ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

نترسید، ما همه با هم هستیم!



اخبار,اخبار ورزشی ,بازی ایران و نیجریه

 

اخبار ورزشی - ساعاتی قبل از دیدار امشب ایران - نیجریه
نترسید، ما همه با هم هستیم!

ایران امشب به مصاف نیجریه می رود، کافی است بازیکنان مان مثل کاستاریکایی ها و بوسنیایی ها نترسند، از بازی شان لذت ببرند و به روزهای پیش رو امیدوار باشند آن وقت ممکن است روزنامه های فردا صبح پر شود از تیترهایی با مضمون پیروزی یوزپلنگ ها بر سوپر عقاب ها

  تا همین دیشب کمتر کسی برای بوسنی شانس زیادی در گروه ما قائل بود. خیلی ها روی کاغذ، دست و دل بازانه می نوشتند از آنها سه امتیاز می گیریم. اما نمایش جسورانه تیمی که نخستین تجربه خود را در جام جهانی تجربه می کند ترس تازه ای آفریده است.

بازیکنان بوسنی که در مقابل ستاره های آرژانتین قرار گرفته بودند در همان دقیقه 2 با یک گل به خودی عقب افتادند؛ شروعی دردناک و متلاشی کننده.

  اصطلاح «شروع رویایی» ترجمه واژه به واژه (dream start) است و از گزاشگران انگلیسی گرته برداری شده است؛ یک شروع رویایی برای آرژانتینی که در خط حمله مهار ناپذیر به نظر می رسد.

آنها که تا پاسی از شب بیدار مانده بودند در انتظار گل های پیاپی آرژانتین ماندند ولی این بوسنی بود که بازی را برای دقایقی در دست گرفت. شاید اگر خلاقیت فردی لیونل مسی نبود آرژانتین به سادگی نمی توانست هر سه امتیاز را به دست بیاورد. تک گل بوسنی گرچه آنها را از شکست نرهانید اما سبب شد بسیاری از رسانه های دنیا صفت «خفیف» را به برد آرژانتین بچسبانند.

در سایت های مختلف فارسی زبان، کاربران پای خبر پیروزی 2 – 1 آرژانتین مقابل بوسنی کامنت گذاشته و عنوان کرده بودند حالا باید از بوسنی هم ترسید؛ آنها تیم دست و پا بسته ای نیستند.

ترس، ترس و ترس ...  در ورزشی مثل فوتبال این کُشنده تر از هر ضربه پنالتی، اخراج، گل به خودی یا هر اتفاق دیگری است. ترس زانوها را سست می کند و توان جنگیدن را از سلول ها می دزدد.

  بوسنی البته نشان داد تیم محترمی است، بازیکنانش فوتبال را می شناسند و حالا می توانند با بیرون آمدن از زیر فشار بازی با مسی و یارانش بهتر بازی کنند اما این لزوماً به معنای شکست دادن ایران نیست.

فراموش نکنیم در جام جهانی 2010 تیم کره شمالی -که بلیت صعود ما به مسابقات را از جیب افشین قطبی کش رفت- در دیدار نخست مقابل برزیل نمایش شجاعانه ای داشت و طلایی پوشان به زحمت توانستند آنها را 2-1 شکست دهند اما در بازی بعد مقابل پرتغال - که کی روش سرمربی گری آن را برعهده داشت- 7 بار گل خوردند.

هر مسابقه فوتبال یک داستان تازه است. از بازی هایی این همه پرگل و زیبا لذت ببریم و با مقایسه نتیجه های دیگر دیدارها برای بازی های پیش رو نه خیال بافی های اغراق آمیز کنیم و نه بیهوده بترسیم.

از بیل شنکلی سرمربی مشهور لیورپول نقل می کنند که می گفت: بازی بعد، مهم ترین بازی است. یعنی – به تعبیر تازه رییس جمهور روحانی- نباید مدام سر را به عقب برگرداند.

