ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

نبرد صداوسیما با فدراسیون بر سر حق‌پخش


واکنش صدا و سیما در مقابل موج رسانه ای که مدیران باشگاه ها برای دریافت حق پخش راه انداخته اند، سکوت است؛ فقط سکوت.

خبرآنلاین: فدراسیون فوتبال به شدت پیگیر ماجرای حق پخش است؛ حق پخشی که سازمان صدا و سیما خیلی هم آن را حق فوتبال نمی داند. فدراسیون فوتبال که سال های درازی است بر سر این ماجرا با صدا و سیما مشکل دارد، هنوز نتوانسته در این مورد با این سازمان به توافق برسد. هر سال فدراسیون فوتبال رقمی را به عنوان رقم پیشنهادی اعلام می کند و صدا و سیما هم بدون توجه به این رقم، رقم بسیار کمتری را پیشنهاد می دهد و همان رقم هم قطعی می شود. در سال های گذشته هیچ وقت زور فدراسیون به صدا و سیما نرسیده و همیشه برنده این چانه زنی، تلویزیون بوده است.

حالا در شرایطی که 6 هفته از مسابقات لیگ برتر برگزار شده، مدیران باشگاه ها و مسئولان فدراسیون به فکر گرفتن حق واقعی فوتبال افتاده اند. در این مورد جلسات بسیاری هم برگزار شده و خروجی تمام این جلسات این بوده که رئیس فدراسیون فوتبال بگوید اگر تلویزیون حق واقعی فوتبال را نمی دهد، لیگ تعطیل خواهد شد. علی کفاشیان روز سه شنبه گفت: «اگر نمی‌خواهند حق پخش بدهند لیگ باشگاهی را تعطیلی می‌کنیم. می‌گویند می‌خواهیم بهترین‌ در آسیا باشیم اما بی پول بی همه امکانات مگر می‌شود؟! می‌گویند که ما فلانی را نمی‌خواهیم اما پول هم باید بدهیم. بدون پول مگر می‌شود.»

علی کفاشیان مذاکرات با صدا و سیما را طوری پیش برده که حسن تقدس نژاد معاون مالی و اداری صدا و سیما حتی حاضر نیست با او به صورت مستقیم مذاکره کند. در چنین شرایطی جامعه فوتبال دست به دامن وزیر ورزش شده تا شاید محمود گودرزی بتواند شرایط را طوری پیش ببرد که تلویزیون پول بیشتری بپردازد. مدیران باشگاه ها و فدراسیون اخیرا اعلام کرده اند از رقم 160 میلیارد تومانی که برای حق پخش درخواست کرده اند، نهایتا 50 درصد را کسر می کنند و حاضر نیستند با رقمی کمتر از 80 میلیارد تومان حق پخش را به تلویزیون بدهند. اما صدا و سیما همچنان بر رقم 22 میلیارد تومانی که پیشنهاد داده بود پافشاری می کند. آیا در چنین شرایطی وزیر ورزش می تواند حق فوتبال را بگیرد؟

صدا و سیما به عنوان نهادی مستقل که بودجه مستقل دارد، بارها ثابت کرده که اگر نخواهد با دولت همراهی کند، حتی مسئولان رده بالاتر از وزیر ورزش هم نمی توانند خللی در تصمیمات این نهاد ایجاد کنند. حالا هم که این نهاد به دلیل وضعیت اقتصادی کشور بیش از هر زمان دیگری نیازمند نقدینگی است، بعید است که زیر بار رقم حدود 4 برابری اهالی فوتبال برود. با این حال مدیران باشگاه ها همچنان امیدوارند که فدراسیون مشکلات باشگاه ها را درک کند و پول بیشتری بدهد. علیرضا رحیمی مدیرعامل پرسپولیس در این مورد می گوید: «مسئله حق پخش موضوع مهمی است که باشگاه‌های فوتبال بر روی آن حساب کرده‌اند و این موضوع برای همه تیم‌های لیگ برتری موضوع مهمی است و از ضرغامی انتظار داریم که یک جلسه با مدیران لیگ برتری برگزار کند و مطمئن هستم که در صورت برگزار شدن این جلسه این موضوع هم برای ضرغامی باز می‌شود و او متوجه خواهد شد که مشکل چیست. وقتی ضرغامی بداند باشگاه‌های فوتبال چقدر مشکلات مالی دارند و وضعیت پولی آنها بد است، قطعا به فوتبال کمک خواهد کرد چون باشگاه‌ها درآمدی ندارند و البته همه بازی‌های پرسپولیس از تلویزیون پخش می‌شود و این حق باشگاه ماست که بالاترین درآمد را از حق پخش تلویزیونی داشته باشیم.»

