ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

نیمکت نشینان محبوب استقلال


استقلال بازیکنانی روی نیمکت دارد که هرکدام سالها سابقه پوشیدن پیراهن آبی را دارند اما با وجود مدتها نیمکت‌نشینی لب به اعتراض باز نکرده‌اند و مثل برخی تلاش هم نکرده‌اند تیم را بهم بریزند.

خبرگزاری مهر: فوتبال ایران کم ندیده بازیکنانی که از سابقه خوبی در یک تیم برخوردارند اما بعد از مدتی نیمکت نشینی یا شروع به مصاحبه کنند یا از داخل تیم را بهم بریزند. نمونه های این بازیکنان در تیم های مختلف بسیار بوده اند. در استقلال و پرسپولیس البته تعداد این بازیکنان بیشتر از تیم های دیگر بوده است.

این فصل استقلال دو بازیکنی دارد که اتفاقا بین هواداران این تیم هم از محبوبیت بسیار بالایی برخوردارند اما پرویز مظلومی ترجیح داده است این دو را یا اصلا بازی ندهد یا در برخی دیدارها برای دقایقی به میدان بفرستد. این دو اما همواره روی نیمکت نشسته اند و دلشان به استقلال و موفقیت آن بوده است.

وحید طالب‌لو و آرش برهانی جزو دسته ای از بازیکنانی هستند که دل در استقلال دارند و چه روی نیمکت و یا در میدان  در هر دو صورت به باشگاه خود مثل دو بازیکن حرفه ای کمک کرده‌اند.

آنها در واقع الگوی بازیکنان حرفه‌ای هستند که اتفاقا میان هواداران هم بسیار محبوب هستند و تقریبا همیشه به صورت خودجوش روی سکوها تشویق می‌شوند. این دو بازیکن خاطرات فوق‌العاده‌ای هم برای هواداران باشگاه رقم زده‌اند، از گرفتن پنالتی دایی توسط طالب‌لو که منجر به بسته ماندن همیشگی دروازه استقلال مقابل آقای گل جهان شد تا گل‌هایی که برهانی به پرسپولیس و دیگر تیم‌های لیگ زد و آقای گل لیگ و استقلال شد.

این دو بازیکن البته حتی روی نیمکت هم بسیار محبوب بودند و بیش از هر بازیکن دیگری توسط هواداران این باشگاه مثال زده می‌شدند چرا که همیشه با هم پستی و مربی خود با متانت و آرامش برخورد کرده‌اند.

با این وجود هر دوی این بازیکنان همین امروز در اکثر تیم‌های ایران می توانند فیکس بازی کنند. طالب‌لو حتی در ابتدای فصل از پرسپولیس هم پیشنهاد داشت اما در استقلال ماند تا بجنگد. با این وجود درخشش جابر انصاری و مهدی رحمتی این دو بازیکن را فعلا نیمکت نشین کرده است.

با نزدیک شدن به فصل نقل و انتقالات نیم فصل خبرهایی مبنی بر احتمال جدایی این دو از استقلال مطرح شده است اما با توجه به شناختی که از این دو بازیکن وجود دارد و علاقه ای که آنها به تیمشان دارند، بعید است وحید طالب‌لو و آرش برهانی تیم دیگری را به نیمکت استقلال ترجیح بدهند.


ویدیو مرتبط :
زاغه نشینان و کوخ نشینان امروز در انتظار زاغه نشینان دی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مرد محبوب آبی ها فصل بعد روی نیمکت استقلال می نشیند



اخبار ,اخبار ورزشی ,باشگاه استقلال ی

 

اخبار ورزشی - مرد محبوب آبی ها فصل بعد روی نیمکت استقلال می نشیند

محبوب استقلالی ها با شرکت در کلاس مربیگری اتحادیه فوتبال انگلیس قصد دارد در کسوتی جدید به استقلال برگردد.

به گزارش  جام نیوز، زوج مربیگری قلعه‌نویی- مجیدی را برای فصل بعد جدی بگیرید؛ زمزمه‌ای که هرچه به پایان فصل سیزدهم نزدیک می‌شویم بیشتر به گوش می‌خورد.

