ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

هر آنچه در برنامه دیشب ۹۰ گذشت(91/11/30)



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

از گل مارادونایی نوروزی تا پنالتی سوخته پرسپولیس !

هر آنچه در برنامه دیشب ۹۰ گذشت

محور اصلی برنامه دیشب ۹۰، پیرامون بازی‌های هفته بیست و ششم لیگ بر‌تر فوتبال و حاشیه آن بود. پرسش نظرسنجی ۹۰ این بود که بهترین گل دوماه اخیر کدام گل بود 1- برهانی 2-پرویچ 3- ترکاشوند 4- رفیعی 5- سید صالحی 6- عرب در این نظرسنجی، نزدیک 57 درصد گل پرویچ از پرسپولیس را بعنوان برترین گل برگریدند و نزدیک 25 درصد گل برهانی را انتخاب کردند و مابقی، به گزینه‌های دیگر رای دادند.

برنامه شب گذشته ۹۰ از ساعت ده و چهل دقیقه آغاز شد؛ این برنامه، مثل روال گذشته دوشنبه شب‌ از شبکه ۳ پخش شد و در ادامه به بررسی بازی‌های هفته بیست و ششم لیگ بر‌تر پرداخت.

به گزارش «تابناک»، در بخش نخست برنامه ۹۰ صحنه‌های کوتاهی از سه بازی‌ معوقه لیگ برتر  به تصویر کشیده شد.

محمد فنایی کارشناس داوری بر این باور بود که در بازی پرسپولیس و گهر گل هادی نوروزی به گهر را هند تشخیص داد اما این مهاجم در تماس تلفنی همچنان بر صحت گل خود تاکید داشت در ضمن پنالتی بسود پرسپولیس صحیح بود.

جالب این که اینکه تصاویر پخش شده نمایانگر خطای هند مهاجم پرسپولیس بود وی در تماس تلفنی بار دیگر تاکید کرد که با سر گلزنی کرده و توپ به دست وی هیچ برخوردی نداشته است.

در ادامه برنامه عکس هایی هم از این صحنه توسط فرشاد عباسی نشان داده شد که مشخص بود این گل با دست به ثمر رسید. فنایی گفت:تشخیص این صحنه خیلی دشوار بود.حتی گزارشگر بازی هم متوجه نشد.

در ضمن در بازی پرسپولیس برابر سپاهان یک پنالتی یسود پرسپولیس گرفته نشد ، اخراج بازیکن سپاهان صحیح بود و یک بازیکن دیگر سپاهان یعنی ابراهیمی هم باید کارت قرمز می گرفت .

مسئول مدارس پایه‌ی رئال مادرید در تمرین پرسپولیس

در ادامه برنامه عادل فردوسی پور از قول مدیر روابط عمومی پرسپولیس گفت : مسئول مدارس پایه‌ی رئال مادرید  که دیشب به تهران آمده ،  از تمرین پرسپولیس بازدید خواهند کرد تا ضمن بررسی تمرینات این تیم امکانات ورزشگاه درفشی‌فر و امام‌رضا بازدید کنند. پس از این مذاکرات با رویانیان انجام خواهد شد و در صورت انجام توافقات نهائی، این نمایندگی با عاملیت باشگاه پرسپولیس به ثبت خواهد رسید. هواداران پرسپولیس به من لطف دارند

نیلسون دروازه بان برزیلی تیم فوتبال پرسپولیس دعوت شد تا در گفتگوی ویژه در برنامه 90 بود. 

بنا بر این گزارش، نیلسون در ابتدا درباره نحوه پرسپولیسی شدنش گفت: بعد از دعوت آقای ژوزه دوست داشتم همیشه در زندگی خودم چالش داشته باشم و به همین دلیل این دعوت را قبول کردم. وی درباره سابقه بازیگری اش در تیم های خارجی گفت: در تیم های زیر 17 سال و زیر 23 سال برزیل بازی کردم. در تیم های سانتاکروز، نائوچین و سایر تیم های برزیل بازی کردم. 

