ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

مهد فوتبال با 65 بازیکن غیربومی!


همیشه از خوزستان به عنوان مهد فوتبال نام برده می‌شود. استانی که سرشار از استعدادهای فوتبال است و خیلی‌ها معتقدند تیم‌های خوزستانی از طریق بازیکن‌سازی می‌توانند حتی درآمدزایی داشته باشند.

ایران ورزشی: همیشه از خوزستان به عنوان مهد فوتبال نام برده می‌شود. استانی که سرشار از استعدادهای فوتبال است و خیلی‌ها معتقدند تیم‌های خوزستانی از طریق بازیکن‌سازی می‌توانند حتی درآمدزایی داشته باشند. کاری که برزیل سال‌های سال است انجام می‌دهد اما در سطح جهانی.

وجود این استعدادها باعث شده خوزستان امسال 3 تیم لیگ برتری و 2 تیم دسته اولی داشته باشد. خیلی‌ها حضور این تعداد تیم، مخصوصا لیگ برتری‌ها را حق استان فوتبال خیزی مثل خوزستان می‌دانند و البته عده‌ای فکر می‌کنند تیم‌های خوزستانی باید با بازیکنان بومی پا به میدان بگذارند. این مساله سال‌های سال است که گفته می‌شود اما کمتر به آن توجه می‌شود. مثلا سال‌ها است که مسوولان باشگاه فولاد خوزستان از سرمربی تیم‌شان می‌خواهند برای این تیم از بازیکنان خوزستانی و تیم‌های پایه بهره ببرد اما اکثر مربیان تنها 2، 3 بازیکن را به این طریق جذب می‌کنند که اکثر اوقات هم به آنها خیلی کم بازی می‌دهند. البته امسال دراگان اسکوچیچ سرمربی کروات فولاد خوزستان به این مساله هم توجه چندانی نداشت و لیست خود را اکثرا با بازیکنانی که در دیگر باشگاه‌ها حضور داشتند، پر کرد و توجهی به فولاد نوین که فصل گذشته قهرمان شده بود و البته تیم‌های پایه نداشت. این در حالی است که باشگاه فولاد خوزستان در رده‌های پایه خیلی خوب کار می‌کند و جزو باشگاه‌هایی است که سازندگی خوبی دارد.

جالب اینکه باشگاه استقلال خوزستان با وجود اینکه تیم‌های پایه ندارد هم چنین تصمیمی گرفت اما به گونه‌ای دیگر. در واقع شنیده می‌شود که مسوولان این باشگاه از کادر فنی تیم خواستند، حداقل 70، 80 درصد تیم خود را با بازیکنان بومی پر کنند که همین مساله هم باعث شد عبدا... ویسی سرمربی آبی‌های خوزستانی به سراغ بازیکنان موفق فولاد نوین و البته دیگر تیم‌ها برود و آنها را لیگ برتری کند. کاری که فولاد خوزستان با هزینه‌های کمتر و راحت‌تر می‌توانست انجام دهد.

به هر حال این تصمیمات به خاطر این گرفته می‌شود که مدیران باشگاه‌های خوزستانی مثل همه اهالی فوتبال به خوبی می‌دانند استان خوزستان سرشار از استعدادهای فوتبالی است که می‌توانند به خوبی بدرخشند اما با وجود این می‌بینیم در 5 تیم لیگ برتری و لیگ یکی خوزستانی 65 بازیکن غیربومی حضور دارند که سهم استقلال اهواز از همه تیم‌ها بیشتر و استقلال خوزستان کمتر از دیگر تیم‌هاست. در لیست زیر بازیکنان غیربومی تیم‌های خوزستانی معرفی می‌شود.

استقلال خوزستان (10 بازیکن غیربومی)

فرناندو خسوس، موسی کولی‌بالی، جلال عبدی، سوارز فریرا، پیمان شیرزادی، روح‌ا... سیف‌اللهی، دانیال ماهینی، فرشاد سالاروند، عی‌اصغر عاشوری، کمیل حیدری.

