ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

ملوان: چرا ما نباید امتیاز نفت را بخریم؟!


باشگاه ملوان بندرانزلی نسبت به انتقاداتی که به این باشگاه برای خرید امتیاز نفت شده است، واکنش نشان داد.

خبرگزاری تسنیم: باشگاه ملوان انزلی نسبت به انتقادات اخیر در رابطه با خرید امتیاز باشگاه نفت تهران واکنش نشان داد: «خرید و فروش امتیاز تیم‌های لیگ یکی که به لیگ برتر صعود می‌کنند یا باشگاه‌هایی که قصد تیم‌داری ندارند، همیشه در بین اهالی فوتبالی موافقان و مخالفانی دارد. شاید در سال‌های اخیر موافقان و مخالفان این موضوع در همه بحث‌هایی که در مقابل هم داشتند به همه فواید و مضرات آن اشاره نکرده باشند و شاید آنهایی که همیشه پیشقدم می‌شدند، اولویت‌شان مطرح کردن مقاصد سیاسی و گروهی خود بوده و مخالفان هم نحوه ورود به لیگ برتر و نداشتن سبقه ورزشی و فوتبالی و نیت سیاسی افراد از این انتقال را هدف قرار می‌دادند.

بحث مطرح شده در باب خرید امتیاز لیگ برتری نفت توسط باشگاه ملوان که این روزها توسط منتقدان ریز و درشت مطرح می‌شود، جای بسی تأمل دارد، آنهم ملوانی که در 11 بازی لیگ برتر به گواه برنامه 90 و اکثر کارشناسان و کمیته داوران حقش ضایع شده است و حتی در آخرین و تعیین‌کننده‌ترین بازی مقابل سیاه‌جامگان که در دقیقه ششم پنالتی مسلم دیگری نیز برای این تیم اعلام نشد تا فقط با یک تفاضل به لیگ یک سقوط کند و موجی از اندوه و غم پس از گذشت دو هفته هنوز سایه از این شهر رخت بر نبسته است را شاهد باشیم. پنالتی‌هایی که اگر یکی از آنها فقط گل می‌شد حتی اگر به کسب امتیاز هم برای این تیم نمی‌انجامید اکنون جای دو تیم سیاه‌جامگان و ملوان عوض می‌شد. به قولی آشی که اشتباهات داوری برای ملوان پخته بود به حدی شور شد که حتی صدای رئیس کمیته داوران هم درآمد تا به این موضوع اذعان داشته باشند که بیشترین ضرر را ملوان در این فصل از اشتباهات داوری دیده است.

به راستی چرا ملوان با این همه سابقه و پشتوانه و با داشتن تیم‌های پایه و ساختار نباید امتیاز لیگ برتری بخرد؟! چرا این همه هجمه رسانه‌ای که برای عدم این خرید راه افتاده زمانی که هفته‌ها پنالتی‌های پشت سر هم و اشتباهات داوری علیه این تیم در لیگ برتر آشکار بود راه نمی‌افتاد؟ چرا فریاد وامصیبتا و صد حیف از تیم قوی سپید خزر که پس از سقوط از هر رسانه‌ای شنیده می‌شد، قبل از آن و با دیدن ناداوری‌های آشکار شنیده نشد؟ به گواه بیانیه رئیس هیئت مدیره باشگاه ملوان: «تیمی که سقوط کرد تمام آمال و آرزو و آرمان‌های یک شهر بود». حتی در موضوع تقسیم سربازان هم هرگونه اجحافی به باشگاه ملوان شد و موضوع کد سربازی شریفی را هنوز هواداران ملوان در خاطر دارند! مگر نه اینکه فوتبال تنها دلخوشی مردم شهری است که فقط روزهایی که در کنار قوی زیبای‌شان هستند مشکلات اقتصادی خود را فراموش می‌کنند؟ دقیقاً به خاطر داریم که پس از سقوط ملوان تمامی سایت‌های هواداری اکثر تیم‌های لیگ برتری از نبودن قوی سپید در لیگ برتر اظهار تأسف کردند. مگر می‌شود لیگ را بدون ملوان آغاز کرد؟

حال که شرایطی برای خرید یک امتیاز لیگ برتری فراهم شده، چرا باید این سهمیه به تنها نماینده شمال تعلق نگیرد؟ مگر ملوان در چند سال اخیر چقدر از منابع دولتی و شبهه دولتی بهره برده است؟ تیمی که در فصل گذشته حدود هفت میلیارد تومان منابع جذب کرد تا بتواند نفس بکشد، تیمی که حتی در استان خود غریب است و هیچ باری بر دوش دولت نبوده و نیست.

گذشته از همه این‌ها و با احترام به تمام نظرات موافق و مخالف از شما می‌پرسیم با انصراف ملوان از خرید امتیاز نفت آیا شرکت نفت هم از فروش آن منصرف خواهد شد؟ طبیعتاً جواب منفی خواهد بود، چرا که اگر ملوان این امتیاز را نخرد، حتماً امتیاز به فرد، شهر یا تیم دیگری فروخته خواهد شد که قطعاً و تحقیقاً شرایط، اهلیت و سابقه‌ای بسیار بسیار کمتر از ملوان خواهد داشت. به‌هر حال نیم قرن تجربه، افتخار و سابقه در سطح اول فوتبال کشور چیزی نیست که هر کارخانه‌داری بتواند با هر میزان سرمایه‌ای موفق به ابتیاع آن شود.

ما هواداران قوی سپید برخلاف چیزی که برخی دوستان رسانه‌ای اصرار دارند از جانب ما اظهار کنند؛ به شدت علاقه‌مند فراهم شدن این موضوع و بازگشت به لیگ برتر هستیم و با توجه به تمام ناداوری‌ها و اجحافی که در حق‌مان شده است رسیدن به این مهم را حداقل سهم خود از عدالت دانسته و از ریاست محترم هیئت مدیره ملوان انتظار داریم تا با حداکثر توان به دنبال خرید این امتیاز باشند تا دوباره شاهد پرواز یکی از محبوب‌ترین و مظلوم‌ترین تیم‌های تاریخ فوتبال ایران باشیم.


ویدیو مرتبط :
بخش نهایی دیدار ملوان-نفت و جشن بقاء ملوان در لیگ برتر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

امتیاز نفت به ملوان واگذار نمی‌شود


مزایده امتیاز باشگاه نفت تهران هفته آینده برگزار می شود.

ورزش سه: احمد ابراهیمی، سرپرست باشگاه نفت درباره زمان برگزاری مزایده امتیاز این باشگاه می گوید: برخی افراد و شرکت ها تقاضاهای خود را برای خرید امتیاز باشگاه نفت ارائه کرده اند. قرار است در هفته آینده مزایده انجام شود و تیم به فروش برسد.

وی درباره اینکه صادق درودگر، مدیرعامل سابق ملوان اعلام کرده  امتیاز نفت را به ملوان بدهند، تاکید می کند: بر اساس ماده 5 تیم نفت نمی تواند از تهران خارج شود. واگذاری امتیاز به ملوان یک پیشنهاد بوده و چنین امری امکان پذیر نیست.