این دروازه بان برزیلی در پاسخ به این سوال که آیا زبان فارسی را یاد گرفته یا نه گفت: هنوز فارسی یاد نگرفته ام و چند کلمه لغت یادگرفته ام. کلماتی چون، برو جلو، بریم و این کلمات را یاد گرفته ام. وی درخصوص برخورد گرم خود با عوامل برنامه نود اظهار داشت: من از حضور در این برنامه و حضور در بین عوامل این برنامه لذت بردم. نیلسون در پاسخ به این سوال که کدام گل از نظر وی به عنوان زیباترین گل دو ماه اخیر محسوب می شود، عنوان کرد: به نظر من گل مارکوس یکی از قشنگ ترین گل های این لیگ است. 

وی افزود: در پرسپولیس من را خیلی تحویل گرفتند. وقتی ژوزه رفت احساس کردم که دارم عقب نشینی می کنم اما بازیکنان و کادر فنی پرسپولیس به من محبت زیادی داشتند. وی همچنین گفت: مردم در خیابان وقتی در رستوران هستم یا وقتی در خیابان در حال خرید هستم همواره به من لطف دارند.

در ادامه برنامه گزارشی از مراسم تشییع جنازه علی ابوطالب پیشکسوت فوتبال کشورمان و حضور اهالی فوتبال در این مراسم پخش شد.

از حرف های من بد تعبیر شد !

سرپرست تیم فوتبال فجر سپاسی درباره اظهاراتی که بعد از بازی با استقلال داشت عنوان کرد: از من سوال کردند که بازی چطور بود که من پاسخ دادم شکست سنگینی بود و بچه ها در اندازه های خود تبودند! از همین رو از حرف های من مسئله دیگری برداشت شده است. محمد عاری در این باره خاطر نشان کرد: من گفتم آنهایی که علیه آقای نظری شعار دادند برایشان شائبه ایجاد شده که نظری، در بازی کم کاری کرده است. و الا آقای نظری برای تیم ما زحمات زیادی کشیده اند. 

ماجرای لنگ زورخانه و پرسپولیس !دوربین نود در خصوص صحبت عجیب و غریب رویانیان در زورخانه، سراغ سعید شیرینی و یحیی گل محمدی رفت.  شیرینی درباره این اظهارات رویانیان گفت: منظور آقای رویانیان لنگ زورخانه بود که وسیله ای برای پهلوانان است.

گل محمدی نیز در پاسخ به این سوال که نظرش درباره اظهار نظر رویانیان چیست، پاسخ داد: این مسائل مربوط به گذشته و قدیم تر هاست و من نظری در این باره ندارم. پرتاب سنگ کار هواداران ما نبود!

قائم مقام باشگاه گهر دورود در تماس تلفنی با برنامه ۹۰ از ناداوری های صورت گرفته علیه باشگاه گفت: مشکل باشگاه ما چیست که هم در بازی رفت و هم در بازی برگشت داوری به ضرر ما باشد. مطمئن هستیم که .  پرتاب سنگ کار هواداران ما نبود

وی خاطر نشان کرد: مهم رنگ دل ما و بازیکنان ما است که سفید است. در جلسات قبل از بازی ما رنگ لباس ها را هماهنگ می کنیم. باید ناظران فدراسیون اگر نکته ای دارند آن را تذکر دهند.

حرکت بنگر در برابر تماشاگران سپاهان

محسن بنگر بعد از زده شدن گل تیم فوتبال پرسپولیس، خود خطاب به هواداران سپاهان حرکتی را انجام داد.  این حرکت محسن بنگر با شکایت باشگاه سپاهان همراه شده است. 

هیئت مدیره باشگاه با استعفای کاظمی موافقت نکردند

خسرو ابراهیمی مدیرعامل باشگاه ذوب آهن اصفهان در ارتباطی تلفنی با برنامه گفت: ما در این فصل شرایط خاصی داشتیم و در نیم فصل با توجه به مصوبه هیئت مدیره توانستیم تیم را کمی تقویت کنیم اما جدای از این مسائل نکته دیگری که در فوتبال ما وجود دارد شانس است. تیم ما شانس ندارد اما برخی تیم ها شانس زیادی دارند و گل هایی می زنند که فقط با خوش شانسی همراه است.

