ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

نظر وزیر ورزش درباره تمدید قرارداد کی‌روش



اخبار,اخبار ورزشی ,وزیر ورزش

 

اخبار ورزشی - نظر وزیر ورزش درباره تمدید قرارداد کی‌روش

وزیر ورزش و جوانان، با بیان اینکه اسناد دو تیم استقلال و پیروزی به وزارت اقتصاد برای انجام نهایی واگذاری به بخش خصوصی انجام شده است، بر ضرورت حمایت مالی دولت برای‌ تمدید قرارداد با کی روش تاکید کرد.

محمود گودرزی در گفت‌ وگو با خانه ملت، با بیان اینکه تحویل اسناد دو تیم استقلال و پیروزی به وزارت اقتصاد برای واگذاری نهایی به بخش خصوصی در 27 خرداد ماه سال جاری انجام شده است، گفت: ‌آخرین اقدام عملی وزارت ورزش برای واگذاری این دو تیم، نگارش نامه‌ای به طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی بوده است.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: در این نامه روند اتفاقاتی که در این دو باشگاه افتاده، برای وزارت اقتصاد شرح داده شده تا بدین ترتیب اسپانسری مناسب برای آن‌ها پیدا شود.

وی در توضیح دلایل تعلل وزارت ورزش در واگذاری دو تیم استقلال و پیروزی به بخش خصوصی، گفت: علت این تعلل این نبود که ما اراده‌ای در واگذاری این دو باشگاه نداریم بلکه وزارت اقتصاد و دارایی نمی‌توانست مانند ما فنی و تخصصی ورود پیدا کرده و اسپانسر برای این دو باشگاه انتخاب و مدیریت را واگذار کند.

گودرزی با بیان اینکه برای کاهش فشار بر دولت تمامی کارهای واگذاری سرخابی‌ها در وزارت ورزش انجام شده است، افزود: تحویل اسناد دو باشگاه به وزارت اقتصاد و دارایی برای انجام اقدامات نهایی در خصوص خصوصی‌سازی بوده است.

وی با یادآوری برگزاری جلسات متعدد با مسئولان و سران خصوصی‌سازی در وزارت ورزش و جوانان،‌ گفت: برگزاری چنین جلساتی برای استفاده از نظرات آنها برای ارائه مدلی جامع جهت واگذاری این دو تیم بوده تا بتوان مدلی مطلوب را به وزارت اقتصاد و دارایی ارائه کنیم تا واگذاری دو تیم آبی و قرمز بدون مشکلی صورت گیرد.

گودرزی با تاکید بر اینکه هیچ برنامه هنری و غیر آن نمی‌تواند مانند برنامه‌های ورزشی در تلویزیون برای مردم نشاط ‌آور باشد، افزود: نگرانی من از واگذاری باسرعت، بدون مطالعه و نسنجیده دو تیم استقلال و پیروزی است.

 واگذاری با سرعت دو تیم استقلال و پیروزی موجبات بهره‌برداری سیاسی را فراهم می‌کند
وی ادامه داد:‌ در صورتی که واگذاری دو تیم یاد شده با سرعت و بدون مطالعه انجام شود ممکن است شاهد بهره برداری‌های سیاسی و اجتماعی باشیم و در این صورت باید با مبالغ هنگفتی بابت بازگشت این دو باشگاه به دولت، پرداخت شود.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه مطالعه درخصوص نحوه واگذاری این دو تیم باید در دستور کار باشد، گفت: اینکه ما این دو تیم را به وزارت اقتصاد واگذار کرده‌ایم به معنی باز کردن مسئولیت این دو تیم از سر خود نیست چرا که ما تا پایان کار برای اینکه لطمه‌ای به این دو تیم در واگذاری وارد نشود پیگیر موضوع هستیم.

وی ادامه داد: درخصوص واگذاری استقلال و پیروزی خواهان حضور دو نفر از اعضای فراکسیون ورزش که مسلط به خصوصی‌سازی هستند در جلسات واگذاری دو تیم‌های هستم تا بتوان از نظرات آنان در راستای بهبود وضعیت ورزشی این دو باشگاه استفاده کرد و به طور حتم نماینده‌ای از قوه قضائیه نیز برای حضور در چنین جلساتی حاضر خواهد بود، چرا که باید مباحث حقوقی واگذاری با حضور کارشناسان بررسی شود.

