ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

هر آنچه در برنامه دیشب 90 گذشت(92/05/08)



برنامه نود,عادل فردوسی پور

از مشخص شدن نام وزیر ورزش تا نمایش تلخ مراسم !
هرآنچه در ۹۰ دیشب گذشت

شب گذشته برنامه 90، حدود 90 روز پس از آخرین برنامه اش از دیشب دوباره روی آنتن رفت. در این برنامه چگونگی صعود تیم ملی به جام جهانی مورد بررسی قرارگرفت ، سوال نظرسنجی این هفته این بود که کدام تیم در نقل و انتقالات بهتر عمل کرد 1- استقلال 2- پرسپولیس 3- سپاهان 4- تراکتور سازی که در پایاناستقلال با 45 درصد در رتبه نخست و پرسپولیس، سپاهان و تراکتور سازی به ترتیب با 35 درصد، 14 درصد و 6 درصد در رتبه های دوم تا چهارم ایستادند.

برنامه 90 شب گذشته مانند همیشه دیدنی بود؛ نخستین قسمت از پانزدهمین سری برنامه نود از ساعت 23:05 سه شنبه شب از طریق شبکه سوم سیما بر روی آنتن رفت.


به گزارش «تابناک»،همزمان با آغاز سری جدید برنامه نود، دکور آن نیز با تغییراتی روبرو شده بود که در ابتدای برنامه نیز فردوسی پور دقایقی درباره آن صحبت کرد.
 بنا بر این گزارش، پس از این بخش صحبت های قوچان نژاد درباره صعود تیم ملی پخش شد. در ابتدا از او مثل خداداد عزیزی که پایه گذار صعود تیم ملی به جام جهانی 98 بود، یاد شد و گفته شد بازهم یک مشهدی تیم ملی را به جام جهانی برد. او در صحبت هایش ضمن ابراز خرسندی از حضور در تیم ملی گفت : در آن لحظه خیلی خوشحال بودیم. چه آنها که روی نیمکت بودند و چه کسانی که در میدان بودند. لحظات شیرینی بود و می دانستیم با یک گل به جام جهانی می رویم. کی روش با من تماس گرفت و ازم پرسید می خواهی به تیم ملی بیای؟ و من با خوشحالی قبول کردم. چراکه این یک افتخار برای من بود.

 

نیم فصل به استاندارد لیژ آمدم و نمی دانم که بعد یک ماه چندان بازی نکردم. خوشحالم بازهم فرصت بازی به من داده شد و بازهم گلزنی کردم. در پایان فصل مربی جدید آمده و زیاد مرا خوب نمی شناسد. با این حال سعی خودم را می کنم تا بار دیگر در ترکیب ثابت قرار بگیرم.

فردوسی پور: آقای کفاشیان وزیر ورزش را که گفتی ، باقی وزرای کابینه را هم بگو!
در ادامه کفاشیان روی خط آمد و در آغاز صحبت هایش با اشاره به سختی هایی که برای صعود تیم ملی کشیده اظهار کرد: خرداد، ماه سختی بود و نفس راحتی کشیدم. در این یک ماه زیاد عرق ریختم و باید در آینده هم مسائل فوتبالی روی روال قرار بگیرد.

کفاشیان در صحبت های خود در خصوص میزبانی جام ملت های آسیا گفت و خاطرنشان کرد: مشکلات ما در داخل از کشور است و حمایت لازم برای گرفتن میزبانی انجام نمی شود.

وی ادامه داد: صحبت هایی با مسئولان مختلف کرده ایم و در تلاشیم میزبانی سال 2019 را بگیریم و امیدواریم بتوانیم میزبانی جام ملت های آسیا را بگیریم و با نگاه ملی می توانیم به فوتبال کشورمان کمک کنیم.

وی در مورد جوایز تیم ملی نیز گفت: مجوز ورود خودرو فقط به بازیکنان داده شد که لیستی 25 نفره است، البته برخی دیگر از بازیکنان نیز مستحق گرفتن این پاداشها هستند که در این لیست نیستند.

