ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

نامه انتقادآمیز خادم به روحانی؛ خدا را خوش نمی‌آید سرمایه ها قربانی شوند



اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,خادم

رئیس فدراسیون کشتی با ارسال نامه ای به رئیس جمهور از بی توجهی ها به ورزش در آستانه المپیک گلایه کرد.

 به دنبال انتقادهای سریالی محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی از دولت و بی توجهی ها به کشتی، اکنون نوبت به رسول خادم رسیده که صراحتا از دولت انتقاد کرده و خواستار توجه به این رشته المپیک شود.

متن نامه خادم خطاب به رئیس جمهور به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر روحانی
رئیس محترم جمهور
با سلام
احتراماً همانطور که مستحضر هستید رقابت‌های المپیک 2016 برزیل، در حدود 6 ماه آینده بعنوان یکی از بزرگترین رویدادهای سیاسی و اجتماعی جهان در سال یادشده برگزار خواهد شد. از چند ماه گذشته تا کنون درخواست‌ها و گلایه‌مندی‌های زیادی بدلیل عدم توجه لازم به فدراسیون‌های المپیکی و قهرمانان ملی شرکت کننده در مسابقات المپیک، بصورت رسمی منتشر و اعلام گردید که متاسفانه فاقد هرگونه نتیجه عملی از سوی مسئولین محترم دولت بوده است.
 
با عنایت به اینکه برای فدراسیون‌های المپیکی، کادرهای فنی و قهرمانان ملی قطعی شده است که کسب موفقیت و پیروزی در مسابقات المپیک برزیل، هیچ گونه اهمیت و اولویتی بر مبنای سیاست‌های جاری آن دولت محترم ندارد، سپاسگزار خواهد بود، بفرمائید، سخنگوی معزز دولت، صراحتا اعلام فرمایند، به دلیل محدودیت‌های مالی و اجرایی، یا هر علت دیگری که صلاح می‌دانید، دولت توانایی حمایت از حداکثر 20 قهرمان ملی که در چند رشته ورزشی محدود (کشتی، وزنه‌برداری، تکواندو، دو میدانی و یا ... تیراندازی)، می‌توانند مدعی کسب مدال در المپیک 2016 برزیل، برای کشور عزیزمان ایران باشند را، ندارد.
 
در واقع قهرمانان ملی، مربیان و مدیران ورزش‌های المپیکی کشور، که تمامی عمر، آبرو و توانایی خود را از زمان فعالیت آن دولت محترم، با کمترین حمایت ممکن، صرف برنامه‌ریزی و فعالیت برای کسب موفقیت در مسابقات المپیک آینده نموده‌اند، انتظار دارند، دولت محترم صادقانه، اولویت نداشتن کسب نتیجه در مسابقات المپیک برزیل را به ده‌ها میلیون مردم علاقه‌مند به ورزش در کشور اعلام نماید.
 
جناب آقای دکتر روحانی عزیز، حتما استحضار دارید، که کسب موفقیت در مسابقات المپیک، موضوعی کاملا ملی و بخشی از منافع ملی کشور محسوب می‌شود؛ از اینرو موضوعی نیست که انتظار داشته باشیم بخش خصوصی مسائل و مشکلاتش را حل و فصل نماید. لازم است برای روشن شدن افکار حضرتعالی، عرض کنم، سهم بودجه دولت در تامین نیازهای مالی فدراسیون‌های المپیکی، کمتر از 15 درصد از کل بودجه فدراسیون‌های مذکور است. در واقع فدراسیون‌های المپیکی که فاقد هرگونه ساختار اقتصادی و منابع مالی هستند، بیش از 80 درصد از هزینه‌های خود را با دست خالی و گرو گذاشتن آبروی مدیران، پیشکسوتان، مربیان و قهرمانان ملی‌شان تامین می‌کنند.

