ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

نقش پررنگ صالح در صدرنشینی استقلال


فلسفه حضور دستیار در فوتبال، از چند دهه قبل شکل گرفت.

ایران ورزشی: فلسفه حضور دستیار در فوتبال، از چند دهه قبل شکل گرفت؛ جایی که سرمربی‌ها تشخیص دادند برای انجام امور فنی و رهایی از تفکرات تک‌نفری، نیاز دارند که چند مربی استخدام کنند تا تیم‌ها گروهی هدایت شوند و نه یک نفری.

این فلسفه در فوتبال ایران هم از دهه 40 به اجرا درآمد. مربی‌ها سعی کردند تا بهترین دوستان خود را از نظر فنی به نیمکت‌شان اضافه کنند و از آنها در تمرین و بازی‌ها مشورت بگیرند. مثلا در تیم ملی دهه 50، حشمت مهاجرانی ترجیح داد از یار قدیمی خود یعنی اصغر شرفی در کادر فنی استفاده کند و او را به عنوان دستیار به جام جهانی آرژانتین ببرد. از گذشته تا به امروز، یک دستیار تنها از نظر شایستگی فنی انتخاب نمی‌شود. دستیار باید امین سرمربی بوده و چشم به صندلی او نداشته باشد. این یکی از ملاک‌های انتخاب دستیار، از ابتدای شکل گرفتن فلسفه‌اش تاکنون است.

در فوتبال این روزهای ایران، استقلال صدرنشین لیگ برتر است؛ تیمی که پرویز مظلومی را به عنوان سرمربی در اختیار دارد و البته مجید صالح را به عنوان دستیار اول، صالح را در قامت یک تئوریسین متبحر می‌شناسیم. مربی 47 ساله‌ای که در هر تیمی حضور داشته منشأ موفقیت بوده. چه در ذوب‌آهن و همراه با منصور ابراهیم‌زاده و چه در زمان حضورش در استقلال و تیم ملی. صالح را می‌توان دستیاری توصیف کرد که تمام خصوصیات یک دستیار کامل را در اختیار دارد. او از نظر فنی یکی از بهترین مربیان فوتبال ایران است و البته مهم‌تر اینکه هیچ‌گاه چشم به صندلی سرمربی نداشته. مجید صالح از این حیث جلوتر از سایر مربیان است. مربی‌هایی که خیلی‌هایشان تلاش می‌کنند نفر اول شوند. حتی در همان تیمی که دستیار هستند!

مجید صالح ابتدای فصل و وقتی به کادر فنی استقلال اضافه شد، مشخص بود که امور فنی را تمام و کمال برعهده خواهد گرفت؛ مردی که در دوران حضور امیر قلعه‌نویی در استقلال یک همه‌کاره بود، این بار نیز طراحی تمرین و تاکتیک‌های استقلال را زیر نظر گرفت. به عبارتی صالح که خود مهندس است، تمرین‌های استقلال را مهندسی کرد تا این تیم در بهترین شرایط وارد لیگ برتر شود و پا به مسابقات بگذارد. صالح که سرمربیگری در لیگ برتر را نیز با سایپا تجربه کرده، هیچ‌گاه برای تکرار این تجربه عجله نکرده و مرتکب انجام طرح‌هایی فراتر از وظیفه یک مربی نشده است.

مجید صالح این روزها دست راست مظلومی است و این را می‌توان در بازی‌های استقلال و کنار زمین به وضوح مشاهده کرد. مدام لب خط می‌آید، نکاتی را به مظلومی می‌گوید و البته استقلال هم نتیجه می‌گیرد. می‌توان نقش صالح را در موفقیت استقلال پررنگ دانست. او که با ذوب‌آهن تا فینال لیگ قهرمانان آسیا پیش رفته و به سرمربیگری در رده باشگاهی و البته مربیگری در تیم ملی نیز رسیده، یکی از عوامل صدرنشینی استقلال محسوب می‌شود. مهندسی که مهندسی را خوب بلد است.


ویدیو مرتبط :
تساوی استقلال ومس وتداوم صدرنشینی استقلال...!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نقش پررنگ یحیی در تعیین دو قهرمان؛ یک جام از استقلال می گیرد، یک جام به "پرسپولیس" می دهد؟



اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,یحیی

ذوب آهن نقش پررنگی در تعیین دو قهرمان فوتبال ایران در لیگ برتر و جام حذفی ایفا خواهد کرد.

به گزارش جام نیوز، ذوب آهن اصفهان در فصل جاری هم مثل سال های اخیر تیم خوبی نشان داد و در آسیا نیز قدرتنمایی کرد.

شاگردان گل محمدی اگرچه در لیگ برتر نتوانستند مدعی باشند اما در جام حذفی به فینال رفتند و حالا به دنبال قهرمانی در جام حذفی و کسب سهمیه حضور دوباره در آسیا هستند.

سرمربی این تیم علاوه بر جام حذفی در تعیین قهرمان لیگ برتر نیز می تواند نقش مهمی ایفا کند چرا که تیمش در هفته پایانی باید با استقلال خوزستان صدرنشین بازی کند و حتی یک مساوی نیز می تواند باعث شود تیم ویسی از قهرمانی باز بماند و جام به پرسپولیس برسد.

گل محمدی که بعد از بدرفتاری با مهدوی کیا تا حدی از چشم پرسپولیسی ها افتاده بود، حالا دوباره به مرد محبوب آنها تبدیل شده و اگر بتواند در قهرمانی پرسپولیس نقش داشته باشد و در فینال جام حذفی نیز مانع از قهرمانی استقلال شود، محبوبیتش نزد قرمزها دوچندان خواهد شد.