ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

مورینیو: مربیگری در مادرید مثل رسیدن به كره ماه است



 

 

 

مورینیو: مربیگری در مادرید مثل رسیدن به كره ماه است

سرمربی پرتغالی رئال مادرید اسپانیا گفت: متاسفانه به رغم آنچه که تصور می‌کردم، مربیگری در مادرید مثل رسیدن به کره ماه است.

خوزه مورینیو تصریح کرد: رفتن به کره ماه کار ساده‌ای نیست و اگر تجهیزات لازم فراهم نباشد به نوعی غیر ممکن است، در رئال مادرید هم قهرمانی کار ساده‌ای نیست اما وقتی همه چیز فراهم باشد صد در صد شکل می‌گیرد.

وی افزود: باید با همه چیز هماهنگ بود، به عنوان مثال باید به عنوان مربی تیم بدانم که قرار است چه روزی چمن ورزشگاه تعویض شود تا در آن روز تمرین نداشته باشم، اگر این را ندانم ممکن است از سوی مسئول چمن ورزشگاه تهدید به اخراج شوم، اینجا همه تصمیم می‌گیرند و هیچکس تصمیم گیرنده نیست.

مورینیو در خصوص مشکل پیش آمده با پرس گفت: فدراسیون فوتبال پرتغال از من خواسته تا در مدت زمان تعطیلات فیفا که باشگاه‌های اسپانیا نیز تعطیل خواهد بود به تیم ملی سر بزنم و به آنها مشاوره بدهم، این چیز بدی نیست و خوشحال می‌شوم خدمتی به کشورم کرده باشم اما پرس اجازه نمی‌دهد و طوری از پرتغال حرف می‌زند که گویا در یک قاره دیگر است.


ویدیو مرتبط :
حرکات خاص مورینیو در رئال مادرید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

منشا اتمسفر خارجی كره ماه كشف شد



 

 

منشأ اتمسفر خارجی کره ماه

 

 

اخترشناسان سرانجام موفق به كشف منشا اتمسفر خارجی كره ماه شدند.سال‌ها پیش، دانشمند‌ان علم نجوم كشف كردند كه كره ماه كه مدت‌های مدید تصور می‌شد هیچ اتمسفری ندارد، در واقع دارای یك جو خارجی یا اگزوسفر بی‌نهایت نازك است؛ اما این دانشمند‌ان مطمئن نبودند كه لایه ظریف اگزوسفر چگونه تشكیل می‌شود.

 


در واقع دانشمند‌ان بر این باور بودند كه یون‌های تشكیل دهنده اگزوسفر قمری در سطح ماه به واسطه تعامل با فوتون‌های خورشیدی، پلاسما در مگنتوسفر زمین یا میكروشهابسنگ‌ها تولید می‌شوند.

 


هم اكنون این دانشمند‌ان با استفاده از مدارگرد قمری ژاپنی SELENE در یك سیستم بین‌المللی برای اولین بار اگزوسفر قمری را در زمانی كه ماه در درون مگنتوسفر زمین قرار داشت، رصد كردند.

 


اخترشناسان یون‌های چندین عنصر را در ارتفاع ۱۰۰ كیلومتری بالای سطح ماه شناسایی كردند.

 


در مطالعات قبلی، یون‌های منشاء گرفته از ماه در زمانی كه ماه تحت تاثیر بادهای خورشیدی بود، شناسایی شده بودند، اما در این تحقیق جدید برای اولین بار این یون‌ها زمانی كشف شدند كه ماه تحت تاثیر ذرات باد خورشیدی یا پلاسمای دنباله مغناطیسی زمین نبود.

 


نتایج مشاهدات نشان می‌دهد كه پدیده‌های محرك فوتون خورشیدی در تولید ذرات لایه اگزوسفر كره ماه حاكم هستند.