ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

معینی: امید ما به تیم‌های پایه است


عضو هیات مدیره باشگاه استقلال گفت: به نظر من اکنون تیم‌های پایه ما سازمان‌یافته‌تر از تیم ملی بزرگسالان کار می‌کنند و امید ما به این تیم‌هاست نه کی‌روش.

خبرگزاری فارس: مسعود معینی در مورد عملکرد کی‌روش در تیم ملی اظهار داشت: در مورد عملکرد کی‌روش نمی‌توان حرف زد او 5 سال در فوتبال این مملکت بوده و نتیجه آن چه بوده است. کی‌روش فکر می‌کند که مردم ما هیچ چیز از فوتبال نمی‌فهمند ما مقابل آمریکا و اروپا ایستادیم و بعد از توافق هسته‌ای اروپا برنامه‌هایش را طبق برنامه‌های ما جلو می‌برد اما کی‌روش مدعی است که کسی در ایران فوتبال را نمی‌فهمد.

وی افزود: در ایران این همه کارشناس علمی داریم ولی کسی به آنها توجه نمی‌کند. 21 روز بازیکنان به امارات رفتند تا مثلاً شرایط آب و هوایی عمان را تجربه کنند پس او چطور ادعا می‌کند که شرایط جوی باعث عملکرد بد تیم ملی شده است اگر تیم امید ما همان روز مسابقه راهی مسقط می‌شد مطمئن باشید که بازی را می‌بردند. 5سال آیا برای کی‌روش کافی نیست.

عضو هیأت مدیره استقلال ادامه داد: 20 روز اردو برای تطابق آب و هوایی کافی نیست حتی یک هفته هم کافی است اما تیم ملی درست نتیجه عکس گرفت پس کی‌روش چه ادعایی دارد ما نه تنها فوتبال خوبی بازی نکردیم بلکه از نظر فیزیکی هم ضعیف بودیم،‌ اشتباهاتی در این مسابقه رخ داد که در هیچ مسابقه‌ای اینطور نبوده. بازیکنان تعویضی ما پایشان به توپ نخورد، اشکان دژاگه که همیشه بازیکن مؤثر تیم ملی است زیر صفر بود و مدام هم عصبانی می‌شد او باید دژاگه را تعویض می‌کرد تا اخراج نشود. داور در این مسابقه با ملایمت رفتار کرد و حتی می‌توانست بازیکنان ما را اخراج کند. ما مقابل عمان حتی می‌توانستیم 3 بر یک بازنده شویم.

معینی تصریح کرد: البته این را هم بگویم با وجود همه این اشکالات شک ندارم که ایران به عنوان سرگروه صعود می‌کند چون سه بازی ما در تهران برگزار می‌شود، زمانی فقط تیم‌های عراق،‌کره، ژاپن، حریفان ما بودند اما حالا امارات، قطر و بحرین برای ما حریف شدند چرا باید وقتی تیم‌هایی مثل گوام و ترکمنستان را می‌بریم کی‌روش شادی کند و به این پیروزی‌ها افتخار کند و مدام بخواهد نشان دهد که چه کار بزرگی انجام داده است. نتیجه حضور 5 ساله یک مربی با آن هزینه سرسام آور نمی‌تواند این باشد.

معینی در خصوص اینکه کی‌روش در تیم ملی تحول ایجاد کرده و بازیکنان جوانی را به اردو فراخوانده گفت:‌ تغییرات هر 10 سال یک بار در تیم ملی به وجود می‌آید همانطور که دایی‌ها، کریمی‌ها، مهدوی‌کیا‌ها وقتی وارد تیم ملی شدند تیم ملی ما پوست انداخت در نتیجه نمی‌توانیم بگوییم که کی‌روش کار شایان توجهی انجام داده است. انتقادات فنی بسیار زیادی به تیم ملی وارد است وقتی تیم ما 21 روز به اردو می‌رود و لیگ تعطیل می‌شود یعنی کل فوتبال ما تعطیل است و باشگاه‌ها مجبورند به صورت ناقص تمرین کنند در حالی که خود کی‌روش قبل از حضورش در ایران در تیم‌هایی بوده که دیده تعامل بین لیگ و تیم ملی چگونه صورت می‌گرفته است. مگر ژاپن و کره وقتی می‌خواهند بازی کنند لیگشان دچار تغییر می‌شود؟ همین الآن مسابقات یورو2016 که برگزار می‌شود دو روز مانده به مسابقات کمپ‌های تیم‌های ملی برگزار می‌شود.

این کارشناس فوتبال اضافه کرد: شاید بهتر است که کی‌روش لیگ را کلاً تعطیل کند و 6 ماه تیم ملی را به اردو ببرد. باور کنید حضور 21 روزه تیم ملی در اردو و رفتن به امارات فقط به خاطر این بود که او حضورش در ایران را افزایش دهد، با این اوصاف دیگر حرفی برای گفتن باقی نمی‌ماند. نمی‌دانم چرا خیلی از خوبان ما در این فوتبال سکوت کرده‌اند، مشکل ما از وجود آدم‌های ضعیف نیست بلکه از سکوت آدم‌های خوب است. من نگران و ناراحت شرایط فوتبال کشورمان هستم و ما نباید با این سابقه درخشانی که داریم اینطور مقابل عمان بازی کنیم و نمی‌دانم چرا با این شیوه بازی ادعای اول بودن در آسیا را هم داریم، چرا باید با این حرف‌ها به خودمان لطمه بزنیم.

معینی در پایان خاطرنشان کرد: به نظر من تیم‌های پایه ما سازمان‌یافته‌تر از تیم ملی در حال فعالیت هستند، این تیم‌های پایه هستند که ما را امیدوار می‌کنند نه آقای کی‌روش.


ویدیو مرتبط :
ووشو یاسوج اشکان امید وار محمد امین معینی فر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معینی: محرومیت باشگاه‌ها و بازیكنانی كه با تیم امید همكاری نمی‌كنند



 

 

 

معینی: محرومیت باشگاه‌ها و بازیكنانی كه با تیم امید همكاری نمی‌كنند

 

سرپرست کمیته تیم‌های ملی از محرومیت باشگاه‌ها و بازیکنانی که با تیم امید همکاری نمی‌کنند، خبر داد.

فریدون معینی در مورد غیبت غیر موجه بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم امید، اظهار داشت: فیفا درباره حضور بازیکنان در اردوی تیم های ملی، آئین نامه جداگانه ای دارد که برای همه فدراسیون ها مشترک است. در صورتی که بازیکن و باشگاهی از دعوت خودداری کنند، با محرومیت روبرو می شوند.

وی درباره اینکه در دوره های قبلی هم چنین تصمیماتی گرفته می شد؛ اما اجرایی نمی شد، عنوان کرد: در گذشته شاید آئین نامه به این صراحت نمی گفت که باید با خاطی برخورد شود. این قانون برای همه فدراسیون ها یکسان است. اوساسونا در کوران لالیگا با وجودی که به نکونام و شجاعی نیازمند است؛ اما به دلیل بازی‌های تیم ملی ایران در جام ملت های آسیا، این دو را در اختیار تیم ملی قرار داده است.

سرپرست کمیته تیم های ملی تاکید کرد: باشگاه ها موظف به همکاری هستند. البته بعضی باشگاه ها به خوبی با تیم امید همکاری می کنند و ممنون آنها هستیم. باید با باشگاه ها به تفاهم برسیم. دیدید که به دلیل عدم تعامل باشگاه ها، غلامحسین پیروانی چه صدمه ای دید.

وی در مورد اعلام نام سرمربی تیم امید گفت: به محض اینکه ترابیان مقدمات قرارداد با مربی مورد نظر را فراهم کند، اعلام می کنیم.

معینی در خصوص مطرح شدن نام پوشنیک به عنوان سرمربی تیم جوانان عنوان کرد: عابدینی در تماسی با کفاشیان، این مربی را برای تیم جوانان پیشنهاد داد. قرار است در کمیته فنی در موردش تصمیم گیری شود. هنوز چیزی مشخص نیست.