ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

مهاجم استقلال: دست‌بردار تیم ملی نیستم، زوج طارمی - آزمون مرا ناامید نمی‌کند



اخبار,اخبار ورزشی,سجادشهباززاده

مهاجم تیم فوتبال استقلال تاکید کرد که دست بردار تیم ملی نیست و دوست دارد به اهدافش برسد.

 سجاد شهباززاده بازیکنی بود که به اعتقاد برخی‌ها خیلی زود به چیزهایی رسید که فوتبالیست‌های امروزی به دنبالش هستند. این بازیکن سال گذشته، از سایپا به استقلال پیوست و امیر قلعه‌نویی به او اعتماد کرد. شهباززاده سال پیش دومین و در استقلال بهترین گلزن شد و امسال نیز پرویز مظلومی پیشانی خط حمله را به او سپرده است.

شهباززاده مانند برخی از فوتبالیست‌ها تحت تاثیر حضور در استقلال قرار نگرفته و رفتار و ظاهرش تغییر نکرده است. شهباززاده در مورد خودش، حضور در استقلال و ... صحبت‌ کرد.

* فوتبالت را از کجا آغاز کردی؟
فوتبالم را سال 77 از مدرسه فوتبالی در اردبیل آغاز و در مسابقات زیر 10 سال شرکت کردم. پس از آن اگر خاطرتان باشد، مدرسه فوتبال اینترمیلان در اردبیل شروع به فعالیت کرد و من مدتی در این مدرسه به فعالیتم ادامه دادم.

* از آن مدرسه فوتبال، چه بازیکنانی به سطح اول لیگ رسیدند؟
کریم انصاری‌فرد، مهرداد بایرامی و چند بازیکن دیگر. برخی‌ها نیز در لیگ دسته اول حضور دارند.

*: سقف آرزوهای شهباززاده کجاست؟
دنبال هدفی بودم که به فوتبال آمدم. به این مسیر ادامه می‌دهم تا به آن چیزی که می‌خواهم برسم. نمی‌توانم بگویم این هدف چیست ولی تا جایی که بتوانم به مسیری که در پیش گرفته‌ام، ادامه می‌دهم.

* اکنون که به اینجا رسیده‌ای، برخورد خانواده‌ات، اقوام و ... چقدر تغییر کرده است؟
طبیعتا تغییر کرده است. وقتی به استقلال آمدم، خیلی چیزها برای من جدید بود. لذت فوتبال بازی کردن در همین است که خوشحالی هواداران را به خاطر کاری که کردی، از نزدیک می‌بینی. این چیزی است که در تیم بزرگی مثل استقلال می‌توان دید و در تیم‌های دیگر چنین شرایطی وجود ندارد. وقتی تاثیرم را روی رفتار مردم می‌بینم، تحت تاثیر قرار می‌گیرم و این موضوع برایم لذت‌بخش است.

* جزو فوتبالیست‌های جوانی بودی که خیلی تحت تاثیر حضور در استقلال قرار نگرفته و به اصطلاح خودت را گم نکردی. این موضوع را برای این مطرح کردیم که خیلی از بازیکنان به استقلال و پرسپولیس آمدند ولی نتوانستند خودشان را حفظ کنند.
حرف شما را قبول دارم. در تیمی مثل پرسپولیس باید با تمرکز بیشتری کار کنی. برخی مواقع این تمرکز را نداری و ممکن است با وجود اینکه وارد حاشیه نشده‌ای، باز هم تمرکزت را از دست بدهی. نمی‌دانم چطور توضیح دهم ولی کارهای سختی در این تیم‌ها برای انجام دادن وجود دارد.

* چطور خودت را با شرایط تیمی مثل استقلال تطابق دادی؟
همه چیز رفته رفته در من شکل گرفت و اینطور نبود که شرایط برای من آماده باشد. چند هفته که برای استقلال بازی کردم، خیلی چیزها را دیدم و به مرور سعی کردم تمرکزم را حفظ کنم. چیزی که متوجه شدم این است که در استقلال هر چقدر بهتر کار کنی، مسئولیتت سنگین‌تر می‌شود. در یک بازی از نظر فنی شاید مربی‌ات را راضی نگه داری ولی باید همیشه هواداران از تو راضی باشند. هر چقدر خوب کار می‌کنی، توقعات بالاتر می‌رود.

* این توقعات را برآورده کردی؟
هنوز خیلی کارها را انجام نداده‌ام.

