ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

هر آنچه در برنامه دیشب 90 گذشت(92/11/28)



اخبار, برنامه نود شب گذشته

 

اخبار ورزشی - گزارش برنامه نود شب گذشته
انتقاد تند و تیز علی کریمی و مایلی‌کهن علیه علی دایی

هنوز هفته بیست و هفتم لیگ برتر به پایان نرسیده و این موضوع باعث شد تا بخش مهمی از برنامه نود شب گذشته به قهرمانی تراکتورسازی و گفت‌وگو با کاپیتان و سرمربی این تیم بگذرد اما بخش مهم و جنجالی نود جایی بود که علی کریمی و کمی بعد محمد مایلی‌کهن انتقادات تندی را علیه علی دایی، سرمربی تیم پرسپولیس مطرح کردند.

به گزارش تابناک، قهرمانی تراکتورسازی با تونی اولیورا و محبوبیت این روزهای این مربی موجب شد تا سوال این برنامه به انتخاب بهترین مربی خارجی لیگ ایران در دو دهه اخیر اختصاص داشته باشد که مخاطبان باید گزینه مورد نظر خود را از میان تونی، لوکا بوناچیچ، استانکو، مصطفی دنیزلی و زلاتکو کرانچار انتخاب می‌کردند.

حضور مرتضی اسدی، کاپیتان تیم تراکتورسازی در استودیوی نود بخش نخست حضور تراکتوری‌ها در برنامه نود بود. او در بخشی از صحبت هایش درباره الگوهای ورزشی اش حرف زد و گفت:«آقا یحیی و سهراب بختیاری زاده الگوهای من بوده اند.من الان 34 سال دارم و دوست دارم مثل این دو عزیز فوتبال بازی کنم.»

او که به گفته خودش در دوران حرفه ای فوتبالش فقط دو بار از زمین اخراج شده است درباره صحنه ای که در نخستین بازی لیگ مقابل پرسپولیس کارت قرمز گرفت حرف زد و گفت:«در آن صحنه بازی گره خورده بود،پنالتی هم داده بودیم،سر نصرتی شکسته بود و هزار و یک مشکل دیگر.در ضمن خیلی هم خوب بازی نکردیم.»

عادل از او درباره نقش مجید جلالی در قهرمانی تراکتورسازان در جام حذفی سوال کرد که اسدی گفت:«باید از جلالی هم تشکر کنم.ایشان تیم را بسته است،تا جایی که نمی شود نقش جلالی را نادیده گرفت.دیگر تصمیم باشگاه بود که ایشان را برکنار کردند.»

مصاحبه تند اسدی درباره بازی با پرسپولیس.خودش می گوید:«مصاحبه من صحبتی بود که با سید جلال داشتم.او از کوره در رفته بود.من نه بی احترامی به باشگاه پرسپولیس کردم نه به هواداران این تیم.سید جلال گفته بود تراکتوری ها زیر توپ می زنند که من هم جوابش را دادم.اگر نه من با سید در تیم ملی هم بازی بودم و او دوست من است.»

آیا بازیکنان تراکتورسازی تا به حال اعتصاب کرده اند؟اسدی در این مورد توضیح می دهد:«نه،ما بازیکنان مان از 40 درصد تا 70 درصد قرارداد هایشان را گرفته اند.»

در خلال صحبت‌های اسدی دو بخش از گفت‌وگوی گزارشگر برنامه نود با خولیو ولاسکو هم پخش شد. مربی دوست داشتنی تیم ملی والیبال ایران که جمعه ان هفته همکاری خود را با ایران قطع کرد. آرژانتینی بودن ولاسکو به اندازه کافی به فردوسی‌پور این بهانه را می داد که برای انجام یک گفت وگوی مفصل به سراغ او برود.

