ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

میزبانی جام ملت های آسیا به ایران نرسید


خروجی جلسه رئیس فدراسیون فوتبال ایران و رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا یک نکته بود‌؛ اینکه میزبانی به اماراتی‌ها می‌رسد.

خبر ورزشی: علی کفاشیان به همراه هوشنگ مقدس، مشاور بین‌الملل فدراسیون فوتبال و مدیر تیم‌ملی فوتبال، به دیدار شیخ‌سلمان رفت.
 
قبل و بعد از این جلسه، رئیس تلاش کرد تا همچنان از شانس ایران برای گرفتن میزبانی بگوید ولی خروجی جلسه، چیزی جز این نکته نبود‌؛ میزبانی به اماراتی‌ها می‌رسد.
 
از همان ابتدا مشخص بود که میزبانی متعلق به این کشور است چون برگزاری بازی‌ها در این کشور، همه‌جوره به نفع کنفدراسیون فوتبال آسیاست. از مسائل مالی بگیرید تا استانداردها و هماهنگی‌ها.
 
ایران هنوز کوچکترین اقدامی در این زمینه نکرده و نخواهد کرد. کفاشیان هنوز می‌گوید دولت باید همکاری کند اما کوچکترین قدمی در این راه برداشته نشده است.
 
در هفته جاری نمایندگان کنفدراسیون به ایران می‌آیند تا شرایط را بررسی کنند. در واقع فدراسیون تنها چند روز فرصت دارد که مشکل حق پخش و اسپانسرینگ را حل کند. آنها باید تضمین بدهند که می‌توانند بدون هیچ مشکلی میزبان رقابت‌ها باشند.
 
مشکل حق پخش لیگ دو ساله حل نشد، آیا ممکن است مشکل حق پخش بازی‌های جام ملت‌ها، چند روزه حل شود؟ از سویی کنفدراسیون از صدا و سیمای ایران دلخور است.
 
شیخ سلمان در این‌باره به کفاشیان گفت که حتی پول پخش بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا را هم نداده‌اند و اگر وضعیت همین باشد، تیم‌های ایرانی حاضر در رقابت‌ها فصل بعد باید در خارج از ایران بازی کنند.
 
با جمع‌بندی این مسائل، خروجی جلسه برای کفاشیان یک نکته بود‌؛ اینکه میزبانی به اماراتی‌ها می‌رسد. رئیس در بازگشت به تهران در فدراسیون فوتبال هم میزبانی را از آن آنها دانست و گفت؛ طبیعی است AFC با وجود تلاش‌های ایران، امارات را برگزیند.


ویدیو مرتبط :
ایران در جام ملت های آسیا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حمایت سپ بلاتر از میزبانی ایران در جام‌ملت‌های آسیا



اخبار,اخبارورزشی,جام‌ملت‌های آسیا


 اخبار ورزشی  - رویترز مدعی شد:
حمایت سپ بلاتر از میزبانی ایران در جام‌ملت‌های آسیا

ایران و امارات تنها نامزدهای میزبانی جام ملت‌های آسیای سال 2019 هستند. برخی منابع مدعی شده‌اند که ایران برای کسب میزبانی این رقابت‌ها از حمایت سپ بلتر برخوردار است اما بازهم این راه با مشکلاتی مواجه است.

در حالی که هنوز زمان مشخصی برای تعیین میزبان دور بعدی جام‌ملت‌های آسیا مشخص نشده است برخی منابع از حمایت سپ بلاتر از ایران برای کسب میزبانی این دوره از رقابت‌ها خبر داده اند.

