ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

نویـر، رقیب سرسخت مسی و رونالدو


شش سال است کریستیانو رونالدو و لیونل مسی اجازه نداده‌اند دست بازیکن دیگری به توپ طلا برسد اما امسال مانعی بزرگ مثل مانوئل نویر سر راه‌شان قرار گرفته.

خبر ورزشی: شش سال است کریستیانو رونالدو و لیونل مسی اجازه نداده‌اند دست بازیکن دیگری به توپ طلا برسد اما امسال مانعی بزرگ مثل مانوئل نویر سر راه‌شان قرار گرفته.

دروازه‌بان تیم‌ملی آلمان سومین فینالیست نامزدهای دریافت جایزه بهترین بازیكن فوتبال جهان است و می‌خواهد هر طور شده، دو رقیب بزرگ خودش را كنار بزند. البته رونالدو دو بار در سال‌های 2008 و 2013 توانسته از مسی جلو بزند و در سال‌های 2009 تا 2012 هم رقیب اصلی ستاره بارسا بود. از سال 1991 كه فیفا جایزه توپ طلا را برای بهترین بازیكن در نظر گرفته تا الان، هیچ دروازه‌بانی موفق نشده این جایزه را از آن خود كند اما حالا نویر می‌خواهد تلافی همه آن سال‌ها را دربیاورد و هر طور شده، توپ طلا را به خانه ببرد.

یواخیم لو، مربی تیم‌ملی آلمان در این مورد به روزنامه بیلد گفته: «مانوئل در این چند سال گذشته نشان داده كه هیچ‌كس در دروازه‌بانی به پای او نمی‌رسد.» با اینكه نویر باعث شد آلمان در جام‌جهانی‌ قهرمان شود اما همچنان بعد از رونالدو و مسی قرار گرفته چون این دو ستاره فوتبال در سال‌های اخیر ركوردهای خوبی از خودشان به‌جا گذاشته‌اند. درست همان زمان كه كاپیتان‌ها، مربیان و خبرنگاران داشتند رأی خود را برای برنده توپ طلا داخل صندوق می‌انداختند، مسی ركورد گلزنی در لیگ قهرمانان و لالیگای اسپانیا را زد اما با این حال هیچ‌كدام از تیم‌هایش (ملی و باشگاهی) نتوانستند قهرمان شوند. آرژانتین كه در فینال جام‌جهانی‌ از آلمان شكست خورد و در یك‌چهارم نهایی و قهرمانی لالیگا هم بارسا مغلوب اتلتیكو شد حتی وقتی مسی در جام‌جهانی‌ جایزه توپ طلای بهترین بازیكن را گرفت، سپ بلاتر، رئیس فیفا حسابی شوكه شد. اما نویر هم كم طرفدار ندارد و مربی‌ای مثل اوتمار هیتسفلد، مربی سوئیس هم از جمله طرفداران اوست. این مربی آلمانی در مصاحبه‌ای به فیفا گفته: «نویر نمونه یك دروازه‌بان مدرن است و حالا دیگر وقت آن شده كه بازیكنی مثل او توپ طلا را بگیرد.» مراسم توپ طلا بزرگترین افتخاری است كه یك بازیكن می‌تواند در طول دوران ورزشی‌‌اش در آن شركت كند. این مراسم باشكوه هر ساله در زوریخ برگزار می‌شود. در بخش مربیان هم رقابت اصلی بین لو، مربی تیم‌ملی آلمان، كارلو آنچلوتی، مربی ایتالیایی رئال و دیگو سیمئونه، مربی آرژانتینی اتلتیكو است.

سپ مایر: فقط نویر مستحق دریافت جایزه است

سپ مایر، دروازه‌بان اسطوره‌ای بایرن‌مونیخ، در مورد مراسم امشب توپ طلا گفت كه مانوئل نویر می‌تواند اولین دروازه‌بان در این ‏عصر مدرن باشد كه این جایزه را كسب می‌كند: «زمان آن رسیده كه یك دروازه‌بان، این جایزه را ببرد. زمانی كه من بازی می‌كردم، ‏اولیوركان، بسیار آماده بود اما نمی‌توانست صاحب توپ طلا شود. برای همین، ‏زمان طلسم‌شكنی نویر فرا رسیده است. به نظر من، او مستحق دریافت این جایزه است نه رونالدو و مسی. اگر رونالدو برنده شود، همه چیز برای من معنی خود را از دست خواهد داد. مسی هم در لالیگا ركورد افسانه‌ای«تلمو ساررا» را شكسته اما به نظر من او هم نباید این جایزه را بگیرد. مسی را می‌شناسم و فكر كنم بچه خوبی است اما رونالدو را نمی‌شناسم اما با مانوئل كاملاً آشنا هستم. او به معنای واقعی یك بازیكن خوب است». او در مورد شرایط نویر درون دروازه گفت: «در زمان من، بارها در مسابقات حتی 20 متر هم از دروازه خارج می‌شدم اما این یك چیز عادی ‏بود. شاید به اندازه نویر نه، اما یك دروازه‌بان همیشه باید در ذهن خود همه چیز را بررسی كند و سپس واكنش نشان دهد». پیش‌بینی شما از مراسم امروز چیست: «آنها نباید در این مراسم سلیقه‌ای عمل كنند چون در آینده، اعتبار خود را از دست خواهند داد اما یك چیز باید در مورد انتخاب بهترین بازیكن جهان بگویم‌؛ انتخابات امسال، انتخاب مرد سال فوتبال جهان در سال 2014 است، همان سالی كه مانوئل قهرمان جهان شد. به نظر من گلزنی در یك دیدار همیشه اتفاق می‌افتد اما قهرمانی در جهان هر 4 سال یك‌بار!».

