ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

هاشمی ​طبا:​مانعی برای حضور بانوان نداریم



اخبار,اخبارورزشی,حضور بانوان در ورزشگاه‌ها

 

 اخبار ورزشی -  فدراسیون‌های جهانی دنبال بهانه‌اند

هاشمی‌طبا:مشکلی برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها وجود ندارد

رییس اسبق کمیته ملی المپیک گفت: هیچ مانعی برای حضور خانم‌ها در ورزشگاه‌ها وجود ندارد.

مصطفی هاشمی طبا در گفت‌وگو با ایسنا، درباره حواشی اخیر میزبانی ایران برای مسابقه‌های جهانی والیبال اظهار کرد: اصولا حضور خانم‌ها در سالن‌های ورزشی از نظر من مشکل خاصی ندارد و در حال حاضر هم هیچ مانعی را برای اتفاق افتادن این ماجرا نمی‌بینم. البته فدراسیون و مجامع جهانی به دنبال بهانه‌ای هستند که دستگیری غنچه قوامی را به مسائل ورزشی ربط دهند.

هاشمی طبا در مورد راهکارهای حل شدن موضوع حضور بانوان در ورزشگاه‌ها تصریح کرد: در حال حاضر هیچ مانعی برای ورود خانم‌ها به ورزشگاه‌ها وجود ندارد و لازم نیست که کاری در این راه انجام شود. ما باید با این موضوع راحت‌تر برخورد کنیم. مسائلی که ما نگران آن هستیم که در ورزشگاه‌ها اتفاق بیفتد، در همه نقاط کشور دیده می‌شود و به نظر من در ورزشگاه‌ها بهتر می‌توان این موضوعات را کنترل کرد. اگر ناهنجاری وجود دارد فقط مختص ورزشگاه و سالن‌های ورزشی نیست و این ناهنجاری در جاهای دیگر هم قابل مشاهده است.

رییس اسبق کمیته ملی المپیک گفت: فدراسیون‌های جهانی معمولا در مسائلی دخالت می‌کنند که ورزشی است و امکان دارد در ایران به افراد مختلفی اتهاماتی وارد شود اما راجع به همه آن‌ها اظهار نظر نمی‌کنند و فدراسیون جهانی به بهانه اینکه غنچه قوامی در سالن والیبال دستگیر شده، آن را به ورزش مربوط دانسته است.

او درباره اینکه فدراسیون جهانی اعلام کرده هیچ میزبانی به ایران داده نشده است، تصریح کرد: معمولا میزبانی بازی‌ها در مجامع بین‌المللی تصویب می‌شود و اینکه این میزبانی در کجا مشخص شده مهم است. اگر رییس فدراسیون در جلسات خصوصی بحثی درباره میزبانی ایران انجام داده و افراد هم قبول کردند، این موضوع سندیت ندارد اما اگر در کنگره والیبال در ایتالیا این موضوع در جلسه رسمی تصویب شده باشد، بیانیه فدراسیون جهانی والیبال مبنی بر اینکه هیچ میزبانی رقابت‌های جهانی به ایران داده نشده، صحیح نیست.


اخبار ورزشی -  ایسنا
 


ویدیو مرتبط :
تماشاگر // افشارزاده : در حال حاضر توان پرداخت مطالبات تیم بانوان استقلال را نداریم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حضور هاشمی‌طبا در انتخابات منعی ندارد


دبیرکل کمیته ملی المپیک تاکید کرد مصطفی هاشمی طبا برای حضور در انتخابات پیش روی این کمیته مشکلی ندارد. وی همچنین از مخالفت با استعفای جمشیدی برای حضور در مجمع انتخاباتی خبر داد.

مهر: دبیرکل کمیته ملی المپیک تاکید کرد مصطفی هاشمی طبا برای حضور در انتخابات پیش روی این کمیته مشکلی ندارد. وی همچنین از مخالفت با استعفای جمشیدی برای حضور در مجمع انتخاباتی خبر داد.

