ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

نکونام یکی از 5 کاپیتان موثر آسیا +عکس


کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران را در میان پنج بازیکنی قرار داده که در مسابقات جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ تیم‌شان را به سوی افتخارآفرینی هدایت خواهند کرد.

مشرق: در هر دوره از مسابقات جام ملت‌های آسیا، بازیکنانی هستند که تیمشان را به قهرمانی می‌رسانند. نگاهی داشته‌ایم به پنج بازیکنی که می‌‌توانند هنگامی که تیم‌ها برای شروع مسابقاتشان راهی استرالیا می‌شوند، تیمشان را به افتخار برسانند.

*جواد نکونام- ایران

از زمان شروع کار وی در سال 2000 بازیکنان کمی بودند که به اندازه جواد نکونام در تیم ملی فوتبال ایران اهمیت داشته باشند. او فوتبال باشگاهی‌اش را در تیم پاس تهران آغاز کرد و پس از چند سال حضور در امارات به عنوان اولین بازیکن ایرانی راهی لیگ فوتبال اسپانیا شد. وی در سال 2006 به اوساسونا ملحق شد. وی در دو دوره از مسابقات جام‌جهانی و سه دوره مسابقات جام ملت‌های آسیا برای تیم ملی به میدان رفت و به ایران در مسیر رسیدن به قهرمانی بازی‌های آسیایی 2002 و مسابقات غرب آسیا 2004 کمک کرد. کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی این گلزن قابل اعتماد از خط میانی را «یک کاپیتان تمام عیار» می‌نامد و احتمالا این آخرین حضور بازیکن 34 ساله در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا خواهد بود. یک قهرمانی می‌تواند خداحافظی باشکوهی برای مردی که او را «نکو» صدا می‌زنند، باشد.

نکونام یکی از 5 کاپیتان موثر آسیا +عکس

*مایل جدیناک- استرالیا

مایل جدیناک در سال 2012 با بستن بازوبند کاپیتانی کریستال پالاس و صعود این تیم به لیگ برتر به عنوان بازیکن سال انتخاب شد. تونی پولیس، سرمربی وی در آْن زمان بازیکن استرالیایی را «یک سرباز واقعی» توصیف کرد. تعریفی که باعث شد آنژه پوستکوگلو او را در آستانه جام‌جهانی 2014 یک «رهبر واقعی» بداند. هرچند استرالیا در هیچ یک از مسابقات خود در جام‌جهانی به پیروزی نرسید، عملکرد جدیناک باعث شد تا او به عنوان یکی از برترین بازیکنان تیمش شناخته شود. جدیناک صخره‌ای در خط میانی تیم ملی فوتبال استرالیا در رقابت‌های جام ملت‌های استرالیا خواهد بود.

نکونام یکی از 5 کاپیتان موثر آسیا +عکس

*ژنگ ژی- چین

زمانی که ژنگ ژی به عنوان بازیکن سال آسیا در سال 2013 انتخاب شد، دومین بازیکن چینی بود که این جایزه را کسب می‌کرد. ژنگ هم مانند فان ژی که این جایزه را در سال 2001 کسب کرد، فعالیت باشگاهی‌اش را در چین و انگلیس انجام داد. این بازیکن بازی را به عنوان یک مدافع آغاز کرد و سپس در سطح باشگاهی و ملی به یک هافبک تبدیل شد. وی در سال 2002 اولین بازی ملی خود را انجام داد. او در سال 2008 کاپیتان تیم زیر 23 سال چین برای بازی‌های المپیک شد. اگر چین بتواند از گروه سخت خود بالا برود، آنها به رهبری کاپیتان خود ژنگ نیاز خواهند داشت.

