ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

هافبک تراکتورسازی به فولاد بازگشت


خدمت سربازی احمد عبدالله‌زاده هافبک تیم فوتبال تراکتورسازی به اتمام رسید و این بازیکن به فولاد خوزستان بازگشت.

خبرگزاری فارس: احمد عبدالله‌زاده فصل قبل به دلی مشکلات کارت پایان خدمت مجبور به ترک فولاد و حضور در تراکتورسازی برای گذراندن خدمت سربازی شد.

این بازیکن از سال قبل گذراندن خدمت سربازی را آغاز کرد و در نهایت در نیم فصل مسابقات امسال خدمتش پایان یافت.

عبدالله‌زاده بعد از انجام امور ترخیص با توجه به اینکه با فولاد خوزستان قرارداد دارد به این تیم بازگشت.


ویدیو مرتبط :
فولاد 1-2 تراکتورسازی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پرسپولیس صفر- تراکتورسازی 1/ بازگشت روح دایی به آزادی



پرسپولیس صفر- تراکتورسازی 1/ بازگشت روح دایی به آزادی

تراکتور در دیداری که اغلب دقایقش را با تسلط پشت سر گذاشته بود، با تک گل سیدصالحی به سه امتیاز ارزشمند رسید.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

لیگ برتر باشگاه‌های ایران- جام خلیج‌فارس

دوره دوازدهم- هفته هفدهم

دوشنبه 13 آذرماه 1391- ساعت 17:30

ورزشگاه آزادی تهران

نماشاگر: 30 هزار نفر

داور: سعید مظفری‌زاده با کمک های: محسن فریمانی و تورج عیوض محمدی. داورچهارم: رحیم مهرپیشه

کارت زرد: مهدی مهدوی کیا و سامان آقازمانی از پرسپولیس، مرتضی اسدی و محمد نصرتی از تراکتورسازی

گل: دقیقه 77 سیدمهدی سیدصالحی برای تراکتور سازی

پرسپولیس تهران: نیلسون كوریا- سیدجلال حسینی- علیرضا نورمحمدی (35 سامان آقازمانی)- محمدرضا خانزاده- حسین ماهینی- امیرحسین فشنگچی- مهدی مهدوی‌كیا (58 حمیدرضا علی عسگر) - میثم نقی‌زاده- محمد نوری- جواد كاظمیان (70 روح الله سیف الهی) - غلامرضا رضایی   سرمربی: ژوزه مانوئل

تراكتورسازی تبریز: مهدی ثابتی- مرتضی اسدی- مصطفی اكرامی- محمد نصرتی- مهدی كیانی- میلاد فخرالدینی-  قاسم دهنوی (90 محسن حسینی) - فلاویو لوپز- محمد ابراهیمی (82 مهدی کریمیان) - احسان حاج‌صفی (4+90 ابراهیم زاده) - مهدی سیدصالحی   سرمربی: تونی اولیویرا

شرح بازی:

در حساس ترین بازی آخرین هفته دور رفت، پرسپولیس در حالی در ورزشگاه آزادی به مصاف تراکتورسازی رفت که نسبت به دیدارهای قبلی چند تغییر در ترکیب اصلی داشت. در این بازی، نلسون که از مصدومیت رها شده بود، بار دیگر جانشین شهاب گردان شده بود، در خط دفاعی خانزاده جایگزین محسن بنگر بود تا در کنار سیدجلال و نورمحمدی، یکی از سه مدافع میانی پرسپولیس باشد.

در جناح چپ، مهرداد پولادی روی نیمکت نشسته بود تا فشنگچی از ابتدا در ترکیب اصلی قرار گیرد و در غیاب کریم انصاری فرد سه اخطاره، غلامرضا رضایی و جواد کاظمیان دو مهاجم مانوئل ژوزه بودند. در دقایق ابتدایی که بازی بیشتر در میانه میدان دنبال می شد، ارسال های بلند مهدوی کیا که اغلب به سمت راست متمایل می شد، برتری ناچیزی برای پرسپولیسی ها به همراه داشت اما در ادامه خط میانی تراکتور به میدانداری قاسم دهنوی، بر هافبک های حریف مسلط شد و حضور دائمی ابراهیمی و فلاویو لوپز در کناره های خط طولی مزید بر علت بود تا برای دقایقی، تراکتور تیم برتر زمین باشد.

اما این برتری ها به گونه ای نبود که منجر به خلق موقعیت های جدی و شانس های رسیدن به گل شود. در دقایق پایانی نیمه اول، تراکتور که خیلی خوب توپ را می گرداند، تسلط بیشتری روی بازی پیدا کرد و میزبان را کاملاً به عقب برد.

با شروع نیمه دوم، به نظر می رسید سبک بازی پرسپولیس به گونه ای طراحی شده که گل نخوردن، هدف اصلی باشد و به نظر می رسید مانوئل ژوزه، به کسب یک امتیاز از این بازی خانگی راضی است.

