ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

نیکبخت: صحبت کردن در مورد پرسپولیس چه چیزی را عوض می‌کند؟/هواداران حق دارند ناراحت باشند



مصاحبه جدیدباعلیرضا واحدی نیکبخت,مصاحبه با نیکبخت,تیم جدید نیکبخت

نیکبخت: صحبت کردن در مورد پرسپولیس چه چیزی را عوض می‌کند؟/هواداران حق دارند ناراحت باشند

علیرضا واحدی نیکبخت ستاره سابق استقلال و پرسپولیس دوباره پیراهن آبی را بر تن خواهد کرد.

او در این سال ها جزو پر سر و صداترین فوتبالیست های ایران لقب گرفت و برای رسانه ها و هواداران فوتبال یک شخصیت جالب توجه بود.البته نیکبخت خودش می گوید که نسبت به سال های گذشته عوض شده و امسال فقط می خواهد به فوتبال فکر کند.

 

حضور او در استقلال باعث ناراحتی بعضی از هواداران این تیم شده ولی خودش تاکید می کند که آنها حق دارند.با این حال نیکبخت تلاش می کند تا در این فصل ناراحتی عده ای از هواداران استقلال را برطرف کند.او در مورد حضور در استقلال و مسائل مختلف دیگر به سوالات پاسخ می دهد. 

 

در مورد حاشیه های چتد روز اخیر و ناراحتی برخی هواداران در مورد رفتن تو به پرسپولیس چه صحبتی داری؟

من چند سال قبل در پرسپولیس بودم و قبلا هم گفتم که وقتی از استقلال جدا شدم باید به یک تیم بزرگ می رفتم و پرسپولیس را انتخاب کردم.بله،من در پرسپولیس بازی کردم و این را نمی توانم پاک کرد ولی صحبت کردن در مورد گذشته هیچ فایده ای ندارد.اینکه مدام بگوییم من در پرسپولیس بودم چه چیزی را عوض می کند؟

 

در مورد ناراحتی برخی از هواداران،خصوصا آن فردی که مقابل دفتر فتح الله زاده با تو صحبت کرد چه نظری داری؟

من به آن فرد توضیح دادم که بعد از جدایی از استقلال باید به یک تیم بزرگ می رفتم و چاره ای نداشتم.من بازیکن الکی نبودم که هر جایی بروم و از طرفی به هواداران استقلال حق می دهم که ناراحت باشند.من از ناراحتی آنها به نوعی خوشحالم چون می بینم که هنوز هم برایشان ارزش دارم و به خاطرمن ناراحت هستند.این موضوع به من انگیزه می دهد و باور کنید وقتی اعتراض می کنند ناراحت نمی شوم چون آنها حق دارند. 

 

فکر می کنی این ناراحتی هواداران را باید چگونه برطرف کنی؟

باید در استقلال اینقدر خوب باشم که بتوانم هواداران را خوشحال کنم.

 

قبول داری در پرسپولیسِ دنیزلی و قطبی بهترین بازی ها را به نمایش گذاشتید؟

کمی صبر می کنید،امسال تلاش می کنم دوباره به اوج برگردم.

ولی واقعیت این است که برخی نسبت به بازگشت تو به روزهای اوج تردید دارند

زیاد به این مسائل فکر نمی کنم.با اینکه مدتی از فوتبال دور بودم اما به صورت منظم تمرین کردم و هر فردی بدنم را می بیند تعجب می کند و باور نمی کند اینگونه روی فرم هستم.البته با حرف زدن چیزی درست نمی شود و من در زمین فوتبال باید همه چیز را ثابت کنم. 

 

مثل اینکه دوشنبه شب به دفتر فتح الله زاده رفتی؟

بله،من با حاج آقا صحبت کردم که این صحبت ها در مورد شرایط استقلال و خودم بود.فتح الله زاده گفت که باید مواظب حاشیه ها باشم و تاکید کرد که هواداران استقلال هم حق دارند بابت چند سال پیش ناراحت باشند.

 در ضمن باید از قلعه نویی هم تشکر کنم و خیلی شجاعت می خواهد که یک مربی چنین تصمیمی بگیرد.او به من اعتماد داشت و شما می دانید خیلی ها پشت خط هستند و نمی توانند برگردند.فقط امیدوارم جواب اعتماد قلعه نویی را بدهم. 

