ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

نباید همه تمرکز تیم‌ به بازی با نیجریه باشد


پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: نباید همه تمرکز تیم ‌ملی روی بازی با نیجریه باشد چرا که اگر در بازی اول نتیجه نگیریم تیم ‌ملی تحلیل می‌رود.

خبرگزاری فارس: هادی طباطبایی در گفت و گویی درخصوص شرایط تیم ملی پیش از بازی با نیجریه در جام جهانی 2014 برزیل گفت: مهمترین نکته برای تیم ملی ما اعتماد به نفس و باور انجام کار است که البته فکر می‌کنم در اردوی قبل ازحضور در برزیل بازیکنان درکنار هم پیشرفت‌های خوبی داشتند و موفق شدند که اهداف مربی را پیاده کنند.

وی ادامه داد: فکر می‌کنم کی‌روش از بازیکنان خواسته که سطح دوندگی‌شان بالا برود و این موضوع در کنار اعتماد به نفس می‌تواند دو فاکتور مهم برای کمک به تیم ملی در جام جهانی باشد.

پیشکسوت فوتبال کشورمان درباره نتایجی که در جام جهانی تا به حال رقم خورده و اینکه آیا این نتایج می‌تواند به بازیکنان تیم ملی خودباوری بدهد که آنها هم مقابل نیجریه نتیجه خوبی بگیرند، افزود: البته باید طرف دیگر قضیه را هم دید و وقتی برد تیمی مثل کاستاریکا مقابل اروگوئه می‌تواند به بازیکنان ملی‌پوش ما روحیه پیروزی بر حریفان قوی‌تر بدهد باید به نیمه دیگر لیوان هم نگاه کرد چرا که حریفان ایران هم به دنبال این هستند که چه کاری انجام دهند که به تیم ضعیف‌تر از خودشان نبازند. همه تیم‌ها در جام جهانی با انگیزه‌ای بالا به این مسابقات آمدند و هیچ تیمی ضعیفی در جام جهانی وجود ندارد. فوتبال ما هم با تفکر دفاع و ضدحمله به این بازی‌ها آمده و فکر می‌کنم گل‌های زیاد رد و بدل شده در جام جهانی تاکنون باعث شده این بازی‌ها جذاب پیگیری شود.

طباطبایی در مورد ارزیابی‌اش از بازی تیم‌ملی فوتبال کشورمان در مقابل نیجریه که فردا شب برگزار می‌شود گفت: اولین بازی در هر تورنمنتی بسیار مهم است و باید این را در نظر داشته باشیم که اولین بازی ما هم با نیجریه است اما من در چند وقتی که مطالب رسانه‌ها را می‌خوانم می‌بینم که همه تمرکز بر روی بازی با نیجریه است و من هم امیدوارم که در این بازی نتیجه خوبی بگیریم.

وی ادامه داد: باید این را هم در نظر بگیریم که اگر خدای ناکرده مقابل نیجریه نتیجه نگیریم این تمرکز زیاد بر روی این بازی باعث می‌شود بر روی کل تیم تاثیر منفی بگذارد و به نظرم باید تعادلی در این میان برقرار شود.چرا که اگر در بازی مقابل نیجریه نتیجه نگیریم هم انگیزه تیم فروکش می‌کند و هم اینکه به دلیل دوندگی زیاد مقابل نیجریه شاید تیم به تحلیل برود. چون تیم‌های آفریقایی بسیار دونده هستند. درکل من امیدوارم که همه چیز به نفع فوتبال ما باشد.

دروازه‌بان اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید دروازه‌بان اول تیم ملی در بازی‌های جام جهانی چه کسی است اظهار داشت: به نظر من این اتفاق خوبی نیست که تا شروع جام جهانی کسی نمی‌داند دروازه‌بان اول تیم ملی چه کسی است و این درحالی است که پیش از این همیشه دروازه بان اول، دوم و سوم تیم ملی تعیین شده بود و همین موضوع به دروازه‌بان کمک می‌کرد. چرا که او می‌توانست از نظر روانی خودش را آماده حضور در میدان کند و به نظرم این موضوع در تیم تاثیر منفی می‌گذارد هر چند که به هر حال این حق سرمربی است که بهترین و آماده‌ترین دروازه‌بان را در دروازه بگذارد.

طباطبایی در پایان در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود علیرضا حقیقی دروازه‌بان فیکس در مقابل نیجریه خواهد بود و به نظر شما این انتخاب انتخاب درستی است یا نه گفت: حقیقی دروازه‌بان بدی نیست و حداقل قبل از رفتن از فوتبال ایران گلر جسور و شجاعی نشان می‌داد اما با مقداری اضافه‌وزن داشت و حالا که از فوتبال ایران رفته و ما از او خبری نداریم نمی‌دانم چه شرایطی دارد و شاید شرایطش متفاوت نسبت به قبل شده باشد و من چون در این چند وقت از این دروازه‌بان بازی زیادی ندیدم نمی‌توانم نظر قطعی درموردش بدهم.