* چند درصد از خودت راضی هستی؟
درصدی نمی‌توانم تعیین کنم ولی می‌توانم خیلی بهتر از اینها باشم. سعی و تمرکزم این است که بهتر شوم و مطمئن هستم این اتفاق می‌افتد.

* از روز اولی که به استقلال آمدی، خونسرد بودی و کمتر استرس در چهره‌ات نمایان بود. نترسیدی که پیوستنت به استقلال با مخالفت برخی‌ها روبه‌رو شود؟
زمانی که پیشنهاد استقلال رسید، برخی مخالفت می‌کردند و اعتقاد داشتند داستان فلان بازیکن برای من تکرار می‌شود اما 2،3 نفر از دوستانم مشورت خوبی به من دادند. آنها اعتقاد داشتند استقلال تیم بزرگی است.

 

لذت‌های فوتبالی زیادی در استقلال وجود دارد که در خیلی از تیم‌های دیگر پیدا نمی‌شود. دوستانم گفتند اگر یک درصد در وجودت می‌بینی که می‌توانی در استقلال موفق شوی، این تیم را انتخاب کن. آنها گفتند که شاید خیلی‌ها قبل از تو نتوانستند در استقلال موفق شوند ولی تو این اعتماد به نفس را داری که موفق شوی. همه این مسائل باعث شد تصمیم خوبی بگیرم و به استقلال بیایم. جو استقلال و اعتماد امیر قلعه‌نویی خیلی به من کمک کرد تا اعتماد به نفسم بالا برود.

* چرا استقلال فصل قبل ناکام بود؟
در «چرایی» آن مانده‌ایم. از بیرون ما را اذیت کردند که اگر موضوع آن را باز نکنیم، بهتر است. برای تیم‌هایی مثل استقلال و پرسپولیس، از بیرون خیلی چیزها مانند امکانات، ساختار و ... باید آماده باشد. تیم‌های دیگری که نتیجه می‌گیرند، این کارها را انجام می‌دهند و موفق می‌شوند.


* فکر می‌کنی اگر سال گذشته در پست خودت بازی می‌کردی، آقای گل می‌شدی؟
فوتبال را نمی‌توان پیش‌بینی کرد. در تغییر پستم خیلی‌‌ها نوشتند که من ناراضی هستم ولی اینطور نبود. دوست داشتم در پست خودم بازی کنم ولی ناراحت نبودم. قلعه‌نویی در خیلی از پست‌ها از من به خاطر شرایطی که بود، استفاده کرد.

* گفته می‌شد قلعه‌نویی با بازی ندادن در پست اصلی‌ات، به تو خیانت کرد...
اصلا اینطور نیست و این حرف بی‌انصافی است. وقتی سال اول حضورم در استقلال، همه بازی‌ها به میدان رفتم، معنایش اعتماد مربی بود. قلعه‌نویی هر جایی که صلاح می‌دانست، به من کمک می‌کرد.

*فصل گذشته برخی از بازیکنان کم‌کاری کردند؟
به هیچ عنوان نمی‌پذیرم که بازیکن کم‌کاری کند. از طرف خودم می‌توانم بگویم که بازیکن کم‌کاری نمی‌کند. اولین چیزی که بازیکن با آن روبه‌رو می‌شود، مردم است و با عقل جور در نمی‌آید که بازیکن کم‌کاری کرده باشد. برخی بازیکنان قبول داشتند که خوب نبودند ولی بحث کم‌کاری نبود.

* بحث این است که ملی‌پوشان استقلال در تیم ملی مهره تاثیرگذاری بودند ولی در استقلال اینطور نبودند و با قلعه‌نویی اختلاف داشتند.
این بحث‌ها همیشه وجود دارد. یکسری از بازیکنان سال خوبی نداشتند ولی این گونه نبود که بین بازیکنان و قلعه‌نویی اختلاف وجود داشته باشد. البته من در جریان خیلی از مسائل نبودم و نمی‌توانم در این باره حرف بزنم.

*زوج خط حمله تیم ملی را سردار آزمون و مهدی طارمی تشکیل می‌دهند. فکر می‌کنی بتوانی خودت را به کارلوس کی‌روش تحمیل کنی؟
خیلی امیدوارم که در تیم ملی حضور داشته باشم. همه کارهایی که یک فوتبالیست باید بکند را، انجام می‌دهم. هیچ وقت ناامید نشده‌ام و در این چند وقت سعی کرده‌ام هر روز بهتر از دیروز باشم. اگر خوب باشی، به چشم مربی تیم ملی می‌آیی و پیشنهاد خوب هم می‌رسد.


