ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

هادی: آرزویم طلای المپیک است


کشتی‌گیر سنگین‌وزن کشورمان که شب ‌گذشته همراه با دیگر آزادکاران راهی رقابت‌های قهرمانی آسیا در بانکوک تایلند شد، هدف اصلی خودش را طلای این مسابقات نمی‌داند،...

روزنامه شهروند: کشتی‌گیر سنگین‌وزن کشورمان که شب ‌گذشته همراه با دیگر آزادکاران راهی رقابت‌های قهرمانی آسیا در بانکوک تایلند شد، هدف اصلی خودش را طلای این مسابقات نمی‌داند، بلکه معتقد است فقط طلای المپیک می‌تواند او را متقاعد کند تا دیگر کشتی را کنار بگذارد. این آزادکار اهل آذربایجان که در المپیک قبلی نتوانست از پس کمیل قاسمی بربیاید و به لندن برسد، به توانایی‌های خودش ایمان دارد تا این‌بار به دوبنده تیم‌ملی را در المپیک برزیل دراختیار بگیرد.

 در آستانه رقابت‌های قهرمانی آسیا از وضع خودت صحبت کن.

تقریبا ٣ماه است که به صورت مداوم در اردو به ‌سر می‌بریم و درچند مسابقه تدارکاتی مثل جام تختی نیز شرکت کردیم. تقریبا با یک آمادگی متوسط راهی رقابت‌های آسیایی می‌شویم و ان‌شاءالله که دست پر برگردیم. کادرفنی صلاح دانسته من یکی از کشتی‌گیران حاضر در این رقابت‌ها باشم و به نظرم بیشتر یک میدان مقدماتی است تا بتوانیم اشکالات خودمان را برطرف کنیم.

 قطعا به خاطر رقابتی که در سنگین‌وزن با سایر کشتی‌گیران داری،‌ به دنبال کسب طلای این مسابقات هستی. درست است؟

بله، همین‌طور است. هدف شخصی‌ام این است که بهترین نتیجه را کسب کنم اما مهم‌تر برایم این است که کادرفنی و شخص خادم از کشتی‌های من راضی باشند. امیدوارم هم من و هم تمام کشتی‌گیران ایران از تایلند با مدال‌های رنگارنگ برگردیم.

 گمانه‌زنی‌های زیادی درباره ترکیب تیم‌ملی در المپیک می‌شود. شخصا چقدر امیدواری برای نخستین‌بار به المپیک بروی؟

خوشبختانه از زمانی که خادم در رأس فدراسیون و تیم‌ملی قرار گرفته است، تنها فرآیند انتخابی تیم‌ملی است که مشخص می‌کند چه نفراتی باید دوبنده تیم‌ملی را بر تن کنند. بعد از این‌که نتوانستم به المپیک لندن بروم، نخستین هدفم این بود که به المپیک ریو برسم. الان هم نخستین هدف تمام سنگین‌وزن‌های ایران کسب سهمیه است که نتوانستیم در مسابقات جهانی به ‌دست آوریم و بعد از آن قدرتمندترین کشتی‌گیر راهی المپیک می‌شود.

 حتما می‌دانی که تابه‌حال در سنگین‌وزن کشتی آزاد ایران موفق به کسب طلای المپیک نشده،‌ می‌توانی این طلسم را بشکنی؟

در بازی‌های آسیایی و المپیک طلای سنگین‌وزن رشته‌هایی مثل کشتی و وزنه‌برداری اهمیت بیشتری از سایر اوزان دارد. ما هم در سال‌های اخیر فقط علیرضا رضایی را داشتیم که در آتن توانست نقره بگیرد اما من هدفم را کسب طلای المپیک قرار دادم. وقتی می‌بینم رسول خادم برای تیم‌ملی به صورت شبانه‌روزی زحمت می‌کشد، انگیزه‌ام بیشتر می‌شود. حالا که تایمازوف خداحافظی کرده، راه برای ما بازتر است اما حریفان سرسختی داریم.

