ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

منچستریونایتد و ریسك ماندن فالكائو


رادامل فالكائو مصمم است كه قرارداد قرضى خود با شیاطین سرخ را به صورت قراردادى رسمى در انتهاى فصل تبدیل نماید، اما با توجه به عملكرد وى تا این زمان از فصل، آیا چنین تصمیمى براى باشگاه ریسكى بزرگ محسوب مى شود؟

طرفداری: رادامل فالكائو به اندازه كافى باهوش است كه بداند عملكرد و آمار او در منچستریونایتد تا این زمان از فصل چندان قابل قبول نیست. به خصوص اینكه سران این باشگاه انگلیسى براى جذب این مهاجم كلمبیایى در انتهاى فصل به صورت قطعى، بایست مبلغ زیادى پرداخت نمایند. فالكئو از زمان حضور خود در جمع شیاطین سرخ در سیزده بازى از لیگ برتر كه در آنها حضور یافته، تنها موفق به ثمر رساندن سه گل شده است و با توجه به این عملكرد، این مهاجم 28 ساله مى بایست ترس داشته باشد كه در انتهاى فصل به فرانسه و موناكو بازگردانده شود.

دو باشگاه پیش از این در تابستان گذشته بر سر انتقال رسمى فالكائو در صورت توافق در انتهاى این فصل به مبلغ 56 میلیون یورو توافق كرده بودند. اجرایى كردن چنین انتقالى با این هزینه و با توجه شرایط نا آماده فالكائو چندان منطقى به نظر نمى رسد، علاوه بر این باشگاه مى بایست دستمزدى 300 هزار پوندى در هفته براى فالكائو  در صورت قطعى شدن این قرارداد پرداخت نماید.

این نگرانى نیز همچنان وجود دارد كه آیا فالكائو مصدومیت سنگین خود در سال گذشته را كه سبب شد وى تمام دور برگشت فصل قبل و جام جهانى برزیل را از دست دهد، به طور كامل و با موفقیت پشت سر گذاشته است. البته باید در نظر داشت همین آسیب دیدگى از دلایل اصلى پیوستن فالكائو به منچستریونایتد به صورت قرضى بوده است.

از مبلغ 7.5 میلیون یورو براى جذب قرضى این مهاجم كلمبیایى، پیش از این به عنوان ریسكى حساب شده در باشگاه منچستریونایتد نام برده شده بود. فالكائو در منچستریونایتد شروعى چندان خوب نداشته است و در این میان نیز در ماه هاى اكتبر و نوامبر به دلیل مصدومیت شرایط حضور در میدان را نداشته است.

لوئیز فن خال سرمربى شیاطین سرخ مدام بازى گرفتن از فالكائو را عاملى مثبت در بهبود عملكرد او مى داند، اما وى نیز از كمبود آمادگى بدنى مهاجم خود در برخى موارد شاكى بوده است، البته درخشش و نحوه بازى فالكائو به هم بازى هاى خود نیز بسیار وابسته است.

با این وجود تا پیش از دیدار مقابل ساوتهمپتون، فالكائو در چهار دیدار متوالى موفق به ثمر رساندن دو گل شده بود، اما وى براى ماندن در جمع شیاطین سرخ مى بایست حداقل بتواند چنین روندى را تا انتهاى فصل حفظ نماید. فالكائو نیز بى تردید چنین نیتى دارد، چون او در ادامه فصل مجبور است براى آینده خود بازى نماید.

فالكائو در دسامبر گفته بود:"اینكه من مى خواهم اینجا بمانم كاملا واضح است، اما باید پیش از آن شرایط خود را دقیق تر آنالیز نمایم." البته او باید صبور باشد تا بازى هاى بیشترى به او برسد و منتظر بماند تا ببیند كه در آخر فصل سران باشگاه منچستریونایتد چه تصمیمى براى او مى گیرند. پرسش مهم در این زمینه این است كه او در ادامه فصل مى تواند درخشش خود در پورتو (72 گل زده در 87 بازى) و در اتلتیكو مادرید (70 گل در 90 بازى)‌ را در منچستر نیز تكرار نماید. البته در دو بازى اخیر منچستریونایتد مقابل استوك سیتى و آستون ویلا وى بار دیگر موفق به نشان دادن همان حس بالاى خود در امر گل زنى شده است.

