كه با محتوای اعـتـراض بـه حضور او در تیم ملی در میان مردم بود را مـجـری برنامه ۹۰ می دانست و صحبت هایی كه او در حین گزارشش انجام داده و متلك‌هایی كه در اعتراض به اصرار دایی برای بازی كردن به او می انداخت! دایی پس از ایـن اتـفاقات برنامه ۹۰ را تحریم كرد و اعلام كرد كه حـاضـرنـیـسـت بـا گـزارشـگـران ایـن بـرنامه گفتگو كند و هیچگاه پایش را در این برنامه نخواهدگذاشت اما بعدها از موضع خود كوتاه آمد وبا عادل آشتی كرد. ‌

اما یكی ازمعروف‌ترین دعواهای دایی در این چندسال با حبیب كاشانی بوده است؛ كسی كه دایی را ازخانه نشینی نجات داد و به پرسپولیس آورد و همه جوره او را حمایت كرد تا دوباره به فوتبال بازگردد اما معلوم نشد در ادامه چه اتفاقاتی افتاد كه به یكباره روابط این دو تیره و تارشد و به شدت علیه یكدیگر موضع گرفتند تا آنجا كه لیدرمنتسب بــه كــاشــانــی در محـل بـاشگـاه پـرسپـولیـس، بـه صـورت دایی(كه آن زمان سرمربی تیم بود) سیلی زد و دایی هم اعلام كرد كه این لیدر از كاشانی دستورگرفته بود كه به او بـی‌احـتـرامی كند.

دایی حتی وقتی از پرسپولیس رفت، بازهم علیه كاشانی مصاحبه كرد و القاب مختلفی هم به او داد ازجـملـه"آقـای مـوقـت" امـا یـادش رفتـه بـود كـه در ماه هـای ابـتـدایـی حضورش در پرسپولیس چقدر از همین "آقای موقت" تعریف وتمجید می كرد و هر روز كنار او عكس یادگاری می انداخت. دایی هنوز هم علیه كاشانی مـصـاحـبـه مـی‌كـنـد و هـر بار كه اسم پرسپولیس به میان می‌آید، به بهانه ای پای اورابه میان می‌كشد.

او هنوز هم هوای بازگشت به این تیم مردمی و محبوب را در سر دارد كه اگر غیر از این بود، در پایان تمام دیدارهای تیم راه‌آهن، نـیـم سـاعـت در مـورد پـرسـپـولـیس حرف نمی‌زد و تازه بـعـدهـم ادعـاكـنـد كـه خـسـتـه شـده از بس از او در مورد پـرسـپـولیس سئوال كرده‌اند! اتفاقاً در موضوع اختلاف مـیــان دایــی وكــاشــانــی، ایــن دایــی بــوده كـه اكـثـراوقـات شروع كننده بحث بوده است. ‌

و حـالا دوبـاره محمـدمـایلـی كهن؛ این بار با لقب "آقای پول پرستی" دعوا را آغازكرده است. چند روز پیش گفت كه این آقا برای هركسی دایی است، برای من خاله است و هـمـیـن جمله كافی بود تا دایی هم سكوت را بشكند و جواب او را بدهد: خانه‌نشینی باعث شده آقایان فرق خاله و دایی و عمه را تشخیص ندهند! ‌بار قبل كه بحث بالاگرفت و كار به شكایت كشید، مایلی كهن در دادگاه مـحـكـوم شـد امـا جـالـب اینكه حاجی همان روز هم در راهروهای دادگاه از خبرنگاران خواست تا از او با دستبند عكس بگیرند تا این عكس رابه عنوان سندافتخاری كه در راه بـیـان واقـعـیت‌ها كسب كرده، یادگاری داشته باشد!

