ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

نکونام: وعده ما دقیقه 24 بازی ایران و ژاپن


جواد نکونام دیروز دوشنبه به روستای کپورچال، زادگاه هادی نوروزی رفت و ساعاتی را کنار مزار کاپیتان فقید و خانواده اش گذراند.

خبر آنلاین: جواد نکونام دیروز دوشنبه به روستای کپورچال، زادگاه هادی نوروزی رفت و ساعاتی را کنار مزار کاپیتان فقید و خانواده اش گذراند.

او در مسیر بازگشت به تهران به شدت منقلب بود، درست مثل روزهای گذشته. دیدم پسر و دختر هادی و اوضاع به هم ریخته همسرش، نکونام را منقلب تر از همیشه نشان می داد. با او درباره این روزهای سخت فوتبال ایران و رفتن هادی گفت و گویی کردیم که در پایان به یک جمله ختم شد: «امیدوارم بفهمیم واقعا زمان بودن زیاد نیست و قدر همدیگر را بیشتر بدانیم.»

در این چند روز شدیدا تحت تاثیر مرگ هادی نوروزی بوده ای. علت این حسی عمیقی که نسبت به هادی پیدا کرده ای، چیست؟

در این چند روز خیلی فکر کردم. راستش من رابطه زیادی با هادی نداشتم و نمی توانم بگویم او از دوستان نزدیکم بود. ما ملاقات زیادی نداشتیم. در اردوی تیم ملی همدیگر را چند بار دیدیم. هادی همیشه آرام بود و با کسی کاری نداشت. زیاد حرف نمی زد و بیشتر سرش در کار خودش بود. اما از لحظه ای که خبر مرگ هادی را شنیدم، حالم بد شد. واقعا ناراحتم و چند روزی است حال و روز خوشی ندارم. احساس بدی دارم و همانطور که چند بار گفتم، به نظرم این بزرگترین تراژدی 50 سال گذشته فوتبال ایران بود. اینکه یک بازیکن بی حاشیه، آرام و متین که همیشه سرش در کار خودش بوده، اینطور سرش را روی زمین بگذارد و دیگر بلند نشود. گاهی بعضی فشارها باعث می شود چنین اتفاق هایی بیفتد. ما آدم هستیم، رباط که نیستیم.

چه چیز در این مدت بیشتر از همه چیز تو را تحت تاثیر قرار داد؟

وقتی معصومیت او را دیدم، قلبم گرفت. وقتی خانواده اش را دیدم حالم خراب شد. از طرفی به هادی آنقدر که باید توجه نشد. مگر نمی گوئیم هادی با اخلاق بود؟ یک بار شد تلویزیون ایرانی هادی نوروزی را به عنوان یکی از 5 بازیکن با اخلاق فوتبال معرفی کند؟ او را بیاورد و صحبت کند؟ در عوض تا دلتان بخواهد بازیکنی که حاشیه داشته دعوت می شود و حرف می زند. به هادی واقعا به اندازه ای که باید توجه نشد.

با هادی در تیم ملی همبازی بودی. نکته خاصی از آن روزها هست که بخواهی بگویی؟

من در تیم ملی واقعا صدای هادی را نشنیدم و شاید 50 کلمه هم از او نشنیدم. هادی خیلی ساکت بود. به خاطر همین رفتارها و متانت، باید قدر امثال او را می دانستیم. از دقیقه اولی که خبر مرگ هادی را شنیدم، شوکه شدم. ناراحتی ام بیشتر از این است که آدم هایی مثل هادی به حق شان هیچوقت نمی رسند. در این فوتبال هر کی سر و صدایش بیشتر است، حقش را می گیرد.

پرسپولیسی ها قصد دارند در هر بازی و در دقیقه 24 به احترام نوروزی بایستند و تشویقش کنند. روزی که هادی فوت شد، تو در این باره به ما گفتی و اشاره کردی به کاری که در اسپانیول می کنند.

وقتی من در اسپانیا بازی می کردم، در تمرین اسپانیول یکی از بازیکنان فوت شد. بعد از آن در همه بازی های تیمش تشویق می شد. به نظر من باید در تمام بازی های استقلال و پرسپولیس هم چنین کاری انجام شود. پیشنهاد اول من این بود که در بازی ایران و ژاپن چنین کاری کنیم. وعده ما این است که از دقیقه 24 تا 25 همه بلند شویم و هادی را تشویق کنیم. انشالله که تمرین ما به بازی تیم ملی نخورد و خودم هم بتوانم به استادیوم بروم. در این صورت اولین نفری خواهم بود که بلند می شوم و هادی را تشویق می کنم. همه باید به افتخار هادی قیام کنیم تا حداقل به او ادای احترام کرده باشیم. این کار قشنگی در فوتبال ماست و با این کار می خواهیم حداقل از او به خاطر بازی های ملی و باشگاهی اش تشکر کنیم. هادی در تیم ملی بازی کرد و گل هم زد. امیدوارم این کار را همیشگی کنیم.

