ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

مهدوی‌کیا: گریه‌‌ام ارتباطی به پرسپولیس نداشت/برای موفقیت تیم به یحیی کمک می‌کنم



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

خداحافظی‌ام در شرایط خوبی رقم خورد

مهدوی‌کیا: گریه‌‌ام ارتباطی به پرسپولیس نداشت/برای موفقیت تیم به یحیی کمک می‌کنم

کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس گفت: برخلاف تصور خیلی‌‌ها باید بگویم اشک‌های ناخودآگاه من در برنامه نود هیچ ارتباطی با مسایل اخیر پرسپولیس نداشت.

به گزارش  فارسی، مهدی مهدوی‌کیا در گفت و گو با سایت رسمی باشگاه پرسپولیس گفت: سال نو را به همه هموطنان عزیر به خصوص هواداران پرسپولیس تبریک می‌گویم. سلامتی و تندرستی را برای همه آرزو دارم و قهرمانی و سربلندی را برای پرسپولیس و هوادرانش. ما امسال تلاش خود را مضاعف می‌کنیم تا پرسپولیس از این فرصت طلایی استفاده کرده و با کسب قهرمانی در جام حذفی به عنوان پرطرفدارترین تیم آسیا به لیگ قهرمانان بازگردد.

مهدوی‌کیا درباره دور جدید تمرینات پرسپولیس، تصریح کرد: برای سفری چند روزه به اتفاق خانواده به شمال کشور آمده‌ام، اما امروز در اولین جلسه در تمرین تیم حتما حضور خواهم یافت. من هم همچون سایر اعضای تیم عزم خود را جزم کرده‌ام تا به تیم کمک کرده و سهمی هر چند ناچیز برای رسیدن به قهرمانی جام حذفی داشته باشم.

در این راه هر کاری از دستم بیاید برای موفقیت تیم انجام خواهم داد و تلاش می‌کنم در تیم به یحیی کمک کنم.

کاپیتان پرسپولیس درباره خداحافظی و اشک‌هایش در برنامه نود، گفت: فکر می کنم خداحافظی‌ام از فوتبال در شرایط خوبی رقم خورد. حالا وقت کمک به تیم برای قهرمانی پرسپولیس است و من به هیچ چیز فکر نمی‌کنم جز قهرمانی تیم و سربلندی هواداران. برخلاف تصور خیلی‌‌ها باید بگویم اشک‌های ناخودآگاه من در برنامه نود هیچ ارتباطی با مسایل اخیر پرسپولیس نداشت. لحظه ای که داشتم درباره خاطراتم در تیم ملی و تشکر از مردم صحبت می کردم، این احساس به من دست داد که بعد از سال‌ها حضور در عرصه فوتبال ملی و باشگاهی در حال خداحافظی با مردم هستم و نا خودآگاه گریه‌ام گرفت.

وی درباره حرف‌های گل‌محمدی در برنامه نود، گفت: در انتهای برنامه نود هم صحبت کردم، من همان شب با آقا یحیی تماس گرفتم و به ایشان گفتم که باید دست به دست هم دهیم تا پرسپولیس قهرمان جام حذفی شود. اتفاقا به قول آقای رویاینان من هم بر این باور هستم که همه این اتفاقات زمینه‌ساز همدلی و اتحاد هر چه بیشتر در تیم پرسپولیس می‌شود و همه ما از فردا در کنار هم به هیچ چیز فکر نمی‌کنیم جز به قهرمانی پرسپولیس و پایان رساندن فصل و برپایی جشن قهرمانی.

کاپیتان پرسپولیس در پایان درباره اتفاقات اخیر در تیم داماش و وضعیت حریف پرسپولیس، گفت: ما فعلا به تیم پیکان و بازی پیش رو در لیگ فکر می‌کنیم. داماش هم تیم پر طرفدار و قابل احترامی است که امیدوارم مشکلات آن به شکل ریشه‌ای حل شود. با این وجود معتقدم آنها تیم خوبی دارند و این اتفاقات به هیچ عنوان موجب نخواهد شد که تیم داماش در نیمه نهایی جام حذفی حریف سرسختی برای ما نباشد. بنده نیز هر چند که بازی نخواهم کرد ولی به رشت خواهم رفت تا در کنار کادر فنی و بازیکنان باشم./فارس

 


ویدیو مرتبط :
گریه کردن مهدوی کیا در 90

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مهدوی‌کیا: کیفیت لباس‌های تیم من از البسه تیم ملی بهتر بود / برای پرسپولیس خوشحالم



اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,مهدوی کیا

بازیکن سابق تیم ‌ملی فو‌تبا‌ل ایران می‌گوید که موضوعاتی مثل زمین و البسه در فو‌تبا‌ل حر‌فه‌ای دنیا سال‌ها است که حل شده اما خنده‌دار است که هنوز چنین مسائلی در فوتبال ایران مطرح است و تیم ملی هم از این مسائل رنج می‌برد.

