ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

نگاهی به هفته سوم لیگ پانزدهم


صدرنشینی سپاهان به لطف پیروزی برابر پرسپولیس و برتری ذوب‌آهن در تهران مقابل استقلال، شکست نفت، برد سایپا و شکست فولاد در دربی اهواز از مهمترین اتفاقات هفته سوم بود که باعث قعرنشینی پرسپولیس شد.

خبرگزاری مهر: هفته سوم از پانزدهمین دوره رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور طی روزهای پنجشنبه ۲۲ و جمعه ۲۳ مردادماه با برگزاری هشت مسابقه به پایان رسید که شکست سنگین پرسپولیس در اصفهان برابر سپاهان، باخت نفت در مشهد، توقف صبا در خانه و نخستین برد استیلی با ملوان، از اتفاقات مهم روز نخست دیدارهای این هفته بود.

در نخستین دیدار هفته نفت تهران در روزی که وحید حمدی‌نژاد در دقیقه ۴۰ یک ضربه پنالتی را از دست داد، در خانه سیاه‌جامگان تن به شکست یک بر صفر داد تا بعد از اینکه دو بازی ابتدایی‌اش در لیگ را با تساوی پشت سرگذاشته بود، به روند ناکامی‌های خود در لیگ پانزدهم ادامه دهد. سیاه‌جامگان هم توانست بعد از دو باخت متوالی، به ۳ امتیاز شیرین این بازی دست یابد.

سپس در انزلی تیم ملوان با هدایت حمید استیلی که جانشین امیر قلعه‌نویی شد، مقابل استقلال اهواز به پیروزی دست یافت تا در دومین بازی خانگی‌اش در این فصل هم تیم برنده میدان لقب بگیرد. این نخستین باخت آبی‌پوشان اهوازی در این فصل بود.

در دو بازی همزمان دیگر، سپاهان در خانه شکست ۲ بر یک مقابل پرسپولیس را با تکیه بر اشتباهات خط دفاعی این تیم سرخپوش تهرانی، با برتری ۴ بر ۲ عوض کرد تا به صدرجدول رده‌بندی لیگ برسد. این سومین برد متوالی زردپوشان اصفهانی در لیگ بود تا شروعی قدرتمندانه در لیگ پانزدهم داشته باشد.

اما در روز رقابت همکاران پیشین تیم ملی یعنی برانکو ایوانکویچ و حسین فرکی، بار هم برانکو ناکام ماند تا دومین رویارویی دو تیم در لیگ برتر، به سود فرکی به پایان برسد. برانکو که تیمش در دو هفته گذشته دو شکست تلخ خارج از خانه را تجربه کرد، با این باخت و نتایجی که دیگر تیم‌ها بدست آوردند، قعرنشین لیگ برتر شد تا رکوردی ویژه را برای خود و سرخپوشان تهرانی رقم بزند.

در آخرین بازی روز نخست هم صبای قم درحالیکه در خانه با گلزنی مدافع گسترش فولاد پیش افتاده بود، در نیمه دوم با یک ضربه پنالتی پیروزی را از دست داد تا برای دومین بار متوالی در لیگ، در نیمه مربیان پیروزی را از دست بدهد. این سومین تساوی صبا در لیگ بود، موضوعی که با اعتراض دایی به داوران این بازی همراه شد.

روز دوم از هفته سوم با پیروزی با تساوی خانگی تراکتورسازی برابر راه‌آهن همراه شد. تراکتوری‌ها که تا دقیقه ۸۸ تیم برنده بازی بودند، نتوانستند در دقایق پایانی پیروزی خود را حفظ کنند تا با از دست دادن ۲ امتیاز ارزشمند خانگی به رده ششم سقوط کند. راه‌آهن هم با این برد توانست جایگاه بهتری را در این تیم بدست آورد.

