ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

هر آنچه در برنامه دیشب 90 گذشت(93/08/05)/ صداقت برنامه نود و فردوسی پور زیر سوال رفت



اخباربرنامه نود دیشبد

اخبار ورزشی - در برنامه نود دیشب چه گذشت؟
وینگادا، حق‌پخش، سرباز فراری‌ها و یک سوال مهم پیامکی روی میز نود

برنامه نود در حالی شب گذشته روی آنتن رفت که هیچ ویدئویی از بازی‌های برگزار شده هفته گذشته نداشت و قرار شد ماجرای حق پخش تلویزیونی را بررسی کند. این برنامه غیر از حق پخش و سوال پیامکی عجیب‌اش نکاتی هم در خصوص سرنوشت تیم ملی امید و همین‌طور وضعیت سربازفراری‌های لیگ برتری داشت.

سرانجام انتظارها به سر آمد و بعد از جلسه مشترک مدیران فوتبال و صدا و سیما در عصر روز گذشته مدیران صدا و سیما رضایت دادند تا نود شب گذشته ماجرای حق‌پخش را موضوع اصلی قرار دهد. برنامه‌ای که در پی برگزاری جلسه مذکور از زهرش گرفته شده بود و دیگر از یک مناظره پر شور به دیالوگ میان عادل فردوسی‌پور و مهدی تاج تبدیل شده بود.

به گزارش تابناک، اما سوال پیامکی برنامه همچنان نشان از این داشت که سیاست‌گذاران سازمان صدا و سیما چندان علاقه‌مند نیستند که خودشان را در معرض قضاوت مردم قرار دهند. برای همین هم به‌جای مطرح سوالی در خصوص ماجرای روز حق پخش سوال عجیب و خنده‌دار «طرفدار کدام تیم هستید؟» اختصاص داشت که مخاطبان باید از میان هفت گزینه «پرسپولیس-رئال»، «پرسپولیس-بارسلونا»، «استقلال-رئال»، «استقلال-بارسلونا»، «سایر تیم‌های ایرانی-رئال»، «سایر تیم‌های ایرانی-بارسلونا» و «هیچکدام» یکی را انتخاب کنند. سوالی که عادل فردوسی‌پور هم با خنده در توضیح آن می‌گوید ما مدت‌ها بود که می‌خواستیم این سوال را مطرح کنیم تا بدانیم رئالی‌‌ها و بارسایی‌ها در میان آبی و قرمزپوشان پایتخت چه میزان طرفدار دارند.

از سوال پیامکی برنامه که بگذریم بخش ابتدایی و پانزده دقیقه‌ای اول بازی به تیم ملی امید و سرنوشت نلو وینگادا اختصاص داشت. مهمان این بخش از برنامه حبیب کاشانی بود که به تازگی مسئولیت مدیریت تیم امید را در فدراسیون فوتبال بر عهده گرفته است.

 او در ابتدای حرف‌هایش در مورد تیم امید و وینگادا سرمربی این تیم گفت: «حرف این بوده كه بازیكنانی كه وینگادا به بازی‌های آسیایی برده، افرادی بوده‌اند كه سن آن‌ها را نمی‌دانسته. كروش آن‌ها را مشخص كرده بود. به قول آقای افاضلی بازیكنان به صورت توریست رفته بودند و رفته بودند كه دو تا بازی را تجربه كنند و برگردند. فكر می‌كردند كه بالا می‌روند.

احساسشان این نبود كه تایلند می‌تواند خطری برای ایران ایجاد كند. لذا وینگادا 7 تا بازی بین‌المللی انجام داد كه 4 تا را باختند و 3 تا را مساوی كردند. این نتیجه حاصل كار ایشان است. به نظرم دور از دسترس نیست رفتن ایران به المپیك. البته اگر همه با هم بخواهند.»

او ادامه داد: «ما یك مثلثی داریم، وزارت ورزش، كمیته ملی المپیك و فدراسیون فوتبال كه همه خودشان را متولی این تیم می‌دانند. اگر این مثلث اراده كند چرا باید رفتن به المپیك آرزو باشد؟ امروز برای كروش مثال زدم كه عراق با این همه مشكلات امنیتی و كره شمالی با این همه تحریم همیشه هست. كروش گفت آن‌ها تقلب می‌كنند و صغر سن دارند. گفتم كره جنوبی چی؟ آن‌ها هم تقلب می‌كنند؟ گفت نه. گفتم اگر ما در رنكینگ اول آسیا هستیم نمی‌تواند دور از دسترس باشد.»