ولاسکو در پاسخ به این سوال که کدام مربیان فوتبال در جهان را بیشتر می پسندد گفت:«فرگوسن و گواردیولا.البته مورینیو هم مربی خوبی است.» او سپس درباره گواردیولا گفت:«زمانی که در برشا بازی می کرد با مربیان دیگر حرف می زد. از همان زمان دوست داشت که مربی فوتبال شود. او به من زنگ زد و مشاوره گرفت.زمانی هم که در اسپانیا مربی بودم او را در کشورش دیدم.دقیقا زمانی بود که گواردیولا اتوئو را با زلاتان معاوضه کرد.من با پپ ناهار خوردم و او گفت که باید از سه مربی آرژانتینی تشکر کند.یکی سزار منوتی که در جام جهانی سرمربی آرژانتین بود،یکی بیلسا و یکی هم ولاسکو.او می گفت من توانسته ام تاثیر زیادی رویش داشته باشم و چیزهای زیادی درباره مدیریت از من یاد گرفته است.من به این افتخار می کنم که گواردیولا این حرف را درباره من زده است.»

خبرنگار نود از او پرسید که بهترین بازیکن جهان از نظر او چه کسی است که ولاسکو بدون هیچ مکثی گفت:«مارادونا.»او سپس ادامه داد:«او برای من بهترین بود.اما الان مسی فوق العاده است.او را دوست دارم.مسی آدمی عادی است و خیلی فروتن.مردم دوستش دارند و ظاهر او اصلا شبیه به ستاره ها نیست.»

ولاسکو در بخش دیگری از حرف هایش درباره دربی تهران حرف زد و گفت:«هر وقت این دو تیم با هم بازی داشتند مجبور بودیم زمان تمرین را تغییر بدهیم.چون آنها در محل تمرین ما بازی داشتند و ترافیک می شد.فوتبال در همه جا یک جور است و همه به  این ورزش عشق می ورزند.آنها شب ها پشت درهای ورزشگاه می خوابند.»

اما چرا این چیزها در والیبال وجود ندارد؟ولاسکو در این مورد هم گفت:«فوتبال در همه جای دنیا محبوب است و مردم دوستش دارند.چون خودشان هم فوتبال بازی می کنند.والیبال هیچ وقت به سطح فوتبال نمی رسد.»

اگر در والیبال ایران و آرژانتین امروز با هم بازی کنند کدام تیم برنده خواهد شد؟«ایران.چون بهتر از آرژانتین هستند.آرژانتین افت کرده و به همین دلیل من دارم به آنجا می روم.»در فوتبال چطور؟ولاسکو در این مورد هم گفت:«آرژانتین قوی است اما من اگر مربی تیم فوتبال کشورم بودم به آنها می گفتم که حواسشان باشد.چون اصلا بازی آسانی ندارند.یک بار در جام جهانی به سوئد 6 بر یک باختیم.من همیشه از آن روز به عنوان فاجعه سوئد یاد می کنم.»

اگر قرار باشد نسخه ای به فوتبال ما بدهید برای اینکه خط حمله قوی آرزانتین را متوقف کنیم نسخه شما چیست؟«آرژانتین روی نیمکت هم بازیکنان خوبی دارد.اگر بازیکنی بد بازی کند نفر بهتری جای او را می گیرد.»

کدام تیم در جام جهانی قهرمانی خواهد شد؟سرمربی سابق والیبال ایران در این مورد هم حرف می زند و می گوید:«حقیقت این است که در جام جهانی تیمی که قبل از مسابقات شانس قهرمانی دارد،قهرمان نمی شود.در جام جهانی کره و ژاپن تیم بیلسا با 22 بازی و بدون باخت پا به جام جهانی گذاشت اما آنها در مرحله گروهی حذف شدند.در سال 1982 همه رسانه ها علیه ایتالیا بودند اما آنها قهرمان شدند.»

اما ایران چطور؟ آیا تیم ملی ایران می تواند به مرحله بعدی رقابت های جام جهانی صعود کند؟ ولاسکو در این مورد هم گفت:«خیلی سخت است.گروه شما قوی است.به خصوص اینکه نیجریه هم در گروه شما است.آرژانتین به سختی توانسته نیجریه را ببرد.»

با پایان گفت‌وگوی فردوسی پور و اسدی و پخش بخش دوم گفت‌وگوی نود با ولاسکو تونی اولیورا به استودیو نود امد و گفت‌وگوی طولانی عادل با مربی گرم و صمیمی تراکتورسازی آغاز شد. وی در ابتدای صحبت هایش گفت: از هواداران تبریزی تشکر میکنم که ما را حمایت می کنند. با وجود مشکلاتی که داشتم بار دیگر به تراکتور بازگشتم و از این مسئله خوشحالم.

