ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

منصور برزگر: «تختی» اسطوره کشتی است


قهرمان اسبق کشتی آزاد جهان و المپیک گفت: چطور می‌شود که کشتی ریشه در مذهب، سنت و فرهنگ ما داشته باشد، اما یک روز به نام آن که مورد علاقه و توجه مردم است، نداشته باشیم؟

منصور برزگر قهرمان اسبق کشتی آزاد جهان و المپیک گفت: کشتی ورزش اول ایران و اسطوره آن غلامرضا تختی است. بیش از 70 درصد مدال‌های جهانی و المپیک در ورزش ایران در کشتی بدست آمده و مردم علاقه ویژه‌ای به این رشته ورزشی دارند.

وی در مورد ثبت روز «کشتی، ورزش ملی» در زادروز جهان پهلوان تختی گفت: اگر روزی به نام روز کشتی در ایران نباشد باعث کسر شأن ما گوش شکسته‌ها خواهد بود چراکه ما در بیشتر زمینه‌ها در تقویم ملی روزی ثبت شده داریم. چطور می‌شود که کشتی ریشه در مذهب، سنت و فرهنگ ما داشته باشد و فردوسی از آن یاد کند و داستان رستم و سهراب با کشتی به پایان برسد، اما یک روز به نام روز کشتی که در نزد مردم، مورد علاقه و توجه است، نداشته باشیم؟

قهرمان اسبق جهان و المپیک و سرمربی سابق تیم ملی کشتی آزاد افزود: متأسفانه بعضی از مسائل شخصی باعث می‌شود که منافع ملی از یاد برود و ما از این دست موارد، زیاد داریم. امیدوارم همه به فکر افتخارآفرینی و سربلندی این رشته باشند و هدفشان آینده این کشور و جوانان آن و افتخارآفرینی دوباره باشد.

برزگر تصریح کرد: دکتر روحانی، رئیس جمهور محترم، به خاطر مشغله کاری بسیار در مورد مسائل هسته‌ای و تحریم‌ها کمی از توجه به ورزش دور بود که خوشبختانه پس از پشت سر گذاشتن این مسائل، چند هفته پیش در جلسه هیأت دولت توجه ویژه‌ای به ورزش‌های مدال‌آور از جمله کشتی داشتند و تأکید کردند که این رشته‌ها باید مورد حمایت جدی قرار بگیرند.

وی ادامه داد: البته از وزیر ورزش که خود از اعضای خانواده بزرگ کشتی است نیز انتظار می‌رود که در این زمینه حمایت ویژه‌ای داشته باشد، چراکه این موضوع مایه مباهات جامعه کشتی است و حتما جامعه کشتی قدردان این حمایت‌ها خواهند بود. ثبت روز ملی کشتی در زادروز جهان پهلوان تختی، اسطوره کشتی ایران که هم از نظر ادب و جوانمردی و هم از نظر پهلوانی و قهرمانی یک الگوی بی‌بدیل است بسیار مناسب است و امیدوارم تلاش‌ها منجر به تحقق این امر شود.


ویدیو مرتبط :
یه کشتی قدیمی از منصور برزگر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

منصور برزگر: بودجه گنجشک می‌دهند توقع کار شیر دارند!



منصور برزگر: بودجه گنجشک می‌دهند توقع کار شیر دارند!

سرمربی سابق تیم ملی کشتی آزاد ایران امسال مدیریت تیم‌های کشتی داماش صدرای زیر آب بابل در لیگ برتر کشتی آزاد را قبول کرده است.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

منصور برزگر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: به عنوان مدیر تیم با داماش صدرای بابل همکاری خواهم کرد و سرمربی تیم هم تقی اکبرنژاد است و کارهای یارگیری تقریبا انجام شده است. گروه بدی هم نداریم و باید کمی بگذرد تا بتوانیم درباره روند تیم و نتیجه‌ گرفتن صحبت کنیم، اما هر چه به جلو برویم انسجام بهتری خواهیم داشت.

وی همچنین درباره همکاری‌اش با کمیته‌ استعدادیابی فدراسیون کشتی گفت: استعدادیابی در حرف خوب است، ولی در عمل کاری انجام نمی‌شود چون تا بودجه و برنامه‌ها مشخص نباشد این کار فایده ای نخواهد داشت. فرض کنید اگر استعدادی پیدا شد می‌خواهیم با او چه کار کنیم؟ چقدر بودجه هست؟ مرکز استعدادیابی کجاست؟ چه تسهیلاتی در نظر گرفته شده؟ وقتی همه این مسایل در نظر گرفته شود آن زمان می‌توان درباره این مسایل در عمل فعالیت کرد. البته در این زمینه وزارت ورزش و جوانان کارهایی انجام داده است.

پیشکسوت کشتی ایران افزود: تمام فدراسیون‌های تاریخ کشتی ایران یک مشکل اساسی داشته‌اند و آن واقعیت موجود و برداشت مسئولان از وقایع است . وزارت ورزش و جوانان بودجه گنجشکی می‌دهد و توقع انجام کار شیر را دارد! واقعیت این است که بودجه فدراسیون خیلی مختصر است، اما توقع از آن این است که در تمام مسابقات شرکت و اردوهای کامل برگزار کند و در المپیک و جهانی و آسیایی هم مدال بیاورد. کسی هم که رییس فدراسیون می‌شود با این وجود و امکانات اگر کار نکند می‌گویند بلد نیست و اگر هم کار کند که بودجه کم می‌آورد پس وزارت ورزش و جوانان اگر می‌خواهد کار درست و حسابی انجام شود باید فکر اساسی کند تا قهرمانی فرنگی و سه مدال آزاد در المپیک دوباره تکرار شود.

وی ادامه داد: فدراسیون‌های طالقانی، یزدانی‌خرم، خطیب و بقیه همه همین مشکل کمبود بودجه را داشتند که این برای ایران به عنوان قدرت کشتی دنیا خوب نیست و ما باید اول کل را درست کنیم و بعد شمشیر برداریم و به جان جز بیفتیم. اصل قضیه مشکلات فدراسیون است که وزارت ورزش و جوانان برای آن برنامه‌ریزی می‌کند.

برزگر در ادامه درباره خانه کشتی که به نام او در ولنجک احداث شده ، گفت: فکرش را هم نمی کردم که در این منطقه چنین جوان‌های با استعدادی به خانه کشتی بیایند و انگار جوان‌های اینجا برای کشتی از همه جای دنیا تشنه‌ترند و استقبال فوق‌العاده‌ خوبی از این خانه کشتی شده است.

وی در پایان اظهار کرد: خود من، سعید جلالی، مرتضی میران و اخیرا هم غلامرضا محمدی در این خانه کشتی جوانان را تمرین می‌دهیم و از مسئولان شهرداری و به خصوص آقای یزدانی تشکر می‌کنم و خدا را شاکرم که در و تخته را با هم جور کرد و این جوانان را به خاطر وجود خانه کشتی به سمت ورزش سوق داد./ایسنا