تحویل صورت مالی استقلال و پیروزی به بخش خصوصی به دلیل وجود ابهامات ممکن نیست
وی در پاسخ به سوال خبرنگار خانه ملت مبنی بر اینکه آیا تحویل صورت وضعیت مالی دو تیم استقلال و پرسپولیس به وزارت اقتصاد و دارایی برای واگذاری به بخش خصوصی صورت گرفته یا خیر، گفت: هنوز اقدامی در این زمینه صورت نگرفته زیرا صورت مالی دو تیم استقلال و پرسپولیس دچار ابهامات بسیاری در بخش دارایی‌ها و بدهی‌های این دو تیم وجود دارد.

وی ادامه داد: هر روز افرادی با در دست داشتن اسنادی با مراجعه به وزارت ورزش خواهان دریافت طلب خود از این وزارتخانه بابت بدهی‌های این دو تیم هستند.

گودرزی گفت: ما به طور قطع نمی‌توانیم در خصوص بدهی و دارایی دو تیم استقلال و پرسپولیس صحبت کنیم، حتی صورت اموال این دو تیم را نیز نمی‌توان مشخص کرد اما با یک تلورانس 10 درصدی و احتمال بالا یا پایین بودن ارقام، وضعیت مالی دو تیم استقلال و پرسپولیس معین شده است.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه وزارت ورزش اراده کاملی برای واگذاری این دو تیم دارد، افزود: نخستین دلیل آن نیز رعایت قانون است، ‌چرا که قانون ما را مقید کرده تا اموال دولتی را مطابق اصل 44 قانون اساسی به بخش خصوصی واگذار کنیم.

 انتقاد از حذف یک‌درصد در بودجه برای تکمیل پروژه‌های ورزشی استان‌ها
گودرزی با انتقاد از حذف یک درصد سهم وزارت ورزش از اعتبارات دستگاه‌های مختلف که می‌توانست راه گشای پروژه‌های ورزشی نیمه تمام استان ها باشد، گفت: ظرفیت‌های بسیاری در مجلس وجود دارد اما یک سرخوردگی برای وزارت ورزش پس از حذف یک درصد برای اتمام طرح‌های ورزشی عمرانی ایجاد شد که با این حال تعامل ما با مجلس ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: اگر نمایندگان خواهان اتمام طرح‌های نیمه‌تمام ورزشی خود در حوزه‌های انتخابیه هستند، باید تحقق یک درصد در بودجه سالانه را پیگیر باشند.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه قرار است 150 هزار میلیارد تومان برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی استان‌ها در اختیار وزارت ورزش قرار داده شود، افزود: با توجه به وضعیت اقتصاد کشور به طور حتم 40 درصد از این اعتبارات محقق خواهد شد.

 وزارت ورزش موافق حضور نمایندگان در ریاست فدراسیون‌های ورزشی است
وی در خصوص چگونگی حضور نمایندگان مجلس در فدراسیون‌های ورزشی، گفت: از نظر ما حضور نمایندگان در فدراسیون‌های ورزشی با توجه به سابقه فعالیت آن‌ها می‌تواند به بهبود وضعیت فدراسیون‌ها منجر شود.

گودرزی ادامه داد: بارها در برگزاری انتخابات فدراسیون‌های ورزشی توقف و وقفه ایجاد کرده‌ام تا مجلس موضوع حضور یا عدم حضور نمایندگان در فدراسیون‌های ورزشی را مشخص کند.

وی افزود: نبود توافق بین قوه قضائیه و قوه مقننه در خصوص حضور یافتن یا نیافتن نمایندگان در فدراسیون‌های ورزشی نیازمند استفساریه‌ای است.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: دلیل موافقت وزارت ورزش با حضور نمایندگان در ریاست فدراسیون‌های ورزشی توفیق آنان در این فدراسیون‌ها بوده که از جمله آن می‌توان به حضور سید مهدی هاشمی در فدراسیون تیراندازی اشاره کرد.

تمدید قرارداد با کی‌روش نیازمند حمایت مالی دولت
وزیر ورزش و جوانان درخصوص تمدید مهلت قرارداد سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان، افزود: ما علاقه‌مند به ادامه فعالیت با کی‌روش به عنوان سرمربی تیم فوتبال کشورمان هستیم چرا که وی در کار خود موفق بوده اما ضعف مالی اجازه تمدید قرار داد را به ما نمی‌دهد.