وی افزود: مواردی که مربوط به فدراسیون است ما خودمان سعی می کنیم به تمامی بازیکنانی که در موفقیت تیم ملی سهیم بوده اند پاداش بدهیم ولی پاداشهایی که به وزارت ورزش مربوط می شود ما نمی توانیم تصمیم گیری کنیم.

وی ادامه داد:  او در دل حرفهایش گفت:« از دولت آینده آقای سلطانی فر با من تماس گرفتند و گفتند همه کار بکنید که این میزبانی را بگیریم.» به محض اینکه این جمله از زبان کفاشیان بیرون آمد ، فردوسی پور گفت:« آقا شما اگر اسم اعضای کابینه را می دانی باقی اش را هم بگو. اسم وزیر ورزش را که گفتی مثلا برای مان نام وزیر بهداشت را هم بگو مردم بدانند.» که این گفته اش باعث شد تا کفاشیان که اسم گزینه اصلی وزارت ورزش را به زبان آورده بود بگوید:« نه بابا اگر اسم اعضای کابینه را بگویم مزه اش از بین می رود!» او این جمله را با خنده گفت و بعد تاکید کرد:« سلطانی فر از دوستان قدیمی من است و به عنوان عضو کارگروه این تماس را گرفته است نه به عنوان وزیر ورزش.»

بعد از این فردوسی پور و کفاشیان درباره مجوز های خودروها به ملی پوشان بحث کردند . در این برنامه فردوسی پور از وزارت ورزش برای تصمیمات شان درباره تیم ملی کشتی نوجوانان که در مغولستان گیر کرده بودند ، انتقاد کرد و کفاشیان هم گفت:« اگر ما ۵۰ میلیون ها را پس بدهیم ، مشکل حل است؟!»

البته در ادامه دبیر فدراسیون کشتی با برنامه ۹۰ تماس گرفت و گفت ما فقط هتل ملی پوشان کشتی را عوض کردیم و بچه های این تیم هم امشب به تهران می رسند!
در این بخش برنامه گزارشی از جشن های فوتبالی ایران و شاهکارهای موجود در این مراسمات پخش شد.

در بخشی از برنامه یادی از سه کوهنورد کشورمان شد که طی روزهای اخیر مفقود شده اند.


پرسپولیس - تراکتور
در ادامه بازی پرسپولیس و تراکتور سازی  و صحنه هایی از دیدار این دو تیم پخش شد تا در مورد موارد داوری این دیدار کارشناسی شود.
در این بخش از برنامه حسین عسکری بر روی خط تلفنی برنامه آمد و در خصوص ارنج داوران لیگ سیزدهم صحبت هایی را مطرح کرد.
در این بخش داوری دیدار تیم های پرسپولیس و تراکتور مورد بررسی قرار گرفت.
عسگری در مورد داوری قهرمانی و ایرادهای داوری وی گفت: یک داور نباید حرکات اضافه داشته باشد و مهم است که رفتار یک داور با بازیکنان چطور است و این موضوع چندین بار به وی تذکر داده شده است.
مسئولان فدراسیون اختلافات میان کمیته داوران و دپارتمان داوری را حل می کنند.
میرزابیگی نیز عنوان کرد: هم عسگری و هم اصفهانیان از داوران خوب کشورمان هستند که امیدوارم هر دوی این عزیزان در کنار ما باشند.


سوال و پاسخ نظرسنجی
سوال نظرسنجی این هفته این بود که کدام تیم در نقل و انتقالات بهتر عمل کرد 1- استقلال 2- پرسپولیس 3- سپاهان 4- تراکتور سازی کهدر این نظرسنجی دو میلیون و چهارصد و سی و چهار هزار نفر شرکت کردند و استقلال با 45 درصد در رتبه نخست و پرسپولیس، سپاهان و تراکتور سازی به ترتیب با 35 درصد، 14 درصد و 6 درصد در رتبه های دوم تا چهارم ایستادند.
جلسه " نودی" رویانیان و رحیمی برای حل اختلاف درخصوص دهنوی/کاسه و کوزه ها سر رسانه ها شکست!

