ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

نصیر‌زاده: احتمال بازگشت امتیازات کسرشده وجود دارد



آئین‌نامه انضباطی فدراسیون فوتبال ,فدراسیون فوتبال

در صورت تصویب آئین‌نامه جدید انضباطی /نصیر‌زاده: احتمال بازگشت امتیازات کسرشده وجود دارد

رئیس کمیته تدوین مقررات فدراسیون فوتبال گفت: احتمال بازگشت امتیازهای کسرشده از تیم‌های لیگ برتری وجود دارد.

هوشنگ نصیر‌زاده  اظهار داشت: در آئین‌نامه انضباطی کنونی فدراسیون فوتبال در ماده 22 به کسر امتیاز اشاره شده و به همین دلیل هم کمیته انضباطی و کمیته استیناف از تیم‌هایی که تماشاگرانشان مرتکب تخلف می‌شوند طبق این ماده قانونی امتیاز کسر می‌کنند.

وی ادامه داد: ولی این ماده قانونی به اشتباه و بدون دقت لازم توسط تدوین کنندگان سابق در آئین نامه آورده شده است. این ماده برخلاف ماده 58 آئین‌نامه انضباطی فیفاست. آئین نامه انضباطی فیفا در ماده 58 می‌گوید در صورت تخلفات تماشاگران یک تیم آن تیم با انجام بازی بدون تماشاگر در زمین خودی یا انجام بازی در زمین بیطرف مجازات شود؛

 

اما در همین ماده اشاره شده شعار‌های نژاد‌پرستانه احتمالی کادر فنی و بازیکنان باعث کسر امتیاز از تیم‌ها می‌شود. بنابراین تدوین‌کنندگان قبلی آئین‌نامه انضباطی فدراسیون فوتبال به اشتباه در ماده 22 بند 5 تخلفات تماشاگران و بازیکنان و مربیان را یکی کرده و ماده قانونی ساخته‌اند.

نصیر‌زاده تصریح کرد: طبق این ماده قانونی آئین‌نامه کنونی انضباطی در صورت تخلف تماشاگران از تیم‌ها امتیاز کسر می‌شود اما در 6 آبان که مجمع فدراسیون فوتبال تشکیل خواهد شد آئین‌نامه جدید قرار است به تصویب برسد. این آئین‌نامه 95 درصد با آئین‌نامه انضباطی فیفا مطابقت دارد و تخلف کادر فنی و تماشاگران به صورت اصولی تفکیک شده است.

رئیس کمیته تدوین مقررات فدراسیون فوتبال با اشاره به تصویب آئین‌نامه جدید گفت: با توجه به اینکه نمی‌توان نیمی از لیگ را با آئین‌نامه قدیمی و نیمی دیگر از آن را با آئین‌نامه جدید سپری کرد امکان اینکه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال کسر امتیاز از تیم‌های استقلال، پرسپولیس، ملوان، داماش و تراکتور سازی را به حالت تعلیق درآورد زیاد است. زیرا در آئین‌نامه جدید چنین تنبیهی منظور نشده است.

وی افزود: از نکات بسیار جالب توجه اینکه ماده 58 فیفا جزو مواردی است که 209 کشور عضو فیفا باید به صورت اجباری آن را در آئین‌نامه خود قرار دهند. به همین دلیل کسر امتیاز فعلی اگرچه با آئین‌نامه انضباطی فدراسیون فوتبال برابری دارد ولی با آئین نامه انضباطی فیفا در تعارض است و در صورت تصویب آئین‌نامه جدید در دوشنبه آینده باید در مورد تصمیمات کسر امتیاز از تیم‌ها بازنگری شود تا هارمونی امتیازات جدول نیز حفظ شود./فارس

 


ویدیو مرتبط :
دکلمه رضا نصیر زاده برای روز مادر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حنطه به طور توافقی از استقلال اهواز جدا شد/ احتمال بازگشت بختیاری‌زاده قوت گرفت



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

در نشست ظهر امروزی که در باشگاه استقلال اهواز برگزار شد اعضای هیئت‌مدیره باشگاه و علی حنطه برای قطع همکاری به توافق رسیدند.

در نشست ظهر امروز هیئت مدیره باشگاه استقلال اهواز با علی حنطه طرفین به صورت توافقی به این نتیجه رسیدند که قطع همکاری کنند. در این نشست محمد ملکی، مالک و کارون یعقوبی مدیرعامل باشگاه استقلال اهواز نیز حضور داشتند. از سیاوش بختیاری‌زاده به عنوان گزینه اصلی جایگزینی حنطه نام برده می‌شود البته مدیرعامل باشگاه بر روی داریوش یزدی و حتی بهروز مکوندی نظر دارد.

 

اخبار ورزشی - تسنیم