بهرام افشارزاده پس از نشست امروز یکشنبه هیات اجرایی کمیته ملی المپیک در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به فضای موجود در ورزش، وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک سعی ما بر این است تا شرایط طوری پیش رود که هم فدراسیون ها بتوانند انتخابات خود را برگزار کنند و هم ما بتوانیم فعالیت های خود را ادامه دهیم.

وی با اشاره به پیگیری فعالیت های کمیته ملی المپیک در قالب کمیته تدارکاتی و برای حضور در بازی های آسیایی خاطرنشان کرد: آنچه برای ما مسجل شده این است که شرایط فعلی نباید تاثیر منفی روی کارهایمان داشته باشد. حالا هم با توجه به دریافت حکم وزیر جدید ورزش و جوانان سعی می کنیم به صورت تنگاتنگ فعالیت های خود را با وزارت ورزش و جوانان ادامه دهیم.

دبیرکل کمیته ملی المپیک با بیان اینکه خوشبختانه وزیر ورزش و جوانان نسبت به ما و ما هم نسبت به او شناخت لازم را داریم و فضای کاری لازم هم برای همکاری فراهم است تاکید کرد: در نشست امروز مصوب شد که انتخابات از 25 آذر به 30 دیماه موکول شود. براین اساس ثبت نام از کاندیداها نیز طی روزهای 30 آذر تا 15 دی انجام خواهد شد.

افشارزاده ادامه داد: بعد از انجام ثبت نام از کاندیداها و یک هفته پیش از برگزاری مجمع انتخابات بیوگرافی کاندیداها را برای 63 عضو مجمع ارسال می کنیم تا شناخت کامل نسبت به آنها انجام شود و انتخابات نیز به بهترین شکل انجام شود.

وی در مورد حضور قلمسیاه در مجمع انتخاباتی این کمیته گفت: آنطور که مطلع شدیم وی تا سال 2015 دبیرکل کنفدراسیون قایقرانی آسیاست. از این حیث حضور وی در مجمع مشکلی ندارد. آقای قلمسیاه در همین رابطه نامه ای برای ما فرستاده است. قرار است امروز آقای علی آبادی نشستی با وی داشته باشد و گزارش آن را در جلسه آتی هیات اجرایی اعلام کند. در مورد حضور قلمسیاه در مجمع انتخاباتی بعد از ارائه این گزارش تصمیم گیری می شود.

افشارزاده همچنین در مورد استعفای جمشیدی از حضور در مجمع انتخاباتی کمیته المپیک تاکید کرد: در ایران اتحادیه باشگاه های فوتبال وجود دارد اما نهادی به عنوان اتحادیه باشگاه ها که ویژه همه رشته باشد نداریم. بنابراین اگر فردی از مجمع کناره گیری کند، هیات اجرایی می تواند فردی را به جای او انتخاب کند. البته هنوز با استعفای جمشیدی موافقت نکرده ایم. اگر در این زمینه موافقتی حاصل شد گزینه های دیگر را بررسی می کنیم.

" گفته می شود بند جدیدی به اساسنامه کمیته ملی المپیک اضافه شده مبنی بر اینکه اعضای جدید هیات رئیسه فدراسیون ها حداقل شش ماه پس از صدور حکم می توانند برای حضور در مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک ثبت نام کنند. تصویب این بند حضور مصطفی هاشمی طبا که اخیرا عضو هیات رئیسه ژیمناستیک شده است را با مشکل مواجه می کند، آیا حضور وی در مجمع انتخابات منع قانونی دارد؟" افشارزاده در پاسخ به این پرسش و با تاکید بر اینکه اجازه دهید فضای ورزش خوب و بدون حاشیه پیش برود گفت: هاشمی طبا برای شرکت در مجمع هیچ مشکلی ندارد. در مورد قوانین و اضافه شدن این بندها هم من اطلاعی ندارم.