 

حتما تصدیق می‌فرمائید خدا را خوش نمی‌آید بدلیل عدم توجه مسئولین محترم، بیش از این، این سرمایه‌های معنوی جامعه (قهرمانان ملی، موسپیدان پیشکسوت، مربیان و مدیران ورزش‌های المپیکی) را قربانی کنیم. البته مشکلات مالی، بخش کوچکی از مشکلات ورزش‌های المپیکی است، اما چون این مسائل بطور کلی اهمیتی از سوی مسئولان محترم ارشد در دولت ندارد، بیانش فقط درد را بیشتر می‌کند.
 
تقاضا دارم توجه فرمائید که اعلام صادقانه مواضع عملی دولت محترم که در چند ماه گذشته نیز عملا بر آن اصرار داشته است، در خصوص عدم توانایی حمایت مالی و اجرایی از حداکثر 20 قهرمان ملی که می‌توانند مدعی کسب مدال در المپیک برزیل باشند، ارزشمندترین رفتاریست که دولت محترم در برابر خواست و انتظار میلیون‌ها نفر از مردم علاقه‌مند به کسب موفقیت در مسابقات المپیک برزیل، می‌تواند داشته باشد. مطمئن باشید مردم شریف ایران در صورت اعلام صادقانه و صریح چنین مواضعی، موقعیت مسئولین محترم دولت را درک نموده و قدردان این رفتار صادقانه خواهند بود.

 

اخبار ورزشی - نامه


ویدیو مرتبط :
(روضه حضرت رقیه)خادم آذریان-قربانی-حاج آقا میرزامحمدی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نامه دوم خادم به روحانی


رئیس فدراسیون کشتی برای دومین بار در طی هفته اخیر نامه ای خطاب به رئیس جمهور ارسال کرد.

خبرگزاری فارس: رئیس فدراسیون کشتی برای دومین بار در طی هفته اخیر نامه ای خطاب به رئیس جمهور ارسال کرد. متن نامه رسول خادم خطاب به رئیس جهمور به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر روحانی
رئیس جمهور محترم
با سلام
احتراماً، همانطور که مستحضرید مردم عزیز ایران، تا حدود 6 ماه دیگر، قهرمانان ملی مدعی مدال المپیک خود را، برای شرکت در مسابقات المپیک برزیل، با دعای خیر خود، بدرقه خواهند نمود. حضور موفق قهرمانان ملی در المپیک، ضمن اینکه احساس "غرور ملی" و " امید" را در بالاترین سطح ممکن، در جامعه ایجاد می‌کند؛ از بزرگترین ابزارهای تبلیغات فرهنگی و مدیریتی ملت‌ها و دولت‌ها در عرصه بین‌المللی نیز محسوب می‌شود. از اینروست که بالاترین مقامات سیاسی کشورها و مدیران بنگاه‌های اقتصادی بزرگ در هر کشور، در سال المپیک، در کنار قهرمانان ملی کشورشان قرار می‌گیرند تا با همراهی آنها در این مسیر سخت و در عین حال پرافتخار، احساس نماینده یک ملت بودن، برای کسب افتخاری ملی و ماندگار را، به قهرمانان ملی‌شان منتقل کنند.

جناب آقای دکتر روحانی! بسیاری از مدیران، مربیان، داوران و قهرمانان ملی فدراسیون‌های المپیکی کشورمان، قبلاً نیز بارها در مسابقات المپیک حضور داشته‌اند. در تمامی دولت‌های پیشین (دوره‌های ریاست جمهوری جناب آقایان رفسنجانی، خاتمی و احمدی‌نژاد)، در سال المپیک، روسای محترم جمهور وقت، با همه مشکلات و تنگناهای اجرایی دولت مربوطه، فرصت‌های ویژه‌ای را برای ارتباطی صمیمی و روحیه بخش، با قهرمانان ملی و کادرهای فنی و مدیریتی ایشان، اختصاص می‌دادند، اما متاسفانه در زمان ریاست جمهوری جنابعالی، این ارتباط مستقیم و ضروری، به حداقل ممکن رسیده است.