نکونام یکی از 5 کاپیتان موثر آسیا +عکس

*سرور جپاروف- ازبکستان

سرور جپاروف از زمان شروع کارش برای تیم ملی در سال 2002 به یک بازیکن کلیدی در تیم ملی ازبکستان تبدیل شد. مسابقات جام ملت‌های آسیا 2015، چهارمین حضور متوالی وی و دومین حضورش به عنوان کاپیتان خواهد بود. وی در سال 2011 ازبکستان را به رده چهارم رساند که بهترین نتیجه این تیم در تاریخ مسابقات بود. جپاروف که دو بار به عنوان برترین بازیکن آسیا در سال‌های 2008 و 2011 انتخاب شده، هافبکی فعال است که در باشگاه‌های ازبکستان، عربستان و اخیرا در کره‌جنوبی بازی کرده و در هر لیگی توانسته به قهرمانی برسد. جپاروف با بیش از 100 بازی ملی یکی از باتجربه‌ترین بازیکنان تیم ملی ازبکستان است که راهی استرالیا خواهد شد.

نکونام یکی از 5 کاپیتان موثر آسیا +عکس

*یونس محمود- عراق

نمی‌توان توانایی‌های رهبری یکی از اسطوره‌های بازی‌های قهرمانی آسیا به نام یونس محمود را انکار کرد. او که احتمالا چهارمین حضور خود در مسابقات جام ملت‌های آسیا را تجربه می‌ کند، قهرمان پیروزی افسانه‌ای عراق در سال 2007 بود که توانست گل برتری عراق مقابل عربستان را در فینال مسابقات به ثمر برساند. محمود یکی از بازیکنانی است که توانسته‌اند در آن مسابقات چهار گل بزنند و به دنبال این است که در مسابقات قهرمانی آسیا 2015 نیز بر تعداد گل‌های خود بیفزاید. وی که در حال حاضر بدون باشگاه مانده است، در رقابت‌های جام خلیج فارس برای تیم ملی فوتبال کشورش بازی کرد و عهد کرده است که مسابقات جام ملت‌های آسیا نیز برای کشورش به میدان برود.

نکونام یکی از 5 کاپیتان موثر آسیا +عکس


ویدیو مرتبط :
رقص غیر اخلاقی کاپیتان نکونام

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عمران‌زاده و نکونام در فهرست تیم رویایی آسیا/ گوانگ ژو رکورددار شد+عکس



تیم منتخب سال 2013 آسیا ,تیم منتخب آسیا

عمران‌زاده و نکونام در فهرست تیم رویایی آسیا/ گوانگ ژو رکورددار شد+عکس

دو بازیکن تیم فوتبال استقلال در فهرست رویایی AFC برای تیم منتخب سال 2013 آسیا قرار دارند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا همه ساله قبل از انتخاب بهترین های فوتبال آسیا تیمی را تحت عنوان « تیم رویایی آسیا» معرفی کرده است و از اهالی فوتبال در سطح این قاره اقدام به نظرسنجی می کند.

در همین راستا کنفدراسیون فوتبال آسیا دو بازیکن تیم استقلال را در فهرست 11 نفره تیم رویایی قرار داده که جواد نکونام و حنیف عمران زاده در این فهرست قرار دارند.

نکته جالب توجه اینجاست که نکونام یکی از نامزدهای دریافت جایزه بهترین بازیکن سال آسیا است و اکنون در تیم رویایی نیز گنجانده شده است.

تیم منتخب سال 2013 آسیا ,تیم منتخب آسیا


اسامی تیم رویایی سال 2013 لیگ قهرمانان آسیا به شرح زیر است:

کیم یونگ دائه« اف سی سئول»، سون ژیانگ«گوانگژو»، دایسیوکه سوزوکی« کاشیوا ریسول»، حنیف عمران زاده« استقلال»، ژانگ لین‌پونگ« گوانگژو»، داریو کونکا« گوانگژو»، ژنگ‌ژی« گوانگژو»، جواد نکونام« استقلال»، موریاکی« گوانگژو»، الکسون« گوانگژو»،دژان دامیانوویچ« بوریرام تایلند»

در تیم فوق چند بازیکن دیگر به عنوان بازیکن ذخیره این تیم 11 نفره انتخاب شده اند که اسامی آنها به شرح زیر است:

تاکانوری سوگنو « کاشیوا ریسول»، کواک‌تای‌هو « الشباب»، بون‌ماتان « بوریرام»، کیم جین‌کیو « اف سی سئول»، ها دای‌سونگ « اف سی سئول»،جورج واگنر « کاشیوا ریسول»، ماساتوکودا « کاشیوا ریسول»

/فارس