دیدارهای این هفته با دربی اهواز پیگیری شد که در این بازی تیم استقلال خوزستان موفق شد با برتری برابر فولاد خوزستان، ضمن رقم زدن دومین شگفتی‌اش در لیگ پانزدهم، تا رده سوم جدول هم بالا بیاید. شاگردان عبدالله ویسی که هفته پیش پرسپولیس را در خانه شکست دادند، نخستین باخت فصل جاری را به فولاد تحمیل کردند و این تیم را به جمع ۳ تیم قعرنشین فرستادند.

سپس در ورزشگاه دستگردی تهران، سایپا با نتیجه ۲ بر یک از سد پدیده گذشت تا از ناکامی مدعیان برای رسیدن به رده دوم جدول بهترین بهره را ببرد. پدیده هم که در دو بازی نخستش در لیگ، ۲ پیروزی را با دو برد عوض کرده بود، نخستین باخت خود در این فصل را تجربه کرد.

در نهایت دیدارهای این هفته با شکست ۲ بر صفر استقلال تهران برابر ذوب‌آهن اصفهان به پایان رسید. استقلال که لیگ را با دو پیروزی ارزشمند و صدرنشینی آغاز کرده بود، با این باخت خانگی به رده چهارم سقوط کرد. این نخستین باخت استقلال در لیگ پانزدهم بود که خروج ذوب‌آهن از بحران نتیجه‌گیری در ابتدای فصل شد.

ذوب‌آهن که لیگ را با دو ناکامی در انزلی و دربی اصفهان آغاز کرده بود، با این پیروزی علاوه بر اینکه به وضعیت خود سروسامان داد، صدرنشینی سپاهان اصفهان را قطعی کرد و پرسپولیس را هم به قعرجدول لیگ فرستاد تا مهمترین نقش را در جایگاه دو تیم مدعی داشته باشد.

در پایان دیدارهای هفته سوم، تیم ذوب‌آهن که از قعر جدول به رده هشتم رسید، با ۸ پله صعود بهترین عملکرد را در بین تیم‌های دیگر داشت. سیاه‌جامگان مشهد هم با برتری برابر نفت تهران از رده پانزدهم به دهم رسید تا ۵ پله صعود داشته باشد. همچنین تیم‌های فولاد خوزستان و پرپسولیس هم با ۴ پله سقوط، بدترین عملکرد را در این هفته از خود ارائه کردند. البته سپاهان با رسیدن به صدر بهترین صعود و پرسپولیس با رفتن به قعر بدترین سقوط را در این هفته به نام خود رقم زدند.

نتایج کامل دیدارهای هفته سوم از مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:

* سیاه‌جامگان مشهد یک - نفت تهران صفر
گل‌ها: حسین زامهران (۳۳) برای سیاه‌جامگان

* ملوان بندرانزلی ۲ - استقلال اهواز صفر
گل‌ها: مازیار زارع (۱۶) و فرزاد حاتمی (۴۶) برای ملوان

* سپاهان اصفهان ۴ - پرسپولیس تهران ۲
گل‌ها: احسان حاج‌صفی (۸)، اومانیا (۳۹- گل به خودی)، هادی عقیلی (۵۶- پنالتی) و محمدرضا خلعتبری (۸۱) برای سپاهان - مهدی طارمی (۱۳) و امید عالیشاه (۳۴) برای پرسپولیس

* صبای قم یک - گسترش فولادتبریز یک
گل‌ها: مرتضی اسدی (۹- گل به خودی) برای صبای قم - داریوش شجاعیان (۵۵- پنالتی) برای گسترش فولاد

* تراکتورسازی تبریز یک - راه‌آهن تهران یک
گل‌ها: سروش رفیعی (۲۲) برای تراکتورسازی - سروش نصرآزادانی (۸۸) برای راه‌آهن

* استقلال تهران صفر - ذوب‌آهن اصفهان ۲
گل‌ها: احسان پهلوان (۶۳) و مرتضی تبریزی (۸۵) برای ذوب‌آهن

* سایپا تهران ۲ - پدیده مشهد یک
گل: غلامرضا رضایی (۱۳و ۶۷) برای سایپا - حامد شیری (۸۲- گل به خودی) برای پدیده مشهد