كاشانی گفت: «یكی از دوستان من گفت كه 23 علت برای نرفتن تیم ملی به المپیك هست. مثلا ما 9 بازیكن در تیم امید داشتیم كه 7 تا در تیم المپیك بازی می‌كردند. عملا مشكلاتی به وجود می‌آورد. اینكه 40 سال به المپیك نرفتیم زیاد است. امروز با احمدی‌مقدم فرمانده ناجا جلسه داشتم و گفتم ما مشكل خروجی داریم كه گفت هر كاری لازم باشد انجام می‌دهیم كه مشكل خروجی بازیكنان تیم امید حل شود.»

عادل هم البته قانع نشد و گفت: «ما همیشه یك دور باطل در زمینه تیم امید داشته‌ایم و درس نمی‌گیریم از اشتباهات گذشته. ما تیمی به بازی‌های آسیایی می‌بریم كه در المپیك نمی‌تواند شركت كند. این اتفاق دائم تكرار می‌شود. نزدیك مسابقه هم می‌رسد كمیته ملی المپیك دخالت می‌كند و می‌گوید مدال می‌خواهیم. فدراسیون هم برای كم شدن فشار انتقادات تیمی را می‌برد كه به المپیك نمی‌رسد.»

كاشانی هم در جواب گفت: «ما سه دوره برای تیم امید برنامه ریزی كردیم. یك دوره 58 روزه و دو تا بازی دوستانه. در فدراسیون روش گلخانه‌ای انجام می‌شود و 50 - 60 تا بازیكن را از پدر و مادر و درس جدا می‌كنیم. ولی این در دنیا مرسوم نیست. من سوال كردم از كمیته فنی و گفتم شرایط وینگادا خاص است و امكان اینكه با او به آخر خط برسیم نیست. پس كمیته فنی با چه دلیلی او را انتخاب كرده است كه حالا پس از 6 ماه می‌گوید او باید برود؟ گفتند ما كارنامه وینگادا را دیده‌ایم. در المپیك با عربستان چهارم شده و اف سی سئول را قهرمان كره جنوبی كرده. ولی گفتم مشكل ما مشكل روحی بازیكنان است. بازیكنانی كه بعد از باخت به راه‌آهن گریه می‌كنند ترس از باخت دارند.»

كاشانی در مورد اینكه چه مربیانی گزینه سرمربیگری تیم امید هستند گفت: «در كمیته فنی چند تا مربی جوان انتخاب كردیم و دو تا مربی با تجربه. یك مربی هم من معرفی كردم. منصوریان، گل محمدی، وحید هاشمیان، هومن افاضلی، حسین فركی و محمد مایلی‌كهن مربی هستند. كرانچار را هم من معرفی كردم. این مجموع دوستانی بودند كه معرفی شدند تا بتوانیم اگر با كرانچار به آخر خط رسیدیم، از یكی از آن‌ها استفاده كنیم.»

مدیر تیم امید در مورد بدهی مالیاتی وینگادا گفت: «وینگادا 500 میلیون تومان بدهی مالیاتی دارد. از زمان پرسپولیس. 100 میلیون تومان آن پرداخت شده. رحیمی تا 24 شهریور امسال وقت گرفتند تا پرداخت كنند. فدراسیون هم ضمانت كرد كه وینگادا یك بار از كشور خارج شود. البته این حق مردم است. در آلمان اولی هوینس را به دلیل فرار مالیاتی محكوم می‌كنند و به زندان می‌اندازند. امروز در كمیته فنی جلسه داشتیم با حضور كروش. كروش گفت من از عملكرد فنی وینگادا دفاع نمی‌كنم. شاید در ذهن این طور باشد كه چون وینگادا هم وطن اوست از او حمایت می‌كند ولی امروز كروش تكذیب كرد.»

كاشانی در پاسخ به این سوال كه آیا قرار است جانشین نبی یا آیت‌اللهی شود؟ گفت: «نه این سمت فعلی هم چون شغل نیست من هستم. من نماینده مردم در شورای شهر هستم. به نبی و آیت‌اللهی گفتم من كبریت بی خطر هستم و امكان اینكه جای شما بیایم نیست.»

او در پاسخ به این سوال كه سرمربی تیم امید كی مشخص می‌شود؟ گفت: «امروز با كروش صحبت نهایی را انجام دادیم. روز آینده در هیات رئیسه فدراسیون مسائل را مطرح می‌كنیم. جمع بندی می‌كنیم و چیزی كه به درد كشور ما می‌خورد را اعلام می‌كنم. ان‌شاءالله كه این انتخاب صحیح باشد. امیدوارم من چند ماه دیگر مهمان شما نباشم و بگویم اشتباه كردم. كمیته المپیك نظرش روی مربی ایرانی است و روی یك اسم بیشتر هم تاكید ندارد. ولی این گزینه با باشگاه قرارداد دارد.»

