ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

نصیرشلال: می‌توانم در المپیک مدال بگیرم


دارنده مدال نقره وزنه‌برداری المپیک لندن گفت: دوست ندارم به گذشته برگردم؛ اتفاقات آمریکا را فراموش کرده‌ام و می‌خواهم با برنامه‌ریزی بهتر برای موفقیت در آینده گام بردارم.

خبرگزاری فارس: نواب نصیرشلال درباره دعوت دوباره‌اش به اردوی تیم ملی وزنه‌برداری گفت: به هر حال بعد از مسابقات جهانی با توجه به نظر کادر فنی قبلی و شورای فنی به اردو دعوت نشدم، اما بعد از تغییرات در کادر فنی بار دیگر به اردوی تیم ملی دعوت شدم.

وی ادامه داد: با وجود عدم دعوت به اردوی تیم ملی ناامید نشدم و تمریناتم را به صورت شخصی پیگیری کردم به طوری‌که در لیگ هم به نظرم عملکرد خوبی داشتم و شاید همین موضوع باعث دعوت دوباره‌ام شد که جا دارد از انوشیروانی و شورای فنی وزنه‌برداری تشکر کنم.

دارنده مدال نقره المپیک تصریح کرد: امسال سال المپیک است و تمام ورزشکاران انگیزه بالایی دارند؛ من هم از این قاعده مستثنی نیستم. سال‌های قبل نتوانستم به آنچه که می‌خواستم برسم، اما امسال انگیزه بسیار بالایی دارم و امیدوارم با برنامه‌ریزی‌های کادر فنی به نتیجه مطلوبی برسم و بتوانیم وزنه‌برداری را به جایگاه اصلی‌اش بازگردانیم.

نصیرشلال درباره دلایل عملکرد ضعیفش در مسابقات جهانی آمریکا، گفت: دوست ندارم به گذشته برگردم و اتفاقات آمریکا را فراموش کرده‌ام. فقط می‌خواهم با قدرت و برنامه‌ریزی بهتر برای موفقت در آینده گام بردارم. امیدوارم با تمرینات و راهنمایی‌های کادر فنی بتوانم این مسیر را با موفقیت طی کنم.

وی درباره عملکردش در لیگ برتر وزنه‌برداری گفت: شرایط خوبی در لیگ داشتم و با توجه به اینکه رقابت در هفته پایانی بین تیم‌های سوم و چهارم نزدیک بود و رقابت به وزن آخر که من حضور داشتم رسیده بود، انتخاب وزنه‌ها حساس شده بود و ما هم به دلیل شرایط تیمی وزنه‌ها را با دقت بیشتری انتخاب می‌کردیم و گرنه شرایط بسیار بهتری نسبت به وزنه‌هایی که زدم داشتم.

دارنده مدال طلای آسیا در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد اگر بتواند وزنه‌هایش در المپیک قبل را در ریو تکرار کند به راحتی در این المپیک هم روی سکو خواهد رفت گفت: وزنه‌هایی که در المپیک لندن ثبت کردم در این سال‌ها همواره یکی از سکوهای قهرمانی را به خود اختصاص داده است و مدال آور بوده است که با توجه به آمادگی رقیبان قابل قبول است. در المپیک قبل 22 سال سن داشتم و امسال با 26 سال سن و در اوج پختگی دوران قهرمانی قرار دارم و اگر بتوانم آن وزنه‌ها را تکرار کنم بدون شک یکی از شانس‌های کسب مدال در المپیک خواهم بود.

نصیرشلال گفت: با توجه به اینکه دیرتر به اردونشینان اضافه شدم از نظر تمرینات بدنسازی عقب هستم و باید نسبت به بقیه بیشتر تلاش کنم، اما هر برنامه‌ای که کادر فنی در نظر بگیرد پیاده خواهم کرد.

وی درباره حضورش در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: برای حضور در این رقابت‌ها به کادر فنی اعلام آمادگی کرده بودم، اما با نظر انوشیروانی قرار است در جام فجر به میدان بروم تا با دومین حضور در مسابقات انتخابی المپیک، سهمیه‌ام قطعی شود.


ویدیو مرتبط :
احسان حدادی:یا مرگ یا مدال المپیک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جدول توزیع مدال های المپیک


 



جدول توزیع مدالهای المپیک
 

کشور

طلا

نقره

برنز

مجموع

آمریکا

41

26

27

94

چین

37

25

19

81

بریتانیا

25

15

17

57

روسیه

15

21

27

63

کره جنوبی

13

7

7

27

آلمان

10

18

14

42

فرانسه

9

9

12

30

مجارستان

8

4

3

15

استرالیا

7

14

10

31

ایتالیا

7

6

8

21

هلند

6

5

9

19
قزاقستان
6
0
4

10

ژاپن

5

14

16

35

ایران

4

5

1

10

نیوزلند

4

3

5

12