 ٢، ٣ سالی است که به کشتی پهلوانی هم روی آوردی و حتی‌ سال گذشته پهلوان کشور هم شدی...

با موافقت رسول خادم تصمیم گرفتم که در کشتی پهلوانی نیز شرکت کنم و خداراشکر که توانستم عنوان ارزشمند پهلوان کشور را هم به دست آورم. با این حال هدف اصلی من کشتی آزاد است و کشتی پهلوانی فقط در اوقات فراغت من جای دارد. به نظر من کشتی پهلوانی یک رشته تخصصی است و باید ازسوی برخی افراد به صورت تخصصی دنبال شود.

 رسول خادم در طول ماه‌های اخیر بارها از عدم حمایت کافی از کشتی‌گیران گلایه کرده است، تو هم معتقدی توجه لازم به این رشته نمی‌شود؟

دیگر چندماه بیشتر به المپیک باقی نمانده و وزارت ورزش و کمیته المپیک باید هرکاری از دستشان برمی‌آید، برای کشتی که همه می‌گویند ورزش اول کشور است، انجام دهند. البته همان‌طور که رسول خادم گفته امیدواریم شخص اول دولت یعنی رئیس‌جمهوری حمایتش را از ما اعلام کند تا کشتی‌گیران بدون دغدغه به المپیک بروند. شخصا این افتخار را داشتم که‌ سال قبل در خدمت دکتر روحانی باشم تا بازوبند پهلوانی را تحویل بگیرم و امیدوارم به کشتی‌گیران توجه ویژه‌ای کنند. شاید اگر همان روز وقت بود، من از طرف کشتی‌گیران این درخواست را می‌کردم اما این فرصت به وجود نیامد.

 البته برخی مسئولان معتقدند اعلام جوایز نفیس برای قهرمانان المپیک ازجمله این‌که دارندگان مدال طلا ٣٠٠ سکه جایزه می‌گیرند، باید به ورزشکاران روحیه بدهد.

اولا این را بگویم که مدال المپیک برای یک کشور بسیار ارزش بالایی دارد،‌ به نحوی که نمی‌توان روی آن قیمت گذاشت. هرکسی هم که بگوید قیمت آن یک‌میلیارد است یا ١٠‌میلیارد من قبول ندارم. درست است که جوایز نفیسی تعیین کرده‌اند اما مهم قبل از المپیک است تا شرایطی فراهم شود که ورزشکاران به مدال دست پیدا کنند. به نظرم حتی شارژ معنوی کشتی‌گیران قبل از المپیک از آن جایزه بعد هم مهم‌تر است.


ویدیو مرتبط :
مدال طلای المپیک حمید سوریان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چرا مدالهای طلای المپیک نصیب چین میشود؟



 

در این مقاله برای شما تصاویری قرار داده ایم که با دیدن آنها متوجه میشوید که چرا مدالهای المپیک نصیب چین می شود.


 

چرا مدالهای طلای المپیک نصیب چین میشود؟

داد میزنه گریه میكنه فایده نداره

باید یاد بگیره

 

چرا مدالهای طلای المپیک نصیب چین میشود؟

چرا مدالهای طلای المپیک نصیب چین میشود؟

چهره اولی بیچاره رو ببین

 

 

چرا مدالهای طلای المپیک نصیب چین میشود؟

كمر بیچاره رو شكوند

 

 

چرا مدالهای طلای المپیک نصیب چین میشود؟

تمرین عضلات شكم

 

 

چرا مدالهای طلای المپیک نصیب چین میشود؟

بدون شرح

 

 

چرا مدالهای طلای المپیک نصیب چین میشود؟

دستهایشان راملاحظه كنید

 

 

چرا مدالهای طلای المپیک نصیب چین میشود؟


تحمل كن صبر داشته باش قهرمان