وی ادامه داد: باید گفته شود که پرداخت رقم قرارداد کی‌روش در توان فدراسیون ورزش کشور نبوده و وزارت ورزش نیز با توجه به هزینه‌های بالای جاری خود نمی‌تواند از پس آن برآید.

گودرزی ادامه داد: تمدید مهلت قرارداد با سرمربی تیم ملی کشورمان نیازمند حمایت دولت است.

 اسپانسر هنرمندان برای حضور در برزیل بخش خصوصی بوده است
وی با تکذیب پرداخت هرگونه مبلغی برای حضور هنرمندان در برزیل، گفت: اسپانسر هنرمندان برای حضور در رقابت‌های جام جهانی دستگاه‌های خصوصی بوده و ریالی بابت سفر آنان از سوی وزارت ورزش پرداخت نشده است.

 استفاده از توان خیرین برای تکمیل پروژه‌های ورزشی در دستور کار وزارت ورزش
وی همچنین به برگزاری کمیته‌هایی در وزارت ورزش و جوانان اشاره کرد و گفت: برای تکمیل پروژه‌های عمرانی و ورزشی استان‌های مختلف کشور این وزارتخانه از توان مالی خیرین استفاده کرده و تاکنون نیز موفق به تکمیل بسیاری از ورزشگاه‌ها با همت خیرین شده است. 

اخبار ورزشی - خانه ملت

 


ویدیو مرتبط :
حواشی تمدید قرارداد کارلوس کی روش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کفاشیان:جام‌جهانی برویم لیوان پُر می‌شود/برای تمدید قرارداد با کی‌روش شرایط خاصی داریم



اخبار تیم ملی فوتبال,اخبار ورزشی,علی کفاشیان,تیم ملی فوتبال ایران

با تغییر سیاست AFC شاید نتوانیم ۴ سهمیه در آسیا بگیریم

کفاشیان:جام‌جهانی برویم لیوان پُر می‌شود/برای تمدید قرارداد با کی‌روش شرایط خاصی داریم

رئیس فدراسیون فوتبال از صعود تیم ملی به جام جهانی ابراز خرسندی کرد اما آن را حلال مشکلات فوتبال ندانست.

علی کفاشیان قبل از سفر به کره جنوبی با خبرگزاری فارس در مورد بازی حساس ایران مقابل کره جنوبی صحبت های زیر را مطرح کرد:

 شما به زودی خود را به ملی پوشان کره جنوبی خواهید رساند، در این ارتباط برایمان بگویید.

انشاءالله می‌رویم کره با بازیکنان صحبت کنیم و عزم ملی‌پوشان را  جزم کنیم تا بازی قابل قبولی را مقابل کره جنوبی انجام بدهند و با دست پر برگردند.

 به هرحال بازی سختی مقابل کره داریم و مردم هم انتظار دارند تیم ملی در این مسابقه نتیجه لازم را به دست آورد. می‌توان گفت دعای 75 میلیون ایرانی پشت سر شماست.

بعد از این حماسه سیاسی که مردم ما به وجود آوردند و یک خوشحالی در جامعه ایجاد شد و آن هم این بود که همه به پای صندوق‌های رای آمدند امیدوارم خدا کمک کند این پاداش برد را به تیم ما بدهد و مردم خوشحال شوند، بیشترین مسئله ما این است مردم دوست دارند تیم ملی فوتبالشان به جام جهانی برود و در آنجا موفق شوند ما هم یقین داریم ملی‌پوشان همه هم و غمشان را می‌گذارند و تلاششان را انجام می‌دهند تا در دیدار مقابل کره امتیاز لازم را به دست بیاورند.

 مسابقه برابر کره جنوبی از حساسیت‌های خاصی برخوردار است و نیاز به تدابیر ویژه‌ای دارد، آیا این تدابیر از سوی شما اندیشیده شده است؟

تدبیر ما حضور وزیر ورزش در کره است و آنجا با ملی‌پوشان صحبت می‌کنیم همه امکانات برایشان فراهم شده و قول‌های خوبی هم به آنها داده شده تا در صورت صعود به جام جهانی به آنها پاداش‌های ویژه داده شود. ولی مطمئن هستم ملی‌پوشان خودشان تمام هم و غم‌شان این است که بتوانند به جام جهانی بروند.

شما گفته بودید رفتن به جام جهانی همه فوتبال نیست اما به هرحال حضور در جام جهانی خیلی مهم است.

