ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

نخستین قهرمانی کانگوروها در آسیا


تیم ملی فوتبال استرالیا با برتری دو بر یک برابر کره‌جنوبی، برای نخستین بار، جام قهرمانی ملت‌های آسیا را از آن خود کرد.

خبرگزاری ایسنا: پرونده شانزدهمین دوره جام ملت‌های آسیا با قهرمانی استرالیا، میزبان این رقابت‌ها پایان یافت. طلایی‌پوشان در دیداری تماشایی و پربرخورد، با نتیجه 2 بر یک کره‌جنوبی را شکست دادند و با کسب نخستین قهرمانی‌شان در آسیا، جام قهرمانی را در خانه نگه‌داشتند.

لونگو (44) و ترویسی (115) برای استرالیا و هئونگ مینگ (91) برای کره‌جنوبی گل‌زنی کردند.

با قهرمانی استرالیا، پس از 23 سال بار دیگر میزبان جام ملت‌ها جام قهرمانی را کسب کرد. آخرین بار ژاپن در سال 1992 موفق به حفظ جام در خانه شده بود.

در 10 دقیقه ابتدایی بازی این کره‌ای‌ها بودند که کنترل توپ و میدان را در اختیار داشتند اما در ادامه استرالیایی‌ها توانستند نبض بازی را در دست بگیرند و بالاخره در دقیقه 44، لونگو، میزبان را با یک گل پیش انداخت.

نیمه دوم را نیز باز هم کره‌جنوبی بهتر آغاز کرد اما در ادامه استرالیا با تکیه بر دفاع و ضدحمله چندین بار تا آستانه یه ثمر رساندن گل دوم پیش رفت. بازی در نیمه دوم پربرخوردتر شد به گونه‌ای که علی‌رضا فغانی، داور ایرانی دیدار ناچار شد بارها از کارت زرد خود استفاده کند.

سرمربی استرالیا در نیمه دوم بازی با چالش بدی روبرو شد. پوستج‌اوغلو مجبور شد تا قبل از دقیقه 70 هر سه تعویضش را انجام دهد. دو تعویض این تیم به دلیل مصدومیت بازیکنان اصلی، اجباری بود.

سرانجام در آخرین دقیقه بازی، این هئونگ مینگ بود که توانست دروازه میزبان را باز کند تا بازی به وقت‌های اضافه کشیده شود.

نخستین وقت اضافه 15 دقیقه‌ای بازی با برتری استرالیا پایان یافت. ترویسی، بازیکنی که در نیمه دوم به بازی آمده بود، در دقیقه 115 گل دوم تیمش را زد تا فریاد شادی تماشاگران استرالیایی فضای ورزشگاه را پر کند.

به این ترتیب، استرالیا به نخستین قهرمانی‌اش در جام ملت‌های آسیا دست پیدا کرد و حسرت کره‌ای‌ها برای قهرمانی در آسیا 59 ساله شد.


ویدیو مرتبط :
قهرمانی مرجان سلحشور در مسابقات قهرمانی پومسه تكواندو آسیا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فوتبال جام قهرمانی زیر19سال زنان آسیا درخشش دختران فوتبالیست ایرانی



 

 

فوتبال جام قهرمانی زیر19سال زنان آسیا درخشش دختران فوتبالیست ایرانی

فوتبال جام قهرمانی زیر 19 سال زنان آسیا

درخشش دختران فوتبالیست ایرانی

داكا – دختران فوتبالیست ایرانی شب گذشته در دومین دیدار خود نیز درخشیدند و با نتیجه 6-0 تیم بنگلادش میزبان این دوره از رقابتها را به زانو درآوردند.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ورزشی ایرنا در رقابتهای انتخابی فوتبال قهرمانی زیر 19 سال زنان آسیا 2011 كه در داكا مركز بنگلادش در جریان است 'طنین نراقی' در دیدار با بنگلادش هت تریك كرد و 'سحر قنبری' با دو گل و 'پروین فرهادیخواه ' با یك گل ایران را به برد پر گلی رساندند.

ایران در دیدار نخست هم 4-2 هند را شكست داده بود.

در دیدارهای روز آخر گروه كه جمعه برگزار می شود ایران با اردن بازی می كند و هند به مصاف بنگلادش می رود.

مانیل مركز فیلیپین و داكا مركز بنگلادش برای مرحله اول بازیهای انتخابی انتخاب شده اند.

در گروه آ این مسابقات فیلیپین میزبان میانمار، هنگ كنگ و ازبكستان است و در گروه ب نیز بنگلادش، هند، اردن و ایران در داكا جدال می كنند.

قرار است بعد از یك دور بازی گروهی تیم برتر هر گروه به مرحله بعدی بازیهای انتخابی صعود كند.

مرحله دوم انتخابی از روز 21 تا 30 اكتبر – 29 مهر تا 8 آبان در كوالالامپور مالزی برگزار می شود.