در ادامه و در بخش تقویم نود حامد کاویانپور به دلایل شکست تیم ملی ایران برابر بحرین اشاره کرد و گفت: هنوز هم یاد آن بازی می افتم ناراحت می شوم. ما یک هفته زودتر به بحرین رفتیم و همین امر مشکلاتی را برای ما ایجاد کرد. در روز بازی هم به یک رستوران دعوت شده بودیم که برخلاف روزهای دیگر بیرون از هتل ناهار خوردیم و وضعیت بازیکنان بهم ریخت.

کاویانپور در بخش دیگری از صحبت هایش به ماجرای حاشیه های تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت های لبنان اشاره کرد. وی تاکید کرد که آن تیم حاشیه های زیادی داشت اما اینطور نبود که بازیکنان به شب زنده‌داری بپردازند!

 مهدی تاج رئیس سازمان لیگ امشب به برنامه نود رفته بود تا در مورد اختلافات فدراسیون فوتبال و سازمان صدا و سیما برای حق پخش تلویزیونی حرف بزند. البته عادل اعلام كرد كه قرار بود در برنامه‌اش میزگرد داشته باشد اما از آنجا كه جلسه دوشنبه مدیران باشگاه‌ها با رئیس سازمان صدا و سیما مثبت بوده، تصمیم گرفته فقط تاج را به برنامه‌اش ببرد. تاج در این برنامه گفت: «در مورد گرفتن حق پخش، سازمان لیگ از طرف باشگاه‌ها اقدام می‌كند. در سازمان لیگ یكی درآمدزایی سازمان لیگ و یكی كاهش هزینه را در برنامه داشتیم. در بخش درآمدزایی برای تبلیغات دور زمین یك قرارداد خوب بستیم. شركتی آمد و 160 میلیارد تومان برنده شد. بخش دیگری از درآمد ما از حق پخش تلویزیونی بود. آبان 1392 نامه‌ای نوشتیم خدمت رئیس صدا و سیما و اعلام آمادگی كردیم كه قرارداد ببندیم. عددی هم به عنوان پیشنهاد اعلام كردیم. بین 48 تا 72 درصد از درآمد باشگاه‌ها از حق پخش است.»

او ادامه داد: «كنفدراسیون فوتبال آسیا مشخص كرده كه باشگاه‌ها باید از حق پخش تلویزیونی منابع داشته باشند. حق پخش تلویزیونی اولین بخش درآمدهای باشگاه‌هاست. بعد اسپانسر و بعد هم بلیت فروشی. حق پخش بالاتر از همه است.»

عادل هم گفت: «باشگاه‌ها می‌گویند این حق ماست چون در جهان اتفاق می‌افتد. صدا و سیما می‌گوید من سازوكار قانونی ندارم. مجلس و دولت كمك كنند. این قابل حل است. باشگاه‌ها حقشان است كه پول بخواهند. بخش اصلی درآمد آن‌ها از این طریق است.»

تاج گفت: «تلویزیون بهره مالكانه از فوتبال می‌برد. الان هر باشگاهی یك شركت است و باید طبق قانون تجارت اداره شود. باید سود نشان بدهی و اگر ضرر نشان بدهی باشگاه می‌شود آماتور. ما امروز یازدهمین جلسه را با سازمان صدا و سیما برگزار كردیم. ولی به نتیجه نرسیدیم. من قبول دارم فوتبال ما بیمار است. دائم می‌گویند مدیران بی عرضه و مدیران هزینه. خب ما آمدیم این‌ها را درست كنیم. مدیر باشگاه كه دوچرخه نمی‌فروشد، سیب زمینی نمی‌كارد. پول را از حق پخش درمی‌آورد. من موافق اینكه پول زیاد به بازیكن بدهند نیستم. ما نمی‌گوییم صدا و سیما پول فوتبال را بدهد و ذوب‌آهن 14 میلیارد هم از كارخانه بگیرد. اگر این پول را از كارخانه بگیرند باید بنویسیم كمك دولتی. ولی اگر از صدا و سیما بگیرند می‌شود حق پخش. كمك دولتی امتیاز منفی است برای باشگاه‌ها. می‌گوییم مسیرش باید درست باشد. این دعوا برای ما نیست. همه جای دنیا این اتفاق یك بار افتاده.»

رئیس سازمان لیگ ادامه داد: «ما با ضرغامی جلسه داشتیم. اگر این جلسه سه ماه پیش بود بهتر بود. به این نتیجه رسیدیم كه برویم سمت دولت. ضرغامی می‌گفت من هم می‌گویم این حق باشگاه‌هاست ولی نمی‌توانم آن را بدهم. این را همه قبول كرده‌اند. امیدوارم چهارشنبه بتوانیم برویم سمت دولت و حرفمان را بزنیم. میلیون‌ها بیننده دارد برنامه نود. این خیلی بد است كه به خاطر حق پخش، این برنامه پخش نشود. ما 240 تا بازی در لیگ برتر داریم كه همه پخش می‌شود. لیگ یك و دو و سه هم پخش می‌شود. امیدواریم چهارشنبه بتوانیم در دولت حرف بزنیم و بپذیرند كه این پول پرداختنی است. حرف گردن كلفتی و قلدری نیست. یك منطقی پشت آن است. فوتبال را ببریم به سمتی كه همه دنیا برده. این دعواها همه جا بوده. ما می‌گوییم همین پولی كه از طریق كارخانه‌ها می‌دهند، از طریق صدا و سیما بدهند و فقط مسیرش را عوض كنند.»