رفتن به جام جهانی خیلی مهم است ولی بهترین ارمغان جام جهانی برای هموار شدن راه برای رسیدن به مسیر رشد و توسعه است و اگر ما فوتبال‌مان را در مسیر توسعه قرار دهیم و بچه‌ها به جام جهانی برون می‌توانیم خیلی روی فوتبال سرمایه‌گذاری کنیم و آینده فوتبالمان را خیلی بهتر رقم بزنیم.

شما قبل از مسابقه تیم ملی مقابل لبنان اعلام کردید الان لیوان دست من است اما این لیوان خالی است ولی الان فکر می‌کنید لیوان دیگر پر شده، اینطور نیست؟

لیوان که پر نشده اما انشاءالله اگر به جام جهانی برویم یک مقداری پر می‌شود. لیوان زمانی پر است که همه از آن حمایت کنند. دولت از ما حمایت کند و برای توسعه بودجه لازم را در اختیار ما بگذارد.

دولت جدید هم آمد، آقای روحانی رئیس جمهور جدید از سوی مردم انتخاب شدند، آیا با ایشان تاکنون ارتباطی داشتید؟ چه انتظاراتی از او دارید؟ یا حتی چه توصیه‌ای در زمینه فوتبال به او می‌کنید؟

ما هم دولت جدید را تبریک می‌گوییم مخصوصا خدمت آقای دکتر روحانی که منتخب مردم هستند و رئیس جمهور همه ما محسوب می‌شوند، قطعا انتظارمان این است که افتخارات خوبی را در دوره گذشته در المپیک مسابقان آسیایی و فوتبال به دست آمده و این حوزه‌ها باید حمایت شود تا ما بتوانیم در ورزش و مخصوصا فوتبال راه‌مان را ادامه بدهیم و این حمایت‌ها انشاءالله با بکارگیری نیروهای خوب ورزشی و علاقمند می‌تواند تداوم پیدا کند.

در مورد فدراسیون فوتبال بحث خرید هواپیمای اختصاصی مطرح شده بود. موضوعی که بابایی رئیس هواپیمایی آسمان آن را مطرح کرده است همچنین شما دنبال اسپانسر بودید، چه شد؟

نه، خرید هواپیما کار فدراسیون فوتبال نیست، ولی قطعا ما دنبال اسپانسر هستیم که بتواند به فوتبال کمک کند، همه جای دنیا این اسپانسرها هستند ولی در ایران بنگاه‌های دولتی و دستگاه‌هایی که درآمدزایی زیادی هم دارند و از قِبَل همین فوتبال هم درآمدزایی می‌کنند، حق فوتبال را آنچنان که انتظار می‌رود ادا نمی‌کنند.

با صعود تیم ملی به جام جهانی تازه کار اصلی شما در فوتبال شروع می‌شود. موضوعی که قبلا خود شما یک بار به آن اشاره داشتید.

قطعا ما اگر به جام جهانی برویم، نگاه‌مان به تیم ملی بزرگسالان و همینطور تیم‌های پایه و آینده تیم ملی، به خصوص مسابقات جام ملت‌ها خواهد بود که با در نظر گرفتن این برنامه‌ها می‌توانیم بنیه فوتبال‌مان را از پایه قوی کنیم.

در صورت حضور در جام جهانی آیا قرارداد کی‌روش تمدید می‌شود؟

انشاءالله بعد از اینکه تیم ملی به جام جهانی صعود کرد هم ایشان شرایط خاصی دارند هم ما، باید بنشینیم با هم صحبت کنیم.

 در صورت صعود تیم ملی به جام جهانی ادامه همکاری فدراسیون فوتبال با کی‌روش بیشتر خواهد بود، اینطور نیست.

قطعا، ایشان نتیجه گرفته و علاقمند هستیم که همکاری را ادامه دهیم، اما با توجه به شرایط جدید برای ادامه همکاری باید با هم صحبت کنیم.

بعد از صعود تیم ملی به جام جهانی برای تیم‌های پایه از جمله تیم جوانان چه برنامه‌ای دارید؟

ما برای تمامی تیم‌های پایه از جمله تیم جوانان و نوجوانان برنامه داریم. سرمربی تیم امید را نیز باید سریع تعیین کنیم و تیم 22 ساله‌ها هم زودتر باید تشکیل شود و لیگ خوبی را همراه با اینها برگزار کنیم، یک کار بسیار سنگین در یک سال آینده خواهیم داشت.

