ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

مهمترین شاهکار نایب قهرمان المپیک ایران لگدی بود که به وزنه زد/جانشین ایلیا طلا گرفت ،نواب اوت شد!



اخبار,اخبار ورزشی, وزنه برداری

 دسته 105 کیلوگرم و نواب نصیر شلال ، شانس ایران بود برای آوردن مدال. کسی که نایب قهرمان المپیک لندن شده بود. او و کادرفنی تیم ملی با انتخاب وزنه های شان در این دسته یک ناکامی بزرگ رقم زدند!

 نواب نصیرشلال وزنه بردار خوزستانی تیم ملی ، در دسته 105 روی صحنه رفت. او در رقابت فشرده یک ضرب و در رقابتی که غایب بزرگی مثل ایلیا ایلین داشت ، در یکضرب ششم شد. او از سه حرکتی که داشت ، تنها یک بار توانست وزنه 181 کیلوگرمی را بالای سر ببرد و در رقابت با وزنه 186 کیلوگرمی هم ناکام بود.در این دسته ورزشکارانی از ازبکستان و قزاقستان و ارمنستان به مدال رسیدند.

نواب که از سوی ایرانی های حاضر در سالن حسابی تشویق می شد، برای دو ضرب از وزنه 220 کیلوگرمی شروع کرد. وزنه ای که راحت بالا کشید اما در زمان قیچی کمی عجله کرد و وزنه از دستش افتاد تا با لگد به وزنه بکوبد و شاکی باشد. او اما باور داشت که توان وزنه بالاتر دارد. وزنه دومی که برایش انتخاب شد ، 223 کیلوگرم بود. وزنه ای که باز هم در مهارش ناکام بود و حسین توکلی که ورزشکارش دو وزنه اولش را انداخته بود ، با خواست مربیانش ، برای حرکت سوم وزنه 227 را برایش خواستند!

ایران که پیشتر غیر از موفقیت کیانوش رستمی ، توفیقی در این رقابت ها نداشت ، این بار در آستانه حذف نواب که نایب قهرمان المپیک شده بود ، حسین توکلی و همکارانش ریسکی عجیب کردند که یا نواب مدال بگیرد و یا اصلا حذف شود. نصیر شلال حذف شد تا کادرفنی تیم ملی با رکورد حذف 3 ورزشکار در حرکت دو ضرب ، مسابقاتی ناکام را پشت سر بگذارد و ترس از ناکامی در المپیک برای کاروان ایران بیشتر از قبل شود.

 

در دسته ای که ایلیای سرشناس سال قبل 242 کیلوگرم در دوضرب زده بود ، ورزشکار ایرانی برای وزنه معمولی 220 کیلوگرم هم ناکام شد. در همین دسته وزنه بردار آذربایجانی از دسته ب بازی ها 228 را زده بود و روی سکو قرار گرفت. در این وزن ، ژایچیکوف که جانشین ایلیا شده بود توانست وزنه 230 را بالای سر ببرد. دیوید بژانیان روس هم وزنه 231 را بالای سر برد . هر دو یک حرکت دیگر هنوز داشتند. ژایچیکوف در مهار 233 ، ناکام ماند. او با همین وزنه مدال طلای مجموعش را قطعی کرد در حالی که دو مدال نقره در دو حرکت یک ضرب و دوضرب داشت.

دیوید بژانیان روس هم که با 231 کیلوگرم به مدال طلای حرکت دوضرب این دسته را داشت ، در حرکت سوم برای گرفتن طلای مجموع وزنه 242 را درخواست کرد که تنها ایلیا مهارش کرده است. او رقابتی جانانه با این وزنه انجام داد اما ناکام ماند.

پایان رقابت های این دسته تنها افسوس برای ایران را به همراه داشت که قهرمان المپیکش حتی نتوانست 30 امتیاز برای کسب سهمیه تیمی المپیک برای ایران ، موفق باشد. اتفاقی که بی شک علی مرادی را برای آینده و انتخاب کادرفنی المپیکش با سئوال های بسیاری روبرو می کند.


اخبار ورشی  - خبر انلاین  


ویدیو مرتبط :
اسلوموشن پینگ پنگ زیبا از نایب قهرمان سه دوره المپیک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چهارمین مدال طلا برای کاروان ایران/ کاپیتان تیم ملی وزنه برداری قهرمان شد





اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

چهارمین مدال طلا برای کاروان ایران/ کاپیتان تیم ملی وزنه برداری قهرمان شد

خبرگزاری فارس: وزنه‌بردار دسته 75 کیلوگرم و کاپیتان تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان مدال طلای پارالمپیک 2012 لندن را از آن خود کرد.

در ادامه رقابت‌های وزنه‌برداری بازی‌های پارالمپیک 2012 لندن علی حسینی وزنه‌بردار دسته 75 کیلوگرم کشورمان با ثبت وزنه 225 کیلوگرمی مدال طلای این رقابت‌ها را از آن خود کرد.

حسینی در حرکت اول وزنه 216 کیلوگرمی را مهار کرد و در حرکت دوم نیز موفق به ثبت وزنه 220 کیلوگرمی شد تا با ثبت همین وزنه کسب مدال وی قطعی شود. کاپیتان تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان در پارالمپیک 2012 لندن در حرکت سوم در مهار وزنه 225 کیلوگرمی نیز موفق عمل کرد تا در نهایت با کسب مدال طلا به کار خود پایان دهد.

به این ترتیب چهارمین مدال طلا و هفتمین مدال کاروان ورزش ایران در پارالمپیک توسط علی حسینی به ارمغان آمد.

علی حسینی در المپیک 2008 پکن با مدال نقره به کار خود پایان داده بود.

در این دسته وزنه‌برداران مصر و چین به ترتیب دوم و سوم شدند.

با پایان رقابت‌های وزنه‌برداری دسته 75 کیلوگرم کاروان ورزش ایران با کسب 4 مدال طلا، 2 نقره و یک برنز در مکان چهاردهم مشترک با ایرلند قرار گرفت.

تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان پیش از این توسط نادر مرادی در دسته 60 کیلوگرم صاحب نشان طلا و روح‌الله رستمی در دسته 62.5 کیلوگرم صاحب مدال نقره شده بود.

در ادامه این مسابقات فردا مجید فرزین در دسته 82.5 کیلوگرم به مصاف حریفان خواهد رفت./فارس