* فولاد خوزستان صفر - استقلال خوزستان ۲
گل‌ها: حسین بیت‌سعید (۵۴) و فرشاد جان‌فزا (۴+۹۰) برای استقلال خوزستان


ویدیو مرتبط :
حواشی هفته ی پانزدهم لیگ دسته یک (لیگ یک)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نگاهی به دیدارهای هفته‌ پانزدهم لیگ‌برتر


هفته پانزدهم لیگ برتر روز یکشنبه آغاز می‌شود و استقلال هم یک دیدار معوقه از هفته یازدهم لیگ را در این روز مقابل سایپا در کرج برگزار می‌کند.

ورزش سه:  هفته پانزدهم لیگ برتر روز یکشنبه آغاز می‌شود و استقلال هم یک دیدار معوقه از هفته یازدهم لیگ را در این روز مقابل سایپا در کرج برگزار می‌کند.

نیم فصل لیگ برتر خیلی زود فرا رسید و دیدارهای هفته پانزدهم لیگ روز یکشنبه آغاز می‌شود.البته در این روز استقلال هم بازی معوقه خود با سایپا را از هفته یازدهم انجام می‌دهد.نگاهی به این بازی‌ها می‌اندازیم؛

مس کرمان - داماش گیلان؛ اولین برد کویر نشینان؟

مس کرمان تنها تیم بدون برد لیگ اگر در این بازی خانگی هم پیروز نشود یک رکورد منحصر به فرد از خود به جا گذاشته که قطعا کویرنشینان دوست ندارند این رکورد منفی در کارنامه آنها ثبت شود.بنابراین مسی‌ها با تمام توان در این بازی به میدان می‌روند و داماش روز سختی را در کویر خواهد داشت. البته بازیکنان تیم شهر باران در این فصل بسیار غیرقابل پیش بینی و موفق ظاهر شده‌اند. داماش هفته گذشته نیز ذوب آهن را با 5 گل در رشت در هم کوبید و مس هم با ارایه یک بازی خوب استقلال را متوقف کرد اکنون این دو تیم مقابل هم  قرار گرفته‌اند. مس کرمان اگر پیروز شود می‌تواند شانس صعود به رده پانزدهم جدول را داشته باشد و یک پله صعود کند با برد احتمالی شرایط روحی وروانی بازیکنان مس بهتر می‌شود تا به نیم فصل دوم امیدوارتر باشد اما داماش در صورت پیروزی با یک پله صعود هفتم خواهند شد.

ملوان - فجرسپاسی؛ رتبه ملوان یک رقمی می‌شود؟

این بازی شش امتیازی برای هر دو تیم محسوب می‌شود. ملوان اگر بتواند در این بازی پیروز شود خود را از انتهای جدول و منطقه خطر جدا می‌کند و فجر هم به امتیاز این بازی نیاز دارد. البته شاید محمود یاوری تیمش را برای مساوی گرفتن به میدان بفرستد به هر حال یک امتیاز هم می‌تواند فجر را در همان رده چهاردهم نگه دارد و آنها پایین‌تر نروند ولی اسکوچیچ جاه‌طلب هر سه امتیاز را می‌خواهد تا شاید در نیم فصل لیگ تیمش را تک رقمی کند. ملوان اگر در این بازی پیروز شود شاید بتواند از رده پانزدهم به رده هشتم برسد.

ذوب آهن - راه آهن؛  نبرد بحران‌زده‌ها

ذوب آهن هفته گذشته شکست سنگینی را در رشت متحمل شد و اکنون بوناچیچ باید برای اعاده حیثیتش در آخرین بازی نیم فصل تیمش را پیروز کند. مدیران باشگاه بارها از او حمایت کرده‌اند حتی بعد از باخت 5 بر یک در رشت و حالا بوناچیچ باید نشان بدهد که می‌خواهد در ذوب آهن بماند و با این تیم موفق شود. راه آهن هم فصل ناکامی را پشت سر گذاشته است. شاید اگر منصور ابراهیم‌زاده در این بازی هم پیروز نشود از این تیم خداحافظی کند. به هر حال او نتوانست در راه آهن برخلاف تیم‌های دیگرش موفق عمل کند و یک ناکام مطلق بود. این بازی نبرد بحران‌زده‌هاست.