این زوج کمی یادآور زوج حجازی- قلعه‌نویی است. آن دو نیز رابطه خوبی با هم نداشتند اما دست تقدیر آنها را با هم در نیمکت مربیگری استقلال همکار کرد. اتفاقا قلعه‌نویی بعد‌ها مربی خوبی شد، در این حد که بتوان او را بهترین مربی 10سال اخیر فوتبال ایران نامید.

به جام‌هایی که آورده است بنگرید! قلعه‌نویی و مجیدی نیز طی سال‌های اخیر به رغم آشتی‌کنانی که پس از درگذشت مادر امیر در آپارتمان ولنجک رخ داد و منتهی شد به بازگشت فرهاد، کم کدورت و دلخوری از هم نداشته‌اند. فرهاد، امیر را قبول نداشت و شاید هم هنوز در خفا نداشته باشد و امیر هم همچنین.

حال ممکن است اسطوره‌ها به زودی دست همکاری بدهند. کسی چه می‌داند شاید همان سرنوشتی که به سبب همکاری با حجازی برای امیر پیش آمد برای فرهاد هم رخ دهد؛ فرهادی که خود را به نیمکت استقلال نزدیک کرده است. حتی نزدیک‌تر از علی منصور پرآوازه.

استقلال مخزن گزینه‌ها است. آری تا چشم کار می‌کند می‌شود از همین تولیدات داخلی برای استقلال مربی معرفی کرد. جواد زرینچه از جمله خوشنامان استقلال که ولع بسیاری به مربیگری در این تیم دارد و روزگاری هم بود.

مجید نامجومطلق که آنقدر خودش را استقلالی می‌داند که هرگاه مقابلش از آن انتقال پر سر و صدا به پرسپولیس حرف می‌زنی می‌گوید: «هیس! دیگر درباره آن جدایی چیزی نگو.»

مهدی پاشازاده، به قول تیفوسی‌های اواخر دهه هفتاد مهدی پاشای جهان که این یکی را علی فتح الله زاده هم برای سرمربیگری در آینده قبول دارد و تازه‌ترین گزینه که سر از خاک برون آورده و می‌خواهد بیقراری‌اش در میدان بازی را این بار روی نیمکت نیز به اثبات برساند؛ فرهاد مجیدی! مدتی است از او خبری نداریم. او کجا است؟

 

باید به لندن رفت تا فرهاد را در تکاپوی هدفی دوباره از نزدیک دید. او را دیده‌اند. قبراق، سرحال، شاداب و تشنه یادگیری. مثل آن روزها که از بهمن به استقلال کوچ کرده بود. آن نیروی جوانی، آن همه انگیزه و نشاط که سال‌ها پیش به وقتی که حجازی خواستش و به استقلال آوردش اکنون در کلاس‌های مربیگری در سیمایش موج می‌زند. فرهاد جمعه پیش عازم لندن شد تا 2 هفته کلاسی را که زیر نظر اتحادیه فوتبال انگلیس برگزار می‌شود پشت سر بگذارد.

احتمالا او مدرک پرولایسنس انگلیس را خواهد گرفت و احتمالا شمارش معکوس برای دیدنش روی نیمکت استقلال آغاز خواهد شد اما شاید نه در قامت سرمربی. با امیر قلعه‌نویی چه می‌شود کرد؟!

مردی که شایستگی‌هایش در این حرفه بر هیچ کس پوشیده نیست. امیر، این بهترین مربی 10 سال اخیر فوتبال ایران هنوز می‌تواند یکه‌تاز این عرصه باشد. همین حالا که استقلال استخوان لای زخم پیش می‌رود و خیلی‌ها برای امیر مانع‌تراشی می‌کنند استقلال صدر جدول را چسبیده است.

پس یک راه برای فرهاد پس از بازگشت از لندن باقی است. اینکه یا بیرون گود باشد که طاقتش را ندارد یا اینکه بار دیگر با امیر دست همکاری بفشارد که این بهتر است.
اخبار ورزشی - جام نیوز