به گزارش تابناک، کنفدراسیون فوتبال آسیا هنوز تصمیم نگرفته که هفدهمین دوره جام ملت‌های آسیا در کدام کشور برگزار شود اما انچه مسلم است این دوره از رقابت‌ها در خاورمیانه و در یکی از دو کشور جمهوری اسلامی ایران و یا امارات متحده عربی برگزار خواهد شد. اگرچه فرایند گزینش میزبان هفدهمین دوره جام‌ملت‌های اسیا از 15 دسامبر 2012 آغاز شد اما هنوز به پایان نرسیده و شیخ سلمان اواسط سال اینده میلادی را زمان احتمالی معرفی میزبان پیشنهاد داده است.

در مرحله نخست این گزینش 11 کشور  ایران، عمان، عربستان سعودی، تایلند ،لبنان، چین، بحرین، مالزی، میانمار و امارات متحده عربی امادگی خود را برای برگزاری این رقابت‌ها اعلام کردند اما سرانجام و پس از بررسی‌های گونانگون دو کشور ایران و امارات دو گزینه اصلی برای کسب این میزبانی معرفی شدند و سایر رقبا از نامزدی میزبانی کنار رفتند.

حالا و در حالی که بازرسان AFC بارها امکانات دو کشور را بررسی کرده‌اند شیخ سلمان از مشخص نبودن زمان دقیق معرفی میزبان سخن می‌گوید: هنوز تاریخی برای مشخص کردن میزبان جام ملتها معیین نکردیم ولی احتمالا در جلسه ای که اواسط سال آینده میلادی برگزار خواهیم کرد پس از کارشناسیهای زیاد میزبان جام ملت های 2019 را مشخص می کنیم.

هفدهمین دوره جام ملت‌های آسیا نخستین دوره این رقابت‌هاست که با حضور 24 تیم برگزار می‌شود و همین مسئولان AFC را برای برگزیدن میزبانی که از زیرساخت‌های خوبی برای میزبانی برخوردار باشد حساس کرده است. جام ملت‌های 2015 استرالیا آخرین دوره این رقابت‌ها با حضور 16 تیم است و طبق تصمیم کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا به منظور حضور شمار بیشتری از فدراسیون های عضو، جام ملت‌های بعدی با حضور 24 تیم برگزار خواهد شد.

رویترز در گزارشی که در خصوص انتخاب میزبان جام ملت‌های 2019 منتشر کرده است می‌نویسد که اماراتی‌ها خیلی دوست دارند که یک میزبانی ورزشی را به رزومه ورزشی خود اضافه کنند اما گویا ایرانی‌ها برای کسب میزبانی از حمایت سپ بلاتر، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال FIFA برخوردارند. رویترز در گزارش خود به سفر سال گذشته سپ بلاتر به تهران و دیدار او با رئیس‌جمهور روحانی اشاره می‌کند و مدعی شده است ایرانی‌ها گویا از حمایت شخص اول فیفا برای کسب این میزبانی برخوردارند.

ایران آخرین بار در سال 1976 میزبان این رقابت‌ها بوده و اماراتی‌ها هم آخرین میزبانی‌شان به سال 1996 باز می‌گردد. همچنین آخرین قهرمانی ایران در آسیا به آخرین میزبانی این تیم در قاره کهن باز می‌گردد و فدراسیون فوتبال ایران امیدوار است با کسب این میزبانی مقدمات یک قهرمانی دیگر را بعد از سال‌ها فراهم کند.

رویترز در ادامه گزارش خود همچنین تامین مالی را بزرگترین مشکل برای کسب میزبانی جام ملت‌ها می‌داند چنان‌که در سال 2015 تنها این استرالیا بود که نامزد میزبانی مسابقات بود و سایر تیم‌های آسیایی از این کار سرباز زدند. اکنون هم به نظر می‌رسد تامین مالی میزبانی مهم‌ترین عامل برای تعیین میزبان این رقابت‌هاست. رویترز همچنین با اشاره به طولانی شدن ماجرای تمدید قرارداد کارلوس کی‌روش مدعی شده که گویا ایران برای تامین مالی میزبلانی با مشکلاتی مواجه است.


 اخبار ورزشی  - تابناک