ویدیو مرتبط :
معرفی تیم ملی فوتبال نیجریه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تیم مذاکره کننده هسته ای عازم وین شد / پیش بینی ظریف از بازی ایران - نیجریه



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,مذاکرات هسته ای ایران و 5+1

 

اخبار سیاست خارجی - تیم مذاکره کننده هسته ای عازم وین شد / پیش بینی ظریف از بازی ایران - نیجریه

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان بمنظور شرکت در پنجمین دور گفتگوهای هسته ای جمهوری اسلامی ایران و 1+5 در وین صبح امروز در راس تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان عازم وین پایتخت اتریش شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر، تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان به ریاست محمد جواد ظریف ، وزیر امور خارجه دقایقی پیش تهران را به مقصد وین ترک کرد.

ظریف در جمع خبرنگاران در خصوص شروع نگارش متن توافق در این دور از نشست ها گفت:همه می خواهند نگارش متن را شروع کنند و برای آن تلاش می کنند.

وی در خصوص پیش بینی اش از دیدار امشب ایران و نیجریه در چارچوب مسابقات جام جهانی در برزیل نیز گفت: ان شا الله می بریم.

پنجمین دور از مذاکرات ایران و کشورهای 1+5 ظهر امروز با ناهار کاری کاترین اشتون ، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و محمد جواد ظریف در ساعت 13 به وقت تهران آغاز می شود.

ظریف و اشتون در ناهار کاری مشترک درباره نحوه ادامه مذاکرات در سه روز آینده تا 29 خرداد ماه تصمیم  گیری خواهند کرد.

بر اساس این گزارش ، سید عباس عراقچی ، معاون حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه ، مجید تخت روانچی، معاون اروپا و آمریکا، حمید بعیدی نژاد ، مدیر کل سیاسی وزارت امور خارجه و امیری و رحیمیان از مدیران  سازمان انرژی اتمی تیم هسته ای کشورمان را به ریاست محمد جواد ظریف تشکیل می دهند.

چهارمین دور مذاکرات ایران و کشورهای 1+5 در اردیبهشت ماه بدون نتیجه پایان یافت و این در حالی است که طبق اظهارات طرفین قرار بود از دور گذشته نگارش متن توافق نهایی آغاز شد .

محمد جواد ظریف  و کاترین اشتون  در پی دور چهارم مذاکرات  در تاریخ 5 خرداد ماه  دیدار دو جانیه ای را در استانبول به مدت دو روز برگزار کردند که در نتیجه این دیدار هیأت ایرانی طی روزهای گذشته مذاکرات دو جانبه ای را با اعضای 1+5 به صورت جداگانه برگزار کرده است .

بر این اساس هیأت ایران به ریاست سید عباس عراقچی، هفته گذشته در ژنو دو روز مذاکرات دو جانبه با آمریکا را با حضور هلگا اشمید ، معاون کاترین اشتون داشت . ایران و فرانسه نیز در ژنو دیدار کردند و هیأت ایرانی در رم مذاکرات دو جانبه ای با روسیه داشت. ایران روز گذشته نیز با آلمان در تهران دیدار دو جانبه داشته باشد .

سید عباس عراقچی در پایان مذاکرات دو جانبه ایران و آمریکا در ژنو تأکید کرد : تبادل نظرهای خوبی انجام شد که در آستانه دور بعدی مذاکرات در وین مفید بود . با این حال اختلافات هنوز به قوت خود باقی است .

وزیر امور خارجه کشورمان در مقاله ای که در روزنامه واشنگتن پست منتشر شد ، بیان کرد:  نتیجه زیاده خواهی های گذشته و گرفتاری در توهم تأثیر تحریم ها كاملا مشخص است. در 10 سال گذشته، تعداد سانتریفیوژهای ایران از ٢٠٠ عدد به ٢٠٠٠٠ عدد رسیده است، ظرفیت غنی سازی ایران از ٣.٥ درصد به ٢٠ درصد ارتقا یافته است و رآكتور تحقیقاتی آب سنگین أراك كمتر از یكسال دیگر افتتاح خواهد شد.

از سوی دیگر عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان در سخنرانی خود در رم  تأکید کرد: همه ما می‌خواهیم که این کار را تا پایان 20 ژوئیه به نتیجه برسانیم. دست نیافتن به توافق جامع هسته‌ای برای هر دو طرف‌ مذاکره‌کننده فاجعه‌آمیز خواهد بود.

امکان تمدید 6 ماهه برنامه اقدام مشترک که در نوامبر در ژنو مورد توافق طرفین قرار گرفت ، با نزدیک شدن به پایان این توافق از سوی طرفین مطرح است .
اخبار سیاست خارجی - مهر