نفت تهران - سپاهان؛ حمله زردپوشان به صدر جدول

نفت بدون حاشیه همچنان در کورس قهرمانی است و اگر در این بازی پیروز شود به طور موقت صدرنشین خواهد شد. جالب است که سپاهان نیز در صورت پیروزی در این بازی می‌تواند با تفاضل گل بهتر صدرنشین لیگ شود. البته تا قبل از بازی روز جمعه پرسپولیس با استقلال خوزستان، به هر حال هر دو تیم زردپوش با رویایی صدرنشینی به میدان می‌آیند هرچند که وضعیت زردپوشان اصفهانی خیلی آرام نیست و حتی شایعه استعفای کرانچار را هم برخی رسانه‌ها منتشر کردند. به هر حال اگر جدال زردپوشان تهرانی و اصفهانی مساوی تمام شود به نفع پرسپولیس خواهد بود.

فولاد خوزستان - گسترش فولاد تبریز؛ قرمز‌های اهوازی هم صدر را می‌خواهند

فولاد خوزستان برای اینکه صدرنشینی را در آخرین هفته نیم فصل اول  حتی به طور موقت پس بگیرد با تمام توان مقابل گسترش فولاد بازی می‌کند تا سه امتیاز را بگیرد و به این امید که استقلال خوزستان بتواند از سرخپوشان تهرانی امتیاز بگیرد. شاید اگر ویسی روز چهارشنبه پرسپولیس را در تهران متوقف کند دوباره در فوتبال خوزستان محبوب شود. شاگردان رسول خطیبی هم دوست ندارند که یک تیم از پیش بازنده فرض شوند و آنها همواره فوتبال زیبایی را ارایه می‌کنند. به هر حال فولاد خوزستان هم به جایگاه صدرنشینی پرسپولیس چشم دارد.

* سایپا - استقلال؛ یک لشگر مصدوم ومحروم بدون مجیدی!

استقلال با دو بازی معوقه همچنان در رده ششم جدول است و اگر بتواند سایپا را شکست بدهد می‌تواند به رده پنجم صعود کند آبی‌پوشان برای اولین مرتبه در تاریخ لیگ در کرج میهمان سایپا هستند. نارنجی‌پوشان کرجی که در این فصل پرسپولیس را در ورزشگاه انقلاب کرج شکست داده‌اند امیدوارند مقابل استقلال هم همین نتیجه را رقم بزنند. هرچند آبی‌پوشان در این بازی هم میزبان محسوب می‌شوند زیرا تماشاگران استقلال بسیار بسیار بیشتر از تماشاگران سایپا خواهد بود.

استقلال همچنان یک لشگر مصدوم دارد. خسرو حیدری، هاشم بیک‌زاده مصدومان استقلال هستند و جواد نکونام و آندرانیک تیموریان دو هافبک ملی‌پوش هم سه اخطاره و محرومند به این ترتیب دردسرهای امیر قلعه نویی در کرج به اوج خود رسیده است. باید دید او با یک تیم نصفه و نیمه چگونه می‌خواهد سه امتیاز را از سایپا بگیرد. کار استقلال در کرج بسیار سخت است اما قلعه‌نویی نشان داده در مواقع سخت خوب کار می‌کند. دیدار دو تیم می‌تواند جذب و تماشاگر پسند از کار دربیاید بدون حاشیه‌های منفی و اضافی. این اولین بازی استقلال بدون فرهاد مجیدی کاپیتان آبی‌پوشان هم هست. او هفته گذشته از دنیای فوتبال خداحافظی کرد. باید دید استقلال بدون کاپیتان محبوبش چطور بازی خواهند کرد.