ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

مهاجرانی: جنگ اسدی و كروش برنده نداشت


حشمت مهاجرانی می گوید ته دعوای کارلوس کروش و اسدی هیچ عایدی برای فوتبال ایران نداشته است.

خبرآنلاین: حشمت مهاجرانی پیر فوتبال ایران است؛ مردی كه معمار فوتبال ‏امارات شناخته می‌شود و در چند كشور هم مانند عمان سابقه ‏كار دارد. مهاجرانی نظرات خود در آستانه بازی ایران با تركمنستان ‏و گوام را به ما داده كه در ادامه می‌خوانید.

* در مورد دیدار با تركمنستان چه نظری دارید؟

از هر حیث حساب كنیم، تیم ما بر تركمنستان برتری دارد. ما اگر در ‏بازی رفت نتوانستیم پیروز شویم، دلایلی داشت و شاید این موضوع ‏به بازی اول گروه‌مان بازمی‌گشت كه همیشه دشواری‌هایی را ‏به همراه دارد و معمولاً حتی تیم‌های بزرگ را نیز با مشكل مواجه ‏می‌سازد. به نظر می‌رسد تیم ما این‌بار مشكلی برای دیدار با تركمنستان نداشته باشد چون از هر لحاظ كه حساب كنید، تیم ایران از تركمنستان سرتر است ‏پس نباید به هیچ‌وجه نگران بازی با حریف خودمان باشیم. البته ‏چیزی كه در این بین حائز اهمیت است، گرفتن سه امتیاز است، نكته‌ای كه برای ما به جهت جنگ صدرنشینی با عمان خیلی ‏مهم و بااهمیت است. ‏

* اما نتایج عجیب چند روز اخیر نشان می‌دهد كه ما نباید ‏تركمنستان را دست‌كم بگیریم.

بله این اصل مهمی در فوتبال است كه هیچ تیمی را دست‌كم ‏نگیریم و مسلماً ما نیز تیم تركمنستان را دست‌كم نخواهیم گرفت ‏چه بسا دیدیم فلسطین در زمین بی‌طرف تیم عربستان را ‏متوقف ساخت اما با وجود بعضی از اتفاقات ما در بازی خانگی ‏نگرانی بابت دیدار با تركمنستان نداریم. ‏

* برای دیدار بعدی‌مان با گوام چه توصیه‌ای دارید؟

به نظرم بازی ما با گوام برخلاف بازی با تركمنستان سخت است. چمن ‏مصنوعی، سفر طولانی و بسیاری از مسائل دیگر بازی ما را مقابل تیم ‏گوام دشوار می‌سازد و كسی نمی‌تواند منكر این قضیه شود. ‏

* در مورد جنگ صدرنشینی‌مان با عمان چه صحبتی دارید؟

تیم ما یك بازی از عمان كمتر دارد و این موضوع خیلی مهمی است ‏كه نباید آن را از نظر دور كرد. عمان تیم خوبی است و من به ‏جهت اینكه 4 سال در عمان كار كردم، این تیم را مثل كف دستم ‏می‌شناسم. ‏

* فكر می‌كنید چرا ایران به عنوان تیم اول آسیا نتوانسته مدت‌ها از ‏سد عمان بگذرد؟

عمان تیم خوبی است و فاكتورهایی نظیر جنگندگی، سرعت بالا ‏و بعضی از فاكتورهای دیگر، این تیم را به تیمی سرسخت در ‏منطقه تبدیل كرده كه شاید در این چند مدت اخیر اجازه نداد تا ما از ‏سد عمان بگذریم. عمان با این وجود در برخی موارد شدیداً كمبود دارد به طور مثال فقط یك استادیوم خوب ‏دارد و از لحاظ اردوها و بازی‌های آمادگی هم خیلی وضعیت ایده‌آلی ‏ندارد اما به جهت موارد مثبتی كه گفتم، این تیم برای بعضی از ‏تیم‌های بزرگ مشكل‌ساز شده است. این بار هم با تیم ایران جنگ ‏صدرنشینی دارد، جنگی كه مطمئن هستم به سود ایران خاتمه خواهد یافت. ‏

* درخصوص جنگ لفظی بین سرمربی تیم‌ملی و دبیركل فدراسیون ‏فوتبال، شما چه عقیده‌ای دارید و حق را به كدام‌یك از طرفین می‌‏دهید؟

كروش و دبیر كل فدراسیون دو ‌فرد بسیار مهم و تعیین‌كننده در ‏فوتبال ما هستند و شغل حساسی دارند به همین دلیل هم ‏مجادله آنها اصلاً به سود فوتبال ملی ما نیست به همین دلیل هم ‏معتقدم جنگ دبیركل و كروش برنده‌ای نداشت. ‏این جنگ اصلا حاصلی هم برای فوتبال مان نداشت.

