ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

مهاجرت كشتی‌گیران ادامه دارد؟



به گزارش ایسنا، به نظر می‌رسد باید از این پس حضور كشتی‌گیران ایرانی در آذربایجان را اتفاقی عادی تلقی كرد و به اعتقاد رئیس فدراسیون كشتی كه سال قبل حضور سامان طهماسبی در تیم ملی آذربایجان را صادر كردن كشتی‌گیر نامید و آن را بدون اشكال دانست، باید شاهد بالا رفتن صادرات كشتی‌گیران و سرمایه های ایرانی بود!

 

پس از این كه محمدرضا آذرشكیب در مسابقات وزن 120 كشتی آزاد آذربایجان دوبنده آذربایجان پوشید و قهرمان شد، سامان طهماسبی در وزن 84 كیلوگرم و قاسم رضایی در وزن 96 كیلوگرم فرنگی نیز بر سكوی نخست ایستادند و بشیر باباجان زاده در سنگین وزن فرنگی دوم شد.

طهماسبی دارنده دو مدال برنز جهان است كه در مسابقات جهانی امسال دوبنده تیم ملی آذربایجان را پوشید اما قاسم رضایی طهماسبی دارنده دو مدال برنز جهان است كه در مسابقات جهانی امسال دوبنده تیم ملی آذربایجان را پوشید اما قاسم رضایی و بشیر باباجان‌زاده برای اولین بار است در مسابقات كشوری آذربایجان كشتی می‌گیرند.

رضایی در سال 2007 مدال برنز جهان را بر سینه زد و در المپیك پكن هم ملی‌پوش ایران بود.

بشیر باباجان‌زاده نیز كشتی‌گیری 21 ساله از مازندران است كه تا به حال یك نقره و یك برنز جوانان جهان و سه طلای جوانان و نوجوانان آسیا را در كارنامه افتخاراتش دارد و از كشتی‌گیران آینده دار ایران محسوب می‌شود.

حال باید دید آیا فدراسیون كشتی همچنان به صادر كردن كشتی‌گیر اعتقاد دارد یا این‌كه از كوچ كردن سرمایه‌های كشتی ایران جلوگیری خواهد كرد.

سال قبل گفته شد كه طهماسبی تنها برای جوایز دلاری این مسابقات به آذربایجان رفته و قصد اختیار كردن ملیت آذربایجانی ندارد اما در مسابقات جهانی 2010 مسكو خلاف این گفته ثابت شد. حال باید دید سرنوشت سه سرمایه دیگر كشتی ایران چگونه رقم می‌خورد و آیا مهاجرت كشتی‌گیران ادامه دارد؟

رده ‌بندی سه وزنی كه كشتی گیرانی در مسابقات قهرمانی آذربایجان صاحب مدال شدند به ترتیب زیر است:

84 كیلوگرم: 1- سامان طهماسبی 2- شهریار ممدوف 3- رومن كامادادزه و علم الدین عبدالله‌یف

96 كیلوگرم: 1- قاسم رضایی 2- شالوا گادابادزه 3- رامیك عباس اف و سعید شوكورزاده

120 كیلوگرم: 1- رادومیر پتروویچ 2- بشیر باباجان زاده 3- شورژایف و ماكسیم پروخوروف.../ایسنا


ویدیو مرتبط :
كشتی گیران غیور تایبادی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

استقبال كشتی‌گیران از جام پیروزی



 

 

 

استقبال كشتی‌گیران از جام پیروزی

 

استقبال كشتی‌گیران از جام پیروزی امسال متفاوت با گذشته بود

سرمربی تیم ملی آزاد نوجوانان گفت: تیم‌های مطرح با چند كشتی‌گیر در هر وزن به تركیه آمده بودند و هیچ‌گاه شاهد چنین استقبالی از جام پیروزی نبودم.

قدیر نخودچی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی اظهار داشت: جام پیروزی در سطح بسیار بالایی برگزار شد. تیم‌ها خصوصا روس‌ها و خود میزبان در هر وزن چندین كشتی‌گیر داشتند. من تاكنون چنین استقبالی را از جام پیروزی ندیده بودم.
وی تاكید كرد: در مجموع سطح بالای جام پیروزی به سود ما تمام شد و به اهدافی كه داشتیم رسیدیم. هدف‌مان شناسایی بهتر كشتی‌گیران و اطلاع از توانایی‌ها و میزان آمادگی‌شان بود.
این مربی مشهدی با ابراز رضایت از كشتی‌گیران اعزامی خاطرنشان ساخت: علیرضا كریمی در 76 كیلو كشتی بسیار خوبی گرفت. او حقش كسب مدال طلا بود. بهزاد بهروزی‌راد هم فوق‌العاده بود. عبداله قمی در سنگین‌وزن می‌توانست به مدال طلا دست پیدا كند. در مجموع از عملكرد كل نفرات اعزامی راضی بودم.