در این لحظه از پشت صحنه اشاره‌ای به فردوسی‌پور كردند و این مجری گفت: «فوتبالی‌ها می‌گویند صدا و سیما از كنار آگهی‌هایی كه از كنار فوتبال درمی‌آورد پول سرسام آوری است و بخشی را به فوتبال بدهد.» تاج هم گفت: «ضرغامی گفت من یك بودجه‌ای دارم حدود 3 هزار میلیارد تومان. 1500 تا 1600 میلیارد را دولت می‌دهد و مابقی را گذاشته برای تبلیغات. ما مسئول صدا و سیما نیستیم. ما مسئول سازمان لیگ هستیم. حرفش درست است. ولی این سمت هم اداره لیگ برعهده ماست. كار درستی باید انجام بدهیم در این زمینه. راه حل درست را در این می‌بینم كه با دولت صحبت كنیم. آقای ضرغامی خیلی خوب بود امروز. پذیرفت كه این حقوق ماست. ایشان به ما كمك كند. بیاید در دولت و مجلس. بگوید كه این‌ها نمی‌روند سمت شبكه الجزیره. ما اصلا الجزیره را راه نداده‌ایم.»

عادل هم به نكته جالبی اشاره كرد و گفت: «در بعضی مراكز استان‌ها صدا و سیما نه تنها پول نمی‌دهد به باشگاه‌ها بلكه پول هم می‌خواهد. این دیگر خیلی بد است. پدیده و سایپا برای اینكه بازی‌شان پخش شود باید پول بدهند. حق طبیعی باشگاه‌ها و فوتبال است كه این پول به آن‌ها برسد. مجلس و دولت بیایند به این قضیه كمك كنند.»

تاج هم گفت: «راه حل درستش این است كه مجلس و دولت بیایند كمك كنند. همین اس ام اس كه شما در برنامه تان دارید، مقداری از پولش برای ماست. این حقوق فوتبال است. ما از عربستان بالاتریم. عربستان برای 10 سال یك میلیارد دلار قرارداد بسته. یعنی 3 هزار میلیارد تومان. سری آ ایتالیا برای یك فصل 950 میلیون یورو. انگلستان سه سال 5 میلیارد پوند. تركیه یك ساله 123 میلیون دلار. ما خودمان را با تركیه و عربستان و قطر تنظیم كنیم. از این‌ها كه كمتر نیستیم. رئال مادرید 178 و بارسا 175 میلیون دلار. ما بگوییم 5 میلیون دلار بدهیم به پرسپولیس، این تیم بارش را می‌بندد. اگر یك عددی روز چهارشنبه به ما بدهند، ما از پنجشنبه مجوز پخش را می‌دهیم كه بازی‌ها بیفتد روی روال. سال بعد هم همه می‌دانند كه عقب نشینی نخواهیم داشت. آیا زدن فوتبال به نفع جامعه است؟ شك ندارم چهار تا تیم ما در آسیا می‌بازند. عرب‌ها در تهران پرسپولیس را می‌برند، در كشور خودشان هم می‌برند. قطر یك بازیكن گرفته 4.5 میلیون دلار. این پول بودجه باشگاه پرسپولیس است. ما كه نمی‌توانیم آن‌ها را بیاوریم. ولی می‌توانیم قرضی بازیكن بیاوریم. 20 روز دیگر از كنفدراسیون فوتبال آسیا می‌آیند و می‌خواهند این لیست را چك كنند. یا باید دروغ بنویسیم یا اینكه راست بنویسیم و آماتور شویم و سهمیه كشورمان كم شود. مثلا گفتند ورود بانوان به ورزشگاه‌ها. ما محكم ایستادیم و گفتیم زمینه اش نیست و نمی‌شود.»

عادل در این لحظه گفت: «یك كاری كنید بشود.» تاج هم گفت: «برای آن هم تلاش كردیم ولی نشده. اگر همه كمك كنند ما باید هفته بعد برنامه نود را داشته باشیم.» عادل گفت: «دوشنبه كه به دلیل عاشورا نداریم. ولی اگر بشود تلاش می‌كنیم برنامه را در روزهای دیگر داشته باشیم.»