رویانیان و رحیمی برای حل اختلاف در جریان انتقال دهنوی به پرسپولیس،سه شنبه شب مهمان تلفنی برنامه نود بودند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛حاشیه های انتقال قاسم دهنوی به پرسپولیس تمامی ندارد.در حالی که دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به توافق رسیده بودند تا با ردوبدل کردن پول هایی که دهنوی،کریمی و خلیل زاده گرفته اند همه چیز ختم به خیر شود،اما عدم پرداخت پول ها و شکایت دوباره سپاهانی ها از دهنوی این اتفاقات را وارد فاز جدیدی کرد.در نخستین برنامه نود برای لیگ سیزدهم رحیمی مدیر عامل سپاهانی ها روی خط آمد و در این باره گفت:«سوال من این است که آیا یک ورزشکار می تواند با دوباشگاه قرارداد ببندد و پول هم بگیرد یا نه؟شما اسم این را چه می گذارید آقای فردوسی پور؟»که عادل گفت:«نمی دانم،بگوییم "چیز"بهتر از کلاهبردار است.»

رحیمی پس از این اظهار نظر ادامه داد:«بحث ما این است که در جلسه ای با پرسپولیسی ها تمام قرار و مدارها را گذاشتیم.الان چند ماه است که پول ما را نمی دهند.»در این لحظه دوباره فردوسی پور حرف رحیمی را قطع کرد و گفت:«اگر این طور باشد که خلیل زاده و کریمی هم از پرسپولیس پول گرفته بودند آیا باید برای آنها هم از لقب کلاهبردار استفاده کرد؟»که رحیمی ادامه داد:«من خودم در کمیته انضباطی پیشنهاد دادم که باید با بازیکنانی که با دو باشگاه قرارداد دارند برخورد شود.»


در ادامه این بحث مجری برنامه نود گفت که اعتراض پرسپولیسی ها به این دلیل است که چرا دهنوی 60 میلیون تومان جریمه شده است اما رای کمیته انضباطی درباره کریمی و خلیل زاده صادر نمی شود.اما واکنش رحیمی به این سوال:«این پیشنهاد خود من بود که این دست از بازیکنان باید یک سال محروم شوند.»در این لحظه دوباره فردوسی پور سوال کرد آیا خلیل زاده و کریمی پول باشگاه پرسپولیس را پس داده اند که رحیمی گفت:«بله،البته ما با شیرینی حرف زده ایم که قرار شد پول کریمی را از دهنوی کم کنند.»


صحبت های رحیمی که به این جا رسید محمد رویانیان هم روی خط آمد.او پس از تسلیت گفتن به مناسبت شهادت حضرت علی (ع) به فردوسی پور و میرزابیگی که کارشناس داوری حاضر دربرنامه بود سلام کرد.اتفاقی که تعجب مجری برنامه نود را به همراه داشت:«آقای رویانیان دیگر کاملا فوتبالی شده اید.خیلی جالب است که آقای میرزا بیگی را هم مثل بنز شناختید!»

رویانیان خنده ای کرد و حرف هایش را این طور آغاز کرد:«من می خواهم بگویم که خلیل زاده،کریمی و حدادی فر هم وضعیتی مشابه دهنوی داشتند،اینکه درباره دهنوی ما حق داشتیم یا سپاهان الان نمی خواهم درباره اش حرف بزنم،من باید ابتدا به آقای رحیمی سلام عرض کنم و سپس بگویم ما با ایشان جلسه ای را برگزار کردیم.من به دهنوی گفته بودم که پول سپاهان را الان ندهد چون ما از شجاع و کرمی 330 میلیون تومان طلب داشتیم و برای انتقال دهنوی هم باید 550 میلیون تومان می دادیم.این رقم را از 330 میلیون کسر کردیم و شد 220 میلیون.من از آقای رحیمی خواستم که 48 ساعت به ما وقت بدهند که متاسفانه ماجرای کلاهبرداری رو شد.»