تاسف مضاعف اینکه، مشاوران و مسئولانی که باید تلاش کنند تا با افزایش فرصت ارتباط جنابعالی، به عنوان رئیس جمهور منتخب مردم ایران، با قهرمانان ملی کشور، موجی از امید و انگیزه را در میان فرزندان دلاور سرزمین کشورمان ایجاد کند، با بیان اینکه تعامل مستقیم آن برادر بزرگوار با قهرمانان ملی، شان و جایگاه رئیس جمهور را پایین می‌آورد و یا اینکه جنابعالی فرصتی برای پرداختن به اینگونه برنامه‌ها را ندارید و حتی بیان اینکه رئیس محترم جمهور، علاقه‌ای به ورزش ندارند، مانع حداقل توجه شما به ورزش‌های المپیکی شده‌اند.

نمی‌دانم، توجه مستقیم جنابعالی به قهرمانان ملی، که در قلب مردم جای دارند، چرا باید جایگاه رئیس جمهور را پایین بیاورد؟ چرا نمی‌گذارند و نگذاشته‌اند، به غیر از مراسم تشریفاتی سالانه ورزش، حتی یک بار بطور مستقیم در کنار تیم‌های المپیکی قرار بگیرید؟ شاید سکوت و صبوری من و امثال من که تا کنون امیدوار به رفع مشکلات قهرمانان ملی، از طریق مذاکرات اداری و تعاملات مدیریتی بوده‌ایم، موضوع توجه و حمایت از تیم‌های المپیکی و قهرمانان ملی را بر مبنای اطلاعات نادرست مشاوران ناآگاه، بطور کلی از اولویت برنامه‌ها و سیاست‌های دولت محترم حذف نموده است؟

جناب دکتر روحانی عزیز! مدتهاست که قهرمانان ملی کشورمان، از طریق رسانه‌ها، شاهد هستند، روسای جمهور کشورهای مختلف جهان، از جمله کشورهای همسایه (روسیه، آذربایجان، ترکیه و...)، هر هفته با قهرمانان ملی‌شان در رشته‌های ورزشی گوناگون، دیداری حضوری و اختصاصی، آن هم نه در محل دفتر رئیس جمهور، بلکه در محل تمرین ورزشکاران ملی، دارند و یا ملاحظه می‌کنند ورزشکاران المپیکی دیگر کشورها، بطور مرتب از گفتگوهای شخصی شان با روسای جمهور و افزایش بی‌نظیر انگیزه‌هایشان برای کسب موفقیت در مسابقات المپیک سخن می‌گویند.

به نظر شما، مدیران فدراسیون‌ها و مربیان فنی چه پاسخی باید به سوالات متعدد قهرمانان ملی که شاهد این همه تبعیض و تفاوت میان موقعیت خود و جایگاه رقبای خود هستند، بدهند؟ شاید من نمی‌توانم به خوبی احساس و شرایط یک قهرمان ملی را که تمامی سلامت و جوانی‌اش، برای کسب افتخاری ملی، وقف تمرینات سنگین و طاقت فرسا، توام با پذیرش انواع آسیب‌های جسمی، روانی و عاطفی و سالها دوری از خانواده به دلیل حضور در اردوهای تیم ملی گردیده را، به جنابعالی منتقل کنم.

جناب رئیس جمهور! من از کمک مالی به قهرمانان ملی صحبت نمی‌کنم، بلکه ضرورت توجه و همراهی با قهرمانانی را بیان می‌دارم، که باید 6 ماه دیگر در المپیک برزیل، در میدان مبارزه با رقبای سر تا پا حمایت شده خود، به عشق مردم و به ذوق برافراشته شدن پرچم مقدس کشورشان، برای فتح قله المپیک تا پای جان بجنگند و تسلیم نشوند.

مطمئن باشید ارتباط صمیمی شما با قهرمانان ملی، بزرگترین پیام احترام و توجه به قهرمانانی است، که میلیون ها نفر از مردم عزیز ایران، با پیروزی و شکست آن ها زندگی می‌کنند.