ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

نیلسون: قسم می خورم هرگز قهر نکرده ام


دروازه بان برزیلی پرسپولیس از اینکه شایعات زیادی پشت سر خود می شنود، عصبانی و نگران است.

خبرآنلاین: نیلسون کوره آ در این مورد گفت: می گویند قبل از بازی پرسپولیس مقابل راه آهن قهر کرده ام، می گویند من مثل بچه ها رفتار کردم و حتی نمی خواستم از هتل به سمت ورزشگاه بیایم. می گویند هیچ کنترلی روی رفتارم نداشتم اما هواداران بدانند همه این مسائل دروغ و حاشیه پردازی است.

نیلسون اضافه کرد: من یک فصل با باشگاه قرارداد امضا کرده ام و در آن روز، گفتم می خواهم برای پرسپولیس بازی کنم اما قرار نبود در همه بازی ها، فقط از من برای پست دروازه بانی استفاده شود. ما یک گلر جوان و خوب دیگر به نام سوشا مکانی داریم که من درک می کنم در برخی بازی ها، مربیان باید بین من و سوشا، فقط یک نفر را انتخاب کنند. امروز به شما می گویم هرگز قهر نکرده ام و بابت این حرفی که می زنم، قسم می خورم. هیچ وقت این کار را انجام نمی دهم چون من یک گلر کاملا حرفه ای هستم.

این بازیکن در ادامه گفت: باید از گزارشگر تلویزیونی دیدارمان مقابل راه آهن (منظور نیلسون، مزدک میرزایی است) ممنون باشم. این گزارشگر، شایعاتی که شنیده بود را کنار گذاشت و فقط واقعیت ها را گفت. او می دید که من چطور دغدغه امتیازگیری تیمم را داشتم یا چگونه بعد از هر گل، همراه سایر بازیکنان خوشحالی می کردم. اگر با کسی قهر بودم، این طور رفتارها را از من می دیدید؟ حالا نمی دانم آنهایی که علیه من این طور موضع گرفته اند تا مرا به حاشیه ببرند، شب ها چطور می خواهند به خواب بروند؟!


ویدیو مرتبط :
قسم می خورم amirxsearwolfeامرحسین پورزند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بی گناهم، قسم می خورم



قتل,قاتل

 


چهار سال قبل، وقتی سعید دوستش محمد را صدا زد تا در مورد طلبش با او صحبت کند، فکر نمی کرد این دعوت به قیمت سال ها زندانی شدنش تمام شود.

 

حالا سعید در زندان است و منتظر تصمیم دادگاه. هرچند او مدعی است در مرگ محمد، نقشی نداشته و حتی نمی داند چه کسی او را کشته است، اما محتویات پرونده باعث شد تا این مرد یک بار محکوم شود.

 

ذبیح زاده، نماینده دادستان تهران که برای قرائت کیفرخواست در شعبه ۱۱۳ دادگاه کیفری استان تهران حاضر شده بود، در مورد این پرونده می گوید: سعید متهم حاضر در دادگاه یک بار پیش از این در دادگاه هم عرض محاکمه شده است.

او متهم است مردی به نام محمد را به قتل رسانده، محمد جوانی بود که برای کار به تهران آمده بود و در حاشیه شهر کارگری می کرد. آن طور که محتویات پرونده نشان می دهد، سعید و محمد به خاطر اختلافاتی که باهم داشتند، درگیر شدند و سعید با ضربات كارد، محمد را کشته است.

 

البته سعید به قتل اقرار نکرده، اما شواهد موجود در پرونده نشان می دهد این مرد دست به قتل زده و دادسرا ادله ای را در این خصوص ارائه كرده است.

 

او درباره دلایل دادسرا می گوید: یکی از مهم ترین مدارکی که در این خصوص به دست آمده، ساعت مچی خون آلود مقتول است که در خانه محمد به دست آمده است. سعید هیچ توجیه محكمه پسندی در این خصوص ارائه نكرده، ضمن این که قبول دارد با مقتول درگیر شده، اما می گوید او را نکشته است.

 

با توجه به این که مدارک و شواهد دیگری هم در پرونده وجود دارد و گواهانی بوده اند که شهادت داده اند متهم و مقتول را حین درگیری لفظی دیده اند و خروج آنها را از خانه تایید می کنند، از نظر دادسرا سعید مجرم است.