 

راستی مثل اینکه با استقلال بحث پول نکردی؟

من اصلا حرف پول نزدم چون به استقلال آمدم تا دوباره احیا شوم.این مسائل برایم مهم نیست و قلعه نویی لطفی کرده که حتی گردنم را هم برایش می دهم. 

 

قبول داری باید خیلی مواظب حاشیه ها باشی؟

باور کنید روش زندگی ورزشی و زندگی خصوصی و حتی مصاحبه های من تغییر کرده و کاری به حاشیه ها را ندارم.در طول این چند سال خیلی سختی کشیدم و تاوان اشتباهات گذشته‌ام را دادم. از زمانی‌که متأهل شده‌ام سرم در لاک خودم است و دیگر حاشیه‌ای اطراف من نیست. نیکبخت با تجربه دیدن دارد و مطمئن باشید با عبرت از تمام گذشته دوباره به تیم ملی برمی‌گردم. از همه مطبوعاتی‌ها و کارشناسان و اهالی فوتبال درخواست می‌کنم برای بازگشتم به روزهای اوج کمکم کنند.

 

راستی هنوز معلوم نیست در چه پستی بازی می کنی؟

من در سال های گذشته در پست مهاجم نوک،مهاجم چپ و راست و بال جپ بازی کردم و هر کجا مربی صلاح بداند بازی خواهم کرد. 

در مورد استقلال چه صحبتی داری،فکر می کنی این تیم امسال هم قهرمان شود؟

من هنوز شناخت زیادی از استقلال ندارم و باید با این تیم تمرین کنم تا بتوانم حرف بزنم.با این حال استقلال بازیکنان بزرگ و کادر فنی با تجربه ای دارد و هر سال هم جزو مدعیان قهرمانی است.امیدوارم امسال هم نتایج خوبی بگیریم و دوست دارم همه ما یک سال خوب در استقلال داشته باشیم./خبرآنلاین

 

 

 


ویدیو مرتبط :
معذرت خواهی نیکبخت از هواداران استقلال

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مایلی گهن: نمادهای 6 و 4 بچه بازی است / از سام درخشانی انتظار آن صحبت درباره هواداران پرسپولیس را نداشتم / برای تلویزیون متاسفم



اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,مایلی کهن

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: «جریان سازی و جوسازی های اخیر علیه آقای مظلومی توسط دلال ها انجام می شود. یک بازی را واگذار کرده و می گویند باید برکنار شود.»

به گزارش کاپ، محمد مایلی کهن درباره دربی 82 اظهار داشت: «در مجموع بازی خوبی بود و بهتر از گذشته برگزار شد و همین موضوع سبب گشت تا تماشاگران لذت ببرند. چیزی که به چشم می آمد واکنش های مثبت تماشاگران بود و این یک نکته بارز مسابقه استقلال و پرسپولیس بود. اینکه ما تحمل برد و باخت را داشته باشیم چیز خوبی است. متاسفانه خیلی جاها خیال می کنیم سوت پایان بازی سوت پایان همه مسابقات است. مگر این دربی 82 نبود؟ اگر قرار بود دربی تمام شود که به شماره 82 نمی رسید. نکته دیگر مساله بلیت فروشی الکترونیکی بود که حداقل یک ربع قرن است در کشورهای صاحب فوتبال اجرا می شود و اینجا اجرا نمی شد. به هر حال این بلیت فروشی صورت گرفت و با اینکه اشکالاتی داشت اما اقدامی مثبت بود. یک مورد دیگر درباره شهرآورد به بحث شهرآورد بدون زباله مربوط می شود که البته اجرا نشد. بنده فکر می کنم باید یک گروهی که لازم هم نیست حتما از سازمان لیگ باشند مثلا از بخش فرهنگی کشور باید روی این بحث تحقیق کنند و با جدیت و دقت به مقوله این چنینی بپردازند.»
 
سرمربی اسبق تیم ملی در ادامه پیرامون مسائل فنی دربی نیز گفت: «در مجموع بازی خوبی بود و یکی از دلایل این خوب بودن رد و بدل شدن شش گل بود که تماشاگران را به وجد آورد. بنده احساس نمی کردم بازی به این شکل رقم بخورد. چون حساسیت بالایی داشت و امتیازات دو تیم در جدول مساوی بود. تصورم این بود که دو تیم با احتیاط وارد زمین شوند که این اتفاق نیفتاد.»
 