 

وقتی حرف های سردار به اینجا رسید رحیمی گفت:«آقای رویانیان شما خبر ندارید.دهنوی به من زنگ زد و گفت پول شما را با نزولش پس می دهیم!مگر ما نزول خور هستیم؟»که رویانیان گفت:«من دهنوی را در این چند هفته اخیر بیشتر شناختم.بچه هایش را دیدم،خانواده اش را دیدم،دختر کوچکش را دیدم.فکر می کنم باید بحث عاطفی را هم در نظر بگیریم.آقای رحیمی من دو روز پیش از خود شما عذر خواهی نکردم؟»


مدیر عامل سپاهان ضمن تایید حرف های رویانیان گفت:«بله،اما من بعدا تلفنی با شما حرف می زنم و می گویم که دهنوی چه حرف هایی به من زد.»در این لحظه رویانیان گفت:«من از شما خواهش می کنم.شما که دوست ندارید به یک بازیکن این اتهامات زده شود.می دانم که نیت شما هم همین است.متاسفانه رسانه ها همیشه بازارگرمی می کنند!»

وقتی سردار این حرف را زد عادل در حمایت از رسانه ها در آمد و گفت:«باز هم همه چیز سر رسانه ها شکست.»


ادامه بحث دو مدیر عامل مربوط به شجاع خلیل زاده بود.ابتدا رویانیان در این باره حرف زدو گفت:«خلیل زاده با ما قرارداد داشت که آقای رحیمی لطف کردند و به او گفتند با سپاهان هم قرارداد ببندد.او گفته بود که با پرسپولیس قرارداد دارد.اما اصرار آقای رحیمی که گفته بودند حالا با ما قرارداد ببندد و اگر پرسپولیس تو را خواست به این تیم برو این اتفاقات را رقم زد.ما اصلا بد اخلاقی نکردیم و انتطار نداریم که دهنوی این طور تهدید شود.»


در این لحظه دوباره رحیمی حرف های قبلی اش را تکرار کرد و گفت:«من که گفته بودیم این بازیکنان باید محروم شوند.»که رویانیان هم گفت:«ما که از خدایمان است،دو بازیکن از شما محروم می شود و یک بازیکن از ما.»


وقتی بحث به اینجا رسید فردوسی پور پیشنهاد برگزاری جلسه دیگری برای حل اختلافات را مطرح کرد که این واکنش رویانیان را به همراه داشت:«پیشنهاد خوبی است فقط باید خود شما هم در این جلسه حضور داشته باشد.»که عادل گفت:«من چرا؟من نه سر پیاز هستم و نه ته پیاز.»

 

گلایه های تلخ ملی پوش زنی که از بشاگرد به تیم ملی می آید/ آقای دایی حق ما پس چقدر است؟

 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ؛ فهیمه زارعی ملی پوش تیم ملی فوتسال بانوان که بعد از مراسم تجلیل ورزشگاه آزادی از ملی پوشان فوتبالی حسابی شاکی بود و لب به انتقاد گشوده بود که چرا یکی مثل او را از بشاگرد به تهران آوردند اما نگذاشتند برای مراسم تجلیل به کنار زمین بروند ، روی خط برنامه آمد و لب به انتقاد گشود و گفت:« 10 سال است هر هزینه ای که کردم را پولش را از خانواده ام گرفتم. ما آن شب در مراسم تجلیل قرار بود ما هم برویم پایین و خانواده های مان چشم انتظار بودند اما نگذاشتند برویم پایین.

حرف های تلخ ملی پوش فوتسال بانوان ایران باری دیگر اتفاقات نه چندان ناخوشایند فوتبال و ورزش مان را نمایان کرد.

من شنبه که برای تجلیل رفتیم ، دوشنبه به خانه ام رسیدیم. آن هم دو سکه به ما دادند. ارزش ما واقعا دو سکه است؟ ما در کره برای فینال قهرمان شدیم ، 50 دلار گرفتیم. واقعا حق ما این است؟ این انصاف است؟ بابا ما بعد از مراسم تجلیل کجا می توانستیم برویم؟ آکادمی به ما بدون اجازه به ما آب نمی دهند بخوریم ، بعد ما را 2 شب راه مان می دادند؟ ما چاره ای نداشتیم غیر از اینکه شبانه راه بیفتیم و برویم خانه مان. من 2 روز در راه بودم تا بعد از آن مراسم به خانه ام برسم.»

