ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

مناجاتی: بازی دوستانه با عراق اشتباه بود


سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال معتقد است تیم ملی عملکرد خوبی در جام ملت‌های آسیا داشته و باید از این تیم قدردانی شود. او همچنین به نبود هیچ نماینده‌ای از سوی ایران در کنفدراسیون فوتبال آسیا انتقاد دارد.

خبرگزاری ایسنا: مهدی مناجاتی با تمجید از عملکرد تیم ملی فوتبال ایران برابر عراق ، درباره شکست تیم ملی برابر این تیم در مرحله یک چهارم نهایی و حذف از جام ملت‌های آسیا، گفت: مقابل عراق تا قبل از زدن گل بازی رو به جلویی ارائه دادیم، ولی معتقدم ما عراق را دست کم گرفتیم و بعد از گل اول به دفاع فرو رفتیم. به طور کلی ما تا قبل از 10 نفره شدن بازی خوبی را انجام دادیم.

به وی عملکرد بازیکنان در دیدار با عراق را غیورمندانه توصیف کرد و گفت: دیدیم که چگونه پس از دریافت هر گل، خیلی سریع به گل رسیدیم و بازی از دست رفته را به تساوی می‌رساندیم. در ضربات پنالتی هم، همه بازیکنان خوب ظاهر شدند.

سرمربی اسبق تیم ملی با بیان این که وحید امیری در زدن ضربه پنالتی بدشانسی آورد، خاطر نشان کرد: بزرگترین بازیکنان دنیا هم پنالتی‌های حساس را از دست داده‌اند و به هیچ عنوان نباید امیری را به خاطر از دست دادن پنالتی سرزنش کرد. ضمن این که او ضربه خوبی به توپ زد.

مناجاتی درباره عملکرد علیرضا حقیقی در ضربات پنالتی نیز گفت: نمی توانیم حقیقی را در این شکست مقصر بدانیم. اکثر دروازه‌بانان دنیا به جز دروازه‌بانان بزرگ پنالتی ها را 50-50 می‌کنند که البته حقیقی در این امر موفق نبود، هر چند ضربات پنالتی عراقی‌ها خیلی خوب زده شد. ما در سال 2007 هم روی ضربات پنالتی از گردونه رقابت‌ها حذف شدیم. در آن بازی هم مهدی مهدوی کیا مقابل کره جنوبی پنالتی را از دست داد و ما حذف شدیم.

وی با انتقاد از عملکرد داور استرالیایی دیدار ایران و عراق، افزود: فکر می کنم داور آمده بود تا ایران را بازنده بازی کند آن هم در همان 90 دقیقه ولی فکر نمی کرد که این گونه بتوانیم گل های خورده را خیلی سریع جبران کنیم.

سرمربی پیشین تیم ملی بزرگ‌ترین اشتباه را بازی دوستانه با عراق دانست و گفت: نباید با عراق بازی دوستانه برگزار می کردیم، چرا که احتمال این که در مرحله یک چهارم نهایی با عراق روبرو شویم زیاد بود. از یک سو آنها توانستند نقاط ضعف‌ ما را از نزدیک ارزیابی کنند و روی آنها کار کنند و از سوی دیگر ما با پیروزی بر آنها کمی به خود غره شدیم و از این موضوع ضربه خوردیم.

مناجاتی عملکرد تیم ملی در این تورنمنت را مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: بازی‌های سنگینی را در این تورنمنت انجام دادیم و نتایج خوبی را کسب کردیم. ما اماراتی را شکست دادیم که ژاپن را از دور بازی‌ها حذف کرد، پس تیم بزرگی را شکست داده ایم. هر چند معتقدم می توانستیم بهترین از این هم باشیم.

این پیشکسوت فوتبال انتقادهایی را هم از کارلوس کی‌روش داشت و در همین زمینه به ایسنا، گفت: با آمدن او رویکرد استفاده از دو رگه‌ها در تیم ملی مطرح شد. هر چند من با آمدن آنها به تیم ملی مخالف نیستم و آنها هم مثل ما ایرانی هستند، ولی اگر نظارت بهتری بر لیگ برتر انجام می‌شد، بازیکنانی با پتانسیل بالا برای جایگزینی آنها داشتیم. ای کاش سرمربی تیم ملی حرف بزرگترهای فوتبال ایران را نیز گوش می کرد و از تجربیات آنها استفاده می‌نمود.

وی در این باره گفت: زمانی که امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی بود، همواره من و دستیاران او در شهرهای مختلف حاضر می‌شدیم و بازی‌های لیگ را از نزدیک می‌دیدیم، اتفاقی که کمتر از سوی کادرفنی کنونی انجام شد و کی‌روش بیشتر بازی‌هایی که در ورزشگاه آزادی انجام می شد را از نزدیک می‌دید.

مناجاتی با انتقاد از عملکرد فدراسیون و اصرار آن بر انتخاب سرمربی خارجی برای تیم ملی خاطر نشان کرد: ما مربیان با تجربه و همچنین مربیان جوان زیادی داریم که می توانند برای تیم ملی کشورشان به عنوان مشاور و سرمربی مثمرثمر باشند. مربیان خارجی برای ما چه کاری انجام داده‌اند؟ در تیم های پایه هم همین طور است. وینگادا برای ما چه کرد؟ به نظرم مسئولان فدراسیون با آوردن مربیان خارجی و "ویچ‌ها " به ایران دست دلال‌ها را باز می‌گذارد.

وی با اشاره این که متاسفانه به دلیل نداشتن نماینده در کنفدراسیون فوتبال آسیا ما هیچ نفوذی در این کنفدراسیون نداریم، افزود: متاسفانه ما در زمستان کرسی زیاد داریم، ولی در کنفدراسیون آسیا هیچ کرسی نداریم!

مناجاتی با انتقاد از نبود برنامه ریزی در فوتبالمان گفت: ژاپن زمانی که بر می‌گردد بلافاصله پیگیر برنامه‌های خود برای آینده خواهد شد ولی ما سال های سال است که دست روی دست می‌گذاریم و نزدیک مسابقات یک مربی را رو می کنیم و لو اینکه یکسری بازیکنان ناشایسته را به تیم دعوت می کند.

وی در ادامه با تاکید بر این که باید از این تیم ملی به خاطر زحماتی که کشیده است تشکر و قدردانی شود، خاطر نشان کرد: باید پس از بازگشت تیم ملی برنامه ریزی برای آینده داشت تا شاهد رشد هر چه بیشتر جوانان خود باشیم. ژاپن و کره جنوبی چه ارجحیت و برتری نسبت به ما دارند که برنامه ریزی منسجمی دارند، ولی ما این کار را نمی‌کنیم؟


ویدیو مرتبط :
بازی دوستانه ژاپن - عراق

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ایرماتف: اشتباه داوری در بازی ایران و عراق


داور ازبکستانی دیدار نفت و الجیش گفت: در جام ملت‌های آسیا در بازی ایران مقابل عراق اشتباه داوری رخ داد.

خبرگزاری فارس: روشن ایرماتف پس از برتری یک بر صفر نفت مقابل الجیش قطر اظهار داشت: بزای خوبی بود و قضاوت خیلی خوبی هم داشتم. در ادامه راه برای نماینده ایران آرزوی موفقیت می‌کنم.

داور ازبکستانی دیدار نفت و الجیش در خصوص دیدار ایران مقابل عراق در جام ملت‌های آسیا اظهار داشت: به هرحال اشتباه داوری در این بازی وجود داشت. ایران خیلی خوب بازی کرد، اما متاسفانه نتوانست به مرحله بعد صعود کند.