وی در ادامه گفت: اعضای هیئت مدیره باشگاه با استعفای کاظمی موافقت نکردند و وی کماکان به کار خود در تیم ذوب آهن ادامه می دهد ما امیدوار هستیم که در بازی های باقی مانده بتوانیم نتایج بهتری بگیریم و تیم قدیمی ذوب آهن در لیگ برتر ماندگار باشد.

آخرین مهمان تلفنی برنامه نود فیروزی سرمربی تیم نفت آبادان بود. وی گفت: فوتبال تنها دلخوشی مردم آبادان است. مردم آبادان به تیمشان تعصب دارند و با حمایتهایی که شرکت پالایش و پخش فراورده های نفتی در این فصل از تیم نفت کرده باید نتایج بهتری می گرفتیم.

در بخش پایانی، بازیهای تیمهای دسته یک پخش شد

پرسش و پاسخ نظرسنجی

پرسش نظرسنجی ۹۰ این بود که بهترین گل دوماه اخیر کدام گل بود 1- برهانی 2-پرویچ 3- ترکاشوند 4- رفیعی 5- سید صالحی 6- عرب در این نظرسنجی، نزدیک 57 درصد گل پرویچ از پرسپولیس را بعنوان برترین گل برگریدند و نزدیک 25 درصد گل برهانی را انتخاب کردند و مابقی، به گزینه‌های دیگر رای دادند./تابناک

 


ویدیو مرتبط :
تلاوت علیرضا احمدی (13 ساله) در برنامه اسرا _ 30-11-91

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هر آنچه در برنامه دیشب ۹۰ گذشت(91/11/02)



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

از کالبد شکافی دربی نه نفره تا جدایی بحث برانگیز رحمتی از تیم ملی

هر آنچه در برنامه دیشب ۹۰ گذشت

محور اصلی برنامه دیشب ۹۰، پیرامون بازی‌های هفته بیستم و دوم لیگ بر‌تر فوتبال و دربی 76 و حاشیه آن و نیز مسئله کناره گیری مهدی رحمتی از تیم ملی بود. پرسش نظرسنجی ۹۰ این بود که کدام تیم برنده دربی می شود ؟ ا- استقلال 2- مساوی 3- پرسپولیس ، در این نظرسنجی، نزدیک 49 درصد به برد پرسپولیس ، نزدیک 11 درصد به مساوی دو تیم رأی دادند و 40 درصد برد استقلال پیش بینی کردند .".

برنامه شب گذشته ۹۰ از ساعت ده و چهل دقیقه آغاز شد؛ این برنامه، مثل روال گذشته دوشنبه شب‌ از شبکه ۳ پخش شد و در ادامه به بررسی بازی‌های هفته بیستم  دوم لیگ بر‌تر فوتبال و دربی 76 و حاشیه آن پرداخت. به گزارش «تابناک»، کار‌شناس داوری لیگ، مهمان حضوری برنامه نود و بر این باور بود، در بازی تیم‌های پرسپولیس و داماش پنالتی پرسپولیس درست بود ، در نیمه دوم مدافع داماش روی خط دروازه خطای هند کرد ، در ضمن رضایی باید اخطار می گرفت . 

کالبد شکافی دربی جنجالی نه نفره در برنامه نود

عادل فردوسی‌پور این هفته به سراغ ماجرای همان دربی 9 نفره معروف رفت که چند روز قبل علی فتح‌الله‌زاده گفته بود به آن‌ها توصیه شده بوده که در آن آرام بازی کنند. رضا حسن‌زاده و علی لطیفی دو بازیکن سابق استقلال صحبت‌های فتح‌الله‌زاده را تایید کردند و نصرالله عبداللهی هم در مورد آن دربی گفت: آقای فائقی آمد به ما گفت آرام بازی کنید البته نگفت که نبرید. اما از آن طرف علی انصاریان و محمود خوردبین و پیروانی بحث مطرح شده از سوی استقلالی‌ها را سبک خواندند و آن را تکذیب کردند.