مهدی مهدوی کیا در گفت‌وگو با ایسنا، در آغاز درباره تورنمنتی که تیم آکادمی کیا در آن شرکت داشت، اظها‌ر کرد: تورنمنت خوبی را در ترکیه پشت سر گذاشتیم. این تورنمنت با حضور چند تیم خوب اروپایی برگزار شد. البته برخی از تیم‌ها به خاطر حوادث تروریستی که در این کشور به وجود آمده از سفر به این کشور خودداری کردند، اما 10 تیمی که زودتر به ترکیه آمده بودند تیم‌های خوبی بودند و با حضور آنها تورنمنت خوبی برگزار شد. بازی‌ها به صورت دوره‌ای برگزار شد و در کل فکر می‌کنم که تجربه بسیار مفیدی برای آکادمی کیا محسوب می‌شد.

وی افزود: چند تیم ترکیه ای هم در این تورنمنت حاضر بودند و از کیفیت بسیار خوبی برخوردار بودند. برایم بسیار جالب بود که در خارج از شهر فردی با سرمایه‌گذاری عظیمی آکادمی بزرگی را راه‌اندازی کرده و سرمایه‌گذاری عجیبی هم روی تیم‌های 12 ساله‌ها انجام داده بود. این فرد که با علاقمندی بسیاری این کار را انجام داده بود در تمامی مسابقات در کمپ حضور داشت و کار بازیکنان را زیر نظر داشت، آکادمی او میزبان این تورنمنت بود و فکر می‌کنم که برای آینده فو‌تبا‌ل سرمایه‌گذاری کرده است. در کمپ او بالغ بر چند زمین فو‌تبا‌ل با استانداردهای جهانی وجود داشت که واقعا برای من عجیب بود. کارهای دیگری که این فرد انجام داده بود این بود که یکی از بازیکنان بز‌ر‌گسال آکادمی خود را به یکی از باشگاه‌های ترکیه‌ای داده بود تا در قبال آن یک بازیکن 12 ساله را به خدمت بگیرد.

مهدوی کیا در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره این که باشگاهش فعلا اسپانسر ندارد، گفت: مدتی است که دیگر اسپانسری نداریم و تمام هزینه‌های تیم را شخصا پرداخت می‌کنم. به طور مثال در آخرین تورنمنتی هم که حضور داشتیم تمام هزینه‌ها را به صورت شخصی پرداخت کردم. البته می‌دانم که الان هر چقدر هزینه کنیم سرمایه‌گذاری است و قطعا در آینده این بازیکنان پیشرفت کنند سرمایه عظیمی برای ما خواهند بود. کار سختی را پیش‌رو داریم ولی به آینده امیدواریم و تلاش می‌کنیم که بتوانیم فو‌تبا‌لیست‌های خوبی را به فو‌تبا‌ل ایران معرفی کنیم. البته برنامه‌هایی هم برای تامین بخشی از هزینه هایمان داریم. به طور مثال یک مدرسه فو‌تبا‌ل شبانه روزی در آلمان وجود دارد که با آنها قراردادی را منعقد کرده‌ایم که بر اساس آن یکی از بازیکنان آکادمی ما به طور رایگان می‌تواند به آنجا برود و از امکانات آنها بهره مند شود. من فکر می‌کنم که این موضوع مطمئنا می‌تواند کمک شایانی به ما کند. کسانی هم که در این مدرسه ثبت‌نا‌م کنند می‌توانند از شرایطی همچون فراگیری زبان آلمانی و آموزش فو‌تبا‌ل زیر نظر مربیان مجرب و همین طور استفاده از امکانات تفریحی بهره ببرد.

وی در ادامه همچنین خاطر‌ نشان کرد: از وقتی که به اردوی ترکیه رفتیم و من امکانات آنها را دیدم واقعا آه و حسرت می خورم که چطور دولت این کشور روی فو‌تبا‌ل پایه سرمایه‌گذاری کرده است. آنها کمپ‌های بسیار با کیفیتی را ساخته اند که کیفیت برخی از زمین‌های آنها را من به ندرت در آلمان دیده‌ام، این در حالی است که ما که در ایران می گوییم تیم نخست آسیا هستیم هنوز یک زمین مناسب برای تمرین تیم ‌ملی مان نداریم. واقعا خنده‌ام می‌گیرد درباره نبود امکاناتی همچون زمین و البسه تیم ‌ملی صحبت کنم زیرا این گونه مسائل در فو‌تبا‌ل حر‌فه‌ای دنیا حل شده است. مگر می‌شود یک تیم ‌ملی اسپانسر نداشته باشد؟ ما در ایران شرکتهای بزرگی داریم که در زمینه‌های مختلف فعالیت می‌کنند چرا یکی از آنها از تیم ‌ملی حمایت نمی‌کند؟