تاج هم در ادامه گفت: «شورای نگهبان وقتی یك چیزی با شرع اسلام مغایر باشد مخالفت می‌كند. ولی پول دادن به باشگاه‌ها مخالف شرع نیست. ما باید این مسیر را برویم كه در بودجه صدا و سیما این را ببینند. ما هنرپیشه‌های صدا و سیما هستیم و نقش بازی می‌كنیم. چون خیلی از برنامه‌های صدا و سیما را پر می‌كنیم. ما 1470 نفر را باید مدیریت كنیم كه در لیگ برتر یك هفته برگزار شود. تازه لیگ یك و دو و لیگ بانوان هم هست. همه این‌ها هم دارند كار می‌كنند. همین راهش است كه محصول ما را بخرند. ما یك محصول داریم برای فروش. خب اگر كسی نخرد، نمی‌فروشم.»

در بخش پایانی این گفت‌وگوی مفصل هم در خصوص وضعیت بازیکنانی که مشکل سربازی دارند بحث شد و همین‌طور تاج اعلام کرد که بزودی مشکل پخش تلویزیونی حل خواهد شد. عادل فردوسی‌پور هم در خلال برنامه اعلام کرده بود که به دلیل همزمانی نود هفته بعد با تاسوعا و عاشورای حسینی، در صورت عدم پخش تلویزیونی هفته سیزدهم برنامه نودی هم در کار نخواهد بود.

برنامه نود ساعت ۲:۳۰ بامداد امروز به پایان رسید.

 

اخبارورزشی - تابناک

 


ویدیو مرتبط :
برنامه 90- سوتی های فردوسی پور در سال 93

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هر آنچه در برنامه دیشب 90 گذشت(92/05/08)



برنامه نود,عادل فردوسی پور

از مشخص شدن نام وزیر ورزش تا نمایش تلخ مراسم !
هرآنچه در ۹۰ دیشب گذشت

شب گذشته برنامه 90، حدود 90 روز پس از آخرین برنامه اش از دیشب دوباره روی آنتن رفت. در این برنامه چگونگی صعود تیم ملی به جام جهانی مورد بررسی قرارگرفت ، سوال نظرسنجی این هفته این بود که کدام تیم در نقل و انتقالات بهتر عمل کرد 1- استقلال 2- پرسپولیس 3- سپاهان 4- تراکتور سازی که در پایاناستقلال با 45 درصد در رتبه نخست و پرسپولیس، سپاهان و تراکتور سازی به ترتیب با 35 درصد، 14 درصد و 6 درصد در رتبه های دوم تا چهارم ایستادند.

برنامه 90 شب گذشته مانند همیشه دیدنی بود؛ نخستین قسمت از پانزدهمین سری برنامه نود از ساعت 23:05 سه شنبه شب از طریق شبکه سوم سیما بر روی آنتن رفت.


به گزارش «تابناک»،همزمان با آغاز سری جدید برنامه نود، دکور آن نیز با تغییراتی روبرو شده بود که در ابتدای برنامه نیز فردوسی پور دقایقی درباره آن صحبت کرد.
 بنا بر این گزارش، پس از این بخش صحبت های قوچان نژاد درباره صعود تیم ملی پخش شد. در ابتدا از او مثل خداداد عزیزی که پایه گذار صعود تیم ملی به جام جهانی 98 بود، یاد شد و گفته شد بازهم یک مشهدی تیم ملی را به جام جهانی برد. او در صحبت هایش ضمن ابراز خرسندی از حضور در تیم ملی گفت : در آن لحظه خیلی خوشحال بودیم. چه آنها که روی نیمکت بودند و چه کسانی که در میدان بودند. لحظات شیرینی بود و می دانستیم با یک گل به جام جهانی می رویم. کی روش با من تماس گرفت و ازم پرسید می خواهی به تیم ملی بیای؟ و من با خوشحالی قبول کردم. چراکه این یک افتخار برای من بود.

 

نیم فصل به استاندارد لیژ آمدم و نمی دانم که بعد یک ماه چندان بازی نکردم. خوشحالم بازهم فرصت بازی به من داده شد و بازهم گلزنی کردم. در پایان فصل مربی جدید آمده و زیاد مرا خوب نمی شناسد. با این حال سعی خودم را می کنم تا بار دیگر در ترکیب ثابت قرار بگیرم.

فردوسی پور: آقای کفاشیان وزیر ورزش را که گفتی ، باقی وزرای کابینه را هم بگو!
در ادامه کفاشیان روی خط آمد و در آغاز صحبت هایش با اشاره به سختی هایی که برای صعود تیم ملی کشیده اظهار کرد: خرداد، ماه سختی بود و نفس راحتی کشیدم. در این یک ماه زیاد عرق ریختم و باید در آینده هم مسائل فوتبالی روی روال قرار بگیرد.

کفاشیان در صحبت های خود در خصوص میزبانی جام ملت های آسیا گفت و خاطرنشان کرد: مشکلات ما در داخل از کشور است و حمایت لازم برای گرفتن میزبانی انجام نمی شود.