سعید فائقی : فقط گفتم جو متشنج نشود !

بنده به نصرالله عبداللهی گفتم آرام‌تر بازی کنید. به پروین هم گفتم نترسید، آن اتفاقی که فکر می‌کنید رخ نمی‌دهد. به داور هم گفتم بیشتر حواسش جمع باشد.» پس از این صحبت‌ها، افشین پیروانی روی خط آمد و جواب ادعای استقلالی‌ها را داد.

پیروانی گفت: «من در آن بازی کاپیتان پرسپولیس بودم. وقتی نه نفره شدیم می‌خواستیم تیم را به نشانه اعتراض بیرون ببریم. اما آقای فائقی آمد کنار خط و با ما صحبت کرد و گفت بازی را ادامه بدهید. آقایان استقلالی برایشان خوب نیست که قبل از دربی این جنجال را راه انداخته‌اند.

ما سه برد بزرگ در تاریخ دربی داریم. یکی 6 تای سال 52. یکی همان تساوی در دربی 9 نفره. یکی هم برد پارسال که ایمون زاید هت تریک کرد. آقایان فیلم‌های مربوط به برد 6 تایی را که نابود کرده‌اند. دربی 9 نفره را هم دارند این‌طوری توجیه می‌کنند. در سال‌های آینده هم حتما یک بهانه‌ای برای سه گل ایمون زاید می‌آورند.

علی منصوریان روی خط آمد که جواب او را بدهد. او البته جواب حرف‌های سرپرست پرسپولیس را هم داد و گفت:  امیدوارم در این دربی حداقل تماشاگران لذت ببرند.

ما بردهای حماسی زیادی داشتیم. آقایان در حوزه فوتبال بگذارند فوتبالی‌ها حرف بزنند. مگر ما وارد بحث اقتصادی شده‌ایم؟

در اینکه آقای رویانیان یک انقلاب کرده بحثی نداریم. در 15 سال گذشته مدیریت این دو باشگاه همیشه دنبال این بودند که بودجه کسب کنند اما در این برهه یک مدیر آمده که پول هم آورده. همه باید از رویانیان تشکر کنند به خاطر کارهایی که کرده. یحیی گل‌محمدی دوست من است.

برای یحیی در همه بازی‌هایش آرزوی موفقیت می‌کنم. ولی من می‌گویم استقلال جمعه برنده می‌شود.» فردوسی‌پور به منصوریان گفت: «ما تا حالا شما را در ورزشگاه ندیدیم!» و منصوریان هم جواب داد:  من با این کله‌ام خیلی مشخص هستم. نمی‌دانم چرا دوربین‌های شما، من را نمی‌گیرند.

واکنش جالب کی‌روش نسبت به کناره‌گیری رحمتی از تیم ملی؛ 

بعضی ها دلیل تصمیم رحمتی را اختلاف با کی روش و تصمیم جدی سرمربی برای دعوت دانیال داوری به تیم ملی می دانند و خیلی ها فکر می کردند کی روش به راحتی با کنار رفتن دروازه بان اول تیم ملی موافقت نکند. کی روش واکنش جالبی به این موضوع داشت: «اصلا نباید هیچ صحبتی در مورد آن انجام دهم، نمی‌دانم این موضوع را باید جدی بگیرم یا نه، دلیل این تصمیم‌گیری رحمتی را نمی‌دانم و اینکه آیا به مسائل شخصی مربوط است یا خانوادگی، ولی اگر واقعیت داشته باشد ما باید به چنین تصمیمی احترام بگذاریم.

ولی اگر به چیز دیگری مربوط می‌شود من در جریان آن نیستم و برای ما توضیحی نداده است و چون در جریان مشکلات دیگری نیستم نمی‌توانم بیشتر از این صحبتی داشته باشم. ولی اگر واقعیت داشته باشد که از تیم ملی خداحافظی کرده من برایش آرزوی موفقیت دارم!