هواداران پرسپولیس هم دوست دارند این کار را کنند.

امیدوارم واقعا این اتفاق بیفتد. مطمئنم هواداران پرسپولیس این کار را می کنند. در این چند روز برخورد زیادی با آنها داشتم و همه شوکه هستند. دوست دارند نام هادی همیشه زنده باشد.

چه باید کرد که دیگر از این اتفاق ها نیفتد؟ رفتن هادی نوروزی واقعا ضایعه دردناکی بود. فکر می کنی اولین راه حل چیست؟

در فوتبال ما جو سنگین شده است. بالاخره روی بازیکنان فشاری وجود دارد. نتایج، مسایل مالی و... تاثیر گذار هستند. تمرینات و مشکلات و فشارهای خانوادگی هم همینطور. بالاخره هرکسی در این زندگی مشکلی دارد. من برادرانه از هواداران فوتبال یک درخواست دارم. می دانم همه شما از شکست تیم ناراحت می شوید. انصافا حق هم دارید. در سرما و گرما به استادیوم می آئید ولی خواهش می کنم تا فشار روی بازیکنان را کمتر کنند. در فوتبال استرس زیاد است. مشکلات مالی باشگاهها که حل شدنی نیست، حداقل مردم کمک کنند تا فشار از روی بازیکنان کم شود. هواداران شک نکنند بازیکنان هر کاری می کنند تیم نتیجه بگیرد و گاهی کارها جور در نمی آید. امیدوارم یک روز اوضاع فوتبال ما کلا درست شود و دیگر نه روی تماشاگر فشار باشد و نه روی بازیکن.

مردم می گویند بازیکن پول می گیرد. به همین دلیل توقعات زیاد است.

خب همیشه صحبت زیاد بوده که فوتبالیست ها پول های زیادی می گیرند. ولی من الان دوست دارم شما پای دردل های خانواده هادی نوروزی بنشینید. باشگاهی بوده که از دو سال قبل تا الان پولش را نداده اند. حالا که از دنیا رفته، می گویند پول هادی را می دهیم. این چه برخوردی است؟ الان اینهمه بازیکن از باشگاههای مختلف طلبکار هستند، حتما باید به بیمارستان بروند تا پول شان را بدهند؟ حتما باید بمیرند؟ اگر حق بازیکن است، پولش را بدهید و اگر نیست نه که بگویند حقت نیست و راحتش کنند.

حرف خاصی مانده؟

یک بار دیگر مرگ هادی را به همه تسلیت می گویم. برای مردم ما و ورزش ایران درگذشت او بسیار سنگین بود. خدا به خانواده اش صبر بدهد. به عنوان یک فوتبالیست و عضو کوچک فوتبال واقعا از بازیکنان پرسپولیس تشکر می کنم که کنار خانواده اش بودند. باید از برانکو هم تشکر کنم که تیمش را آورد. این کارها برای همیشه در ذهن همه می ماند. امیدوارم بفهمیم واقعا زمان بودن زیاد نیست و قدر همدیگر را بیشتر بدانیم.


ویدیو مرتبط :
تشویق نوروزی در دقیقه 24 بازی ایران مقابل ژاپن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بهداد سلیمی رکورد یکضرب فوق سنگین بازی‌های آسیایی را شکست / هندبال ایران به نیمه نهایی صعود کرد/ پیروزی ملی‌پوشان بسکتبال مقابل ژاپن



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

اخبار ورزشی - بهداد سلیمی رکورد یکضرب فوق سنگین بازی‌های آسیایی را شکست

بهداد سلیمی رکورد یکضرب فوق سنگین بازی‌های آسیایی را در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ شکست..

به گزارش خبرنگار اعزامی فارس از اینچئون، بهداد سلیمی در رقابت‌های امروز فوق سنگین وزنه‌برداری بازی‌های آسیایی موفق شد رکورد یکضرب فوق سنگین این بازی‌ها که با 205 کیلوگرم در اختیار خودش بود را در حرکت دوم به میزان 5 کیلوگرم ارتقا دهد.