او با اشاره به حرف های علی دایی که پول های میلیاردی حق فوتبالیست هاست هم گفت:« فوتبالیست همه زندگی اش را می گذارد درست. کار ما هم فوتبال است اما هیچ چیز به ما نمی رسد. تا کی باید از پدران مان پول بگیریم؟ سهم ما دختران چه می شود؟»


در ادامه کفاشیان در جواب حرف های زارعی گفت:«البته ما همان شب بیش از 300 سکه توزیع کردیم اما تیم ها تعدادشان زیاد است. بعد از آن مراسم خانم دکتر شجاعی داشت آنجا گریه می کرد که نگذاشتند بچه های تیمش بروند پایین ولی آنجا اتفاقات دست ما نبود.

 

ولی مطمئن باشید که پاداش های این تیم بانوان فراموش نمی شود. خانم شجاعی هم گفتند پول تو جیبی به این دوستان دادیم. آن شب هم این بچه ها خودشان رفتند خانه دوستان شان اما آن شب مسئولان وزارت ورزش گفتند صلاح نیست بانوان بیایند پایین.» این گفته کفاشیان سبب شد تا فردوسی پور بلافاصله بگوید:« یعنی صلاح نیست که بیایند پایین و مدال بگیرند ولی صلاح است که ساعت 2 بامداد در خیابان ها ول شان کنید؟»

خبرآنلاین/تابناک

 

 


ویدیو مرتبط :
برنامه نود 92.05.08/ بخش نود تا نود (قسمت دوم)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هر آنچه در برنامه دیشب 90 گذشت(92/05/14)



برنامه نود,برنامه 90عادل فردوسی پور

از انتقاد تند فردوسی‌پور به رویانیان تا مشاجره دایی و فنایی !
هر آنچه در برنامه ۹۰ دیشب گذشت

برنامه دیشب 90 یکی از جنجالی ترین برنامه خود را پشت سر گذاشت ، پرسش نظرسنجی نود این بود که آیا مایلید ایران میزبان جام ملتهای آسیا 2019 شود ؟ 1- آری 2- خیر که در پایان 88 درصد تمایل خود را جهت میزبانی جام ملتهای آسیا توسط ایران اعلام کردند ولی 12 در صد مخاف آن بودند

به گزارش «تابناک»، شب گذشته برنامه ۹۰، شش روز پس از آخرین برنامه‌اش دوباره روی آنتن رفت و از ساعت 22 و 45  از طریق شبکه سوم سیما ‌روی آنتن رفت.

در آغاز برنامه نود عادل فردوسی پور ابهام بزرگی را برطرف کرد و مشخص شد که ورزشگاه آزادی چند هزار نفری است.
او عوامل برنامه اش را به آزادی فرستاده بود تا پس از گفت و گو با مسئولان این ورزشگاه،سرانجام به یک عدد درست در خصوص تعداد حضور تماشاگران دست پیدا کند.

 مسئولان ورزشگاه آزادی اعلام نمودند با توجه به اینکه طبقه دوم این استادیوم هنوز مجهز به صندلی نشده ،مشخص شد که درمجموع 93 هزار نفر می توانند مسابقات فوتبال را در داخل این ورزشگاه تماشا کنند.
این در حالی است که در گزارش های سال های دور همان زمان که هنوز صندلی های طبقه اول هم سیمانی بود گزارشگران فوتبال،به عدد 120 هزارنفر هم رسیده بودند.

محمد فنایی عنوان کارشناس داوری بر این باور بود که در بازی استقلال و سپاهان پنالتی سپاهان به درستی اعلام شد و یک پنالتی روی غلامی هم گرفته نشد در ضمن دو پنالتی بسود استقلال روی قاضی و نوری را داور نادیده گرفت . وی ضمنا معتقد بود که امیرحسین صادقی به خاطر خطا روی رحمان احمدی باید اخطار دریافت می کرد که در این صورت این بازیکن با دریافت کارت زرد دوم از بازی اخراج می شد.