فعلاً كه جنگ دوباره بالاگرفته است. هیچكدام از این دو نفر، كوتاه بیا نیستند و مطمئناً اگر این بار هم آتش بس اعــلام شـود، چنـد وقت بعد باز به بهانه ای دیگر، دعوا مـی‌شـود. الـبته به‌نظر می‌رسد دایی فعلاً بی‌خیال شكایت شده اما حالا این بـاشگاه پرسپولیس است كه اعلام كرده در اعتراض به قسمتی ازصحبت های حاجی كه در ارتباط بـاپـرسپـولیـس اســت، از او شـكــایــت خــواهــدكـرد. بـرای حـاجـی كـه بد نـیـسـت، او بـه ایـن شكایت‌ها عادت كرده، از طـرفـی در روزگـار بیكـاری، همین رفتن وآمدن ها به دادگاه هم برای خودش كاری است بالاخره!..../افكار نیوز


ویدیو مرتبط :
تذکر جالب توجه علی دایی به یک فوتبالیست در پی بوسیدن دست دایی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پرسپولیس دایی، امروز دیدن دارد







دیدار پرسپولیس و ذوب‌آهن طی سال‌های اخیر همیشه حساس و پرالتهاب بوده، اما چیزی كه بازی امروز آنها را حساس‌تر از همیشه می‌كند، حضور علی دایی روی نیمكت قرمزهاست.

دایی كه شبی پر كابوس‌ را پس از شكست تیم ملی به عربستان در ورزشگاه آزادی سپری كرده بود، حالا پس از گذشت ۹ ماه و ۱۰ روز بار دیگر باید از نیمكت‌های همین ورزشگاه با فوتبال آشتی كند.

ویژگی دیگر مسابقه امروز برای علی دایی، سخت و سرنوشت‌ساز بودن آن، درست مانند بازی فروردین ماه تیم ملی است. دایی آن روز به عربستان باخت تا تیم ملی شانس حضور در جام جهانی را از دست بدهد، و حالا در سطحی كوچك‌تر، باخت امروز پرسپولیس به ذوب‌آهن هم می‌تواند به از دست رفتن شانس‌های قهرمانی این تیم در لیگ برتر بینجامد.

آیا این بار دایی می‌تواند همه چیز را به نفع خود تغییر دهد؟! خود او در این‌باره می‌گوید: « حساسیت بالایی بر این بازی حاكم است. همه ما برای سربلندی پرسپولیس باید در بازی‌های خانگی به فكر گرفتن ۳ امتیاز باشیم چون شرایط حساس است. ما چاره‌ای جز برد مقابل ذوب‌آهن نداریم.»

سرمربی جدید قرمزها برای این مهم چند امتیاز ویژه دراختیار دارد كه مهم‌ترینش حضور پرشور هواداران پرسپولیس در ورزشگاه آزادی است. طرفداران سرخ كه در زمان حضور كرانچار بازی به بازی از تعدادشان كاسته می‌شد و در بیشتر مواقع از بابت كیفیت تیمشان ابراز نارضایتی می‌كردند، حالا با حضور علی دایی بیشتر از همیشه به كسب موفقیت در لیگ امید بسته‌اند و همین موضوع می‌تواند به افزایش چشمگیر حضور آنها در ورزشگاه آزادی، آن هم در همین اولین بازی كه یكی از حساس‌ترین بازی‌هاست، بیانجامد. منصور ابراهیم‌زاده با اشاره به این موضوع می‌گوید: «پرسپولیس همیشه مقابل تماشاگرانش خوب است. دایی نیز با حضورش انگیزه مضاعفی به بازیكنانش بخشیده كه این كار ما را در دیدار فوق سخت می‌كند.»

سرمربی ذوب‌آهن درباره تفاوت دیدگاه‌های كرانچار و دایی و تأثیر آن در نحوه بازی سرخپوشان هم خاطرنشان می‌كند: «در بسیاری از مسائل از جمله تفكرات بازیكنان و نحوه بازی‌ آنها، تغییراتی ایجاد نمی‌شود، اما تفكرات دایی، تفكراتی هجومی است. وی به بازی هجومی علاقه خاصی دارد و این موارد به هیجان این مسابقه، كمك شایانی می‌كند و می‌تواند تأثیر زیادی در زیبا شدن این بازی داشته باشد.»

در عین حال ابراهیم‌زاده بابت آمادگی بازیكنانش برای رویارویی با پرسپولیس نیز آسوده‌خاطر است: «در تعطیلی لیگ با انجام كارهای تاكتیكی به هماهنگی بیشتر بازیكنان كمك كردیم. تیم در مرز آمادگی خوبی قرار دارد و امیدوارم در دیدار مقابل پرسپولیس بتوانیم یك بازی تماشاگرپسند را ارائه و با كسب هر ۳ امتیاز خود را به صدر جدول نزدیك‌تر كنیم.»

