ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

نگاهی آماری به دومین بازی آمریکا و ایران


تیم‌های ملی والیبال آمریکا و ایران بامداد امروز دوشنبه دومین بازی خود را در لیگ جهانی برگزار کردند که این بازی را تیم آمریکا به سود خود پایان داد.

خبرگزاری مهر: تیم‌های ملی والیبال آمریکا و ایران بامداد امروز دوشنبه دومین بازی خود را در لیگ جهانی برگزار کردند که این بازی را تیم آمریکا به سود خود پایان داد.

تیم ملی والیبال ایران از ساعت ۳:۴۰ بامداد امروز دوشنبه دومین بازی خود برابر آمریکا در چارچوب مسابقات گروه B لیگ جهانی برگزار کرد که مثل دیدار نخست مقابل این تیم ۳ بر یک شکست خورد تا این کشور را بدون امتیاز ترک کند.

در این بازی تیم آمریکا ۵۴ امتیاز خود را در خط حمله و از اسپک‌های بازیکنانش کسب کرد که این آمار برای تیم ایران ۳۷ امتیاز بود. اندرسون با کسب ۱۵ امتیاز ستاره میدان بود و آرون راسل به همراه تروی مورفی هم هر کدام ۱۲ امتیاز در خط حمله داشتند. در طرف دیگر امیر غفور با ۱۲ امتیاز از آبشار بهترین یار ایران بود.

در دفاع روی تور نیز برتری ۱۲ بر ۴ آمریکا رقم خورد. دیوید اسمیت، مکسول هالت و دیوید مورفی هر کدام سه دفاع منجر به امتیاز داشتند. محمد موسوی در تیم ایران دو امتیاز از دفاع روی تور کسب کرد.

در سرویس هم اوضاع میزبان کاملا بهتر بود. این تیم ۹ امتیاز سرویس از بازیکنان کشورمان گرفت که این آمار برای ایران ۴ پوئن سرویس بود. میکا کریستین‌سن با ۳ امتیاز سرویس از این لحاظ بهتر از همه بازیکنان حاضر در میدان عمل کرد.

در اشتباهات هم تیم ایران با ۳۲ پوئنی که از دست داد برابر ۲۰ اشتباه حریف آمار ضعیف‌تری را ارایه کرد.


ویدیو مرتبط :
نگاهی به دومین جایزه مسیولیت اجتماعی بنگاه های اقتصادی ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نگاهی آماری به حرمت شکنی های تلخ فوتبال ایران؛ شیث و نصرتی اولین حرمت‌شکن‌ها نبودند



 

 

نگاهی آماری به حرمت شکنی های تلخ فوتبال ایران؛ شیث و نصرتی اولین حرمت‌شکن‌ها نبودند

 

ماجرای فقر فرهنگی فوتبال ایران ریشه در گذشته دارد.

ماجرای شیث و نصرتی در بازی داماش و پرسپولیس اتفاقی بود که چشم جامعه فوتبال ایران را باز کرد. پس از این اتفاق چشم‌ها مقابل اتفاقاتی باز شد که مدت‌هاست در فوتبال ایران رواج دارد اما کسی به آن‌ها توجهی نمی‌کند. مشکلات فرهنگی در فوتبال، موضوعی نیست که اخیرا مطرح شده باشد، موضوعی است که از سال‌ها قبل مورد اعتراض خیلی از کارشناسان بوده اما کاری برای آن نشده است. در این گزارش سعی شده تعدادی از درگیری‌ها و اتفاقات مهم فوتبال ایران که ریشه در فقر فرهنگی دارند ذکر شوند.

* فوتبال ملی - جام ملت‌های آسیا 2004:

هنوز هیچ یک از هواداران تیم ملی درگیری علی بداوی و رحمان رضایی در جام ملت‌ها را فراموش نکرده‌اند. این دو مدافع تیم ملی مقابل دوربین‌های تلویزیونی با یکدیگر به صورت فیزیکی درگیر شدند.

* فوتبال باشگاهی - داربی 68:

شیث رضایی مدافع و علیرضا حقیقی دروازه‌بان پرسپولیس در یک بازی که زنده از تلویزیون پخش می‌شد با هم درگیر شدند.

* فوتبال باشگاهی - لیگ برتر یازدهم:

حنیف عمران‌زاده و آندرانیک تیموریان در بازی استقلال و مس سرچشمه با یکدیگر درگیر شدند و حرف‌های رکیکی به یکدیگر زدند.

* فوتبال باشگاهی - لیگ برتر یازدهم (داربی 71):

مهدی رحمتی و حنیف عمران‌زاده در داربی که پربیننده‌ترین مسابقه فوتبال در ایران است مقابل دوربین‌های تلویزیون جملات رکیکی را به زبان آوردند.

* فوتبال باشگاهی - لیگ برتر هشتم:

جان نگودی بازیکن ابومسلم در جریان یکی از مسابقات تیمش به کنار زمین رفت و پشت نیمکت تیمش ادرار کرد.

* فوتبال باشگاهی - لیگ برتر یازدهم:

در حالی که صادق کرمی بازیکن شاهین بوشهر در ضلع جنوب غربی ورزشگاه تبریز به سمت دیوار در حال دفع ادرار بود، عکاسان و تصویربرداران و شاهدان ماجرا به وی و میثم منیعی – که مراقب وی بود – اعتراض کردند که منیعی واکنش زشت‌تری به اعتراض آن‌ها داشت.