وی در مورد شهر تبریز و هواداران تراکتور گفت: تبریز شهر دوم من و هواداران تبریزی جزیی از خانواده من هستند و از در کنار آنها بودن لذت می برم.

تونی اولیویرا در مورد قهرمانی در جام حذفی خاطرنشان کرد: این قهرمانی را فراموش نمی کنم چرا که با این جام شادی را برای مردم تبریز به ارمغان آوردیم.

 گفت وگویی که با پخش تصاویر و ویدئوهای مختلفی از واکنش‌های عجیب و غریب تونی مدام قطع می‌شد و ترجمه بد مترجم همزمان موجب شد تا این گفةوگو بیش از حد طولانی و کشدار شود.


در خلال گفت‌وگو با تونی بود که بخشی از صحبت‌های تند و تیز علی کریمی علیه علی دایی و مسئولان وقت پرسپولیس پخش شدو صحبت‌های که بعد از قهرمانی کریمی با تراکتور بیان شد و در این هفته بخش‌هایی از آن در رسانه‌ها منتشر شده بود.

کریمی در بخشی از صحبت‌هایش گفت که شرط رویانیان برای قرارداد با دایی نبودن علی کریمی در تیم بود که دایی هم این شرط را به راحتی پذیرفت.   

کریمی در ابتدای گفت وگوی خود گفت: «آقای دایی در ابتدای درگیری‌شان با رویانیان خوب از من استفاده کردند. اما بعد از سه چهار ماه که قرار شد به اینجا بیان، بعدها به مدیر برنامه‌های من گفتند که رویانیان تنها شرط قرارداد دایی را نبودن من در تم تعیین کرده که دایی هم پذیرفته است.»

در این گفت وگو اشاره ای هم به اختلافات قدیمی دایی و کریمی و ماجرا پاس ندادن شد که کریمی در این خصوص حرف‌های بامزه‌ای مطرح کرد. بازیکن شماره هشت پرسپولیس در خصوص ریه اختلافات با دایی گفت «این طوری که نمی‌شود. اصلا نوع برخورد درست نیست.

 

از همدوره‌ای‌های ما مثل حسین کعبی و یحیی گل محمدی بپرسید. احترام باید متقابل باشد. اما برخورد این آقا درست نبود. گاهی اوقات به خاطر یک پاس سر بازیکن جوان داد می‌زد. کسی این چیزها را فراموش نمی‌کند اما الان آقایان با داد و بیداد کارشان را پیش می‌برند. شاید الان همه چیز بر وفق مراد باشد اما زندگی همیشه این‌طوری نمی‌ماند.»

اخبار ورزشی  - تابناک


ویدیو مرتبط :
تلاوت آقای مهدی بیابانی در برنامه اسراء 28 / 11 / 92

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هر آنچه در برنامه دیشب 90 گذشت(92/05/28)



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

از ماجرای قتل دربندی تاداوری ضعیف بازی داماش - استقلال و استمداد از علی دایی !

هر آنچه در برنامه دیشب ۹۰ گذشت

محور اصلی برنامه دیشب ۹۰، پیرامون بازی‌های هفته‌ پنجم لیگ بر‌ترو حاشیه آن بود، پرسش نظرسنجی ۹۰ این بود که بهترین گل ماه کدام گل بود: ۱ـ گل حمید جوکار- فجر 2- مسعود حسن زاده – داماش 3- شاه علی دوست – سایپا 4- بختیار رحمانی – فولاد 5- قاضی – استقلال که در پایان نزدی 61 درصد به گل قاضی رأی دادند، 16 درصد به گل شاه علی دوست ، 11 درصد به گل جوکار و بقیه به دو گزینه دیگر رای دادند

چهارمین برنامه ۹۰ در لیگ ۹۲ از ساعت 10:45 دقیقه آغاز شد؛ این برنامه‌ به مانند همیشه دیدنی بود و همانند گذشته دوشنبه شب‌ از شبکه سه پخش شد و در ادامه به بررسی بازی‌های هفته‌ پنجم لیگ بر‌ترو حاشیه آن پرداخت.