پاسخ فردوسی‌پور به رویانیان و دایی
عادل در قسمتی ار حرفهایش خطاب به رویانیان گفت :خوب است من هم بگویم که شما سه نفر را کشته اید و سپس عذر خواهی کنم؟نه از لحاظ شرعی،نه از لحاظ اخلاقی و نه از لحاظ انسانی بیان کردن این حرف ها درست نیست.


پس از آنکه عادل فردوسی پور در برنامه هفته گذشته اش داوری دیدارهای پرسپولیس را با نظر کارشناسان بررسی کرد، مدیرعامل و سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در مصاحبه های متعددی تاکید کردند چون فردوسی‌پور در برنامه اش به موضوع داوری و پنالتی برای این تیم پرداخته، داور دیدار برابر ذوب آهن برای پرسپولیس پنالتی نگرفت.

فردوسی پور در برنامه دوشنبه شب خود به اظهارات محمد رویانیان واکنش نشان داد. وی هنگامی که به این موضوع اشاره داشت رو به دوربین کرد و گفت: شما که متشرع هستید آیا کاری که کردید اخلاقی و انسانی است؟ آیا درست است که بیایید هر حرفی دلتان می خواهد بزنید و بعد بیایید و عذرخواهی کنید؟

وی خطاب به رویانیان گفت: شما اگر مباحث دیگری دارید چرا این بحث ها را پیش می کشید. از هر نظر هم که این موضوع را در نظر بگیرید کار اخلاقی و انسانی نیست. مطرح کردن این مبالغ خنده دار است. رحمتی و نکونام هم با این همه درآمدی که دارند اینقدر پول نمی گیرند.

عادل فردوسی پور ادامه داد: من قبل از این هم در مورد مبالغ دریافتی و درآمد برنامه صحبت کرده بودم. اما بازهم می گویم که درآمد کل یکسال برنامه نود به اندازه یک بازیکن درجه سوم شما هم نیست. من 150 نفر عوامل برنامه دارم که همه مدیران سازمان صداوسیما هم از این موضوع اطلاع دارند و می توانند در این مورد شهادت بدهند.

مجری برنامه نود گفت: من قبلا هم گفته ام که از پیامک ها و تبلیغات یک ریال هم به برنامه نود و من نمی رسد. آقای رویانیان خوب است من هم بگویم شما سه نفر را کشته اید و بعدش عذرخواهی کنم؟

تهیه کننده و برنامه 90 که از اظهار نظر مدیرعامل پرسپولیس دلخور بود در ادامه طعنه هایش به محمد رویانیان رو به محمد فنایی کارشناس داوری برنامه اش کرد و گفت: حتما شما هم برای حضور در برنامه ما هر برنامه 4 میلیارد تومان دریافت می کنید.

وی سپس روی سخنش را به سمت علی دایی چرخاند و گفت: دایی در مصاحبه اش گفته که چون فردوسی پور در برنامه اش به داوری ما پرداخته داور دیدار با ذوب آهن تحت تاثیر قرار گرفته و برای ما پنالتی نگرفته است. از علی دایی بعید است. مگر می شود یک برنامه روی قضاوت داوران تاثیرگذار باشد.

فتح الله زاده جبارسینگ شد !
مدیر استقلال : قانون باید برای همه تیم ها یكسان باشد

پیش از حرفهایفتح الله زاده در گزارشی که پیرامون نحوه جدایی مجتبی جباری از استقلال در برنامه نود پخش شد، پای جبارسینگ هم به این ماجرا کشیده شد!

 در برنامه دوشنبه شب نود گزارشی در مورد اتفاقاتی که منجر به جدایی جباری از جمع آبی پوشان شد روی آنتن رفت که در بخشی از آن نمایی از فیلم شعله با صدا و تصویر جبارسینگ هم پخش شد که وی نقش فتح الله زاده را در این ماجرا ایفا می کرد! مجتبی جباری پس از سال ها بازی در تیم فوتبال استقلال در فصل نقل و انتقالات لیگ سیزدهم به تیم سپاهان پیوست. این جدایی به دنبال درگیری هایی بود که وی با علی فتح الله زاده داشت صورت گرفت و شماره 8 آبی ها به تیم رقیب پیوست و در هفته دوم برابر استقلال به میدان رفت. در آن بازی سپاهان موفق به شکست دادن استقلال شد.