* اعتماد کی‌روش به آزمون و طارمی تو را از تیم ملی دور نمی‌کند؟
دلیلی ندارد که من را دور کند. تلاشم را می‌کنم و امیدوار هستم این اتفاق بیفتد تا در تیم ملی باشم.


*چندی پیش کی‌روش تاکید داشت که بازیکنان جوان به خارج از کشور رفته و راه سردار آزمون را بروند. خودت این تصمیم را داری که زودتر به تیم‌های اروپایی بروی؟
هر سال که می‌گذرد، به این مسئله بیشتر فکر می‌کنم ولی می‌دانید که شرایط خیلی سخت شده است. جام جهانی ویترین است ولی بازیکنی مانند احسان حاج‌صفی که بهترین بازی‌ها را انجام داد، در نهایت به بودنس‌لیگای دو رفت. شرایط لژیونر شدن سخت شده است. امسال پیشنهاداتی از اروپا و کشورهای عربی داشتم ولی نمی‌توانستم تحت هر شرایطی بروم. پیشنهادات عربی را رد کردم و فعلا تصمیمی برای رفتن به این کشورها ندارم چون در اولویت قرار ندارد.

* تو در چند اردو کار کی‌روش را دیده‌ای، نظرت در این باره چیست؟
کی‌روش مربی فوق‌العاده‌ای است و او را مربی بادانشی دیدم. کی‌روش آنقدر خوب است که نباید دنبال این باشیم که چه چیزهای خوبی دارد و چه چیزهای بدی.

* نوع تمرینات کی‌روش چقدر با مربیان ایرانی تفاوت دارد؟
مطمئنا تفاوت‌هایی وجود دارد. در خوب بودن کی‌روش شکی نیست و دوست دارم به اردوهای بعدی تیم ملی دعوت شوم. من دست بردار تیم ملی نیستم و ناامید نمی‌شوم.

* اما زوج فعلی تیم ملی را سردار آزمون و مهدی طارمی تشکیل داده‌اند.
در فوتبال هیچ چیزی قابل پیش‌بینی نیست. 3 ماه پیش زوج دیگری در تیم ملی بود، بنابراین هیچ دلیلی ندارد ناامید شوم.

* طرفدار کدام تیم خارجی هستی؟
 رئال مادرید.

* اهل پلی‌استشین هستی؟
بله بازی می‌کنم و همیشه هم تیم رئال را انتخاب می‌کنم. از دوران بچگی‌ام، بازیکن مورد علاقه‌ام رونالدو است.

* فکر می‌کنی بتوانی آقای گل لیگ شوی؟
همانطور که گفتم دنبال اهدافی هستم که یکی از آنها همین موضوعی است که اشاره کردید. ترانسفر شدن، تیم ملی و آقای گل شدن مسیری است که در آن تلاشم را انجام می‌دهم. الان هر بازی که به میدان می‌روم، تنها هدفم گلزنی است و موثر بازی کردن. باید به این نکته اشاره کنم که هیچ جایی عنوان نکرده‌ام که حتما آقای گل می‌شوم و دنبال مطرح کردن این داستان‌ها نیستم.

* دانشجوی رشته تربیت‌بدنی هستی، در دانشگاه هم‌کلاسی‌هایت در مورد فوتبال صحبت می‌کنند؟
چرا که نه. استقلالی‌ها برخی موافع از نتایج تیم ناراحت می‌شوند. البته پرسپولیسی‌ها هم برخی مواقع ناراحت می‌شوند (باخنده).

* تجربه بازی کردن در دربی چطور بود؟
دربی برگشت سال گذشته خوب نبود و تحت تاثیر بازی‌های قبلی بودیم. از دربی برگشت استقبالی نشد ولی دربی دور رفت وسط فصل بود و بازی خوبی شد. امیدوارم دربی امسال قشنگ باشد و دوست دارم که شور و هیجان دوباره بازگردد.

*دربی رفت موفق به گلزنی شدی ولی استقلال بازنده بازی شد.
در آن دربی می‌توانستیم گل‌های بعدی را نیز به ثمر برسانیم ولی در 10 دقیقه تمرکزمان را از دست دادیم.

* با انتشار قرارداد بازیکنان فوتبال از سوی سازمان لیگ موافق هستی؟
قطعا مخالف این کار هستیم و دلیلی ندارد که منتشر شود. در دنیا قراردادهای بازیکنان خاص منتشر می‌شود. آن هم دستمزد بازیکنانی مثل رونالدو عنوان می‌شود ولی قرارداد همه بازیکنان منتشر نمی‌شود. نمی‌دانم چرا جو ضد فوتبالی در فوتبال ما وجود دارد.

