ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

موفقیت بزرگ دختران تکواندوکار ایران


در پایان مسابقات تکواندوی قهرمانی نوجوانان آسیا، تیم ملی دختران ایران با کسب 2 طلا، 3 نقره و 2 برنز، برای نخستین بار بر سکوی نایب قهرمانی ایستاد.

خبرگزاری فارس: هشتمین دوره مسابقات تکواندوی قهرمانی نوجوانان آسیا که از صبح روز شنبه (22 فروردین ماه)، در سالن "دانشگاه تایپه" چین تایپه آغاز شده بود، پس از 3 روز پیکار 230 تکواندوکار از 24 کشور (مجموع دختران و پسران)؛ عصر امروز (دوشنبه) به پایان رسید و دختران شایسته کشورمان با کسب 7 مدال رنگارنگ برای نخستین بار بر سکوی نایب قهرمانی قاره آسیا ایستادند.
در این رقابت‌ها تیم‌ ملی کره جنوبی با 5 مدال طلا، یک نقره و 3 برنز و کسب 78 امتیاز قهرمان شد. ایران با 2 مدال طلا، 3 نقره و 2 برنز و کسب 55 امتیاز بر سکوی نایب قهرمانی ایستاد و کشور میزبان با یک طلا، یک نقره و 3 برنز و کسب 35 امتیاز، پایین‌تر از ایران عنوان سوم را بدست آورد.
تیم‌های چین و فیلیپین هر دو با 31 امتیاز چهارم و پنجم شدند.
کشورهای تایلند، قزاقستان، اردن، ازبکستان، اندونزی، ویتنام، لبنان، مالزی، سنگاپور، هنک کنگ، هند و ژاپن در رده های بعدی قرار گرفتند.
هدایت تیم ملی دختران کشورمان برعهده "ندا زارع" و اعظم درستی و نیلوفر صفریان (مربی) بود.

* اسامی مدال آوران دختر ایران به شرح زیر است:

مدال طلا:

ناهید کیانی ( وزن 44- کیلوگرم)
مهسا جدی (وزن 59- کیلوگرم)

مدال نقره:

شکیلا کلهر (وزن 42- کیلوگرم)
مژگان زادمحمد (وزن 46- کیلوگرم)
زهرا شجاعی راد (وزن 63- کیلوگرم)
 

مدال برنز:

مبینا بابالو (وزن 52- کیلوگرم)
پریسا جوادی (وزن 68- کیلوگرم)

بدون مدال: فاطمه اموری، روناک حسین زاده و زهرا پوراسماعیل

در ادامه این رقابت‌ها، تیم ملی تکواندوی پسران کشورمان با کسب 7 مدال رنگارنگ از 10 تکواندوکار اعزامی بر سکوی نایب قهرمانی قاره کهن ایستاد.

در این رقابت‌ها تیم‌ملی کره جنوبی با 7مدال طلا و 3 نقره و کسب 104 امتیاز قهرمان شد. ایران با 2 مدال طلا، 4 نقره و یک برنز و کسب 59 امتیاز بر سکوی نایب قهرمانی ایستاد، چین تایپه با یک طلا، یک نقره و 4 برنز و کسب 41 امتیاز عنوان سوم را بدست آورد و تیم‌های قزاقستان و فیلیپین نیز بدون مدال طلا و به ترتیب با 29 و 24 امتیاز چهارم و پنجم شدند.

کشورهای اردن، ازبکستان، تایلند، چین، هند، عربستان، ویتنام، ژاپن، مالزی، هنگ کنگ، ماکائو، لبنان، اندونزی، مغولستان، فیلیپین و امارات در رده های بعدی قرار گرفتند.
هدایت تیم ملی پسران کشورمان برعهده "محمدرضا زوار" و وحید عبدالهی، محمدرضا یاری و روح الله رضاپور (مربی) بود.

* اسامی مدال آوران پسر ایران به شرح زیر است:

 مدال طلا:

میرهاشم حسینی (وزن 55- کیلوگرم)
علیرضا علی‌یاری (وزن 63- کیلوگرم)

مدال نقره:

محمد شیردل (وزن 68- کیلوگرم)
امیرحسین وقوعی آذر (وزن 73- کیلوگرم)
امیرحسین ساسان (وزن 78- کیلوگرم)
فرشاد قیاسی (وزن 78+ کیلوگرم)

مدال برنز:

علیرضا علیاری (وزن 63- کیلوگرم)
بدون مدال: آرش تبریزی، علی چهره قانی و مجتبی فضلی


ویدیو مرتبط :
دارابکلا - نمایش دختران تکواندوکار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روزنامه سوییسی: موفقیت بزرگ برای دولت روحانی/ موافقت غرب با حق غنی سازی ایران



اخبار,وافقت غرب با حق غنی سازی ایران

 روزنامه سوییسی همزمان با مذاكرات ژنو مطرح كرد:
موفقیت بزرگ برای دولت روحانی/ موافقت غرب با حق غنی سازی ایران

یك روزنامه سوییسی همزمان با نخستین روز برگزاری مذاكرات ایران و گروه ۱+۵ در ژنو تصریح كرد: غرب با اصل غنی سازی ایران موافق و این موضوع یك موفقیت بسیار بزرگ برای دولت روحانی است.

به گزارش ایرنا، روزنامه سوییسی ۲۰ مینوتن در گزارشی با اشاره به فضای مثبت مذاكرات ژنو، نوشت: علت وجود این جو خوب را باید مدیون انتخاب حسن روحانی -فردی بسیار معتدل و میانه رو- به ریاست جمهوری در ژوئن گذشته دانست.


این روزنامه تصریح كرد: هیچ زمانی شانس موفقیت مذاكرات هسته ای مانند امروز تا این حد خوب نبوده است.


روزنامه سوییسی یادآور شد: از زمان انتخاب روحانی به ریاست جمهوری در ایران، حركات بسیار مثبتی رخ داده است. از جمله تماس تلفنی باراك اوباما رییس جمهوری آمریكا و روحانی كه یخ سی و چهارساله سیاسی بین ایران و آمریكا را تا حدودی آب كرد.


۲۰ مینوتن همچنین خاطرنشان كرد، در راس هیات ایرانی نیز محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران قرار دارد كه یكی از برجسته ترین دیپلمات های ایران است و در سال ۱۹۸۸ در برقراری آتش بس بین كشورش و عراق در جنگ هشت ساله نقش بسزایی داشت.


این روزنامه با اشاره به اینكه غرب با اصل غنی سازی از سوی ایران تحت كنترل نهادهای مربوطه موافق است، خاطرنشان كرد: تاكنون خواسته غرب این بود كه ایران اصلا اورانیوم غنی سازی نكند و گروه پنج به علاوه یك نیز ۱۰ سال پیش با همین هدف وارد مذاكره با ایران شد، ولی مارك فیتس پاتریك از موسسه بین المللی تحقیقات راهبردی در لندن بر این عقیده است كه این موضوع امروز دیگر از روی میز برداشته شده است.

/ایرنا