 علی فتح الله زاده در برنامه تلویزیونی 90 اظهار كرد: باید فوتبال را كنار گذاشته و برای رسیدن به قهرمانی روی سكوها مسابقه بدهیم، چراكه به نظر می رسد در فوتبال ایران امتیاز را به جای زمین در سكوها تقسیم می كنند.

وی افزود: همه ما معتقدیم توهین به داور كار ناپسندی است و این ناهنجاری را محكوم می كنیم اما سوال اینجاست كه آیا یك داور هركاری كه دوست داشت می تواند در زمین برعلیه بازیكنان بزرگ انجام دهد؟

فتح الله زاده تصریح كرد: فدراسیون فوتبال باید فرهاد مجیدی را تشویق می كرد چراكه داور دیدار با سپاهان هركاری دوست داشت با كاپیتان استقلال انجام داد. مگر یك بازیكن چقدر صبر دارد كه باید همواره از سوی یك داور خاص آسیب ببیند. چرا باید بازیكن به داور احترام بگذارد اما در مقابل احترام نبیند.

وی گفت: علیرضا فغانی به گفته كارشناسان ۲ پنالتی به سود استقلال در دیدار با سپاهان اعلام نكرد و ما نیز هیچ اعتراضی نداشتیم چرا كه اعتقاد داریم فغانی داور خوبی است و اشتباهات او سهوی است اما باید در رفتار خود با بازیكنان بزرگ تجدید نظر كند.

مدیرعامل استقلال با تاكید براین كه باید با تمامی تیم هایی كه هواداران آنان با داور رفتار نامناسبی دارند نیز چنین برخوردی شود، گفت: اگر در پایان فصل به خاطر همین یك امتیاز قهرمانی را از دست بدهیم، هواداران استقلال آرام نخواهند بود.

این مدیرعامل ادامه داد: همه اعتقاد داریم باید فضای ورزشگاه ها پاك شود اما این روشی كه كمیته انضباطی در پیش گرفته به هیچ عنوان صحیح نیست.

وی در مورد بدهی باشگاه استقلال به بازیكنان و هزینه های چندین میلیاردی آبی پوشان گفت: تا زمانی كه حق واقعی خود را از بلیت فروشی دریافت نكنیم مشكلات مالی وجود دارد.

واکنش تند دایی در واكنش به اظهار نظر فنایی
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس تهران در واكنش به اظهار نظر كارشناس داوری یك برنامه تلویزیونی 90 فنایی  كارشناس داوری را مشاور یك باشگاه لیگ برتری معرفی كرد.

 علی دایی  درواكنش به صحبت های محمد فنایی كه معتقد بود قضاوت دیدار پرسپولیس وذوب آهن بدون مشكل بوده وداور این دیدار به درستی به سود پرسپولیس خطای پنالتی اعلام نكرده است، گفت: شما مشاور یكی از تیم های لیگ برتری هستید و گمان می برید ما در این سال ها در فوتبال نبوده ایم.

دایی ادامه داد: آقای فنایی كه می گویید ۱۵ سال است كارشناس داوری هستید، آیا گمان می برید ما در این مدت راگبی یا تنیس روی میز بازی می كردیم. من نیز سال ها درفوتبال اروپا وجهان حضور داشته وبازی هایم را بهترین داوران جهان قضاوت كرده اند.

سرمربی پرسپولیس خطاب به كارشناس داوری این برنامه تلویزیونی عنوان كرد: مگر شما كارشناس حقوق هستید كه درخصوص رای كمیته انضباطی اظهار نظر می كنید.