بنابراین از تیم ملی بیرون خواهد رفت. سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سوال که ممکن است جایگزین مناسب برای رحمتی نباشد گفت: بهترین جایگزین بازیکنانی خواهند بود که بالاتر از همه چیز خودشان را فدای تیم ملی می‌کنند و دوست دارند که در جمع تیم ملی باشند و برای من مهم بازیکنانی هستند که خودشان را در اختیار تیم ملی می‌گذارند.

کی روش منصفانه قضاوت نکرد !

سیدمهدی رحمتی که کناره گیری اش از تیم ملی فوتبال ایران به یکی از سوژه های روز فوتبال تبدیل شده است در گفتگو با برنامه نود بازهم حاضر نشد دلایل خداحافظی اش از تیم ملی را اعلام کند. او تاکید کرد بعد از حضور تیم ملی در جام جهانی با حضور در یک برنامه زنده تلویزیونی دلایل خداحافظی اش را اعلام کند.

از حرفهای رحمتی اینطور استنباط شد که اختلاف وی با کی روش از 4 ماه پیش شروع شد .

رحمتی در این مورد گفت: برای خود من هم غیرمنتظره بود که این تصمیم را بگیرم اما اتفاقاتی رخ داد که صلاح دانستم از حضور در تیم ملی کناره گیری کنم. بعد از اینکه صحبت های آقای کی روش را روز دوشنبه خواندم شک هایی که داشتم به یقین تبدیل شد. با این حال از ایشان تشکر می کنم و برای تیم ملی آرزوی موفقیت دارم.

دروازه بان مستعفی تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به این پرسش که آیا حضور احتمالی دانیل داوری باعث خداحافظی شما از تیم ملی شده است گفت: من سالها ذخیره ابراهیم میرزاپور بودم و یک سال هم ذخیره حسن رودباریان بودم. در این مدت خیلی سخت تمرین کردم تا دروازه بان شماره یک تیم ملی شدم. الان هم مثل یک سرباز در خدمت تیم ملی هستم اما مدیون مردم ایران باشم اگر به خاطر دلایلی که این روزها مطرح می شود از تیم ملی خداحافظی کرده باشم.

وی ادامه داد: در این چند روز همه اظهار نظرهای مسئولان و کارشناسنان و اهالی رسانه را خواندم و از برخی اظهار نظرها تعجب کردم. من برای خودم دلایلی دارم که فعلا به صلاح نیست در موردش صحبت کنم. اما بدانید که دلایلم آنقدر محکم است که اگر بگویم همه به من حق می دهند که از این تصمیم را بگیرم.

سیدمهدی رحمتی در پاسخ به این پرسش که آیا اختلاف شما با کاپیتان تیم ملی (جواد نکونام) عاملی در کناره گیری شما بوده است گفت: صحبتی در این مورد ندارم.

وی در مورد اینکه نمی توانستید تا پایان رقابت های مقدماتی جام جهانی صبر کنید و در این شرایط تیم ملی را وارد حاشیه نکنید گفت: من چهار ماه است که این شرایط را تحمل کرده بودم اما دیگر نمی توانستم این کار را بکنم. یادم می آید روزی با کی روش و آقای نمازی صحبت می کردم که کی روش گفت اگر من و شما بتوانیم بدون واسطه باهم صحبت کنیم می توانستیم مشکلات را حل کنیم. اگر من زبان انگلیسی را کامل می دانستم مشکلاتم حل می شد.

بزیک: پرسپولیس می برد! اختر: استقلال برنده است !

دو بازیکن بااخلاق ارمنی و سابق سرخابی های پایتخت مهمانان حضوری برنامه نود بودند. ادموند اختر از استقلال و ادموند بزیک از پرسپولیس به برنامه نود آمدند و صحبت های کوتاهی را انجام دادند که در ادامه می خوانید.

بزیک: دوست دارم پرسپولیس با توجه به روند رو به رشدی که داشته برنده شود.

اختر: روی کاغذ استقلال برنده است و من هم فکر می کنم با توجه به جایگاه استقلال در جدول، آبی پوشان برنده شوند.