جدی ترین تعقیب كننده سپاهان در جدول لیگ، امروز نه بازیكن مصدوم دارد و نه محروم. آنها برای آن‌كه ستاره خود، محمدرضا خلعتبری را هم در فرم ایده‌آلی در اختیار داشته باشند، از او خواستند پس از آنكه همراه با كاروان تیم ملی به تهران رسید، به اصفهان نیاید تا فرصت بیشتری برای استراحت كردن داشته باشد.

در مقابل، پرسپولیسی‌ها چند بازیكن مصدوم در تركیب خود دارند كه سرشناس‌ترین‌شان، كاپیتان كریم باقری است. دایی با وجود این، معتقد است تیمش این توانایی را دارد كه ذوب‌آهن را شكست دهد: «بازیكنان خوبی داریم و همه با انگیزه بالا آماده هستند تا ذوب‌آهن را شكست دهند. در این راه، هواداران می‌توانند نقش اساسی ایفا كنند. مهم آمدن من به پرسپولیس نیست اما می‌دانم هواداران عاشق پرسپولیس، من و تیم را تنها نمی‌گذارند.»

به هر حال، باید اذعان كرد حساسیت‌های دیدار بزرگی چون پرسپولیس و ذوب‌آهن به تنهایی كافی است تا یخ لیگ برتر پس از ۱۷ روز تعطیلی ناغافل بشكند.

● بازگشت هوار به پرسپولیس

مهاجم عراقی تیم فوتبال پرسپولیس پس از دیدار و مذاكره با مسوولان باشگاه پرسپولیس از دیروز در تمرینات این تیم شركت ‌كرد. قرار است دوشنبه در جلسه كمیته انضباطی باشگاه درخصوص این بازیكن تصمیم گیری شود. باید دید كمیته انضباطی باشگاه پرسپولیس برای هوار چه جریمه‌ای در نظر می‌گیرد و واكنش این بازیكن عراقی به رای صادره چه خواهد بود.

● حكم كاشانی تمدید شد

حمید سجادی، معاون سازمان تربیت‌بدنی و رئیس مركز توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای سازمان تربیت‌بدنی اعلام كرد با نظر سعیدلو در جلسه‌ای كه روز پنج‌شنبه به منظور معرفی هیات مدیره باشگاه پرسپولیس برگزار شد، حكم سرپرستی حبیب كاشانی ۶ ماه دیگر تمدید شد.

پرونده هفته بیست‌ ‌و ‌‌دوم رقابت‌ها با بازی امروز گشوده خواهد شد و دیگر بازی‌ها نیز فردا برگزار می‌شود. برنامه‌ كامل بازی‌ها به شرح زیر است:

شنبه ۱۹ دی/ پرسپولیس ذوب‌آهن، ساعت ۱۵ در ورزشگاه آزادی تهران (داور: محسن قهرمانی)

یكشنبه ۲۰ دی/ استیل‌آذین راه‌آهن، ساعت ۳۰/۱۴ در ورزشگاه اكباتان تهران (داور: شاهین حاج بابایی) / مس صبا، ساعت ۳۰/۱۴ در ورزشگاه شهید باهنر كرمان (داور: حسین نیكوزاده) / ابومسلم شاهین، ساعت ۳۰/۱۴ در ورزشگاه ثامن الائمه (ع) مشهد (داور: هدایت ممبینی) / استقلال اهواز پاس، ساعت ۱۵ در ورزشگاه تختی اهواز (داور: محمدرضا اكبریان) / ملوان مقاومت سپاسی، ساعت ۱۵ در ورزشگاه تختی بندرانزلی (داور: محمدحسین اسدی) / تراكتورسازی پیكان، ساعت ۱۵ در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز (داور: تورج حق وردی) / سپاهان فولاد، ساعت ۱۵ در ورزشگاه فولادشهر (داور: رحیم مهرپیشه) / سایپا استقلال، ساعت ۱۵ در ورزشگاه آزادی (داور: یدالله جهانبازی).