ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

مکزیک هم مسافر برزیل شد



مرحله پلی‌اف جام جهانی 2014,جام جهانی 2014

مکزیک هم مسافر برزیل شد

مکزیک با برتری برابر نیوزیلند در بازی برگشت پلی‌اف انتخابی جام جهانی جواز صعود به برزیل را بدست آورد.

مرحله پلی‌اف جام جهانی 2014 صبح امروز با یک دیدار ادامه یافت که در آن مکزیک موفق شد با برتری برابر نیوزیلند به عنوان سی ‌ویکمین تیم جواز حضور در جام جهانی 2014 را بدست آورد.

مکزیک در حالی در خانه نیوزیلند به مصاف این تیم که در بازی رفت موفق شده بود با نتیجه پر گل 5 بر یک به پیروزی برسد و تقریبا خیالش بابت صعود به جام جهانی راحت بود. آزتک ها با این وجود دست از تلاش برنداشتند و موفق شدند در بازی برگشت با نتیجه 4 بر 2 به پیروزی برسند

 

تا در مجموع دو دیدار با برتری 9 بر 3 جواز حضور به جام جهانی بیستم را کسب کنند. اوربیله پرالتا مرد اول این دیدار بود که موفق شد برای مکزیک هت‌تریک کند.دیگر گل مکزیک را نیز در این دیدار کارلوس آلبرتو به ثمر رساند. برای نیوزیلند در این دیدار ابتدا کریستین جمز در دقیقه 80 و روری فالون در دقیقه 84 گلزنی کردند.

تکلیف آخرین تیم راه‌یافته به جام جهانی 2014 بامداد فردا(پنج شنبه) مشخص خواهد شد جایی که اروگوئه در خانه از اردن پذیرایی می‌کند. این دیدار در حالی برگزار می‌شود که اروگوئه در بازی رفت موفق شد با 5 گل به برتری برسد.
/ایسنا


ویدیو مرتبط :
برزیل ۲-۰ مکزیک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

صعود ژاپن، مکزیک، برزیل و کره‌ به نیمه نهایی



المپیک 2012 لندن , اخبار ورزشی, نتایج مسابقات

تیم‌های ملی فوتبال ژاپن، مکزیک، برزیل و کره‌جنوبی به ترتیب با غلبه بر مصر، سنگال، هندوراس و بریتانیا به دور نیمه ‌نهایی مردان المپیک راه ‌یافتند.
شب گذشته دیدارهای دور یک چهارم نهایی فوتبال المپیک لندن 2012 انجام گرفت که ابتدا «سامورایی‌های آبی»‌ در ورزشگاه اولدترافورد موفق شدند 3 بر صفر مصر را مغلوب کنند. کونسوکه ناگای 14، مایا یوشیدا 79 و یوکی اوتسو 83 زننده سه گل نماینده قدرتمند آسیا برابر حریف آفریقایی بودند. در دقیقه 41 این بازی نیز سمیر،‌ هافبک مصر توسط داور از زمین اخراج شد.

مکزیک در دیدار با حریفی دیگر از قاره آفریقا به نام سنگال 4 بر 2 جشن پیروزی در ورزشگاه ویمبلی گرفت. مکزیکی‌ها گلزنی را از دقیقه 10 توسط خورخه انریکس شروع کردند. اما گل دوم خود را در نیمه دوم و در دقیقه 62 بوسیله خاویر آکینو  زدند. اما حریف پس از دریافت این دو گل به بازی برگشت  و توسط موسی کونات 69 و عبدالیه  76 گلزنی کرد و دو تیم مساوی شدند. در ادامه دو تیم برای کسب برتری در وقت اضافه بخت خود را جست‌و جو کردند.

در دو وقت 15 دقیقه‌ای مکزیک بار دیگر ابتکار عمل را در دست گرفت و تیم برتر میدان بود. آن‌ها توانستند توسط دوس سانتوس 98 و هکتور هررا 109 به گل برسند و جواز صعود دریافت کنند.
برزیل مدعی جدی قهرمانی نیز در ورزشگاه سنت‌‌جیمز‌پارک با کسب برد 3 بر 2 مقابل هندوراس جواز صعود را بدست آورد.
مردان مانو منزس مقابل حریف خود با سختی روبه‌رو شدند. در این بین نکته جالب اخراج کریسانتو 33 و اسپینوسا 89 از ترکیب هندوراس بود که برزیلیان به سختی پیروزی را بدست آوردند.

در این جدال دامیائو 38 و 60 و نیمار 51 (پنالتی) برای برزیل گلزنی کردند. در حالیکه حریف توسط مارتینس 12 و اسپنوسا 48 گل‌های خود را به ثمر رساند.

در آخرین دیدار که در ورزشگاه میلینیوم انجام گرفت. بریتانیا (انگلیس) در وقت معمول و اضافه به تساوی یک بر یک با کره‌جنوبی رسید. ولی در ضربات پنالتی 4 بر 5 بازنده شد تا همچون تیم‌ بزرگسالان انگلیس در رقابت‌های بین‌المللی مهم جام ملت‌ها و جام جهانی، در سطح المپیک نیز بازنده‌ای بیش نباشد و راهی در میان بزرگان نیابد.

در پیکار یادشده آرون رمزی 36 برای بریتانیا و دونگ ون جی 29 برای کره‌ای‌ها گل زدند.

با توجه به این نتایج روز سه‌شنبه (پس فردا) در مرحله نیمه نهایی ابتدا مکزیک با ژاپن دیدار خواهد کرد و برزیل حریفی قدرتمند و غول‌کش همچون کره‌جنوبی را پیش رو خواهد داشت.

پیکارهای لندن 2012 از روز جمعه 6 مرداد شروع شد و تا تاریخ یکشنبه 22 مرداد ادامه دارد..../ورزش 3