بزیک: یک زمان یادم هست که در بازی ها از دقیقه 60 به بعد من را تعویض می کردند و آخرها دیگر من خواهش می کردم که من را تعویض نکنند.

بزیک: در سن 32 سالگی به دلیل کمر درد فوتبال را کنار گذاشتم و به نظر خودم هم زود از فوتبال کناره گیری کردم.

اختر: بعد از خروج از استقلال دیگر به استادیوم نرفتم اما برای بازی جمعه می خواهم به استادیوم بروم.

بزیک: اواخر سال 79 بود که مدیریت در پرسپولیس به دو گروه تقسیم شده بودند. وقتی در مراسم آقای انصاری فرد شرکت کردیم 17 نفر حاضر در این مراسم اخراج شدند و بعد از آن 16 بازیکن معذرت خواهی کردند و برگشتند ولی من کاری نکرده بودم که بخواهم معذرت خواهی کنم و دیگر به پرسپولیس نرفتم.

کوچکترین مرد ایران قرمز است !

درقسمتی از برنامه 90 گزارش مرد 46 سانتیمتری طرفدار پرسپولیس خود را به ورزشگاه آزادی رسانده بود تا دیدار این تیم برابر داماش را تماشا کند. 

این مرد که خود را کوچکترین فرد ایران می نامید در گفتگو با دوربین برنامه نود عنوان کرد که 46 سانتیمتر قد داشته و برای دومین بار در فصل جاریست که به تماشای دیدار پرسپولیس آمده است. وی خود را شیرازی نامید و اعلام کرد که یک ماه است به تهران آمده و قرار است در تهران زندگی کند. 

پیروانی : آبی ها بی جهت جوسازی می کنند!

بنا بر این گزارش،  افشین پیروانی درباره حال و هوای بازی‌های داربی که در گذشته برگزار می‌شد،‌ توضیح داد:پیروانی: استقلالی‌ها چند سال بعد یک بهانه هم برای ۳ گل ایمون زاید می‌آورند

بازیکن اسبق پرسپولیس درباره تساوی که پرسپولیس با وجود ۹ نفره شدن برابر استقلال به دست آورد، تصریح کرد: داور در آن بازی قضاوت بدی داشت و دو نفر از پرسپولیسی‌ها را اخراج کرد. آقای فائقی آن زمان بزرگ ورزش بود و زمانی که ما می‌خواستیم ترک زمین کنیم به ما گفت که جو بر هم می‌ریزد و این کار را نکنید. این بحث‌هایی که امروزه مطرح می‌شود و می‌گویند که فائقی گفته گل نزنید و آرام بازی کنید وجود ندارد.

استقلال تمام تلاش را می‌کرد تا برابرمان پیروز شود و ما نیز با وجود ۹ نفره شدن حقمان پیروزی بود. به هر حال روز به یاد ماندنی رقم خورد و این بازی همیشه در خاطره‌ام باقی می‌ماند. پیروانی ادامه داد: هیچ کس وجود نداشت به من افشین پیروانی بگوید که مثلا بازی باید مساوی شود. من عاشق پرسپولیس بودم و این حرف‌ها که می‌گویند توصیه می‌شد بازی مساوی شود، شایعه است. چون مهم‌تر از همه راضی بودن طرفداران خودمان بودند. از طرفی هم بازیکنان دو تیم آنقدر به تیمشان علاقه داشتند که اگر مسئولان توصیه‌ای هم می‌کردند نشنیده می‌گرفتند.

پرسش و پاسخ نظرسنجی

اما در پایان باید گفت که نزدیک به سه میلیون تن در نظرسنجی ۹۰ شرکت کردند؛ پرسش نظرسنجی ۹۰ این بود که کدام تیم برنده دربی می شود ؟

ا- استقلال 2- مساوی 3- پرسپولیس  ، در این نظرسنجی، نزدیک 49 درصد به برد پرسپولیس ،  نزدیک 11 درصد به مساوی دو تیم رأی دادند و 40 درصد برد استقلال پیش بینی کردند ./تابناک