 

وی در حرکت اول خود با 200 کیلو مدال طلایش را قطعی کرده بود.

 

-----------------------------------

 

تیم ملی هندبال با برتری مقابل عربستان به نیمه نهایی صعود کرد

ملی‌پوشان هندبال ایران در آخرین بازی خود مقابل عربستان پیروز شدند و به نیمه‌نهایی صعود کردند. ..

به گزارش خبرنگار اعزامی فارس از اینچئون، تیم ملی هندبال ایران در سومین و آخرین بازی خود در مرحله دوم بازی‌های آسیایی مقابل عربستان به میدان رفت و توانست با حساب 26 بر 21 به برتری برسد.

 

ملی‌پوشان هندبال ایران با این نتیجه توانستند به عنوان تیم دوم به مرحله نیمه‌نهایی صعود کنند. پس از این بازی ملی‌پوشان کشورمان به جشن و پایکوبی پرداختند و در مقابل عربستانی‌ها چهره غم‌زده‌ای داشتند.

 

ایران در مرحله بعد یکشنبه باید به مصاف قطر برود.

 

هندبال کشورمان در دو بازی قبلی خود مقابل عمان و کره شکست خورده بود.

  

-----------------------------------

  

پیروزی تیم ملی والیبال ایران مقابل هند/ صعود شاگردان کواچ به مرحله بعدی 

 

 به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس از اینچئون، تیم ملی والیبال ایران در دومین دیدار خود رد بازی‌های آسیایی اینچئون به مصاف هند رفت که در پایان توانست با نتیجه 3 بر صفر به برتری برسد.

 

شاگردان کواچ در ست اول با نتیجه 25 - 22 در زمان 20 دقیقه به برتری رسیدند. تیم ایران که کار دشواری را مقابل هند نداشت در ست دوم نیز با نتیجه 25-22 در زمان 25 دقیقه پیروز شد و در ست سوم نیز با نتیجه 25 - 18 در زمان 23 به پیروزی رسید تا در دومین دیدار با نتیجه 3 بر صفر بازی را به سود خود به پایان رسانده باشد.

 

ایران در گروه سوم با تیم‌های هند، هنگ‌کنگ و مالدیو هم‌گروه است. تیم ملی والیبال ایران پیش از در اولین دیدار مقابل هنگ‌کنگ به برتری رسیده بود.

 

-----------------------------------

 

پیروزی ملی‌پوشان بسکتبال مقابل ژاپن/ فردا جدال با مغولستان

به گزارش خبرنگار اعزامی فارس از اینچئون، تیم ملی بسکتبال ایران در نخستین بازی خود در مرحله یک چهارم نهایی بازی‌های آسیایی مقابل ژاپن به میدان رفت و موفق شد 82 بر 59 به برتری برسد.

 

مهمد بچیروویچ، سرمربی تیم ملی بسکتبال تیمش را با ترکیب متفاوت از بازی‌های گذشته به میدان فرستاد و مهدی کامرانی، بهنام یخچالی، محمد جمشیدی، روزبه ارغوان و حامد حدادی بازیکنانی بودند که آغاز کننده بازی بودند.

 

ملی‌پوشان بسکتبال ایران که دو بازی مقدماتی مقابل هند و فیلیپین را از پیش رو برداشته بودند در کوارتر اول 16 بر 15 پیروز شدند. ژاپنی‌ها از همان ابتدای بازی نشان دهند برای برد به میدان آمده‌اند و بازی خوبی را انجام دادند.

 

در کوارتر‌های دوم ملی‌پوشان کشورمان اختلاف را بیشتر کردند و 45 بر 37 به برتری رسیدند. ژاپنی‌ها در کوارتر سوم حرفی برای گفتن نداشتند و هرچه از مان بازی می‌گذشت اختلاف هم بیشتر می‌شد و حساب کار در این کوارتر 61 بر 46 شد.

 

10 دقیقه پایانی هم برتری از آن بلند قامتان ایران بود و شاگردان مهمد بچیروویچ توانستند این مسابقه را 82 بر 59 پیروز شوند.

 

در دیگر بازی این مرحله چینی ها 108 بر 68 مغولستان را از پیش رو برداشت.

 

تیم ملی بسکتبال کشورمان فردا در دومین بازی خود در این مرحله ساعت 8 و 30 دقیقه به مصاف مغولستان می‌رود.

 

 

اخبار ورزشی - فارس