وی همچنین خطاب به مجری این برنامه گفت: شما نباید یكطرفه به قاضی بروید چراكه اعلام كردیم قاسم دهنوی دردیدار با تراكتورسازی روی علی كریمی خطای پنالتی مرتكب شد درحالیكه كریمی ابتدا خطا را انجام داد، ضمن اینكه شما در گزارش زنده بازی از كجا می دانید دهنوی پرسپولیس را برای پول بیشتر به سپاهان ترجیح داد.

در ادامه دایی به فنایی گفت در دربی همه کارشناس عنوان کردند که دو پنالتی پرسپولیس گرفته نشد ولی شما در برنامه 90 اظهار کردی که هر دو صحنه پنالتی نبود ..

در ضمن دایی اعتقاد داشت که در صحنه مشکوک پنالتی خطای کف پای صلصالی گرفته نشد .
محمد فنایی كارشناس داوری نیز به علی دایی اعلام كرد: شما به عنوان یكی از بزرگان فوتبال ایران باید یاد بگیرد به نظرات دیگران احترام بگذارید.

در ادامه برنامه گزارشی در خصوص غفور جهانی مهاجم پیشین تیم ملی فوتبال پخش شد و این پیشکسوت فوتبال از خاطرات گذشته اش صحبت کرد.

میهمان حضوری برنامه نود
ضمنا احمد مومن زاده مهاجم سالهای گذشته تیم های سپاهان استقلال و فولاد خوزستان میهمان حضوری برنامه نود بود.
وی در خصوص اینکه چرا در دوران حضور در استقلال مهاجمی گل نزن بود گفت: نمی دانم چرا اما فکر می کنم در آن زمان دروازه ها را کوچک کرده بودند!  فتح الله زاده مدیرعامل استقلال در زمان حضور مومن زاده در استقلال اعلام کرده بود این بازیکن آقای گل می شود و به او لقب دل پیرو را داد!

مومن زاده در ادامه گفت: زمانیکه از استقلال به فولاد رفتم انگار از قفس آزاد شدم و توانستم گل های خوبی برای این تیم بزنم و توانستیم این تیم را قهرمان کنیم. در آن زمان سرمربی تیم ما فرانچیچ بود اما تمامی کارها را ویسی انجام می داد.

مومن زاده که به عنوان یک مهاجم گل نزن شناخته می شد در خصوص مهاجمان گل نزن امروزی گفت: یک روز آرش برهانی با من تماس گرفت و گفت آقا ببخشید که به من می گویند گل نزن اما من به او گفتم شما هنوز نصف من هم گل نزدید به این حرفها توجهی نکن و برو کار خودت را بکن! مومن زاده در پایان راجع به بهترین فرصتی که گل نزده گفت: فکر می کنم پاس گلی که زرینچه به من داد و گل نکردم بهترین موقعیت گلی بود که گل نکردم!

قسمت پایانی برنامه 90 به تیم ملی فوتسال بانوان اختصاص داشت که دل پری از فدراسیون داشتند و بابت بی احترامی ها و عدم دادن پاداش گله مند بودند .

فریده شجاعی نایب رئیس فدراسیون فوتبال ضمن انتقاد از عملکرد فردوسی پور در جریان پرداختن به این موضوع و کم توجهی به فوتبال بانوان تمامی صحبتهای مطرح شده توسط بازیکنان را تکذیب کرد و اعلام نمود تمامی هزینه های ایاب و ذهاب بازیکنان تیم های ملی بانوان به انها پرداخت می شود. حتی در آن شب 5 نفر از بانوان را در خوابگاه جای دادیم و مابقی آنها نیز به خانه یکی از دوستانشان رفتند و این موضوع که می گویند آنها را در نیمه های شب و در ترمینال رها کردیم را به شدت تکذیب می کنم.

پرسش و پاسخ نظرسنجی 90
تا ساعت دو حدود دو میلیون نفر در این نظر سنجی شرکت کردند ، پرسش نظرسنجی نود این بود که آیا مایلید ایران میزبان جام ملتهای آسیا 2019 شود ؟ 1- آری 2- خیر . که در پایان  88 درصد تمایل خود را جهت میزبانی جام ملتهای آسیا توسط ایران اعلام کردند ولی 12 در صد مخاف آن بودند ./تابناک