ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

ناطق نوری: میخواستیم کِلی را شیعه کنیم


رییس فدراسیون بوكس در تمجید از قهرمان افسانه ای بوكس جهان كه به تازگی درگذشته است، گفت: قصد داشتیم محمدعلی کلی را در خراسان شیعه کنیم که البته مشکلاتی پیش آمد.

خبرگزاری مهر: رییس فدراسیون بوكس در تمجید از قهرمان افسانه ای بوكس جهان كه به تازگی درگذشته است، گفت: قصد داشتیم محمدعلی کلی را در خراسان شیعه کنیم که البته مشکلاتی پیش آمد.

احمد ناطق نوری رییس فدراسیون بوكس در خصوص محمد علی كلی قهرمان اسطوره ای این رشته و درگذشت وی عنوان كرد: كلی یكی از بهترینهای رشته ورزشی بوكس از ابندا تا به امروز بود. وی خیلی باهوش بود و وقتی او را در سال ٧٢ به كشور دعوت كردیم در هتل استقلال اقامت داشت. صبح زود به ما گفتند كه او بیرون رفته است. نگران شدیم چون تهران را نمی شناخت اما بعد از چند ساعت دیدیم كه وی به هتل بازگشت و فهمیدیم خیابان ولیعصر را دور زده و خودش راه هتل را دوباره پیدا كرده است.

وی افزود: با كلی به مجله كیهان ورزشی رفتیم. آنجا در مورد نظرش به جنگ بوسنی پرسیدند كه گفت این كلك آمریكاست و كار بسیار زشتی است.

ناطق نوری با تمجید از بوكس كلی تصریح كرذ: كسی نتوانسته روی دست او بیاید. كلی اصلا مشت نمی خورد و همیشه جاخالی می داد و از زیر دست حریفانش كنار می رفت.

رئیس فدراسیون بوکس همچنین در خصوص پادرمیان محمدعلی در جنگ ایران و عراق تاکید کرد: در جنگ ما و عراق كلی گفت دو كشور اسلامی نباید با هم بجنگند و جنگ را باید جای دیگر ببرند. حتی به عراق هم رفته بود و با صدام ملاقات كرده بود.

وی ادامه داد: كلی ورزشكاری بود كه هم ورزش داشت و هم خصلت ورزشی. روز بزرگداشت زن یكی از نمایندگان مجلس كه در حال حاضر معاون پارلمانی وزارت ورزش است وی را به شهریار دعوت كرد و در آنجا مراسمی داشتند كه بانوان همه با چادر در مراسم نشسته بودند. او كلمات و جملات فارسی یاد گرفته بود و وقتی وارد مراسم شد، به زبان فارسی گفت خیلی خوب و خیلی قشنگ و از ما خواست تا سه چادر مشكی هم به وی بدهیم, یكی برای همسرش و دو تا هم برای دخترانش.

رییس فدراسیون بوكس با اشاره به دختر كلی عنوان كرد: دختر كلی هم در حال حاضر از قهرمانان بوكس است و به تازگی دختر فریزر رقیب پدرش را هم شكست داده است. او مثل پدرش باهوش و با استعداد است. فریزر یكبار كلی را از ناحیه شكم ناك اوت كرد و كلی پس از آن كلی تمرین كرد و سپس در مبارزه ای ٧ راند شكمش را جلوی فریزر گرفت و در انتها هم پیروز شد.

ناطق نوری در خصوص ارادت محمد علی كلی به حضرت امام خمینی تصریح كرد: كلی خیلی به حضرت امام (ره) ارادت داشت و همیشه میگفت دوست دارم خدمت امام برسم كه البته فرصت نشد. در حضورش در ایران به زیارت امام رضا(ع) هم رفت و در مراسم زیارت عاشورا هم شركت كرد. كلی همچنین با مرحوم غفوری فرد در نماز جمعه شركت كرد. خیلی مبادی آداب بود و اعتقادات زیادی داشت.

وی ادامه داد: كلی سلطان بوكس جهان بود هم در بوكس و هم در اخلاق. در خراسان نیز میخواستیم شرایط را آماده كنیم تا کلی شیعه شود كه مشكلی پیش آمد و نشد. او بسیار خوش خلق بود و بچه ها را خیلی دوست داشت. او را به پارك نیاوران بردیم و بر سر هر كودكی كه می دید دست میكشید. امیدوارم خدا او را رحمت كند.


ویدیو مرتبط :
صحبت های شنیدنی ناطق نوری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ناطق نوری: به نشانه اعتراض در جلسات جامعه روحانیت شرکت نمی کنم



 

  ناطق نوری: به نشانه اعتراض در جلسات جامعه روحانیت شرکت نمی کنم

علی اكبر ناطق نوری ضمن اشاره به عدم حضور خود در جلسات جامعه روحانیت مبارز گفت: به دلیل رعایت نشدن قواعد و ضوابط تشكیلاتی در جامعه روحانیت مبارز و افشای مواضع و رأی های مخفی در این تشكل به نشانه اعتراض در جلسات آن شركت نمی كنم.

وی همچنین در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینكه چرا از صحنه سیاسی كشور فاصله گرفته است ،افزود: از صحنه سیاسی جدا نشده ام سیاست ما عین دیانت و دیانت ما عین سیاست ماست و این روشی كه اتخاذ كرده ام نیز یك روش سیاسی و اعتقادی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام دشمن شناسی را رمز نجات خواص دانست و گفت: مرزبندی شفاف و روشن با دشمنان و هوشیاری در مقابل فریب دشمن و اطاعت از ولی فقیه باید ملاك عمل خواص و نیروهای انقلابی باشد.

ناطق نوری با بیان اینكه در دوران فتنه شیوه ای اتخاذ كردم تا مورد سوء استفاده دشمنان قرار نگیرد، افزود: با دشمن شناسی به موقع در دوران فتنه زمینه سوء استفاده دشمنان را از بین بردم.

عضو تشخیص مصلحت نظام رویكرد جذب حداكثری و دفع حداقلی را وظیفه اصلی جریان های سیاسی در شرایط كنونی دانست و خاطرنشان كرد: نگاه جذب حداكثری و دفع حداقلی و پررنگ كردن مشتركات و پرهیز از اعمال سلیقه ها موجب وحدت و پیوند عمیق تر و همگرایی بیشتر میان جریانات سیاسی و نیروهای انقلابی و در نتیجه تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهد شد.

ناطق نوری با بیان اینكه ریاست شورای هماهنگی بین نیروهای انقلابی را نپذیرفتم گفت: ریش سفیدی و پا در میانی در شرایط فعلی كار ساز نیست.