*از سال گذشته چقدر از مبلغ قراردادت را گرفته‌ای؟
بیش از نصف پولم را نگرفته‌ام.

* به خاطر عدم دریافت مطالباتت از استقلال به باشگاه اعتراض کردی. این مسئله باعث تعجب خیلی‌ها شد که چرا بازیکن آرامی مانند شهباززاده اعتراض می‌کند. چه اتفاقی افتاد که به باشگاه رفتی و گفتی رضایت‌نامه‌ام را بدهید؟
نزدیک به 14 ماه پول نگرفته‌ بودیم. اوایل فصل گذشته پول دادند و بعدها 10 مییلون تومان دیگر پرداخت کردند. ما شرایط را درک می‌کنیم و هیچ اعتراضی نکردیم ولی ناراحتی من از باشگاه بود که ارتباطی به مسائل مالی نداشت.

 

بحث من نوع برخورد باشگاه و قول‌هایی بود که صرفا مالی نبود. برخی روزها کسی را پیدا نمی‌کردم که با او صحبت کنم. روزها برنامه‌ریزی می‌کنی که بندی از قراردادت را درست کنی ولی می‌بینی امروز و فردا می‌شود و فردی در باشگاه نیست. از سایپا طلب داشتم ولی حرفی نزدم تا آن مسائل چند وقت پیش آمد که خود آنها نیز مقصر بودند. من بیشتر از نوع برخورد باشگاه ناراحت بودم ولی در یک جلسه همه چیز حل شد.

* قبول داری در استقلال به یک‌باره به همه چیز رسیدی؟
مثلا چه چیزهایی؟

* فیکس شدن، پوشیدن پیراهن شماره 10 و ...
چرا فکر می‌کنید به یک‌باره به همه چیز رسیدم؟

* چون خیلی از بازیکنان به استقلال آمدند و ناموفق بودند.
خدا را به خاطر این شرایط شاکر هستم ولی روند فوتبالی‌ام تدریجی بوده است. 3 سال در لیگ دسته دوم بازی کردم و به سایپا رفتم تا زیر نظر محمد مایلی‌کهن کار کنم. سال اولم حضورم در سایپا بیشتر نیمکت‌نشین بودم، سال دوم از دهمین بازی به من بازی می‌دادند، فصل سوم و چهارم همه بازی‌ها به میدان رفتم و روی من حساب کردند. سال پنجم از استقلال پیشنهاد رسید و با توجه به اینکه در لیگ چندسال بازی کرده بودم، بی‌تجربه نبودم.

* چه تفاوتی بین امیر قلعه‌نویی و پرویز مظلومی چه از نظر فنی و چه شخصیتی وجود دارد؟
مقایسه را در هیچ زمینه‌ای دوست ندارم. هر دو مربی بزرگ هستند و این شانس را داشتم که با مربیان بزرگ کار کنم.

* استقلال را می‌توان به عنوان مدعی قهرمانی نگاه کرد؟
استقلال بازیکنان جوان زیادی دارد. اگر همین روند را ادامه دهیم، جزو مدعیان خواهیم بود. این استقلال آینده خوبی برای سال‌های آینده خواهد داشت.

* از مربیان خارجی دوست داری با کدام‌یک کار کنی؟
نمی‌توانم نام کسی را ببرم ولی خیلی از مربیان خوبی هستند که بازیکن دوست دارد یک‌ساعت با او صحبت کند چه برسد به کار کردن.

* هواداران استقلال چه لقبی به تو داده‌اند؟
به خاطر گل شیرجه‌ای که به راه‌‌آهن زدم، به من لقب «فن‌‌پرسی» داده‌اند.

* با توجه به اینکه رونالدو بازیکن مورد علاقه‌ات است، شاید دوست داشتی لقب رونالدو را به تو بدهند.
نه، چون سبک بازی رونالدو با من فرق می‌‌کند. رونالدو مثل بارسلونای چند وقت پیش است که همه تیم‌ها دوست داشتند به سبک این تیم بازی کنند. رونالدو چیزهایی دارد که نمی‌توان از او تقلید کرد. چیزی که در رونالدو وجود دارد که یاد بگیریم، طرز فکر و جاه‌طلب بودن به معنای مثبت آن است. از سال 2003 تا الان هر سال بهتر از سال گذشته است. این مسئله رونالدو را از همه جدا کرده است. خیلی از بازیکنان دنیا نتوانستند مانند رونالدو در سطح اول بمانند.

