ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

نگاهی به دور رفت لیگ برتر والیبال ایران


هر ساله در لیگ برتر ایران شاهد یک دیدار جنجالی بین مدعیان قهرمانی هستیم و به‌رغم نزدیکی و صمیمیت بازیکنان ملی‌پوش، نبرد آنها در قالب تیم‌هایشان با هم به جنجال می‌انجامد این جنجال اما امسال و در دور رفت بین دو تیم پرمهره پیکان و میزان رقم خورد

وب سایت نود: بیست و هشتمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر ایران (جام زنده‌یاد حسین معدنی) هفته گذشته وارد تعطیلات نیم‌فصل شد. این در حالی است که این مسابقات از ۱۸ آبان ماه در قالبی جدید با حضور ۱۴ تیم در دو گروه آغاز شد. رقابت‌هایی که خیلی ازکارشناسان را راضی نکرده و حالا باید منتظر شروع دور برگشت آن بعد از وقفه‌ای دو هفته‌ای باشیم. اما نکته اینجاست که لیگ امسال شاهد تغییرات فراوانی نسبت به سال قبل بوده است. نگاهی به لیگ فصل گذشته در مقایسه با لیگ امسال نشان می‌دهد که دو تیم مدعی کاله آمل و باریج اسانس کاشان فعلا عطای تیمداری را به لقایش بخشیده‌اند. این در حالی است که هر دو تیم صعود‌کننده از دسته یک یعنی نمایندگان اردکان یزد و بوشهر هم در آخرین لحظات از تیمداری در لیگ انصراف دادند.

 همین عوامل مسئولان فدراسیون والیبال را برآن داشت تا تیم‌های دیگری را جایگزین تیم‌های انصراف داده از لیگ برتر کنند. در اولین اقدام ابتدا دو تیم سقوط کرده سایپا و شهرداری زاهدان به لیگ بازگشتند و بعد از آن هم تیم‌های تعاون گنبد، مهر پارس فارس، ارتعاشات صنعتی و وزارت دفاع خیلی راحت مجوز حضور در لیگ برتر را دریافت کرده است. همین امر زمینه اعتراض را برای بسیاری از کارشناسان والیبال مهیا کرد و آنها اعلام کردند با این رویه‌شان لیگ پایین آمده است. قطعا عدم حمایت فدراسیون والیبال از تیم‌های بخش خصوصی یکی از دلایل اصلی کناره‌گیری آنها از لیگ بوده است و شاید همین تیم‌های جدیدالورود به لیگ هم خیلی زود از کرده خود پشیمان شوند.

فاصله زیاد بین مدعیان و سایر تیم‌ها

آنچه به‌طور کامل در دور رفت لیگ برتر والیبال مشهود است فاصله زیاد بین چند تیم مدعی با سایر تیم‌های حاضر در لیگ است و تقریبا از حالا می‌شود پیش‌بینی کرد از هر گروه چند تیم به مرحله پلی‌آف صعود خواهند کرد. وقتی از یک گروه هفت تیمی چهار تیم آن راهی مرحله حذفی می‌شوند و با توجه به حضور تقریبا سه تیم ضعیف در هر گروه پیش‌بینی‌ها برای تیم‌های صعود‌کننده از هر گروه تقریبا کار خیلی مشکلی نخواهد بود. نگاهی به جدول دو گروه در پایان دور رفت نشان می‌دهد از حالا باید دو تیم شهرداری ارومیه و پیکان را مدعیان اصلی لیگ بنامیم و بعد از آن هم دو تیم میزان مشهد و متین ورامین قرار دارند و همین چهار تیم مربع مدعیان را تشکیل داده‌اند.