* فوتبال باشگاهی - زمستان 1373:

ماجرای محمد نصرتی و شیث رضایی سال‌ها قبل در داربی تهران با ایفای نقش مجتبی محرمی و احمد عابدزاده رخ داده بود. با این تفاوت که آن زمان محرمی بازیکن پرسپولیس بود و برای انجام حرکت غیراخلاقی به سمت عابدزاده‌ای رفت که لباس استقلال را بر تن داشت.

* فوتبال باشگاهی - زمستان 1373:

در یکی از داربی‌های تهران، مجتبی محرمی در پی فحاشی امیر قلعه‌نویی با مشتی محکم جواب هافبک آبی‌ها را داد. ابهران داور مسابقه هر دو نفر را اخراج کرد ولی تماشاگران که تحمل خود را از دست داده بودند از هر گوشه ورزشگاه به زمین ریختند تا بازی ناتمام بماند. دامنه درگیری‌ها حتی به بیرون از ورزشگاه هم کشیده شد و فدراسیون فوتبال هم با استناد به اینکه تماشاگران پرسپولیس چند ثانیه زودتر از استقلالی‌ها به زمین ریخته‌اند، نتیجه مسابقه را سه بر صفر به سود استقلال اعلام کرد.

* فوتبال باشگاهی - لیگ برتر دهم:

علیرضا حقیقی دروازه‌بان پرسپولیس در جریان یکی از مسابقات پرسپولیس به سمت تماشاگران حریف رفت و با حرکتی زشت، آن‌ها را تحریک کرد.

* فوتبال باشگاهی - زمستان 1379:

مشت پرویز برومند بر صورت پایان رافت در داربی تهران از اتفاقاتی بود که هواداران استقلال و پرسپولیس هیچ گاه آن را فراموش نمی‌کنند.

* فوتبال باشگاهی - زمستان 1379:

محمد نوازی با سر به صورت حمید استیلی کوبید تا یکی از درگیری‌های معروف داربی‌های تهران را رقم بزند.

* فوتبال باشگاهی - پاییز 1390:

در جریان مسابقه چوکا با شهرداری دزفول در لیگ دسته دوم، بازیکنان چوکا دسته جمعی داور را کتک زدند.

* فوتبال باشگاهی - لیگ برتر دهم:

محمد نصرتی در خط دفاع تراکتورسازی اشتباهات زیادی داشت. هواداران تراکتور هم علیه او شعارهایی می‌دادند. نصرتی در یکی از مسابقات پس از این‌که دروازه حریف را باز کرد، به سمت تماشاگران تراکتورسازی رفت و حرکات زشتی انجام داد.

* فوتبال باشگاهی - لیگ برتر دهم:

یکی از لیدرهای باشگاه پرسپولیس، علی دایی سرمربی این تیم و یکی از اسطوره‌های فوتبال ایران را کتک زد.

* فوتبال ملی - سال 1998:

علی کریمی در جام دانهیل ویتنام، در بازی مقابل ویتنام نیمکت نشین شد. او در اواسط بازی به میدان آمد و در اعتراض به اخراج علی انصاریان، یک مشت به سینه تورو کامیکاوای ژاپنی زد و با زدن پاهای داور ژاپنی باعث سرنگونی او در زمین شد. علی کریمی اخراج شد و از سوی AFC یک سال محروم شد.

* فوتبال باشگاهی - زمستان 1386:

شیث رضایی و سایر اعضای تیم پرسپولیس در هواپیمای تهران – شیراز نشسته بودند که شیث میکروفن مهماندار را برداشت و با معرفی کردن خودش به عنوان خلبان هواپیما، به مسافران گفت: «هواپیما در حال سقوط است.» شیث با ضمانت مدیران باشگاهش توانست از بازداشت رهایی یابد.

* فوتبال باشگاهی - لیگ برتر دهم:

مسئولان فدراسیون فوتبال بازیکن یکی از تیم‌های استقلال یا پرسپولیس را به جرم مصرف شیشه، منشوری کردند. نام این بازیکن اعلام نشد.

* فوتبال باشگاهی - لیگ برتر دهم:

عوای بازیکنان استیل‌آذین و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی خاطره‌ای تلخ است که از لیگ برتر دهم به جا مانده. گرچه بازیکنان استیل‌آذین معتقد بودند پرسپولیسی‌ها بازی جوانمردانه را رعایت نکرده‌اند، اما حتی در صورت صحت ادعای آن‌ها، باز هم نباید درگیری به آن وسعت در ورزشگاه آزادی رخ می‌داد.

* فوتبال باشگاهی - زمستان 1349:

در یکی از داربی‌ها پرسپولیس با گل زودهنگام حسین کلانی از استقلال پیش افتاده بود که گل تساوی استقلال در دقیقه 73 توسط مسعود مژدهی که مورد اعتراض قرمزها بود، به ثمر رسید. اعتراض آنها به جایی نرسید ولی یک دقیقه بعد برخورد شدیدی بین مهدی لواسانی از استقلال و مرحوم محراب شاهرخی از پرسپولیس اتفاق افتاد که شاهرخی بیهوش بر زمین افتاد. مرحوم ارشد برازنده داور مسابقه هر دو نفر را اخراج کرد و در مقابل اعتراض همایون بهزادی او هم با کارت قرمز مواجه شد. از آن لحظه دیگر کنترل از دست رفت و با هجوم تماشاگران به زمین، بازی تعطیل شد. دماغ شکسته بهزادی یکی از یادگاری‌های درگیری‌های بعد از بازی بود.