 ایران، امشب به مصاف نیجریه می رود، کافی است بازیکنان مان مثل کاستاریکایی ها و بوسنیایی ها نترسند، از بازی شان لذت ببرند و به روزهای پیش رو امیدوار باشند آن وقت ممکن است روزنامه های فردا صبح پر شود از تیترهایی با مضمون پیروزی یوزپلنگ ها بر سوپر عقاب ها...

اخبار ورزشی - عصر ایران

 


ویدیو مرتبط :
نترسید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

از سرفه کودکان نترسید



 

از سرفه کودکان نترسید

 

شنیدن صدای سرفه کودکان برای والدین خوشایند نیست و معمولا باعث اضطراب والدین می شود. این در حالی است که سرفه همیشه نشانه بدی در کودک نیست.

 

کودکان طی روز چند بار سرفه خواهند داشت و معمولا به دنبال عفونت تنفسی مثل سرماخوردگی ممکن است سرفه تا چند روز ادامه یابد. به هر حال، سرفه ای که بیش از ۲ یا ۳ هفته طول بکشد، حتما باید بررسی شود.

 

اکثر کودکان به دنبال سرماخوردگی ساده دچار سرفه حاد می شوند که این مساله ممکن است طی سال چند نوبت تکرار شود. گاهی کودکانی که قبل از سنین مدرسه در مهدکودک ها نگهداری می شوند، در سال دچار ۸ بار عفونت تنفسی ساده می شوند و به دنبال آن نیز کمتر از یک هفته سرفه شان ادامه می یابد.

 

اما اگر سرفه کودکی بیش از ۲ تا ۳ هفته ادامه یابد، یعنی مزمن شده و معمولا علتی باعث این مساله شده است که باید حتما ارزیابی شده و به آن توجه شود. یکی از علل شایع سرفه مزمن در کودکان بیماری آسم است. بیماری آسم باتوجه به التهابی که در راه های هوایی کودک وجود دارد، باعث سرفه مزمن می شود که این مساله با عفونت تنفسی ویروسی تشدید خواهد شد. این نوع سرفه در خواب و بیداری وجود داشته و معمولا در شب و با فعالیت و حضور در هوای سرد تشدید می شود. از علل دیگر سرفه مزمن کودکان درگیری سینوس ها است که گاهی سرفه مزمن می تواند تنها علامت عفونت سینوس باشد. رینیت آلرژیک یا آلرژی های فصلی یا تب یونجه که معمولا در بهار و تابستان و پاییز دیده می شود نیز می تواند باعث سرفه مزمن شود. از علل دیگر سرفه مزمن برگشت محتویات معده به حلق است که ریفلاکس نام دارد و نیاز به مداخله پزشکی دارد. عفونت های سیستم تنفسی فوقانی و تحتانی نیز هر کدام به نوعی باعث سرفه مزمن می شوند. تماس با دود سیگار و آلاینده های محیطی مثل دود های حاصل از سوختن چوب و مواد سوختی نیز از علل دیگر سرفه مزمن در کودکان هستند.

 

اگر سرفه کودک به دنبال عفونت تنفسی ایجاد شده باشد معمولا نیاز به مداخله پزشکی و مصرف دارو ندارد و طی یک یا دو هفته بهبود می یابد. در موارد سرفه مزمن که معمولا بیماری زمینه ای باعث این مساله می شود باید کودک ویزیت شده و بیماری زمینه ای تشخیص داده و درمان شود تا سرفه برطرف شود. در کودکان مصرف خودسرانه داروهای ساپرس کننده سرفه توصیه نمی شود، چون این امر می تواند برای کودک بسیار خطرناک باشد.

 

نکته مهم اینکه به هر حال سرفه یک مکانیسم محافظتی در کودک است و با برداشتن موکوس، مواد محرک و عوامل عفونی از سیستم تنفسی باعث محافظت کودک می شود. بنابراین از بین بردن مکانیسم سرفه به وسیله داروهای از بین برنده سرفه در کودکان به هیچ وجه توصیه نمی شود.

 

منبع : عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی