ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

مقایسه رفتاری سرمربیان "استقلال و پرسپولیس"



اخبار,اخبار ورزشی,سرمربیان

برای مقایسه سرمربیان استقلال و پرسپولیس همین‌قدر بدانید که یکی خونگرم و زاده شهریور آتشین آبادان است و دیگری خونسرد و زاده بهمن ماه از شمال کرواسی و ملقب به مرد یخی .

«من اهل شمال کرواسی هستم و بلاژ اهل جنوب کرواسی است. ما اخلاق‌هایمان با هم فرق می کند، او سریعتر و حرارتی تر تصمیم می گیرد و زود عصبانی می شود اما ما در شمال کرواسی اینطور نیستیم.»

برانکوی زمهریری! 
برانکو حدود پانزده سال قبل در لابی هتل استقلال و وقتی به او گفتم چرا تا این حد ساکت و گوشه‌گیری و بلاژ این‌همه شلوغ است، پاسخ بالا را داد و بعد هم تاکید کرد: «کروات ریشه اش به خراسان شما برمی‌گردد، اصلش خروات بوده که از خراسان نشات می‌گیرد.»

هنوز نمی‌دانم برانکو آن حرف را به شوخی گفت یا جدی، اما این را می‌دانم او در ماه فوریه - بهمن- به دنیا آمده، در شمال کرواسی. یعنی در ماهی سرد و در منطقه‌ای که مردم سرد مزاج و خونسرد هستند، اینجا منفی در منفی اصلا مثبت نمی‌شود بلکه خاصیت هم پوشانی کار می‌کند و نتیجه‌اش می‌شود مربی با لقب عجیب «مرد‌یخی».

 این جور آدم‌ها هم گاهی غیر قابل ارتباط نشان می‌دهند. به هر حال او مثل زمهریر سرد است و البته امیدواریم جایگاهش نزد خداوند در بهشت باشد.

این روزها مقایسه تیم مظلومی و تیم برانکو باب کوچه و بازار است، اما برای این مقایسه شما باید ابتدا شخصیت‌ها و زوایای خصوصی این دو مربی را بشناسید تا بعد در مورد آنها قضاوت کنید، در این مقال ریشه‌یابی اخلاقی و تفکری این دو مربی را در دستور کار قرار دادیم.

مظلومی جهنمی!
پرویز مظلومی بچه آبادان است، سرزمینی داغ و پر از انرژی و گرم.  آنها که به خط استوا نزدیک‌تر هستند همگی در سراسر جهان اهل آواز و دعوا و گرما و دوستی و رفاقتند. این‌ها آنقدر داغ هستند که گاهی دست را می‌سوزانند و برخی نمی توانند تحملشان کنند.

آبادانی ها انگار روی فضا زندگی می‌کنند و شما در بسیاری از موارد نمی‌توانید آنها را درک کنید. مظلومی دقیقا یک آبادانی است که دوست دارد عینک ری‌بن بزند و با کفش پوست ماری حرکت کند، او حتی سبیل هایش را هم به سادگی تغییر نداد و جزو آخرین آدم هایی بود که تیغ را به سبیل هایش کشید.

نکته اینجاست که او در همان آبادان گرم هم در شهریور ماه به دنیا آمده است، اینجا هم منفی در منفی نمی‌شود مثبت، می‌شود هم پوشانی و این باز یعنی داغ تر و داغ تر و داغ تر.

نقش خاطره می زند
او صبر ندارد، زیاد هم منطقی نیست، دستور حمله که می دهد، تیمش باید حمله کند و اگر منصور پورحیدری کنارش نبود شاید همان دو سه مدافع یارگیر را هم روی دایره وسط نگه نمیداشت، او پنج بازی  رسمی در لیگ و حذفی در دربی داشته که هر پنج تا برنده و بازنده داشته است، چهار برد از او سوبله و چوبله ساخته و یک باختش ایمون زاید را بزرگ کرده است.

 در واقع تمام دربی‌های مظلومی خاطره انگیز بوده و اصلا مساوی نداشته است، حتی بازی دوستانه  در جام ولایت که او هفت بازیکنش را به تیم ملی داده بود و مساوی هم شد باز هم پر گل بود و دو بر دو شد تا دربی‌هایش نقش خاطره بزند.

مظلومی صبور نیست همین حالا نتیجه می خواهد و این ممکن است برخی مواقع بازی را سه بر صفر به سودت کند و در جام حذفی پرسپولیس را ببری و گاهی اوقات هم ممکن است سه بردو شوی و بازی را ببازی، بد هم ببازی.

او داغ داغ است و در این مقال او را مثل جهنم سوزان می‌دانیم و البته امیدواریم جایگاهش نزد خداوند در بهشت باشد.

بازنده ابتدایی، برنده نهایی
ایوانکوویچ اما صبور است، به این آمار نگاه کنید:

«تیم برانکو در ۵ هفته اول لیگ چین  چانگ چون و گوئیژو را برد اما به شانگهای، شین‌هوا و تیانجین باخت و البته نهایتا با سیزده امتیاز اختلاف قهرمان چین شد.

در لیگ عربستان هم جوانگرایی ابتدای فصل کار دستش داد؛ ثبت ۱۳ پیروزی و ۸ تساوی طی ۲۶ هفته سبب شد تا الاتفاق روی پله چهارم لیگ قرار بگیرد و این نتیجه‌ای نبود که متولیان این باشگاه را راضی به نگه داشتن پروفسور کند. الاتفاق برخلاف لیگ با برانکو در جام حذفی عملکرد قابل قبول داشت. این تیم در یک هشتم النصر را ۲ بر صفر شکست داد. بعد در یک چهارم با ۳ گل از سد فجران گذشت.

در نیمه نهایی هم این تگ لیابو بود که با گل دقیقه ۹۶ خود از روی نقطه پنالتی سند پیروزی ۲ بر یک تیم برانکو برابر الاهلی را امضا کرد. ایوانکوویچ تا کسب یک افتخار بزرگ فاصله‌ای نداشت. با این حال جمعه ۲۱ بهمن سال ۹۰ برایش خوش یمن نبود. الاتفاق در فینال جام حذفی ۲ بر یک مغلوب الهلال شد تا برانکو با بدشانسی جام حذفی فوتبال عربستان را از دست بدهد.»

او به جوانگرایی و ساختن ساختار با حرکت لاک پشتی اعتقاد دارد و با این کار تیم ملی ایران را از بوسان و تیم امید برداشت و به جام جهانی ۲۰۰۶ رساند، زاگرب را قهرمان کرد، در چین هم قهرمان شد در عربستان هم به فینال حذفی رسید اما به هر حال باید دید مدیران پرسپولیس هم اهل شمال کرواسی و یا خراسانی هستند یا نه؟ اگر باشند شاید برانکو پرسپولیس را قهرمان کند، اگر نه شاید برانکو برف تهران را هم نبیند.

در آنسو مظلومی هم همینطور است، او تند تند حرکت می‌کند و شور و شوقش را به تیمش می دهد، تیمی که خیلی مواقع منطقی نیست اما تا دلتان بخواهد می تواند دوست داشتنی باشد. باید دید آیا او استقلال را قهرمان می کند یا اینکه...

اخبار ورزشی - جام نیوز


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مظلومی: استقلال را با پرسپولیس مقایسه نکنید/منتظر استعفای من نباشید



اخبار ورزشی,خبر های ورزشی,پرویز مظلومی

سرمربی تیم فوتبال استقلال در واکنش به اینکه چرا این تیم مثل پرسپولیس بازی نمی کند، گفت: ما را با پرسپولیس مقایسه نکنید. فوتبال ما نتیجه‌گرا شده است و ما هم بدنبال کسب امتیاز و قهرمانی هستیم.

به گزارش مهر، پرویز مظلومی در نشست خبری پیش از دیدار این تیم مقابل نفت تهران گفت: من متاسفم که نفت در پلی‌آف حذف شد و نتوانست به لیگ قهرمانان راه یابد. این تیم خوب بازی کرد ولی غفلت کرد و از این بابت ناراحت هستم.

وی افزود: این تیم کادر استقلالی دارد و منصوریان خودش از بزرگان استقلال است. شناخت لازم را از این تیم داریم. آنها تیم تاکتیکی هستند و با برنامه بازی می کنند. ما هم تمرینات خوبی انجام دادیم و روی نقاط ضعف حریف کار کردیم. تساوی به درد هیچ کدام از دو تیم نمی خورد و مسلما باید هجومی بازی کنیم تا ۳ امتیاز کسب کنیم.

وی درباره اینکه آیا بازی با نفت رایگان خواهد شد، بیان کرد: در این بازی چون نفت میزبان است نمی توانیم رایگان اعلام کنیم ولی تقاضا کردیم که در دیدار روز جمعه مقابل گسترش فولاد بتوانیم طبقه دوم ورزشگاه را رایگان اعلام کنیم تا هواداران بیشتری بیایند. البته امیدوارم که فردا هم هواداران بیایند.

سرمربی استقلال درباره حضور تماشاگران تاکید کرد: بدون تماشاگر فوتبال جذابی نداریم و انگیزه ها با حضور تماشاگر بالا می رود. باشگاه‌ها شرایط خوبی را مطرح کرده اند و امیدوارم تماشاگر به استادیوم ها بازگردد.

مظلومی در پاسخ به این سوال خبرنگار مهر که آیا شایعه استعفای شما صحت دارد، گفت: این مسئله شایعه است. من اصلا حرفی از استعفا نزدم و نمی دانم این صحبت از کجا آمده است. با تمام قدرت کار خودم را ادامه می دهم و چیزی را از دست نداده ایم. ما دو بازی بدون کیفیت داشتیم ولی جزو مدعیان قهرمانی هستیم و با تمام قدرت تلاش می کنیم که به نتایج لازم برسیم.

وی درباره اینکه آیا رایگان شدن بازی‌ها مثل کاری که پرسپولیس انجام داده است، راه حل خوبی برای بازگرداندن تماشاچی است، گفت: این یکی از راه حل ها است. البته تیم ها را با هم مقایسه نکنید. هر تیم شرایط خاص خودش را دارد. ما راه خودمان را ارایه می دهیم. می دانیم که هفته گذشته فوتبال خوبی ارایه نکردیم و کادر فنی و بازیکنان هم از این قضیه ناراحت هستند. البته فوتبال ما نتیجه گرا هستند و همه می خواهند خودشان را در بالای جدول حفظ کنند.

سرمربی استقلال در خصوص اینکه چرا پیشکسوتان استقلال مثل آنچه که پرسپولیسی ها از طارمی حمایت می کنند از شهباززاده حمایت نکرده اند، عنوان کرد: نمی توان شهباززاده را با بازیکنی مقایسه کرد. او مهاجم خوبی است و گل های حساسی می زند. من با طارمی کاری ندارم و او فوروارد خوبی است ولی مطمئن باشید که شهباززاده به روند خوب خود باز می گردد. او بخاطر دعوت نشدن به تیم ملی روحیه خود را از دست داد.

وی در خصوص بازگشت برهانی به ترکیب استقلال گفت: آرش یک بیماری داشت که خوب شده است و از پیشکسوتان تیم ما است. او وقتی در ترکیب نیست هم از تیم حمایت می کند. ما تیمی هستیم که هم بازیکنان جوان داریم و هم بازیکنان باتجربه داریم. شاید او فردا فکیس بازی کند. در هر حال مهاجمان ما به هم نزدیک هستند.

مظلومی درباره وضعیت مصدومان استقلال عنوان کرد: یکی از مصدومان ما رمضانی است که متاسفانه دچار کشیدگی عضله شده است. خسرو حیدری هم از هفته  آینده به جمع ما اضافه می شود.

سرمربی استقلال درباره استعفای کی روش یادآور شد: من درباره بازی صحبت می کنم و انشاالله کی روش می ماند. تعامل خوبی بین فدراسیون با وی انجام گرفته و امیدورام شرایط برای وی مهیا شود و به کار خود ادامه دهد.

از سرمربی استقلال پرسیده شد که به نظر شما رایگان شدن بازیها به لحاظ اقتصادی به باشگاه‌ها ضربه نمی زند، که وی پاسخ داد: در فوتبال اروپا بلیت ها از اول فصل فروخته می شود و باشگاه‌ها روی پولی که جمع می شود سرمایه گذاری می کنند. ولی وقتی برای جوان های ما پرداخت ۵ هزار تومان هم سخت است باید باشگاه‌ها به آنها کمک کنند. الان هواداران نسبت به قبل بیشتر شده اند و در شهرستان ها هم از رایگان شدن استقبال شده است.

مظلومی در خصوص اینکه نزدیک شدن پرسپولیس به صدر جدول قهرمانی این تیم را به مخاطره نمی اندازد بیان کرد: هدف ما قهرمانی است و برای قهرمان شدن در لیگ برتر و جام حذفی تلاش خواهیم کرد.

اخبار ورزشی - مهر