البته تیم میزان با حضور شش ملی‌پوش کمی پایین‌تر از حد انتظار نشان داده اما نکته اینجاست که میزانی‌ها غیر از پیکان خیلی حریف قدری را در گروه خود نمی‌بینند تا برایشان دردسر خاصی به وجود بیاید. هر چند برخی کارشناسان سرنوشتی مشابه آنچه را در لیگ گذشته بر سر باریج اسانس آمد برای نماینده مشهد پیش‌بینی می‌کنند، اما قطعا نمی‌توان کیفیت لیگ امسال را با فصل گذشته مقایسه کرد. در ته جدول هم از هم‌اکنون می‌توان دو تیم ارتعاشات صنعتی و مهرپارس فارس را کم‌خطر‌ترین تیم‌های دو گروه دانست که هیچ شانسی برای صعود از گروه‌شان نخواهند داشت. باید دید آیا این دو تیم حتی خواهند توانست یک امتیاز از دور برگشت به دست آورند یا دور برگشت را هم مانند دور رفت دست خالی به پایان خواهند برد.

همیشه پای پیکان در میان است

هر ساله در لیگ برتر ایران شاهد یک دیدار جنجالی بین مدعیان قهرمانی هستیم و به‌رغم نزدیکی و صمیمیت بازیکنان ملی‌پوش با یکدیگر، نبرد آنها در قالب تیم‌هایشان با هم به جنجال می‌انجامد این جنجال اما امسال و در دور رفت بین دو تیم پرمهره پیکان و میزان در مشهد رقم خورد. حضور ۱۰ ملی‌پوش در قالب دوتیم حساسیت‌ها را به اوج رساند و درگیری‌های زیادی را به وجود آورد، کار حتی به کمیته انضباطی و محرومیت تعلیقی برخی بازیکنان هم انجامید و پیش‌بینی می‌شود شاید این برخورد‌ها در دور برگشت هم تکرار شود. دومین دیدار حاشیه‌ای نیم‌فصل لیگ برتر باز هم با حضور پیکان رقم خورد. دیدار بین دو تیم پیکان و شهرداری تبریز در خانه والیبال شاید با برخوردی بین بازیکنان دو تیم همراه نبود، اما یکی، دو اشتباه از سوی داور این دیدار جنجالی عجیب را از سوی نیمکت پیکانی‌های شکست خورده رقم زد و بازی در چند صحنه متوقف شد.

به هر حال اعتراض به داوری‌ها به امری عادی در لیگ تبدیل شده است و وقتی کمیته انضباطی هم خیلی در این زمینه سختگیری نمی‌کند، دامنه این اعتراضات گسترده‌تر می‌شود. دور برگشت مرحله گروهی از چهارشنبه آینده آغاز خواهد شد؛ مسابقاتی که با استقبال فوق‌العاده علاقه‌مندان به والیبال در شهرهای مختلف روبه‌رو شده است. باید دید آیا کیفیت این مسابقات در دور برگشت بهبود پیدا خواهد کرد یا ایده برگزاری لیگ ۱۴ تیمی در قالب دو گروه با شکست از لحاظ کیفی مواجه خواهد شد.


ویدیو مرتبط :
دور رفت لیگ برتر والیبال

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دور افتخار جهانبخش با پرچم ایران در جشن صعود به لیگ برتر هلند



اخبار,اخبارورزشی,اخبارعلیرضاجهانبخش

تیم فوتبال نایمخن قهرمان زودهنگام لیگ دسته اول هلند شد.

نایمخن که علیرضا جهانبخش ، ستاره جوان فوتبال ایران را در اختیار دارد در بازی های لیگ دسته اول هلند موفق شد با پیروزی یک بر صفر برابر اسپارتا روتردام ، قهرمان زودهنگام بازی های لیگ هلند شود و کاپ قهرمانی این بازی ها را بدست آورد و بار دیگر به سطح اول فوتبال این کشور برگردد. جهانبخش در این مراسم پرچم ایران را به شانه انداخته بود و دور افتخار می زد. جهانبخش یکی از ستاره های تیم ملی است که باشگاه های معتبر دنیا به دنبال جذبش هستند. از او به عنوان جانشین جدید خسرو حیدری و مسعود شجاعی  در خط میانی تیم ملی نام می برند.

 

اخبار ورزشی - خبرآنلاین