در تیم تراکتور که اکرامی و فخرالدینی نسبت به نیمه اول مشارکت بیشتری داشتند، اغلب حملات از کناره ها شکل می گرفت و ارسال های متعدد بازیکنان کناری تراکتور آنقدر زیاد بود که قبل از رسیدن به دقیقه 75 تعداد کرنرهای تراکتور به عدد 10 نزدیک شد.

در نیمه دوم و قبل از گل تراکتور، نگاه پرسپولیس به ضد حملات و فرارهای غلامرضا رضایی بود اما این ترفند به جز یک مورد که با خطای اسدی بی اثر شد، تاثیر دیگری در جریان بازی نداشت. بعد از گل سیدصالحی، انتظار می رفت پرسپولیس فشار مضاعفی برای جبران نتیجه به حریف وارد کند اما به جز دقایق وقت تلف شده، پرسپولیس توفیقی در این کار نداشت.

دقایق حساس:

دقیقه 13: پاس پشت دفاع کیانی با فرار از تله آفساید ابراهیمی همراه شد اما ضربه سری که مهاجم تراکتور به توپ سائید آنقدر محکم نبود که نلسون را به اشتباه بیاندازد.

دقیقه 18: ضربه پای چپ محمد نوری از درون هجده قدم به شکل خطرناکی از کنار دروازه ثابتی به بیرون رفت.

دقیقه 23: احسان حاج صفی با عبور از فشنگچی، با پای چپ شوتی زمینی روانه دروازه پرسپولیس کرد که با عکس العمل نیلسون توپ به کرنر رفت.

دقیقه 39: روی اوت بلندی که حاج صفی روی دروازه انداخت، توپ در یک رفت و برگشت باز هم به خود حاج صفی رسید که شوت زمینی او با عکس العمل نه چندان خوب نیلسون به کرنر تبدیل شد.

دقیقه 45: شوت قاسم دهنوی از پشت هجده قدم با فاصله زیاد از بالای دروازه پرسپولیس بیرون رفت.

دقیقه 48: شوت محکم و روپای نوری با اختلاف بسیار زیاد به فضای بالای دروازه رفت.

دقیقه 50: غلامرضا رضایی با خطای مرتضی اسدی، چسبیده به خط هجده قدم متوقف شد اما ضربه ایستگاهی جواد کاظمیان به دیوار دفاعی خورد و به زمین برگشت.

دقیقه 61: حاج صفی به خوبی وارد محوطه جریمه شد و از یک نفر گذشت اما در شرایطی که از سوی جلال حسینی تحت فشار بود با ضربه ای آرام، دروازه را نشانه گرفت که این توپ هم به نلسون رسید.

دقیقه 62: شوت از راه دور فلاویو لوپز که در میانه راه به زمین خورده بود، در آغوش نلسون جای گرفت.

دقیقه 69: سانتر قاسم دهنوی از چپ با ضربه سر سیدصالحی همراه شد ولی توپ همانجایی رفت که نیلسون ایستاده بود.

دقیقه 86: پاس رو به عقب سیف الهی به غلامرضا رضایی رسید اما ضربه مهاجم پرسپولیس از زاویه ای تنگ، به بیرون رفت.

دقیقه 87: شوت زمینی احسان حاج صفی از کنار دروازه نیلسون بیرون رفت.

دقیقه 1+90: با خروج اشتباه مهدی ثابتی، توپ در موقعیتی مناسب به فشنگچی رسید اما در حالی که محوطه جریمه خیلی شلوغ بود، ضربه فشنگچی مماس با تیر عمودی دروازه بیرون رفت.

شرح گل:

تراکتورسازی 1-0: درحالی که اغلب برنامه های هجومی تراکتور روی ارسال های بلند از کناره ها بود، سیدصالحی روی یک پاس عمقی با دروازه بان تک به تک شد و با خونسردی با یک ضربه زمینی، دروازه نیلسون را باز کرد. روی این گل، مدافعان پرسپولیس ضعیف و پراشتباه بودند.

بهترین بازیکن:

با تقدیر از بازی موثر مهدی کیانی در میانه میدان، عنوان بهترین بازیکن زمین، شایسته قاسم دهنوی است که در تمام بازی، بازیگردانی خونسرد و مسلط بود. دهنوی با این نمایشی که داشت، حتی می تواند در تیم ملی جای مستحکم تری داشته باشد.

اتفاق ویژه:

هواداران پرسپولیس که از فراز و نشیب های تیم شان، خسته شده اند بعد از گل تراکتورسازی، با فریاد های «علی دایی» اعتراض خود را به کادر فنی تیم نشان دادند. 

با بردی که تراکتورسازی در این دیدار به دست آورد، تنها تیمی شد که در سه بازی مقابل استقلال، پرسپولیس و سپاهان 9 امتیاز را در نیم فصل اول گرفته است./گل