ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

نمازی: شنیدم مایلی کهن حامی‌ام شده!


امید نمازی سرمربی جدید تیم ملی زیر 18 ساله های آمریکا از حال و روز شغل جدیدش می گوید.

خبرآنلاین: امید نمازی مربی تیم زیر 18 ساله‌های آمریكا شد تا این بهانه‌ای باشد برای گفت‌وگو با او بعد از نزدیك به دو سال. دیروز پیش از حضور نمازی در تمرین تیمش، موفق شدیم دقایقی با او حرف بزنیم و این هم خلاصه‌ای از گفته‌هایش.

فدراسیون آمریكا احترام می‌گذارد

انتخاب به عنوان سرمربی تیم ملی زیر 18 ساله‌های آمریكا اتفاق مهم و خوبی برایم بود. وقتی در ایران بودم، هركس هر چیزی دوست داشت به من می‌گفت ولی من در آمریكا سابقه دارم. فدراسیون فوتبال اینجا به من احترام می‌گذارد. مربیان باشگاهی و ملی من را می‌شناسند ولی در ایران اصلاً با من آشنا نبودند.

این شكلی سرمربی تیم ملی شدم

وقتی از ایران جدا شدم، در تیم ملی بانوان آمریكا دستیار شدم. بعد از دو ماه سرمربی بركنار شد و من هم دستیار راموس سرمربی تیم زیر 20 ساله‌های آمریكا شدم البته راموس مدیر تیم‌های ملی پایه آمریكا هم به حساب می‌‌آید. همراه با این تیم به مسابقات جام جهانی‌ زیر 20 ساله‌ها رفتیم و نتایج خوبی گرفتیم. دو ماه بعد به من گفتند كه می‌خواهیم تیم زیر 19 ساله‌ها را تشكیل بدهیم و دوست داریم تو سرمربی‌‌اش باشی من قبول كردم. حدود یك ماه قبل بود كه مربی زیر 18 ساله‌ها استعفا داد و رفت و من خودم به راموس گفتم كه دوست دارم سرمربی این تیم شوم.

همه زیر نظر كلینزمن هستیم

در آمریكا اصلاً این‌طور نیست كه مربیان تیم‌های پایه با سرمربی مشكل داشته باشند. اینجا همه ما زیر نظر كلینزمن هستیم و او به ما می‌گوید باید شكل تمرینات مثل تیم ملی بزرگسالان باشد. خبر دارم كه در ایران تیم المپیك، خاكپور و مایلی‌كهن با كروش اختلاف دارند. متأسفانه ساختار فوتبال ایران خراب است.

امكانات تیم من

به جرأت می‌گویم امكانات تیم زیر 18 ساله‌های آمریكا از تیم ملی بزرگسالان ایران بهتر است. اینجا فدراسیون واقعاً پولدار است. چمن‌هایی كه ما روی آن تمرین می‌كنیم، مخمل است. ما در هر استانی كه بخواهیم تمرین كنیم، تا دلتان بخواهد زمین خوب داریم و گاهی برای انتخاب زمین مشكل پیدا می‌كنیم.

دلم می‌سوزد

ما در ایران پول نداریم. من واقعاً دلم می‌سوزد. ما این همه استعداد داریم ولی پول خرج پرورش استعداد آنها نمی‌شود. متأسفانه در ایران، آدم‌های فوتبالی كار را به دست نگرفته‌اند. شما ببینید باشگاه‌ها تمام خرج‌شان را در تیم‌های اصلی می‌كنند و اصلاً خرجی برای زمین چمن خوب، آكادمی فوتبال و... نمی‌شود.

ایرانی خالصم

من عاشق ایران هستم و یك ایرانی خالصم. اینجا همه چیز خوب است ولی دوست دارم یك روز برگردم و به فوتبال كشورم كمك كنم. واقعاً اگر فضای كار در ایران خوب باشد، دوست دارم برگردم.

چرا كروش علیه‌ام حرف زد؟

سیموئز از ایران رفت، كروش عكس‌العمل نشان نداد. میك و بارت هم رفتند و عكس‌العمل نشان نداد ولی وقتی من رفتم ناراحت شد. این به خاطر چه بود؟ فكر می‌كنم چون در تیم ملی مهم بودم و این به من حس خوبی می‌دهد. خیلی‌ها می‌گویند چرا من جواب كروش را ندادم وقتی گفت امید در تیم ملی قیف می‌چید. من در تیم ملی همه كار می‌كردم. همیشه با كروش بودم. مدام به خانه‌‌اش می‌رفتم و حتی غذا خوردنمان با هم بود. من چون فارسی بلد بودم با همه تیم رابطه داشتم. كروش به من اعتماد داشت. شك نكنید وقتی من رفتم اینقدر ناراحت بود كه آن ادبیات را علیه‌ام به كار برد.

كروش به پدرم هم گفت

به كروش حق می‌دهم كه عصبانی شد؛ حتی به پدرم گفت كه چرا امید به من نگفته بود می‌خواهد برود؟ راستش من با فدراسیون مشكل مالی داشتم. 6 ماه به من پول ندادند؛ حتی دو ماه قبلش به كفاشیان پیامك دادم كه با این وضعیت من دوام نمی‌آورم. جواب او هم این بود كه حالا درست می‌شود. می‌دانید كه كفاشیان همیشه می‌خندد. دیگر نمی‌شد بمانم و به خاطر همین وقتی پیشنهاد خوبی از آمریكا داشتم، تصمیم گرفتم جدا شوم.

اینجا زد و بند نیست

متأسفانه زد و بند و رابطه در فوتبال ایران وجود دارد. تعریف از خود نباشد ولی شما مطمئن باشید در آمریكا الكی به كسی كار نمی‌دهند. با توجه به اختلافات ایران و آمریكا، مطمئن باشید یك ایرانی تا شایستگی نداشته باشد، اینجا پست نمی‌گیرد.

علیه‌ام موضعگیری می‌كردند

روزی كه مربی تیم ملی شدم كسی من را نمی‌شناخت و نمی‌دانست كی هستم و به خاطر همین طبیعی بود كه علیه من موضعگیری كنند. مربیانی چون مایلی‌كهن، شرفی و مظلومی حرف‌هایی زدند كه من درك می‌كنم چرا می‌گفتند. به هر حال تحملش سخت بود كه من دستیار كروش شده‌ام. در ایران همه نگاه ویژه‌ای به تیم ملی ایران دارند.

حرف‌های مایلی‌كهن را شنیده‌ام

شنیده‌ام مایلی‌كهن كه روزی می‌گفت من ایرانی نیستم، الان جلوی كروش از من حمایت كرده است. ایشان آدم دلسوزی است. یك وقتی احساساتی می‌شود و یك چیز می‌گوید و یك وقت دیگر بر عكسش را به زبان می‌آورد. آقای مایلی‌كهن گاهی احساسی می‌شود و یك وقت‌هایی چیزهایی می‌گوید كه به آن اعتقاد ندارد.


ویدیو مرتبط :
محاکمه مایلی کهن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شکایت پرسپولیس از مایلی کهن


باشگاه پرسپولیس به دلیل صحبت های محمد مایلی کهن درمورد مدیریت باشگاه، از او شکایت می کند.