ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

هادی پور طلای تكواندو را گرفت


تكواندو كاران ایران در روز نخست رقابتهای آزاد امارات به دو مدال طلا و نقره دست پیدا كردند.

خبرگزاری مهر: تكواندو كاران ایران در روز نخست رقابتهای آزاد امارات به دو مدال طلا و نقره دست پیدا كردند.

این دوره از مسابقات روز گذشته در فجیره آغاز شد كه نمایندگان كشورمان امروز كار خود را آغاز و در نهایت دو مدال طلا و نقره كسب كردند.

آرمین هادی پور روز شنبه مدال طلای المپیك آزمایشی را كسب كرده بود در این رقابتها هم در وزن ٥٤- كیلوگرم با شكست همه رقبا راهی دیدار نهایی شد و در پیكار نهایی برابر «جک وولی» از ایرلند صاحب پیروزی ٩ بر صفر شد و دومین طلای خود در هفته جاری را كسب و ۲۰ امتیاز دیگر به اندوخته هایش در رنکینگ المپیکی وزن اول اضافه کرد.

او برای رسیدن به فینال پس از یک دور استراحت، به ترتیب نمایندگان هنگ کنگ (۳۵ بر یک)، ازبکستان (۴ بر صفر) و قزاقستان (۱۳ بر یک) را از پیش رو برداشته بود.

سیداحمد خسروفر دیگر عضو تیم ملی تكواندو ایران در وزن ٧٤- كیلوگرم پس از یک دور استراحت، «جرجیس كاكوریس» از قبرس را ۵ بر صفر از پیش رو برداشت و سپس «نورلان مایرزابیف» از قزاقستان را با نتیجه ۸ بر ۳ شكست و به نیمه نهایی راه پیدا كرد. وی در این مرحله با برتری  ۱۴ بر ۶ دیگر نماینده قزاق ها را پشت سر گذاشت و راهی فینال شد. اما در دیدار  پایانی مقابل  «عیسی سیف» از مصر، نایب قهرمان بازی های آفریقا در سال ۲۰۱۵ قرار گرفت که نتیجه را ۸ بر صفر واگذار کرد و نایب قهرمان شد.

فردا (پنجشنبه) و در سومین و آخرین روز این مسابقات تکواندوکاران ۴ وزن ۶۳-، ۶۸-، ۸۷- و ۸۷+ کیلوگرم برروی شیاپ چانگ می روند که از ایران ابوالفضل یعقوبی در وزن سوم و امید عمیدی در وزن هفتم نمایندگان کشورمان هستند.


ویدیو مرتبط :
استادرائفی پور.طلای آفریقا ومرگ به خاطرگرسنگی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مدال طلای وزن اول آسیا بر گردن هادی‌پور


هادی پور به اولین طلای تاریخ تکواندوی ایران در وزن اول آسیا رسید.

خبرگزاری ایسنا: دومین روز از بیست و دومین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی با حضور 239 تکواندوکار از 31 کشور در شهر مانیلا فیلیپین در حال برگزاری است که آرمین هادی پور تکواندوکار وزن 54- ایران با غلبه بر تمامی حریفانش اولین مدال طلای تاریخ تکواندوی ایران در وزن اول را در آسیا کسب کرد.

او برای کسب این نشان، پس از یک دور استراحت ابتدا 6 بر صفر ابرار خان از هند را شکست داد، سپس برابر چین یو وانگ از چین تایپه با نتیجه 5 بر 4 برنده شد و در مرحله نیمه نهایی با غلبه بر الیمژان سریکبای از قزاقستان (7 بر یک) راهی فینال شد.

نکته مهم این دیدار برتری هادی‌پور با امتیاز 16 بر صفر تا ابتدای راند دوم بود که با اعتراض قزاق‌ها مبنی بر شکسته بودن هوگو ورزشکار این کشور تمام امتیازات هادی‌پور پاک شد و بازی از ابتدا برگزار شد.

تکواندوکار وزن 54- کیلوگرم کشورمان در مرحله فینال نیز رامنارونگ از تایلند را با نتیجه 9 بر 8 از پیش رو برداشت و برسکوی قهرمانی آسیا تکیه زد.

همچنین ابوالفضل یعقوبی با 3 پیروزی و یک باخت بر سکوی نایب قهرمانی ایستاد.

یعقوبی برای اینکه مدال نقره این رقابت‌ها را بدست آورد، پس از یکدور استراحت، به ترتیب احمد دیقابس از قطر (4-2)، احمد الابال ماجد از یمن (13-صفر) و کلامپانگ ناتاوی از تایلند (13-6) از پیش رو برداشت اما در فینال این رقابت‌ها پس از تساوی 15-15 بازی به راند طلایی کشید و در این در راند نتیجه را به سئوک بای کیم از کره‌جنوبی واگذار کرد.

بیست و دومین دوره مسابقات قهرمانی آسیا G4 است و به دارندگان مدال طلا، نقره و برنز به ترتیب 40، 24 و 14.4 امتیاز در رنکینگ جهانی و المپیکی تعلق خواهد گرفت.