ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

«نکونام» نبودنش بهتر از بودن؟


مدیرعامل استقلال هفته گذشته رسما اعلام کرد جواد نکونام در لیست قلعه‌نویی نیست و قصد همکاری مجدد با کاپیتان استقلال را ندارند.

فرارو: جدایی نکونام از استقلال، احتمالا به نفع قلعه‌نویی و تیمش تمام می‌شود.
 
 مدیرعامل استقلال هفته گذشته رسما اعلام کرد جواد نکونام در لیست قلعه‌نویی نیست و قصد همکاری مجدد با کاپیتان استقلال را ندارند. شاید در نگاه اول به نظر برسد مشکلات قلعه‌نویی و نکونام راه بازگشت کاپیتان تیم ملی را به استقلال بسته است، اما آمار نشان می‌دهد نبود نکونام به نفع استقلال و قلعه‌نویی است. امید ابراهیمی که جای نکونام را در لیست استقلال گرفته در لیگ برتر از نکونام آمار بهتری دارد و آبی پوشان در نبود کاپیتان تیم ملی بهتر نتیجه گرفته‌اند.
 
نکونام در لیگ دوازدهم و 21 هفته ابتدایی لیگ سیزدهم بازیکن استقلال بود. او در این یک سال و نیم مجموعا 44 بازی برای استقلال انجام داد، 5 گل زد و 3 پاس گل برای هم تیمی‌هایش ساخت.

امید ابراهیمی در همین مدت 52 بار برای سپاهان به میدان رفت و فقط 3 بازی تیمش را از دست داد. ابراهیمی با زدن 11 گل در این 52 بازی آمار گلزنی خوبی هم دارد اما نتوانسته هیچ پاس گلی برای هم تیمی‌هایش بسازد.
 
نکته جالب، تاثیر نکونام در نتایج استقلال است. بازیکن سابق اوساسونا که به زودی 34 ساله می‌شود در لیگ دوازدهم میانگین 1.88 امتیاز و در لیگ سیزدهم 1.52 امتیاز از هر بازی با استقلال بدست آورد.

استقلالی‌ها در بازی‌هایی که او بخاطر مصدومیت یا چند کارته بودن غایب بود نتایج بهتری می‌گرفتند. استقلال در لیگ دوازدهم 7 بازی که نکونام را نداشت 5 برد، یک مساوی و یک باخت بدست آورد و میانگین بسیار خوب 2.28 امتیاز از هر بازی را بر جای گذاشت.

در لیگ سیزدهم، آمار استقلال بدون نکونام بهتر هم شد و آن‌ها در 4 غیبت او سه برد و یک مساوی، یعنی میانگین 2.5 امتیاز از هر بازی را بدست آوردند.
 
با توجه به اینکه ابراهیمی در لیگ دوازدهم دو بازی و تا هفته بیست و یکم لیگ سیزدهم فقط یک بازی را از دست داده است، آمار سپاهان در نبود او چندان قابل استناد نیست. زردپوشان اصفهانی در این فصل و نیم در نبود ابراهیمی یک برد و دو مساوی کسب کردند.

از هفته بیست و یکم تا سی‌ام لیگ سیزدهم هم ابراهیمی یک بازی مقابل داماش را غایب بود و در بقیه بازی‌ها به میدان رفت.
 
مقایسه آمار نکونام و ابراهیمی در 34 هفته لیگ دوازدهم و 21 هفته ابتدایی لیگ سیزدهم

«نکونام» نبودنش بهتر از بودن؟


ویدیو مرتبط :
محمد رضا شجریان از دلایل نبودنش میگوید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اوربان: نکونام هر روز بهتر می‌شود


سرمربی تیم فوتبال اوساسونا گفت که مهاجم ایرانی‌اش نیاز به چند روز تمرین دارد تا آماده‌تر شود.

خبرگزاری تسنیم: با برطرف شدن مشکل ITC جواد نکونام و پروسه اداری انتقال وی از تیم الکویت قطر، او حالا رسماً بازیکن اوساسونا است و می‌تواند اولین بازی‌اش را برای این تیم در هفته سوم لیگ دسته دوم فوتبال اسپانیا (لیگا آدلانته) انجام دهد. کریم انصاری‌فرد، دیگر بازیکن ایرانی که هفته پیش به طور رسمی به اوساسونا پیوست نیز می‌تواند در بازی خانگی امشب (شنبه) اوساسونا برابر آلاوس به میدان برود.

یان اوربان سرمربی اوساسونا که مردانش در رده چهارم جدول رده‌بندی لیگا آدلانته قرار دارند، در خصوص وضعیت جواد نکونام گفت: نکو کمی دیر به ما ملحق شد و در ابتدا من او را در وضعیتی نه چندان مطلوب و ناآماده دیدم اما هر روز که می‌گذرد بهتر و بهتر می‌شود و فکر می‌کنم به زودی به مرز آمادگی کامل برسد.

وی در خصوص وضعیت انصاری‌فرد هم گفت: کریم هنوز به چند روز تمرین نیاز دارد تا از نظر فیزیکی آماده شود. او ابتدا باید از نظر فیزیکی کاملاً آماده شود تا ببینیم چه کارهایی می‌تواند برای ما انجام دهد.

اوساسونا امشب در حالی سومین بازی خود را در فصل جدید لیگا آدلانته انجام می‌دهد که از دو بازی قبلی خود یک تساوی و یک پیروزی کسب کرده‌اند.