برنامه لیگ سال آینده هم یکسری تداخل‌هایی با برنامه‌های تیم ملی دارد، اگر تیم ملی برای صعود به جام جهانی به مرحله پلی‌آف برسد، یک شرایط خواهد داشت اما اگر مستقیم به جام جهانی صعود کند، برنامه لیگ کمتر دچار تغییر می‌شود.

قطعا بعد از بازی کره ما یک نشستی را با سرمربی تیم ملی و سایر اعضای کادر فنی خواهیم داشت، وضعیت تیم ملی را خواهیم دید یا بر اساس بازی‌های تدارکاتی که خواهیم داشت و یا بازی‌هایی که در جدول‌هایمان داریم،‌برنامه‌ریزی می‌کنیم.

در خصوص اظهارات چوی سرمربی کره جنوبی و مین ستاره کره‌ای‌‌ها که اعلام کردند میزبانی خوبی در ایران از آنها صورت نگرفته و دوست دارند ازبکستان به جای ایران به جام جهانی برود، چه توضیحی دارید؟

اینها دیگر بحث‌هایی است که نظرات شخصی سرمربی و بازیکنان کره است از نظر ما هم هیچ اهمیتی ندارد. از نظر ما مهم این است که در زمین خوب بازی بکنیم و جواب آنها را در زمین بدهیم، همانطور که در تهران جوابشان را دادیم آنجا هم جوابشان را بدهیم این بحث‌ها هم زیاد اهمیت ندارد و نباید گوش کنیم.

شما در چند سالی که در فوتبال بودید به دلیل عدم صعود تیم ملی به جام جهانی 2010 خیلی سختی کشیدید اما الان به نظر می رسد با توجه به نتایج تیم ملی خستگی‌تان رفع شده است.

قطعا وقتی تیم‌های ما نتیجه می‌گیرند طبیعتا خستگی ما رفع می‌شود. برایمان مهم است تیم ملی نتیجه بگیرد، مردم خوشحال بشوند و مسئولین هم دیدگاهشان نسبت به فوتبال حمایتی بشود. حالا بالاخره ممکن است مدیریت در زمان‌های مختلف فرق بکند ولی مدیرها دوست دارند وقتی که کار می‌کنند آرامش داشته باشند، ما هم دوست داریم با آرامش کار کنیم.‌ انشاءالله این آرامش به وجود بیاید.

 بحث ممانعت از حضور بازیکنان ایرانی در لیگ امارات آن هم بعد از نامگذاری لیگشان به نام مجعول خلیج ع-ر-ب-ی به کجا انجامید. ظاهرا محمدرضا خلعتبری که با تیم عجمان امارات قرارداد امضاء کرده در این ارتباط صحبت‌هایی را با شما داشته است.

هنوز روی این قضیه تصمیمی نگرفتیم. در حال صحبت با وزارت خارجه هستیم و با سفارت آنجا در حال مکاتبه‌ایم تا ببینیم لیگ آنها به چه نحوی است، مواضع‌مان باید چگونه باشد قطعا در این گونه موارد مواضع‌مان را باید از بالاتر به ما بگویند و صحبت بکنیم. ولی هنوز تصمیمی روی این قضیه نگرفتیم که بگویم بازیکنان چه کار کنند.

 فکر می‌کنید در سال آینده هم بتوانیم چهار سهمیه خود را در لیگ آسیا کسب کنیم؟

احتمالا یک سیاستی را AFC اعمال می‌کند که می‌خواهد کشورهای بیشتری را به لیگ قهرمانان آسیا بیاورد،‌ اگر بخواهند کشورهای بیشتری برایشان تسهیلات فراهم کنند ممکن است چهار سهمیه به ما نرسد ولی اگر سیاست، همان سیاست قبلی باشد ما قطعا باید چهار سهمیه را بگیریم چرا که امتیازهای لازم را داریم، این بستگی به سیاست جدید AFC و ریاستش و جلساتی که در مقر AFC خواهیم گذاشت دارد.

در پایان اگر حرفی دارید،‌بفرمایید؟

از مردم کشورمان می‌خواهیم که برای تیم ملی دعا کنند، بچه‌ها قطعا سعی و تلاش می‌کنند ولی دعای مردم هم خیلی لازم است تا بتوانیم موفق باشیم./فارس