ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

هافبک سابق استقلال: شما لیاقت من و کی روش را ندارید / سپاهانی ها مایل به جذب من هستند



اخبار,اخبار ورزشی,تیم فوتبال استقلال

هافبک مهاجم پیشین استقلال گفت: «با توجه به قطعی نشدن قراردادم با نفت عراق احتمال دارد به سپاهان بروم.»

  جاسم کرار در پاسخ به اظهارات مسعود معینی که عنوان کرده کرار غده چرکینی بود که از فوتبال ایران جدا شد، اظهار داشت: «اتفاقا غده چرکین شما هستید که در باشگاه استقلال رخنه کرده اید و مانع از انجام کارهای روزمره این باشگاه می شوید.»
 
وی در این باره که عضو هیات مدیره استقلال عنوان کرده وقتی کرار گفته معینی را نمی شناسد، رفتار کی روش در قبال دبیرکل فدراسیون فوتبال را تقلید کرده، گفت: «شما لیاقت امثال من و کی روش را ندارید. به همین خاطر بهتر است درباره ما قضاوت نکنید. فکر می کنم همین جواب برای این آقا کافی باشد.»

بازیکن جدید تیم نفت عراق درباره شرایط خود در این تیم توضیح داد: «پس از حضور در مراسم عزاداری اباعبدالله (ع) در تمرینات تیم نفت در نجف شرکت کردم و خودمان را برای حضور در مسابقات ای اف سی کاپ آماده می کنیم. ضمن اینکه مسابقات تیم مان هم به زودی آغاز خواهد شد.»

کرار در این باره که مدیرعامل باشگاه سپاهان مذاکره با این بازیکن را تکذیب نکرده بیان داشت: «مدیرعامل محترم سپاهان با مدیر برنامه من صحبت کرده و همان طور که اعلام شده ما صحبت مستقیمی با یکدیگر نداشتیم. آنها فقط اعلام کردند که مایل به جذب من هستند و من هم در این باره اعلام آمادگی کرده ام. هر اتفاقی در آینده محتمل است.»

وی در این باره که قراردادش با تیم نفت چه می شود، خاطرنشان کرد: «قراردادی که با باشگاه عراقی بسته ام هنوز در هیات فوتبال فدراسیون ثبت نشده. در واقع تقریبا 70 درصد کار انجام گرفته ولی چیزی قطعی نشده است.»

کرار در خصوص اینکه آیا دوست دارد فوتبالش را در سپاهان ادامه دهد یا نه، گفت: «هیچ چیز مشخص نیست و من فعلا در حال تمرین کردن کنار تیم جدیدم هستم. مدیر برنامه هایم در این باره پیگیر کارهای من است. دیروز هم با او در عراق دیدار کردم و قرار شد تا پیشنهاداتم را بررسی کند.»

اخبار  ورزشی  -  کاپ


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شیحی، بازیکنـی با کلکسیونی از مصدومیت‌ها / استقلال یک هافبک بی‌کیفیت جذب می‌کند؟!



اخبار ورزشی,خبرهای ورزشی,عادل شیحی

عادل شیحی، هافبک مراکشی که چند روزی در تمرینات تیم فوتبال استقلال شرکت کرده بود بعد از پایان تمرین دیروز جلسه‌ای را با پرویز مظلومی برگزار کرد.

 شیحی بامداد دیروز تهران را به مقصد کشورش ترک کرد ولی در توافقات کلی با مسئولان باشگاه استقلال به نتایج خوبی رسید.

 

ظاهرا استقلالی‌ها بر سر مدت و مبلغ قرارداد با شیحی به توافق رسیده و در نهایت قرار است این بازیکن فردا شب به تهران بازگردد تا شنبه قرارداد نهایی با این بازیکن امضا شود.

 

استقلال در چند سال اخیر خریدهای خارجی موفقی نداشته و مسئولان این تیم امیدوارند این بار شیحی بتواند خاطرات ستارگانی همچون جانواریو و ساموئل را برای هواداران آبی تکرار کند. البته کارنامه این بازیکن آلمانی- مراکشی چندان قابل دفاع نیست.

 

در ادامه با خرید جدید استقلالی‌ها بیشتر آشنا خواهیم شد. عادل شیحی فوتبال حرفه‌ای خودش را از تیم جوانان دوسلدورف آلمان آغاز کرد. در سال 2004 این بازیکن مورد توجه سرمربی جوانان کلن قرار گرفت و با این تیم دومین قرارداد حرفه‌ای خود را امضا کرد.