گواردیولا: من راهكار حل مشكل بارسا نیستم

پپ گواردیولا سرمربی سابق بارسلونا كه در حال حاضر هدایت بایرن‌مونیخ را در دست دارد، روز شنبه در كنفرانسی خبری شركت كرد و گفت او راه حل مشكل كنونی بارسلونا نیست. او این روزها همراه با شاگردانش در دوحه قطر در اردوی زمستانی به سر می‌برد. پپ با اشاره به مشكلات روزهای اخیر بارسلونا گفت: «من راهكار حل مشكل بارسا نیستم. راهكارهای زیادی وجود دارد و افراد مناسب صحیح‌ترین و بهترین تصمیمات را خواهند گرفت تا بارسلونا همچنان یكی از بهترین باشگاه‌های دنیا باقی بماند.» او در ادامه در مورد توپ طلا صحبت كرد و مانوئل نویر دروازه‌بان تیمش را شایسته فتح این جایزه دانست: «مانوئل نویر شایسته دریافت توپ طلای سال 2014 است. او در 4 فصل اخیر شرایط فوق‌‌العاده‌ای داشته.» این جایزه روز دوشنبه در شهر زوریخ اهدا می‌شود. البته گواردیولا در ادامه یادآوری كرد دو نامزد دیگر، یعنی مسی و كریستیانو هم شایستگی كسب این جایزه را دارند: «هر 3 نامزد بازیكنان بزرگی هستند. البته بازیكنانی كه گل می‌زنند، شانس بیشتری برای فتح این جایزه دارند‌؛ چون گلزنی تماشایی‌تر از مهار گل است. نویر همین حالا هم جایزه را برده‌؛ چون همین حالا هم نامزد فتح جایزه‌ای است كه اعتبار زیادی دارد. دروازه‌بان ما باید به زوریخ برود تا از قرار گرفتن نامش در بین نامزدهای نهایی لذت ببرد. هر 3 آنها فوق‌‌العاده‌اند. مانو باید احساس غرور كند‌؛ چون خیلی سخت است كه در بین 3 نامزد نهایی قرار بگیری.»

لاپورتا چنین حرفی نزده

او با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر بازگشت احتمالی لاپورتا به صندلی ریاست باشگاه و تلاش او برای متقاعد كردن پپ در راستای پذیرش پست مدیر ورزشی تیم گفت: «لاپورتا چنین چیزی نگفته. شما چنین چیزی را خوانده‌‌اید ولی لاپورتا چنین حرفی نزده.»


ویدیو مرتبط :
حرکات به یاد ماندنی مسی رقیب سرسخت رونالدو خیلی باحاله!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رقیب مسی و رونالدو برای توپ طلای 2015


روزنامه گلوبو روبرت لواندوفسکی را رقیب مسی و رونالدو برای توپ طلای 2015 معرفی کرد.

خبرگزاری ایسنا: روبرت لواندوفسکی مهاجم لهستانی بایرن مونیخ در 4 بازی اخیر تیمش 12 گل به ثمر رساند و عملکرد بسیار خوبی در تیمش داشته است. او فصل گذشته نیز با گل‌های زیادی که به ثمر رساند، به قهرمانی بایرن در لیگ و جام حذفی کمک کرد.

روزنامه گلوبو برزیل فاش کرد نفر سومی که امسال برای توپ طلا تلاش خواهد کرد، لواندوفسکی لهستانی است. در حالی که کریستیانو رونالدو و لیونل مسی قطعا در فهرست سه نامزد نهایی توپ طلا 2015 قرار خواهند داشت جدال برای یک گزینه باقی مانده بین بازیکنانی چون نیمار، هازارد و لواندوفسکی بوده است که نمایش ضعیف هازارد و نسبتا ضعیف نیمار و در مقابل عملکرد بسیار خوب لواندوفسکی باعث شده همه نگاه‌ها به سمت مهاجم بایرن مونیخ برود.

بهترین بازیکن فوتبال جهان 11 ژانویه در زوریخ سوئیس انتخاب خواهد شد. شاید اگر مسی مصدوم نمی‌شد می‌شد او را گزینه محتمل برای توپ طلا دانست ولی حالا رقابت بین رونالدویی که در حال رکورد شکنی است، مسی و البته بازیکن دیگر که به نظر لواندوفسکی خواهد بود، معادله انتخاب مرد سال 2015 را پیچیده‌تر کرده است.