* ترکی هم اشتباه داشت ولی کم بود
وی درباره مباحث داوری این بازی خاطر نشان کرد: «موضوع دیگر در این بازی که به نظرم مهمترین اتفاق در آن بود و برای اولین بار رخ می داد این بود که داور مسابقه نیامد مدیریت کند بلکه آمد قضاوت کند و بر اساس قوانین سوت زد. بعضا شنیده ایم که عده ای می گویند داور باید مدیریت می کرد. معنای این حرف آنها این است که اگر یک تیم دو- صفر جلو بود و پنالتی برایش اتفاق افتاد داور آن را زیرسبیلی رد کند یا اگر بازیکنی کارت داشت و باید کارت دوم را می گرفت و اخراج می شد داور از خطای او بگذرد. دوستان علنا نمی گویند این کارها را بکنید ولی با اجرای بحث مدیریت کردن داور در واقع خواسته شان همین است.»
 
مایلی کهن ادامه داد: «آقای ترکی و همکارانش بعضا اشتباهاتی را داشتند اما آن اشتباهات خیلی کم بود. به نظر من باید به نحو شایسته ای از تیم داوری این مسابقه تقدیر شود. البته یک نکته دیگر هم است و آن هم به برخی اعتراضات داخل زمین برمی گردد. زمان ما اگر هم به داور اعتراض می کردیم فوتبال این همه پخش مستقیم نداشت اما حالا همه اتفاقات زیر نظر مردم قرار دارد. شما بازی بارسلونا و اتلتیکومادرید را دیدید که داور اشتباه کرد و آن خطای هند پنالتی را نگرفت و همان اشتباه سبب حذف بارسلونا شد اما کسی صدایش درنیامد.»

* موافق نمادهای 4 و 6 نیستم
مایلی کهن درباره نمادهای 4 و 6 که این روزها از سوی طرفداران دو تیم مطرح می شود و برخی رسانه های رنگی به آن دامن می زنند گفت: «من هیچ موقع موافق این کارها نبوده ام. خیلی مواقع پیش آمده که دوستان وقتی می خواستند با من عکس بگیرند گفته اند اگر اجازه بدهی ما با دستمان عدد 6 را نشان بدهیم که من قبول نکردم. این کارها به نظر من بچه بازی است. ما باید به دنبال این باشیم که همه از فوتبال لذت ببرند. فوتبال ورزشی است برای لذت بردن تماشاگران. نباید با برخی کارها موجب تحقیر تماشاگری شویم. شخصا خیلی بدم می آید وقتی می شنوم عده ای می گویند تیم ما در زمین خوب جنگید. جنگ در فوتبال معنایی ندارد. فوتبال مبارزه ای شرافتمندانه است.»

* از سام درخشانی توقع نداشتم
بازیکن اسبق پرسپولیس در انتقاد از صحبت های بازیگر تلویزیون در برنامه دربی 82 در شبکه سه گفت: «من از آقای سام درخشانی انتظار نداشتم که در برنامه پخش زنده درباره تماشاگران پرسپولیس آنگونه صحبت کند. بنده همواره ایشان را هنرمندی باشخصیت می شناختم و معتقدم نباید آن صحبت را مطرح می کرد. یقینا خودش هم متوجه شده که اشتباه کرده است.»

* برای تلویزیون متأسفم
وی عملکرد شبکه سه را هم به چالش کشید و اضافه کرد: «از طرف دیگر کار تلویزیون هم خوب نبود. ضرورتی ندارد که آقایان بیایند و برای مسابقه ای به این مهمی از افرادی که کارشناس فوتبال نیستند استفاده کند. کجای دنیا به این شکل عمل می شود. این دوستان از آقای مظلومی هم انتقاد می کردند. آقای مظلومی که یک شبه به این جایگاه نرسیده است. مثل این می ماند که من مایلی کهن یک شبه هنرپیشه شوم و از سینما ایراد بگیرم. متاسفانه این اتفاق افتاد که اصلا خوب نبود.»