مهدوی کیا ا‌دا‌مه‌ داد: تیم من که با هزینه شخصی به ترکیه رفته بود از نظر کیفیت البسه بهترین لباس را بر تن می‌کرد و تمام امکانات را در اختیار داشت. به جرات می‌توانم بگویم که کیفیت لباس‌هایی که من برای تیمم تهیه کرده بودم از لباس‌های تیم ‌ملی ایران بهتر بود. کارلوس کی‌روش دائما از این مسائل صحبت می‌کند، اما واقعا نمی دانم باید چه بگویم زیرا همان طور که گفتم برخی از مسائل همچون امکانات البسه و برگزاری اردوها در فو‌تبا‌ل دنیا حل شده است. مگر می‌شود یک تیم ‌ملی که خودش را برای جا‌م جها‌نی آماده می‌کند زمین تمرین مناسبی نداشته باشد؟

او در پاسخ به این سوال که آیا همچون دوره گذشته از شما برای حضور در قر‌عه‌کشی مقدماتی جا‌م جها‌نی دعوت کرده‌اند یا خیر گفت: نه. برای این دوره من را دعوت نکرده اند.

مهدوی کیا همچنین درباره حریفان احتمالی ایران در مرحله نهایی مقدماتی جا‌م جها‌نی گفت: فکر می‌کنم هیچ تیمی در این مرحله ضعیف نیست و ما نمی توانیم تیمی را دست کم بگیریم. این که بخواهیم از میان ژاپن و کره یک تیم را انتخاب کنیم که با ما همگروه شود سخت است زیرا هر دوی آنها در یک سطح قرار دارند و از قدرت‌های آسیا محسوب می‌شوند. البته با توجه به این که در سال‌های اخیر کره جنوبی را شکست داده‌ایم فکر می‌کنم با کره همگروه شویم بهتر است. بعد از کره هم عراق و سوریه از تیم‌هایی هستند که اگر با آنها همگروه شویم می‌توانیم بگوییم که در گروه خوبی هستیم. البته من فکر می‌کنم خوب نباشد با عربستان همگروه شویم زیرا این کشور مسائل سیاسی را با مسائل فو‌تبا‌لی در هم آمیخته است و من شخصا دوست ندارم با آنها در یک گروه باشیم.

بازیکن سابق تیم ‌ملی فو‌تبا‌ل ایران در بخش دیگری از صحبت هایش درباره جدایی علی کفاشیان از فدراسیون فو‌تبا‌ل، عنوان کرد: علی کفاشیان هشت سال است که برای فو‌تبا‌ل ایران زحمت می‌کشد. عملکرد او را باید کارشناسان با دقت بررسی کنند، اما به اعتقاد من در مواقعی همچون صعود تیم ‌ملی به جام جهانی خوب کار کرده و در مواقعی هم فدراسیون ضعف داشته است. در تیم‌های پایه فدراسیون علی کفاشیان گاهی خوب بوده و گاهی هم نتیجه‌ نگرفته است. در کل اگر بخواهیم درباره ریاست علی کفاشیان در این مورد نظر دقیق بدهیم باید عملکردش توسط کارشناسان با دقت بررسی شود. امیدوارم تا زمانی که کفاشیان حضور دارد تلاش کند تا امکانات معمولی در دنیا از جمله زمین و البسه دارند را برای تیم ملی ایران فراهم کند تا تیم ‌ملی خودش را برای حضور موفق در مقدماتی جا‌م جها‌نی آماده کند. برای تیم‌های بزرگ دنیا همچون برزیل و آرژانتین جا‌م جها‌نی از سال 2018 آغاز می‌شود ولی برای ما از چهار سال قبل شروع می‌شود زیرا باید چهار سال تلاش کرد تا به جا‌م جها‌نی صعود کنیم.

وی در پایان با اشاره به این که دیدار‌های پر‌سپولیس را دنبال می‌کند، گفت: واقعا برایم جای خوشحالی است که تیم پر‌سپولیس این روزها از وضعیت خوبی برخوردار است. تیمی که در ابتدای فصل با مشکل نتیجه‌گیری روبرو بود الان دو امتیاز با صدر جدول فاصله دارد. پر‌سپولیس بازی خوبی را مقابل سیاه‌جامگان به نمایش گذاشت و فکر می‌کنم با ادامه این روند می‌تواند قهرمان لیگ شود.

 

اخبار ورزشی - ایسنا