وی ادامه داد: صحبت هایی با مسئولان مختلف کرده ایم و در تلاشیم میزبانی سال 2019 را بگیریم و امیدواریم بتوانیم میزبانی جام ملت های آسیا را بگیریم و با نگاه ملی می توانیم به فوتبال کشورمان کمک کنیم.

وی در مورد جوایز تیم ملی نیز گفت: مجوز ورود خودرو فقط به بازیکنان داده شد که لیستی 25 نفره است، البته برخی دیگر از بازیکنان نیز مستحق گرفتن این پاداشها هستند که در این لیست نیستند.

وی افزود: مواردی که مربوط به فدراسیون است ما خودمان سعی می کنیم به تمامی بازیکنانی که در موفقیت تیم ملی سهیم بوده اند پاداش بدهیم ولی پاداشهایی که به وزارت ورزش مربوط می شود ما نمی توانیم تصمیم گیری کنیم.

وی ادامه داد:  او در دل حرفهایش گفت:« از دولت آینده آقای سلطانی فر با من تماس گرفتند و گفتند همه کار بکنید که این میزبانی را بگیریم.» به محض اینکه این جمله از زبان کفاشیان بیرون آمد ، فردوسی پور گفت:« آقا شما اگر اسم اعضای کابینه را می دانی باقی اش را هم بگو. اسم وزیر ورزش را که گفتی مثلا برای مان نام وزیر بهداشت را هم بگو مردم بدانند.» که این گفته اش باعث شد تا کفاشیان که اسم گزینه اصلی وزارت ورزش را به زبان آورده بود بگوید:« نه بابا اگر اسم اعضای کابینه را بگویم مزه اش از بین می رود!» او این جمله را با خنده گفت و بعد تاکید کرد:« سلطانی فر از دوستان قدیمی من است و به عنوان عضو کارگروه این تماس را گرفته است نه به عنوان وزیر ورزش.»

بعد از این فردوسی پور و کفاشیان درباره مجوز های خودروها به ملی پوشان بحث کردند . در این برنامه فردوسی پور از وزارت ورزش برای تصمیمات شان درباره تیم ملی کشتی نوجوانان که در مغولستان گیر کرده بودند ، انتقاد کرد و کفاشیان هم گفت:« اگر ما ۵۰ میلیون ها را پس بدهیم ، مشکل حل است؟!»

البته در ادامه دبیر فدراسیون کشتی با برنامه ۹۰ تماس گرفت و گفت ما فقط هتل ملی پوشان کشتی را عوض کردیم و بچه های این تیم هم امشب به تهران می رسند!
در این بخش برنامه گزارشی از جشن های فوتبالی ایران و شاهکارهای موجود در این مراسمات پخش شد.

در بخشی از برنامه یادی از سه کوهنورد کشورمان شد که طی روزهای اخیر مفقود شده اند.


پرسپولیس - تراکتور
در ادامه بازی پرسپولیس و تراکتور سازی  و صحنه هایی از دیدار این دو تیم پخش شد تا در مورد موارد داوری این دیدار کارشناسی شود.
در این بخش از برنامه حسین عسکری بر روی خط تلفنی برنامه آمد و در خصوص ارنج داوران لیگ سیزدهم صحبت هایی را مطرح کرد.
در این بخش داوری دیدار تیم های پرسپولیس و تراکتور مورد بررسی قرار گرفت.
عسگری در مورد داوری قهرمانی و ایرادهای داوری وی گفت: یک داور نباید حرکات اضافه داشته باشد و مهم است که رفتار یک داور با بازیکنان چطور است و این موضوع چندین بار به وی تذکر داده شده است.
مسئولان فدراسیون اختلافات میان کمیته داوران و دپارتمان داوری را حل می کنند.
میرزابیگی نیز عنوان کرد: هم عسگری و هم اصفهانیان از داوران خوب کشورمان هستند که امیدوارم هر دوی این عزیزان در کنار ما باشند.


سوال و پاسخ نظرسنجی
سوال نظرسنجی این هفته این بود که کدام تیم در نقل و انتقالات بهتر عمل کرد 1- استقلال 2- پرسپولیس 3- سپاهان 4- تراکتور سازی کهدر این نظرسنجی دو میلیون و چهارصد و سی و چهار هزار نفر شرکت کردند و استقلال با 45 درصد در رتبه نخست و پرسپولیس، سپاهان و تراکتور سازی به ترتیب با 35 درصد، 14 درصد و 6 درصد در رتبه های دوم تا چهارم ایستادند.
جلسه " نودی" رویانیان و رحیمی برای حل اختلاف درخصوص دهنوی/کاسه و کوزه ها سر رسانه ها شکست!

