ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

همه افتخارات سرمربی تیم ملی فوتبال ژاپن


وحید هلیل هودزیچ، آنقدر که در دوران بازیگری افتخار کسب کرده، در دوران مربیگری موفق نبوده است.

ایران ورزشی: وحید هلیل هودزیچ، آنقدر که در دوران بازیگری افتخار کسب کرده، در دوران مربیگری موفق نبوده است. او فوتبال خود را از باشگاه ویلز در یوگسلاوی آغاز کرد و سپس به نرتوا پیوست. حد فاصل سال‌های 1982 تا 1986 در نانت بازی کرد و در 163 بازی 92 گل به ثمر رساند. هلیل هودزیچ برای یک فصل پیراهن پاری سن ژرمن را پوشید و در 18 بازی 8 گل وارد دروازه حریفان کرد تا در 35 سالگی کفش‌هایش را بیاویزد و رو به مربیگری بیاورد.

آغاز کار هلیل هودزیچ با ویلز بود. تیمی در یوگسلاوی که او دو سال سرمربی‌اش بود. سپس هلیل هودزیچ به بیووایس و پس از آن راهی راجاکازابلانکا در مراکش شد. او با این تیم آفریقایی افتخارات بسیاری به دست آورد و قهرمان جام باشگاه‌های آفریقا شد.

همین موفقیت باعث شد تا باشگاه لیل در دسته دو فرانسه سراغ هلیل هودزیچ بیاید و سکان هدایت تیمش را به دست این مربی بسپارد. آغاز موفقیت هودزیچ در فرانسه با همین تیم لیل رقم خورد. تا جایی که پس از حضور 4 ساله‌اش در این تیم، مسوولان رن سراغش آمدند و به هر ترتیبی که شده جذبش کردند.

بعد از رن، هلیل هودزیچ به تیمی رفت که فوتبال خود را در آنجا به پایان رسانده بود.

پاری سن ژرمن. او دو فصل سرمربی این تیم مشهور پاریسی بود و به‌عنوان قهرمانی جام حذفی فرانسه نیز دست یافت.

ترابوزان اسپور مقصد بعدی هلیل هودزیچ بود. تیمی در سوپرلیگ ترکیه که البته موفقیتی با این مربی یوگسلاو به دست نیاورد. هلیل هودزیچ به ناچار راهی عربستان شد تا هدایت الاتحاد جده را به دست بگیرد. پس از الاتحاد، مسوولان فدراسیون فوتبال ساحل عاج سراغ هودزیچ آمدند و مسوولیت فنی تیمشان را به دست این مربی سپردند. او با ساحل عاج به جام جهانی 2010 صعود و موفقیت‌هایی فراتر از حد انتظار کسب کرد.

هودزیچ پس از پایان جام جهانی 2010 ترجیح داد به اروپا برگردد و این بار مربیگری دیناموزاگرب را بر عهده بگیرد. حاصل کار او در پرافتخارترین باشگاه کرواسی کسب عنوان قهرمانی لیگ بود. او بعد از این قهرمانی به آفریقا بازگشت و سرمربیگری الجزایر را بر عهده گرفت. هودزیچ با الجزایر دوران درخشانی را سپری کرد و با این تیم به جام جهانی 2014 رسید. او الجزایر را به تیمی شگفتی‌ساز بدل کرد و سپس به لیگ ترکیه برگشت تا سرمربی ترابوزان شود. او از سال 2015 هدایت تیم ملی ژاپن را به دست گرفته و انگیزه بسیاری دارد تا این تیم را به موفقیت برساند.

افتخارات هلیل هودزیچ در دوران بازیگری:

قهرمان مسابقات زیر 21 ساله‌های اروپا (یوگسلاوی)
قهرمان لیگ یوگسلاوی (ویلز)
قهرمان لیگ فرانسه (نانت)
بهترین بازیکن و آقای گل زیر 21 ساله‌های اروپا (یوگسلاوی)
دو بار آقای گل لیگ فرانسه (نانت)
بهترین بازیکن لیگ فرانسه (نانت)

افتخارات هلیل هودزیچ در دوران مربیگری:

قهرمان باشگاه‌های آفریقا (راجا کازابلانکا)
قهرمان سوپرلیگ آفریقا (راجا کازابلانکا)
قهرمان لیگ دو فرانسه (لیل)
قهرمان جام حذفی فرانسه (پاری سن ژرمن)
قهرمان لیگ کرواسی (دینامو زاگرب)
بهترین مربی لیگ فرانسه (لیل)
بهترین مربی سال فرانسه (لیل)


ویدیو مرتبط :
وضعیت انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سرمربی تیم ملی فوتبال پرتغال6ماه محروم شد



 

 

سرمربی تیم ملی فوتبال پرتغال 6 ماه محروم شد

 

مقامات مبارزه با دوپینگ پرتغال به دلیل اظهارات "کارلوس کوئیروز" در جلسه تمرینی تیم ملی پرتغال پیش از آغاز رقابت های جام جهانی تصمیم به تعلیق این مربی گرفته اند.

کوئیروز پیش از این از سوی فدراسیون فوبتال پرتغال به دلیل اظهار نظر در خصوص نمونه گیری از بازیکنان و مداخله در این خصوص به مدت یک ماه محروم و هزار یورو هم جریمه شده بود.

این در حالی است که هم این مربی و هم فدراسیون فوتبال پرتغال از محرومیت شش ماه جدید ابراز بی اطلاعی کرده اند. کوئیروز اظهار داشت: من در این خصوص به دادگاه داوری برای ورزش (CAS) شکایت می کنم. این تصمیم تا زمانی که به شکایت من رسیدگی شود، اعتباری ندارد.

بر پایه گزارش ساکرنت، فدراسیون فوتبال پرتغال در بیانیه ای اعلام کرده است: در خصوص تصمیمی که مقامات آنتی دوپینگ پرتغال در خصوص محرومیت شش ماهه کارلوس کوئیروز اتخاذ کرده اند، این فدراسیون تا مشخص نشدن نتیجه تحقیقات، آن را تایید نمی کند.