* هر کس جای برانکو بود برکنارش می کردند
مایلی کهن در ارتباط با برانکو گفت: «از طرف دیگر صبح جمعه در برنامه ورزش و مردم آقایانی به عنوان مهمان پرسپولیس را تحلیل می کردند و یک نفر آنها می گفت برانکو تیم را از رده شانزدهم به اینجا رسانده است. می خواستم بگویم اولا شکی نیست که برانکو زحمت زیادی کشیده و باید به ایشان خسته نباشید گفت. ولی باید گفت که این مربی تقریبا دو فصل است که تیم را در دست دارد. اگر هر کسی که جای ایشان بود 5، 6 ماه پیش که تیم در رده پانزدهم قرار داشت برکنارش می کردند اما از گل بالاتر به او نگفتند که این اتفاق برای کسی نیفتاده بود. در واقع آقای برانکو از نیم فصل لیگ قبل تیم را در دست داشت. در مسابقات جام باشگاه ها هم حضور داشت و نتایجی که طی یک سال و خورده ای گرفته بود را اگر فرد دیگری می گرفت چندین بار تعویضش کرده بودند. مثلا آقای یحیی گل محمدی برای چه از مربیگری پرسپولیس برکنار شد. آیا نتایجش بد بود. صرفا به خاطر یک باخت پنالتی و آن هم در فینال جام حذفی او را کنار گذاشتند.»
 
* پرسپولیس هزار تا پدر و مادر پیدا کرده
بازیکن اسبق تیم پرسپولیس درباره علل موفقیت این تیم بیان داشت: «الان یک رفاقت و وفاقی بین تیم پرسپولیس وجود دارد و نظم در آن موج می زند. همه آن کسانی که تا دیروز خودشان را قایم می کردند و آفتابی نمی شدند امروز در رسانه ها ظاهر می شوند و مصاحبه می کنند تا نشان دهند خودشان باعث شدند که پرسپولیس موفق شود. برخی از این آقایان در آن روزهایی که تیم در جدول شرایط خوبی نداشت هر جا با سوال خبرنگاران درباره موضوعات مختلف پرسپولیس رو به رو می شدند می گفتند من نمی دانم. یا اینکه زیاد اطلاع ندارم. اما الان که برد به دست آمده هزار پدر و مادر پیدا کرده است.»
 
* با طاهری صنمی ندارم
مایلی کهن درباره نوع مدیریت باشگاه گفت: «بنده نقش آقای طاهری را خیلی پررنگ می بینم. من با ایشان صنمی ندارم و فکر می کنم تا به حال از نزدیک همدیگر را ندیده ایم اما به نظرم بیشترین نقش را ایشان داشته است. یقینا فشارهای زیادی را در این مدت تحمل کرده اما دیدیم که کمتر در رسانه ها ظاهر شد و به دنبال مطرح کردن خودش نبود. جالب است که حالا دوباره عده ای می خواهند کلاهی گشاد سر پرسپولیس بگذارند و اینها همان هایی هستند که وقتی تیم نتیجه نمی گرفت قایم شده بودند و یک کلام درباره اینکه برانکو جریمه شود حرفی نمی زدند و تا وقتی تیم نتیجه گرفت صحبت از تمدید قرارداد ایشان و افزایش رقم آن به میان آوردند. اینها آدم را اذیت می کند. در این مملکت وقتی می بینیم مردم با مشکلات اقتصادی رو به رو هستند شنیدن یکسری صحبت ها آزاردهنده است. شما یک سر به بیمارستان ها بزنید تا ببینید عده ای برای حل مشکلات مالی خود اطلاعیه زده و آمادگی خود برای فروختن کلیه شان را اعلام کرده اند.»
 
* مدیران استقلال مراقب جوسازی ها باشند
مدیر فنی سابق تیم امید درباره عملکرد پرویز مظلومی و بحث این روزها مبنی بر برکناری وی گفت: «شاید بعضی مواقع شخصا گلایه هایی را داشته ام اما نباید حقایق را وارونه جلوه دهم. به نظر من جریان سازی و جوسازی های اخیر علیه آقای مظلومی توسط دلال ها انجام می شود. می گویند مظلومی عملکرد خوبی نداشته است اما مگر استقلال با همین مربی و همین تیم 24 هفته صدرنشین نبوده است. نهایتا یک بازی را واگذار کرده و حالا می گویند باید برکنار شود. من معتقدم مدیران باشگاه استقلال باید هوشیار باشند و حواس شان به این جوسازی ها باشد.»

 

اخبار ورزشی - کاپ