رویانیان و رحیمی برای حل اختلاف در جریان انتقال دهنوی به پرسپولیس،سه شنبه شب مهمان تلفنی برنامه نود بودند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛حاشیه های انتقال قاسم دهنوی به پرسپولیس تمامی ندارد.در حالی که دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به توافق رسیده بودند تا با ردوبدل کردن پول هایی که دهنوی،کریمی و خلیل زاده گرفته اند همه چیز ختم به خیر شود،اما عدم پرداخت پول ها و شکایت دوباره سپاهانی ها از دهنوی این اتفاقات را وارد فاز جدیدی کرد.در نخستین برنامه نود برای لیگ سیزدهم رحیمی مدیر عامل سپاهانی ها روی خط آمد و در این باره گفت:«سوال من این است که آیا یک ورزشکار می تواند با دوباشگاه قرارداد ببندد و پول هم بگیرد یا نه؟شما اسم این را چه می گذارید آقای فردوسی پور؟»که عادل گفت:«نمی دانم،بگوییم "چیز"بهتر از کلاهبردار است.»

رحیمی پس از این اظهار نظر ادامه داد:«بحث ما این است که در جلسه ای با پرسپولیسی ها تمام قرار و مدارها را گذاشتیم.الان چند ماه است که پول ما را نمی دهند.»در این لحظه دوباره فردوسی پور حرف رحیمی را قطع کرد و گفت:«اگر این طور باشد که خلیل زاده و کریمی هم از پرسپولیس پول گرفته بودند آیا باید برای آنها هم از لقب کلاهبردار استفاده کرد؟»که رحیمی ادامه داد:«من خودم در کمیته انضباطی پیشنهاد دادم که باید با بازیکنانی که با دو باشگاه قرارداد دارند برخورد شود.»


در ادامه این بحث مجری برنامه نود گفت که اعتراض پرسپولیسی ها به این دلیل است که چرا دهنوی 60 میلیون تومان جریمه شده است اما رای کمیته انضباطی درباره کریمی و خلیل زاده صادر نمی شود.اما واکنش رحیمی به این سوال:«این پیشنهاد خود من بود که این دست از بازیکنان باید یک سال محروم شوند.»در این لحظه دوباره فردوسی پور سوال کرد آیا خلیل زاده و کریمی پول باشگاه پرسپولیس را پس داده اند که رحیمی گفت:«بله،البته ما با شیرینی حرف زده ایم که قرار شد پول کریمی را از دهنوی کم کنند.»


صحبت های رحیمی که به این جا رسید محمد رویانیان هم روی خط آمد.او پس از تسلیت گفتن به مناسبت شهادت حضرت علی (ع) به فردوسی پور و میرزابیگی که کارشناس داوری حاضر دربرنامه بود سلام کرد.اتفاقی که تعجب مجری برنامه نود را به همراه داشت:«آقای رویانیان دیگر کاملا فوتبالی شده اید.خیلی جالب است که آقای میرزا بیگی را هم مثل بنز شناختید!»

رویانیان خنده ای کرد و حرف هایش را این طور آغاز کرد:«من می خواهم بگویم که خلیل زاده،کریمی و حدادی فر هم وضعیتی مشابه دهنوی داشتند،اینکه درباره دهنوی ما حق داشتیم یا سپاهان الان نمی خواهم درباره اش حرف بزنم،من باید ابتدا به آقای رحیمی سلام عرض کنم و سپس بگویم ما با ایشان جلسه ای را برگزار کردیم.من به دهنوی گفته بودم که پول سپاهان را الان ندهد چون ما از شجاع و کرمی 330 میلیون تومان طلب داشتیم و برای انتقال دهنوی هم باید 550 میلیون تومان می دادیم.این رقم را از 330 میلیون کسر کردیم و شد 220 میلیون.من از آقای رحیمی خواستم که 48 ساعت به ما وقت بدهند که متاسفانه ماجرای کلاهبرداری رو شد.»

 

وقتی حرف های سردار به اینجا رسید رحیمی گفت:«آقای رویانیان شما خبر ندارید.دهنوی به من زنگ زد و گفت پول شما را با نزولش پس می دهیم!مگر ما نزول خور هستیم؟»که رویانیان گفت:«من دهنوی را در این چند هفته اخیر بیشتر شناختم.بچه هایش را دیدم،خانواده اش را دیدم،دختر کوچکش را دیدم.فکر می کنم باید بحث عاطفی را هم در نظر بگیریم.آقای رحیمی من دو روز پیش از خود شما عذر خواهی نکردم؟»


مدیر عامل سپاهان ضمن تایید حرف های رویانیان گفت:«بله،اما من بعدا تلفنی با شما حرف می زنم و می گویم که دهنوی چه حرف هایی به من زد.»در این لحظه رویانیان گفت:«من از شما خواهش می کنم.شما که دوست ندارید به یک بازیکن این اتهامات زده شود.می دانم که نیت شما هم همین است.متاسفانه رسانه ها همیشه بازارگرمی می کنند!»

وقتی سردار این حرف را زد عادل در حمایت از رسانه ها در آمد و گفت:«باز هم همه چیز سر رسانه ها شکست.»


ادامه بحث دو مدیر عامل مربوط به شجاع خلیل زاده بود.ابتدا رویانیان در این باره حرف زدو گفت:«خلیل زاده با ما قرارداد داشت که آقای رحیمی لطف کردند و به او گفتند با سپاهان هم قرارداد ببندد.او گفته بود که با پرسپولیس قرارداد دارد.اما اصرار آقای رحیمی که گفته بودند حالا با ما قرارداد ببندد و اگر پرسپولیس تو را خواست به این تیم برو این اتفاقات را رقم زد.ما اصلا بد اخلاقی نکردیم و انتطار نداریم که دهنوی این طور تهدید شود.»


در این لحظه دوباره رحیمی حرف های قبلی اش را تکرار کرد و گفت:«من که گفته بودیم این بازیکنان باید محروم شوند.»که رویانیان هم گفت:«ما که از خدایمان است،دو بازیکن از شما محروم می شود و یک بازیکن از ما.»


وقتی بحث به اینجا رسید فردوسی پور پیشنهاد برگزاری جلسه دیگری برای حل اختلافات را مطرح کرد که این واکنش رویانیان را به همراه داشت:«پیشنهاد خوبی است فقط باید خود شما هم در این جلسه حضور داشته باشد.»که عادل گفت:«من چرا؟من نه سر پیاز هستم و نه ته پیاز.»

 

گلایه های تلخ ملی پوش زنی که از بشاگرد به تیم ملی می آید/ آقای دایی حق ما پس چقدر است؟

 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ؛ فهیمه زارعی ملی پوش تیم ملی فوتسال بانوان که بعد از مراسم تجلیل ورزشگاه آزادی از ملی پوشان فوتبالی حسابی شاکی بود و لب به انتقاد گشوده بود که چرا یکی مثل او را از بشاگرد به تهران آوردند اما نگذاشتند برای مراسم تجلیل به کنار زمین بروند ، روی خط برنامه آمد و لب به انتقاد گشود و گفت:« 10 سال است هر هزینه ای که کردم را پولش را از خانواده ام گرفتم. ما آن شب در مراسم تجلیل قرار بود ما هم برویم پایین و خانواده های مان چشم انتظار بودند اما نگذاشتند برویم پایین.

حرف های تلخ ملی پوش فوتسال بانوان ایران باری دیگر اتفاقات نه چندان ناخوشایند فوتبال و ورزش مان را نمایان کرد.

من شنبه که برای تجلیل رفتیم ، دوشنبه به خانه ام رسیدیم. آن هم دو سکه به ما دادند. ارزش ما واقعا دو سکه است؟ ما در کره برای فینال قهرمان شدیم ، 50 دلار گرفتیم. واقعا حق ما این است؟ این انصاف است؟ بابا ما بعد از مراسم تجلیل کجا می توانستیم برویم؟ آکادمی به ما بدون اجازه به ما آب نمی دهند بخوریم ، بعد ما را 2 شب راه مان می دادند؟ ما چاره ای نداشتیم غیر از اینکه شبانه راه بیفتیم و برویم خانه مان. من 2 روز در راه بودم تا بعد از آن مراسم به خانه ام برسم.»

او با اشاره به حرف های علی دایی که پول های میلیاردی حق فوتبالیست هاست هم گفت:« فوتبالیست همه زندگی اش را می گذارد درست. کار ما هم فوتبال است اما هیچ چیز به ما نمی رسد. تا کی باید از پدران مان پول بگیریم؟ سهم ما دختران چه می شود؟»


در ادامه کفاشیان در جواب حرف های زارعی گفت:«البته ما همان شب بیش از 300 سکه توزیع کردیم اما تیم ها تعدادشان زیاد است. بعد از آن مراسم خانم دکتر شجاعی داشت آنجا گریه می کرد که نگذاشتند بچه های تیمش بروند پایین ولی آنجا اتفاقات دست ما نبود.

 

ولی مطمئن باشید که پاداش های این تیم بانوان فراموش نمی شود. خانم شجاعی هم گفتند پول تو جیبی به این دوستان دادیم. آن شب هم این بچه ها خودشان رفتند خانه دوستان شان اما آن شب مسئولان وزارت ورزش گفتند صلاح نیست بانوان بیایند پایین.» این گفته کفاشیان سبب شد تا فردوسی پور بلافاصله بگوید:« یعنی صلاح نیست که بیایند پایین و مدال بگیرند ولی صلاح است که ساعت 2 بامداد در خیابان ها ول شان کنید؟»

خبرآنلاین/تابناک