 

او در مورد نحوه کشف جسد می گوید: یک شب بعد از این که سعید و محمد برای صحبت خانه را ترک کردند، جسد محمد در بیابان های اطراف خانه سعید پیدا شد. این جوان با وارد آمدن ضرباتی به نقاط حساس بدنش به قتل رسیده بود.

 

ذبیح زاده همچنین در مورد رای دیوان عالی کشور می گوید: دیوان براساس ماده قانونی خاصی در قانون مجازات اسلامی رای صادره را نقض و درخواست رسیدگی مجدد را اعلام کرده است. در این ماده آمده هرگاه فردی نیمه شب توسط فردی دیگر به بیرون از خانه دعوت شود و آن فرد مفقود یا کشته شود، در صورتی که قاتل پیدا نشود، فرد دعوت کننده محکوم به پرداخت دیه به اولیای دم خواهد بود.

 

به هر حال تصمیم گیری درخصوص این پرونده به عهده قضات محترم شعبه ۱۱۳ دادگاه کیفری استان است. من به نمایندگی از دادستان تهران، کیفرخواست ارائه كردم و از آن دفاع و درخواست اعمال مجازات قانونی در این خصوص هم کرده ام.

 

قاتل نیستم

هرچند وکیل اولیای دم و نماینده دادستان می گویند مدارکی در پرونده وجود دارد که نشان می دهد سعید گناهکار است، اما سعید مدعی است به اشتباه بازداشتش کرده اند.

 

چند سال است که در زندان هستی؟

حدود ۴ سال است زندانی هستم و تا به حال ۲ بار هم زندانم را عوض کرده اند. این شرایط، مرا اذیت می کند.

 

به هر حال تو متهم به قتل هستی و تا زمانی که بی گناهی ات ثابت نشود، نمی توانند تو را آزاد کنند.

 

اما من بی گناهم و در تمام مراحل بازجویی هم گفته ام که قتل کار من نبوده است.

 

به هر حال مدارکی علیه تو وجود دارد که نشان می دهد قتل را تو مرتکب شدی و تو برای آن مدارک جوابی نداری؟

 

نه این طور نیست. من این حرف را قبول ندارم. هیچ مدرکی علیه من وجود ندارد.

 

پلیس ساعت مچی خون آلود مقتول را در خانه تو پیدا کرده است.

 

ساعت پیش من بود، اما من محمد را نکشتم.

 

پس آن ساعت از کجا آمد؟

 

ساعت را بعد از این که جسد پیدا شد، به من دادند. یکی از دوستانم گفت این ساعت محمد است. تو آن را نگهدار. من هم فکر کردم محمد می آید و ساعتش را از من می گیرد.

 

از دوستت نپرسیدی که این ساعت از کجا آمده است؟

 

محمد آن را جا گذاشته بود. ضمنا خون آنچنانی روی آن نبود که من بخواهم شک کنم. یک قطره خیلی کوچک خون روی آن بود که من نمی دانم از کجا آمده بود و زمانی متوجه شدم که پلیس آن را به من نشان داد.

 

چرا آن شخص را به پلیس معرفی نکردی؟

 

او ناپدید شده بود.

 

مدارک دیگری هم در پرونده وجود دارد از جمله این که گواهان، تو را دیده اند که با محمد بیرون رفتی و همین صحبت ها بود که باعث شد پلیس، تو را شناسایی کند و مشخص شد که تو آخرین کسی بودی که با محمد بیرون رفتی و بعد هم او کشته شد.

 

قبول دارم که من آن شب با محمد بیرون رفتم، اما من او را نکشتم و نمی دانم که چه کسی این کار را کرد. شاید آن شب بعد از من با کس دیگری هم درگیر شده باشد. من که از این موضوع خبر ندارم. کس دیگری هم نمی داند درگیری ما به حدی نبود که بخواهیم دست به قتل بزنیم.

 

آن شب با محمد چه کردی؟

 

وقتی با هم بیرون رفتیم، کمی با هم صحبت کردیم. بعد من گفتم که باید به خانه برگردم و محمد از من جدا شد. دیگر نمی دانم بعد از آن، چه اتفاقی برای محمد افتاد.

 

او در مورد این که با کس دیگری قرار دارد، با تو صحبت نکرد؟

 

نه چیزی نگفت. ما با هم خداحافظی کردیم و بعد من به خانه رفتم. نمی توانستم بیشتر بیرون باشم.