در تمرینات نیز فالكائو بسیار حرفه اى حضور داشته و عملكرد راضى كننده اى از خود به نمایش گذاشته است، اما براى مجاب كردن سران باشگاه به ریسك كردن براى بستن قرارداد با وى،‌ فالكائو مى بایست علاوه بر تمرینات در زمین بازى نیز توانایى هاى خود را بار دیگر به اثبات رساند. در این زمینه البته هیچ توجیهى براى كمبود حمایت در جریان بازى از وى قابل پذیرش نیست، چون در كنار او و در فاز تهاجمى تیم، بازیكنان با كیفیتى نظیر وین رونى، روبین فن پرسى، آنخل دیى ماریا و خوان ماتا حضور دارند.

همانطور كه در این فصل نیز بارها تجربه شده است، لوئیز فن خال سرمربى تیم بیشتر مایل است در خط حمله تیم خود به جوانانى نظیر جیمز ویلسون تا مهاجمن كاركشته اما از اوج فاصله گرفته اى نظیر فالكائو تكیه نماید. علاوه بر این در صورت چشم پوشى از جذب قطعى فالكائو، دست فن خال براى جذب یك مدافع میانى با تجربه و یا یك هافبك دفاعى كار بلد نیز باز مى شود، دو منطقه از میدان كه هنوز این سرمربى هلندى براى پیدا كردن و جذب بایكنانى مناسب براى آنها به موفقیتى دست پیدا نكرده است.

براى بازگشت به رقابت هاى اروپایى در فصل آینده، جذب بازیكنان مناسب در پست هاى دفاع میانى و هافبك دفاعى بسیار ضرورى به نظر مى رسد. شیاطین سرخ سناریویى را در تصمیمات خود به جریان خواهند انداخت كه جذب فالكائو در آن منطقى و با هدف به نظر رسد. در حال حاضر اما شرایط براى ماندن فالكائو در منچستر چندان مثبت به نظر نمى رسد. فالكائو براى این منظور مى بایست هر چه سریعتر به شرایط ایده آل خود بازگردد و با درخشش خود وضعیت را به نفع خود بر هم زند.


ویدیو مرتبط :
قسمت 11: تفاوت افراد ریسك پذیر و ریسك گریز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اطمینان دخه‌آ از ماندن در منچستریونایتد


در حالی که شایعات از جدی شدن انتقال دروازه‌بان منچستریونایتد به رئال‌مادرید حکایت دارد، جوان اسپانیایی فعلا فقط به ماندن در تیم فعلی‌اش می‌اندیشد.

خبرگزاری تسنیم: داوید دخه‌آ، دروازه‌بان منچستریونایتد بی‌اعتنا به افزایش تلاش‌های رئال‌مادرید برای خرید او اعلام کرد منتظر شروع تمرینات پیش‌فصل در اولدترافورد است.

با اینکه گقته شده او از دستمزدش در منچستریونایتد راضی نیست  و رویای تبدیل شدن به جانشین کاسیاس را در سرمی‌پروراند اما هنوز قراردادی بین این دروازه‌بان و تیم اسپانیایی منعقد نشده و همین موضوع جوان اسپانیایی را  از فکر کردن بیش از حد به تیم آینده‌اش بازمی‌دارد.

حتی اخیرا گفته شده منچستریونایتد، شرط جدایی او را حضور راموس، مدافع ناراضی رئال‌مادرید در اولدترافورد دانسته است.

در این شرایط دخه‌آ فقط به زمان حال می‌اندیشد.

بازیکن سابق اتلتیکومادرید در این باره گفت: به تمرینات پیش‌فصل با منچستریونایتد بازمی‌گردم و نسبت به آینده‌ام در این باشگاه بسیار خوش‌بین هستم.

حضور دخه‌آ در مادرید فقط به قصد استراحت و تعطیلات صورت گرفت و مذاکره‌ای انجام نشد.

بازیکنان منچستریونایتد امروز از تعطیلات بازمی‌گردد تا با تمرینات ویژه فن‌خال برای فصل آینده لیگ‌برتر آماده شوند.