فولاد خوزستان (11 بازیکن غیربومی)

علیرضا سلیمی، لئوناردو مساریچ، بهمن کامل، مهدی بدرلو، ساسان انصاری، ماتیاس چاگو، حسین ابراهیمی، اکبر ایمانی، امیرحسین فشنگچی، محمدرضا خانزاده، بهمن جهان‌تیغ

استقلال اهواز (16 بازیکن غیربومی)

پرویز کریمی، ایگور فرناندو، محسن مرادی، سعید سالارزاده، میلاد جعفری، مهدی اسلامی، محمداسماعیل نظری، شاهین مجیدی، محمد غلامی، پیمان طالشی، سعید قزلگچلی، احسان مرادیان، غلامعباس آشوبی، صادق جرفانی، ابراهیم عابدنژاد، رضا ایار

صنعت نفت آبادان (14 بازیکن غیربومی)

محمد پورمحمد، مرتضی غلامعلی‌تبار، سعید قدمی، احسان عبدی، امیر زلیکانی، جعفر بذری، مجتبی ممشلی، محمد شادکام، امین متوسل‌زاده، محمود تیغ‌نورد، محسن ربیع‌خواه، محمدرضا نیک‌نفس، سجاد برخوردی، یاسر وکیلی

نفت مسجدسلیمان (14 بازیکن غیربومی)

یوسف بهزادی، میررسول حسینی، شایان کارگر، رامین قربانی، محمد خان‌احمدی، مجتبی زارعی، ابراهیم فلاح، اتابک نمازی، محمدهادی یعقوبی، فرشید علیزاده، امین شهیدزاده، فرشید لک، منصور کیومرثی، حامد محمودی.

به جز این نفرات، باشگاه فولاد خوزستان به دنبال جذب یک مهاجم خارجی و باشگاه استقلال اهواز هم به دنبال جذب 2 بازیکن پرتغالی است که اگر آنها را به این لیست اضافه کنیم، تعداد بازیکنان غیربومی تیم‌های خوزستانی نزدیک به 70 نفر می‌رسد. این در حالی است که خوزستان استعدادهای زیادی دارد و در اکثر تیم‌های غیر خوزستانی شاهد بازی و البته درخشش بازیکنان خوزستانی هم هستیم. این مساله نشان می‌دهد باشگاه‌های خوزستانی می‌توانند در کشف استعدادها بیشتر تلاش کنند و از این طریق درآمدزایی داشته باشند اما کمتر کسی به این مساله توجه کرده. حتی باشگاه فولاد خوزستان هم که معمولا توجه خاصی به تیم‌های پایه داشت ظاهرا این فصل قصد ندارد مثل سابق برای تیم‌های پایه هزینه کند و بیشتر نگاه خود را معطوف به تیم بزرگسالان کرده. تیمی که تا الان نتوانست انتظارات را برآورده کند.


ویدیو مرتبط :
‫تکل وحشیانه و دردناک بازیکن امارات روی بازیکن ایران (فوتبال ساحلی آسیا)‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازیکن اخلاق لیگ نهم فوتبال



 

 

بازیکن اخلاق لیگ نهم فوتبال

 

بازیکن اخلاق لیگ نهم فوتبال فردا معرفی می‌شود

مراسم معرفی بازیکن اخلاق و تجلیل از برترین های اخلاقی فصل گذشته رقابتهای لیگ برتر فوتبال فردا سه شنبه در سالن همایش های هتل المپیک برگزار می شود.

این مراسم در آستانه ولادت با سعادت امام حسن مجتبی (ع) و به همت کمیته فرهنگی سازمان لیگ برتر برگزارخواهد شد و طی آن از برترین های اخلاقی 34 هفته لیگ برتر شامل بازیکنان و مربیان اخلاق تجلیل خواهد شد و همچنین برترین مربی و برترین بازیکن اخلاق معرفی می شوند.

در این مراسم که مسئولان ارشد سازمان تربیت بدنی و فدراسیون فوتبال نیز در آن حضورخواهند داشت به برترین های اخلاق لیگ نهم لوح تقدیر، تندیس اخلاق و پاداش سفر حج عمره اهداء خواهد شد. این مراسم ساعت 17 فردا درهتل المپیک برگزار می‌شود.

در مراسم تقدیر از برترین های اخلاق لیگ هشتم که سال گذشته در مشهد مقدس برگزار شد کریم باقری عنوان بازیکن اخلاق لیگ هشتم را به خود اختصاص داد.