 

چرا نمی توانستی بیشتر بیرون بمانی؟

 

چون زن و بچه هایم تنها بودند و نمی شد آنها را رها کنم. دیروقت بود و زنم می ترسید.

 

حالا زن و بچه هایت کجا هستند؟

 

آنها به شهرمان رفته اند. وقتی من بازداشت شدم، زنم تنها شد. او نمی توانست از پس مخارج برآید و از تنهایی می ترسید به همین خاطر به شهرمان رفت.

 

بچه هایت پیش مادرشان هستند؟

 

پسربزرگم پیش پدرم است و با او زندگی می کند، اما بچه کوچکم پیش مادرش است.

 

چرا همسرت هردوی آنها را نگه نداشت؟

 

پدرم اصرار داشت که پسربزرگم پیش او باشد. البته زنم هم می گفت از پس مخارج هردوی آنها برنمی آید. به هر حال پسر بزرگم حالا به سنی رسیده که می تواند خودش را اداره کند.

 

قبل از این که زندانی شوی، چطور هزینه های زندگی ات را تامین می کردی؟

 

آن موقع کارگری می کردم. درآمد کمی داشتم اما همین که می توانستم شکم زن و بچه ام را سیر کنم، برایم کافی بود. حالا می فهمم آن روزها چقدر خوشبخت بودم و قدر خوشبختی ام را نمی دانستم.

 

دادگاه تصمیم دارد مراسم قسامه برگزار کند. آیا حاضری قسم بخوری که تو قاتل نیستی؟

 

هر چند بار که بخواهند، من قسم می خورم چون قتل کار من نبود. پدر مقتول هم می داند که من با پسرش دشمنی نداشتم و آدمی نیستم که بخواهم دعوا راه بیندازم و با کسی درگیر شوم. من واقعا آدم بدی نیستم. حتی یک مورچه را هم نمی توانم، بکشم چه رسد به این که بخواهم یک دوست را بکشم.

 

فکر می کنی سرنوشت پرونده چه شود؟

 

نمی دانم، اما باور دارم که سر بی گناه بالای دار نمی رود. من قسم می خورم که قتل کار من نبود و از این که چه کسی او را کشته هم خبر ندارم. کاش می دانستم که قتل کار کیست، آن وقت لازم نبود این همه سال در زندان بمانم و این طور زندگی ام نابود شود. من از دادگاه هم درخواستی دارم و خواهش می کنم مرا محکوم نکنند، چون بی گناه هستم و خانواده ام به خاطر این اتفاق ازهم پاشیده است.

 

مدارک علیه متهم کافی است

 

گفته های نماینده دادستان در حالی است که وکیل اولیای دم همچنان بر مجرم بودن این مرد تاکید دارد.

 

هرچند اولیای دم شکایتی مبنی بر قصاص از متهم ارائه نداده اند، اما وکیل آنها با ارائه مدارکی به دادگاه اعلام کرد که می تواند از سوی موکلانش درخواست دیه کند.

 

او در مورد این پرونده و نظر موکلانش می گوید: محمد روز حادثه با سعید از خانه خارج شده است. گواهانی وجود دارند که می گویند آنها را باهم دیده اند و تایید می کنند که محمد و سعید باهم اختلاف داشته اند؛ هرچند آنها مدعی هستند ندیده اند که این دو باهم درگیر شوند.

 

او ادامه می دهد: محمد خانواده ای مستقل نداشته و تنها ولی دم او پدرش است که او هم خواهان قصاص سعید نیست. به هر حال آنها سال هاست همدیگر را می شناسند و پدر محمد، مرد بسیار باگذشتی است و می گوید مرگ سعید نمی تواند پسرش را بازگرداند به همین خاطر هم راضی به اعدام او نیست.

 

او حتی دیه ای بیشتر از آنچه در قانون تعیین شده ، نخواسته است. با این حال از دادگاه توقع دارد که متهم مجازات شود؛ چراکه او بر این باور است که پسرش به دست سعید کشته شده است.

 

سعید یک بار پیش از این در دادگاه محاکمه شده و به پرداخت دیه و ۱۰ سال حبس محکوم شده است و ما امیدواریم در این دادگاه هم چنین اتفاقی بیفتد و به نظر می رسد که او مستحق مجازات است.

 

منبع:جام جم آنلاین