 

شیحی بین سال‌های 2004 تا 2006 با جوانان کلن در لیگ جوانان آلمان به میدان رفت و توانست با این تیم به لیگ ایالتی آلمان راه پیدا کند. حضور موفق در جوانان کلن باعث شد تا شیحی در فصل 2006-07 به تیم بزرگسالان کلن راه پیدا کند. در همان اولین سال او به یکی از بازیکنان اصلی تیمش تبدیل شد؛

 

با 4 گل و 6 پاس گل در 33 بازی در بوندس‌لیگای 2 چهره شد. در فصل 08-2007 شیحی به دلیل مصدومیت فقط 20‌ بار در ترکیب کلن قرار گرفت اما این بار هم با 5 گل و 5 پاس گل کارنامه قابل قبولی داشت. بعد از صعود کلن به بوندس‌لیگای یک در فصل 2008-09 این تیم چند بازیکن ملی‌پوش را به خدمت گرفت و همین مسئله باعث شد تا شیحی تقریبا نیمکت‌نشین شود.

 

او در طول 2 فصل حضورش در بوندس‌لیگا 34‌ بار در ترکیب کلنی‌ها قرار گرفت و با 4 گل نتوانست در حد و اندازه‌های یک هافبک تهاجمی در سطح بوندس‌لیگا ظاهر شود. بعد از این عملکرد ضعیف شیحی جایگاه خودش را در کلن از دست داد و از سال 2010 تا 2014 غالبا به عنوان بازیکن جانشین به میدان می‌رفت. حتی برای قرار گرفتن در شرایط مسابقه شیحی مجبور شد در 3 مقطع با تیم دوم کلن تمرین و در رقابت‌های لیگ ایالتی به میدان برود.

 

آخرین فصل حضور شیحی در کلن به فصل 2013-۱۴ برمی‌گردد. در آن فصل شیحی فقط 10 دقیقه در بوندس‌لیگای 2 به میدان رفت و متوجه شد که دیگر جایی در تیم پرطرفدار شهر کلن ندارد. بعد از 4 سال ناموفق، شیحی آلمان را به مقصد انگلیس ترک کرد تا بلکه با پیراهن واتفورد در رقابت‌های لیگ دسته یک انگلیس فرصت بیشتری برای بازی کردن پیدا کند اما در فولام هم شرایط تغییری نکرد و او فقط 30 دقیقه برای این تیم به میدان رفت. حالا شیحی با چندین سال نیمکت‌نشینی به ایران آمده به این امید که در لیگ برتر کشورمان خودش را ثابت کند.


 داستان بلند مصدومیت‌ها
اما چیزی که بیش از کارنامه نه چندان قبول شیحی می‌تواند نگران‌کننده باشد داستان مصدومیت‌های بلندمدت این بازیکن است. در واقع شیحی بعد از شروع بسیار خوب در کلن به دلیل مصدومیت‌های سریالی هرگز نتوانست در بوندس‌لیگا به موفقیت برسد. شیحی از سال 2007 تاکنون با کلکسیونی از مصدومیت‌ها مواجه بوده و دقیقا به همین دلیل هم از سال 2013 تاکنون فقط و فقط 151 دقیقه در میادین رسمی حضور داشته.

 

شیحی از سال 2007 تاکنون با مصدومیت‌هایی نظیر مصدومیت زانو، پارگی رباط صلیبی و چندین و چند مورد کشیدگی عضله مواجه بوده که تمامی این مصدومیت‌ها در مجموع 756 روز خانه‌نشینی را برای این بازیکن همیشه مصدوم به دنبال داشته است.

 

این‌که بازیکنی با این وضعیت چطور از فیلترهای موجود و تست پزشکی باشگاه استقلال عبور کرده و حالا منتظر امضای قرارداد است خودش سوالی است که مدت‌ها در فوتبال ایران بی‌پاسخ مانده. به هر حال آمار نگران‌کننده شیحی گویای این واقعیت تلخ است که باز هم یک بازیکن خارجی بی‌کیفیت دیگر در راه فوتبال ایران است و باشگاه بزرگ پایتخت برای جذب این بازیکن باید دلارهای خودش را آماده کند و شاید هم بعد از چند ماه این بازیکن هم به لیست شاکیان خارجی استقلال در فیفا اضافه شود.

 

اخبار ورزشی - خراسان ورزشی