* در مورد تیم امیدمان كه در حال حاضر در امارات حضور دارد، چه ‏نظری دارید؟ فكر می‌كنید این تیم می‌تواند طلسم 40 ساله ‏صعود نكردن به المپیك را بشكند؟

تیم امید از نظر كادرفنی، مربیان خوبی را در اختیار ‏دارد، تیمی كه واقعاً از نظر فنی و پشتیبانی نیز شرایط بسیار خوبی ‏دارد و با پتانسیلی كه دارد، قادر است به طلسم 40 سال صعود ‏نكردن خاتمه دهد. ‏


ویدیو مرتبط :
دربی لندن برنده نداشت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مسی 2 - رونالدو 2 /جنگ ستارگان برنده نداشت



هفته هفتم لالیگا

مسی 2 - رونالدو 2 /جنگ ستارگان برنده نداشت

خبرگزاری فارس: دیدار تیم‌های بارسلونا و رئال مادرید با تساوی به پایان رسید تا ال‌کلاسیکو در نوکمپ برنده نداشته باشد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

 دیدار تیم‌های بارسلونا و رئال مادرید ساعت 21:20 به وقت تهران در ورزشگاه نوکمپ آغاز شد و این جدال با تساوی 2 بر 2 به پایان رسید.

لیونل مسی هر دو گل بارسا را به ثمر رساند و کریس رونالدو زننده گل‌های رئال بود.

در این دیدار جرارد پیکه مدافع بارسا که شایعات زیادی پیرامون حضورش وجود داشت نتوانست در ترکیب این تیم حضور داشته باشد و حتی روی نیمکت ذخیره‌ها هم ننشست.

مصدومیت دنی آلوس دیگر مدافع کاتالان‌ها در نیمه اول هم باعث شد تا آبی‌واناری‌پوشان بیش از پیش نگران ادامه بازی شوند.

دو تیم در ابتدای نیمه اول، جدال پایاپایی را به نمایش گذاشتند اما رفته رفته مادریدی‌ها برخلاف روال معمول، توپ و میدان را در اختیار گرفتند و موفق شدند با گلزنی کریس رونالدو در دقیقه 23 به گل برسند.

در ادامه باز هم کهکشانی‌ها از ضعف بارسایی‌ها در قلب خط دفاع استفاده کردند و بن‌زما در موقعیتی تک به تک با والدس توپ را به تیرک دروازه کوبید و در برگشت هم دی‌ماریا نتوانست از این موقعیت استفاده کند تا یکی از بهترین فرصت‌های این نیمه برای مادرید از دست برود.

کاتالان‌ها که کاملا به هم ریخته نشان می‌دادند و خبری از تیکی تاکای همیشگی این تیم نبود، در دقیقه 31 روی اشتباه محرز په‌په مدافع مادریدی‌ها، توسط لیونل مسی به گل رسیدند.

نتیجه یک بر یک تا پایان نیمه اول حکم‌فرما بود و دو تیم با این تساوی راهی رختکن شدند.

در نیمه دوم بارسلونا بازی را بهتر آغاز کرد و بر روی یک ضربه ایستگاهی، لیونل مسی با ضربه‌ای استثنایی دروزاه کاسیاس را گشود تا نتیجه 2 بر یک شود.

در ادامه رئالی‌ها که به نظر می‌رسید امید خود را از دست داده‌اند روی پاس طلایی مسعود اوزیل به رونالدو و گلزنی مهاجم پرتغالی نتیجه را 2 بر 2 کردند. تا هم لیونل مسی و هم کریس رونالدو در این بازی 2 گله شوند.

در واپسین دقایق این جدال، شوت زیبای مونتویا که جانشین آلوس شده بود به تیرک افقی دروازه رئال برخورد کرد تا دو تیم در زدن توپ به تیر دروازه هم مساوی شوند.

درنهایت این دیدار با تساوی 2 بر 2 به پایان رسید و رئال موفق شد نوار پیروزی‌های متوالی کاتالان‌ها را در نوکمپ قطع کند. 

در پایان این جدال بارسا 19 امتیازی شد و همچنان به صدرنشینی خود ادامه داد. رئال هم با 11 امتیاز به مکان پنجم صعود کرد.

*ترکیب بارسلونا:

والدس، دنی آلوز(مونتویا 28)، آدریانو، یوردی آلبا، ماسکرانو، فابرگاس (سانچس 64)، اینیستا، ژاوی، بوسکتس، مسی و پدرو

*ترکیب رئال مادرید:

کاسیاس، راموس، په‌په، آربلوا، مارسلو، آلونسو، اوزیل(کاکا 80)، خدیرا، دی‌ماریا(اسین 88)، رونالدو و بن‌زما(هیگواین 62) 

* سایر نتایج لالیگا به شرح زیر است:

لوانته یک - والنسیا یک

گل‌: مارتینز 22

مایورکا یک - گرانادا 2

گل: حمد 86 برای لوانته، ال‌عربی (پنالتی 65) و تورجه 76 برای گرانادا

بیلبائو یک - اوساسونا صفر

گل: آدوریز

فارس