باشگاه ها حتی تصمیم گرفته اند در صورت عدم توافق با صدا و سیما، مانع ورود دوربین ها به ورزشگاه شوند. جمشید نظمی مدیرعامل تراکتورسازی تبریز در این مورد می گوید: «اگر قرار است صدا و سیما حق پخش را ندهد، با راه ندادن دوربین‌های تلویزیونی به ورزشگاه موافق هستم چراکه نمی‌شود باشگاه‌ها با مشکل تیمداری کنند و آن وقت پول پخش فوتبال را صدا و سیما به جیب خودش بریزد.» با وجود صحبت های مدیران باشگاه ها و قاطعیتی که در لحن آن ها وجود دارد، مسئولان صدا و سیما خیالشان از این بابت راحت است که این بار هم فوتبال را ضربه فنی می کنند و در این نبرد نابرابر، از پیش برنده هستند. شاید به همین دلیل است که مسئولان تلویزیون نیازی نمی بینند در این مورد مصاحبه کنند و حرفی بزنند.


ویدیو مرتبط :
نبرد سلاطین حیات وحش بر سر قلمرو و پادشاهی+ نبرد بر سر بقا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حواشی عجیب مراسم برترین‌های اخلاق؛ از بریدن سر ویسی تا خودشیفتگی فدراسیون



 

حواشی عجیب مراسم برترین‌های اخلاق؛ از بریدن سر ویسی تا خودشیفتگی فدراسیون

جشن برترین های اخلاقی فوتبال ایران هفته گذشته برگزار شد اما این جشن حاشیه های زیادی داشت.

به گزارش جام نیوز به نقل از قاصد، اولین حاشیه دعوت از عبدالله ویسی به مراسم برترین های اخلاقی بود و این مربی خوش اخلاق و بی حاشیه تصور می کرد که قرار است از او به عنوان یکی از مربیان با اخلاق تقدیر کنند، زیرا مسئولان فرهنگی فدراسیون به او گفتند متنی برای سخنرانی خود آماده کند.

زمانی که ویسی متن خود را آماده کرد و بر روی صحنه فراخوانده شد علیه برخی از مربیان منشوری بازگشته به فوتبال سخن گفت و به درستی از این مسئله انتقاد کرد.

همین مسئله باعث شد ابتدا بلندگوی سالن را هنگام حرف های تند و تیز ویسی قطع کنند و بعد هم به او جایزه ای ندهند! تا باعث دلخوری این مربی اخلاق گرا و رک گو شود.

اما حاشیه دوم و جالب تر این بود که مسئولان کمیته فرهنگی فدراسیون فوتبال که خودشان برگزار کننده این مراسم بودند از خودشان تقدیر کردند و به خودشان جایزه دادند! برای این کار هم مجبور شدند سختی های زیادی متحمل شوند.

مجری برنامه که خودش یکی از مسئولان فرهنگی فدراسیون بود ابتدا نام خود را اعلام کند و بعد از پشت تریبون کنار بیاید و از پله ها پایین برود و بعد از سوی دیگر از پله ها بالا برود و جایزه خودش را از همکارانش بگیرد!!

درگذشته می گفتند مشک آن است که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید اما ظاهرا از مشک فدراسیون فوتبال فقط خودشان باید تعریف کنند زیرا مشک فرهنگی فدراسیون فوتبال بوی خوشی ندارد و همه کارشناسان از ضعف فرهنگی فوتبال و فدراسیون بارها سخن گفته اند .

اگر مسئله شیث رضایی و نصرتی را نادیده بگیریم شعارهای زننده و غیر اخلاقی که هر هفته در ورزشگاه ها سر داده می شود نیز یکی از دلایلی است که مسئولان فرهنگی باید به خودشان جایزه بدهند زیرا آنها هیچ موفقیتی در عرصه فرهنگی نداشته اند و باید قربان صدقه خودشان بروند.

نکته جالب دیگر در این انتخاب ها، در کمیته داوران رخ داد که ناظران با اخلاقی مانند عبدالله باعزم، میرزا بیگی و فنایی را در اختیار داشته اما میز بغلی خود یعنی یدالله سلیمانی که معاون خودشان است را به عنوان ناظر برتر داوری معرفی کرده اند.

از آن سو نیز انتخاب غیاثی که جدال تلویزیونی‌اش در اوج عصبانیت حتی به سوژه خنده بازار هم تبدیل شد به عنوان یکی از برتربن‌ها معرفی شد که البته جای سئوال داشت.

در حوزه نظارت بر مسابقات نیز شهبازی معرفی شد در حالی که افرادی مانند رودنیل و دزفولی وجود داشتند که می‌توانستند این عناوین را به خود اختصاص دهند. متاسفانه این سنت بد که فقط افراد نزدیک به خودمان را می‌بینیم و به فعالیت مثبت دیگران توجه نمی‌کنیم در فوتبال نهادینه شده و برخی از این برگزیده‌ها نیز در چنین شرایطی بی تردید خوشحال هستند.

باید قبول کرد در جامعه هوشمندی زندگی می‌کنیم که همه چیز به خوبی از سوی افکار عمومی رصد می‌شود و باید به توانمندی و فعالیت‌های مثبت دیگران هم توجه کنیم.

آیا بهتر نبود برای انتخاب برترین‌های اخلاق فوتبال مانند انتخاب مربی یا بازیکن اخلاق از میان جامعه ناظران و مدرسان برای انتخاب گزینه اصلح رای‌گیری کنند؟