 

به گزارش «تابناک»، این برنامه که سالگرد پانزدهمین سال پخش این برنامه نیز به سمار می رفت، در آغاز برنامه، آیتم ۹۰ درجه پخش و قرعه کشی هفته پیش انجام شد ؛ افزون بر این که سپس بازیهای تراکتور- مس ، ذوب آهن – سایپا و استقلال خوزستان با نفت پخش شد

 

مسعود مرادی، کار‌شناس داوری مهمان این هفته برنامه نود بود،  کار‌شناس داوری 90 بر این باور بود که در بازی استقلال و داماش صالحی داور ضعیف بازی دو پنالتی داماش را نادیده گرفت . ضمنا  وی افتادن فرهاد مجیدی در محوطه جریمه داماش را خطا ندانست. جالب این که در این 5 روز شاهد کارشناسی همه تیمها غیر از بازی استقلال و داماش بودیم! البته در همان روز صراحتا اعلام کردیم که صالحی داور بازی دو پنالتی داماش را نگرفت.خدا رو شکر روسفید شدیم .

 

حرفهای پدر فوتبالیست مقتول در برنامه 90 ودرخواست از دایی

در ادامه پدر امید دربندی فوتبالیست جوانی که پس از ربوده شدن از سوی آدم رباها به طرز وحشیانه ای به قتل رسید، در گفت و گو با عادل فردوسی پور در برنامه نود ضمن بیان جزییات قتل پسر جوانش از رسانه ها و جامعه ورزشی در خواست کرد این حادثه را پیگیری کنند تا دستکم برای دیگران رخ نداده و خانواده ای مانند خانواده او داغدار نشوند. وی که کارمند بازنششته بانک است از علی دایی در خواست کرد که برای دستگیری قاتلان از هیچ کمکی دریغ نکند .

وی با بیان اینکه نباید شرایط به گونه ای باشد که خارجی ها فرزندش را به قتل برسانند و از کشور خارج شود از علی دایی به خاطر همشهری بودن درخواست کرد که این قضیه را پیگیری کند.

 

گزارش ویژه نود از فوتبال جزیره ابوموسی

عادل فردوسی پور و همکارانش در برنامه نود گزارش ویژه ای از جزیره ابوموسی تهیه نمودند. در این بخش عوامل این برنامه سری به تنها زمین چمن جزیره،هیئت فوتبالی با یک اتاق و یک کارمند و البته کلی عشق فوتبال زدند.مکثایی رییس هیئت فوتبال ابوموسی در پاسخ به این سوال که اینجا مسابقاتی هم برگزار می کنید یا نه گفت: فعلا که نه،خبری نیست.هیئت فوتبال ما فقط یک اتاق دارد و بدون هیچ امکاناتی.تنها سرگرمی جوانان اینجا همین زمین چمن است.دور و بر ما را کلا آب ها خلیج همیشه فارس گرفته است و همه مردم انتظار دارند.

 

در ضمن خورشیدی رییس وزارت ورزش ابوموسی هم گفت:«کل بودجه ای که به ما داده بودند 5 میلیون تومان بود.واقعا بچه های اینجا امکانات زیادی نمی خواهند.»این در حالی بود که یکی از طرفداران وعاشقان فوتبال هم گفت:«به ما 4 تا توپ و دو تا تو بدهند،کافی است!

 

عذرخواهی دوباره فردوسی پور و کنایه به پیمانکار ورزشگاه

فردوسی پور مجری برنامه 90 بار دیگر از مردم شیراز به خاطر حرفهایش در برنامه هفته پیش عذرخواهی کرد.

 

در برنامه هفته گذشته 90 گزارشی از شیراز پخش شد که نشان می داد مسئولان ورزشگاه، با استفاده از رنگ، اقدادم به سبز کردن چمن های زرد می کردند و مجری برنامه نیز که دنبال پاسخگو بود گفت: امیدوارم یک مرد در شیراز پیدا شود که در این خصوص پاسخگو باشد.

این جمله فردوسی پور از سوی مردم شیراز توهین آمیز تلقی و باعث شد وی در یک برنامه زنده تلویزیونی که از شبکه استانی فارس پخش شد از مردم شیراز عذرخواهی و تاکید کند این اتفاق، یک سوتفاهم بوده است.

 

فردوسی پور در برنامه این هفته 90 نیز بار دیگر از مردم شیراز عذرخواهی و تاکید کرد که منظور وی یک مسئول از هیئت فوتبال استان فارس بوده و نه مردم شیراز.

 

همچنین گزارشی تکمیلی در خصوص رنگ شدن چمن پخش شد که ملکی پیمانکار ورزشگاه اعلام کرد از مواد خوراکی برای تقویت چمن ها استفاده شده و رنگ به کار نبرده اند اما مسئول اداره کل ورزش و جوانان استان تاکید کرد که از رنگ استفاده شده است!

 

انتقاد دوباره از توپ های لیگ برتر 

در ادامه عادل فردوسی پور بار دیگر همچون هفته گذشته عملیات نشان دادن توپ های لیگ برتر را به کار گرفت و با بیش از 10 بازیکن،‌ مربی و کاپیتان تیم های لیگ برتر درباره این توپ ها گفتگو کرد و بیشتر اهالی فوتبال از وضعیت توپ های لیگ برتر انتقاد کردند.  

 

توپ بدون حک لوگو لیگ برتر

سپس جعفری مدیر عامل بخش خاورمیانه شرکت آل اشپورت نیز در پاسخ به فردوسی پور گفت: اینکه دوستان می گویند لوگوی سازمان لیگ ایران ثبت نشده درخواستی بود که سازمان لیگ برتر ایران به خاطر وجود نام ا... روی آرم این سازمان از ما خواستند این آرم را روی توپ ها نزنند.  

جعفری در این باره خاطر نشان کرد: ما مدارک ترخیص این توپ ها از گمرک فرودگاه امام را داریم و همه آنها را به فدراسیون فوتبال ارائه کرده ایم.  

 

 هیئت فوتبال اصفهان

قسمت پایانی برنامه اختصاص به هیئت فوتبال اصفهان اختصاص داشت که ابر قویی نژاد گفت : به هیچ وجه پستم را از دست نمی دهم!

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان هیئت فوتبال این استان را یک جزیره خود مختار خواند! که حتی در جلسات این اداره کل شرکت نمی کند و با لابی با مسئولین سیاسی استان و رسانه ای کردن موضوعات قصد دارد فعالیت های غیرقانونی خود را توجیه کند. می‌دانم این مسئله چقدر برای آقایان مهم است که این موضوع را سیاسی کرده‌اند و به مقامات بالا کشیدند. مسئله‌ای نیست اگر واقعاً اجرای قانون خلاف است تبصره و ماده این موضوع را بیاورند. در ضمن ببخشید عمر مفید مدیریت چقدر است؟ چه اصراری برای ماندن است، بس است دیگر. ما که خواهش کردیم محترمانه بروید، می‌خواهید مبارزه کنید؟

 

وی در ادامه افزود: ایشان به عنوان رئیس هیئت فوتبال عضو هیئت مدیره باشگاه ذوب آهن نیز هستند، کجای دنیا رئیس هیئت عضو هیئت مدیره باشگاه می شود؟

 

وقتی اداره کلی طبق مصوبات مجلس وظایف قانونی دارد چرا شورای تامین استان باید در این خصوص تصمیمی بگیرد؟

 

جهانی خاطرنشان کرد: پیشنهاد یک سوم اعضای مجمع این امر صورت بگیرد در حالی که ما 22 امضا جمع کردیم و این به آن معناست که بیش از یک سوم صورت گرفته و تقریباً 50 درصد اعضای مجمع آن را امضاء کرده‌اند. ما به درخواست مردم و اهالی فوتبال مبنی بر اینکه این آقا برای فوتبال چه اقداماتی انجام داده، کمیته‌ای در دی ماه سال گذشته تشکیل دادیم تا اقدامات او را بررسی کند. 

 

پرسش و پاسخ نظرسنجی ۹۰

پرسش نظرسنجی ۹۰ این بود که بهترین گل ماه کدام گل بود: ۱ـ گل حمید جوکار- فجر 2- مسعود حسن زاده – داماش 3- شاه علی دوست – سایپا 4- بختیار رحمانی – فولاد 5- قاضی – استقلال  که در پایان  نزدی 61 درصد به گل قاضی رأی دادند، 16 درصد به گل شاه علی دوست ، 11 درصد به گل جوکار و بقیه به دو گزینه دیگر رای دادند./تابناک