*شاید بدشانسی رونالدو این بود که در دوران لیونل مسی بازی می‌کند.
چرا این حرف را می‌زنید؟ 2 سال است که رونالدو بهترین بازیکن جهان می‌شود. در بحث رونالدو و مسی وارد نشوید چون من روی رونالدو تعصب دارم.

*با توجه به شکست رفت و برگشت فصل قبل استقلال در دربی، پرویز مظلومی آمد که متخصص دربی‌ها است و معروف به سوبله، چوبله. فکر می‌کنی بتوانید همراه مظلومی دربی امسال را ببرید؟
امسال پرسپولیس و استقلال تیم‌های خوبی هستند ولی انگیزه‌های ما دو چندان است.

* وقتی به استقلال آمدی، آیا تحت تاثیر قرار نگرفتی که مدل طرز لباس پوشیدنت، مدل موهایت و ... تغییر کند؟
همه این مواردی که گفتید، بد نیست ولی نباید تمرکز بازیکن را برهم بزند. نگاه‌ها به من عوض شده و خیلی جاها من را می‌شناسند و باید ظاهر آراسته‌ای داشته باشم. اگر اکنون این مدلی هستم، (اشاره به لباس و مدل موهایش می‌کند)، به خاطر این است که آن را دوست دارم. اینطور نیست که اگر مدل موهایم را به شکل دیگری آرایش نمی‌کنم، به خاطر این است که وارد حاشیه نشوم.

متاسفانه برخی مواقع تمرکزمان را از دست می‌دهیم. به خاطر حضور در استقلال جایگاهی پیدا می‌کنیم و آنقدر غرق بازیکن استقلال بودن می‌شوی که یادت می‌رود به خاطر درخشش در استقلال الان هستی.

* امسال چه تیم‌هایی را مدعی قهرمانی می‌دانی؟
همان تیم‌هایی که سال گذشته مدعی بودند، می‌توانند دوباره مدعی شوند.

*پرسپولیس سال گذشته مدعی نبود ولی فکر می‌کنی امسال یکی از مدعی‌ها باشد؟
فوتبال را نمی‌توان پیش‌بینی کرد و کسی تصور نمی‌کرد که روزهای آخر سال گذشته به مشکل بخوریم. باید چند هفته بگذرد و دید که چه تیم‌هایی مدعی هستند.

 

 

اخبار ورزشی - جام نیوز


ویدیو مرتبط :
گل دیدنی هالک(مهاجم تیم ملی برزیل) به تیم سردار آزمون

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مهاجم تیم ملی عراق به استقلال پیوست/ عماد رضا آبی‌پوش شد



مهاجم تیم ملی عراق به استقلال پیوست/ عماد رضا آبی‌پوش شد

پس از حضور مدیر عامل باشگاه استقلال در شهر کربلا مهاجم عراقی پیشین تیم فوتبال سپاهان به استقلال پیوست. این بازیکن یکی از معدود بازیکن خارجی بود که در طول دوران حضورش در فوتبال ایران توانست عملکرد قابل قبولی از خود برجای بگذارد.

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش خبرنگار مهر، پس از حضور یک هفته ای مدیرعامل باشگاه استقلال، علی فتح الله زاده در شهر کربلا، وی با عماد محمد رضا مهاجم عراقی پیشین تیم فوتبال سپاهان مذاکراتی را انجام داد و به توافق نهایی رسید تا وی با امضای قراردادی یک ساله پیراهن تیم فوتبال استقلال را بر تن کند.

علی فتح الله زاده مدیرعامل باشگاه استقلال ضمن تایید این خبر به مهر گفت: جذب این مهاجم عراقی بنا به درخواست امیر قلعه نویی برای حل مشکل گلزنی استقلال بوده و عماد رضا به زودی طی روزهای آینده برای حضور در تمرینات این تیم به ایران خواهد آمد.

براساس توافقات صورت گرفته قرارداد داخلی عمادرضا با تیم فوتبال استقلال به امضا رسیده و بنابر اعلام مدیر عامل این باشگاه قرار است قرارداد نهایی و ثبت آن در هیات فوتبال استان تهران پس از حضور این مهاجم عراقی در تهران انجام شود. مهاجم تیم ملی فوتبال عراق قرار است از هفته آینده در تمرینات تیم فوتبال استقلال شرکت کند./مهر